SK oli juttu yhdestä miehestä jota oli kohdeltu huonosti , ja hän oli muka sotaveteraani, miten voi 1929 synt olla sotaveteraani , sodasta kulunut ensi keväänä 80 v , eihän siellä nyt 14-15 vuotiaita ollut rintamalla.
Sotien veteraanit
8
211
Vastaukset
- Anonyymi
Sota loppui huhtikuussa 1945 tuo mies oli sillon 15 tai 16 vuotias, ei tosiaanka ollut sodassa.
Minun äitini syntyny 1930 marraskuussa, oli pikku lottana alle 15 vuotiaana.- Anonyymi
Pikkulottia ja sotapoikia olleet ei sota-aikana laisloteltu vaan kykyjensä mukaan osallistuivat 39-45 työhön kuin työhön isänmaan hyväksi.
- Anonyymi
Lukekaahan rintamalla olleiden kertomia tositarinoita älkää satusetä kirjailijoitten höpölöpöä. Kyllä niitä oli.
- Anonyymi
Tämän luin jostain lehdestä, ”koska vanhemmat miehet eivät olleet palanneet rintamalta ja olivat aivan nääntyneitä, laitettiin 15–16-vuotiaat pojat taistelemaan saksalaisia erikoisjoukkoja vastaan Lapissa .
– Nehän kuolivat kaikki.
Olosuhteet olivat karmeat: pojat paleltuivat pakkaseen.
– Ja tämä on sen verran traumaattinen asia että varsinkin täällä Etelä-Suomessa tiedetään yllättävän vähän asiasta.”
- Anonyymi
Nuorin sodassa ollut ikäluokka on 1926 syntyneet.
- Anonyymi
Totta ja nekin alkuvuonna 1926 synt.
- Anonyymi
Repa 28v naapurista on ollunna sodassa.Kauheeta oli kuulemma.
- Anonyymi
Käviksen sissit tarvii myös veteraanieläkkeen ja kutsun Linnan Juhlaan, kruunut päissään siellä kärpäset ympärillään saisivat laatujuomia ja mahantäydeltä hanhenmaksapalleroita.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1971535Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231288- 521042
- 72965
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52873- 58873
- 105855
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53840- 82820
- 42814