kone kaatuu

on+off

XP SP2, AMD Athlon XP 1700 , 512MB RAM, NVIDIA GeForce2 MX/MX 400
Kone kaatuilee silloin tällöin, esim. kun lapset pelaavat RunEscapea, koetan muuttaa useampien kuvien kokoa yhtaikaa tms.
Pöpöjä ei ole, kaikki suojaukset kunnossa.
Mistä voisin lähteä etsimään vikaa? Kaikki ainakin tuntuisi viittavan laitteistovikaan?
Everestin mukaan cpu-lämpötila 58 astetta.
Norm. nettiselauksessa ja muussa käytössä ei ole ongelmia.
Kiitollinen tiedoista.

8

449

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuntuis

että näytönohjain on vähän ehtoopuolella. Kokeile aluksi Oma tietokone-->ominaisuudet-->Lisäasetukset-->Suorituskyky/asetukset-->Ruksi kohtaan Paras suorituskyky.
      Päivitä myös näytönnohjaimen ajurit.
      Meillä ei ole pelattu tuota peliä, mutta hae sieltä varuilta uusimmat patchit.
      Suuret määrät kuvatiedostoja vaatii suuret määrät muistia, joten voit kokeilla muistin lisäämistä. Minulla koneessa 2048 Mb muistia ja pagefile poistettu käytöstä, eikä ongelmia ole ollut edes videoiden editoinissa.

• päää

Hommaa penikoille oma lelukone

• on+off
        päää kirjoitti:

Hommaa penikoille oma lelukone

Heillä on vaikka mitä, mutta niissä kun ei ole nettiyhteyttä. Joka tapauksessa tämä on saatava kuntoon, nyt kyllä näyttää paremmalle. Noissa muisteissa kylläkin varmaan on jotain häikkää? Se taas on huomisen juttuja.

• vikoja voi olla useita, mutta itse lähtisin ensimmäisenä tutkimaan näytönohjaimen ajureita. Haeppa Nvidia omat alkuperäiset uusimmat ajurit, eritoten siinä tapauksessa jos näitä ei ole päivitetty service pack 2:sen jälkeen. Toiseksi kannattaa tarkistaa onko RAM muistissa kaikki kohdallansa, onko yhdellä palikalla tuo 512 vai 2X256 onko nämä muistit yhtä nopeita...

• on+off

Ajurit on käsittäääkseni kunnossa: Nvidia 6.6.9.3
        Tuo suorituskykykohtakin oli paikoillaan.
        Muistikammat ovat 256 /133Mhz, 126 /133Mhz ja 126 /100Mhz. Jotenkin mulla on kutina, että muisteissa on se vika. En kyllä tiedä miksi?

• on+off kirjoitti:

Ajurit on käsittäääkseni kunnossa: Nvidia 6.6.9.3
        Tuo suorituskykykohtakin oli paikoillaan.
        Muistikammat ovat 256 /133Mhz, 126 /133Mhz ja 126 /100Mhz. Jotenkin mulla on kutina, että muisteissa on se vika. En kyllä tiedä miksi?

Vika 100% muistissa nyt tulisi biossista asettaa kaikki muistit tuon 100Mhz mukaan, mutta helpommalla pääsee ku nykäset tuon 128Mb/100Mhz poies.

• on+off
        JuudasPastori kirjoitti:

Vika 100% muistissa nyt tulisi biossista asettaa kaikki muistit tuon 100Mhz mukaan, mutta helpommalla pääsee ku nykäset tuon 128Mb/100Mhz poies.

Näytönohjaimesta oli siili pudonnut. Tuntuu auttaneen, jos ei niin pitää keskittyä noihin muistikampoihin. Kiitokset vihjeistä.

• on+off kirjoitti:

Näytönohjaimesta oli siili pudonnut. Tuntuu auttaneen, jos ei niin pitää keskittyä noihin muistikampoihin. Kiitokset vihjeistä.

se on tuota jäähdytystä varten

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4710
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2235
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1414
    4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      22
      1304
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      85
      1264
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      126
      1074
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      66
      1018
    8. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      945
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Kitee
      252
      935
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      65
      906
    Aihe