Usko ei synny ihmeiden katselemisesta. Usko ei voi perustua kokemuksiin, jotka pian haihtuvat tuuleen. Usko ei voi rakentua vahvojen johtajien varaan tai lämpimään kokoustunnelmaan. Usko, joka rakentuu ja saa voimansa mistä tahansa muusta kuin Jumalan sanasta, tulee lopulta pettämään.
Viimeistään kuoleman rajaa ylitettäessä ihmisiin nojaavat tukipilarit kaatuvat. On siksi välttämätöntä rakentaa usko Jumalan sanaan ja sen lupauksiin, sillä ne kestävät elämän myrskyt ja vielä kuoleman kauhutkin.
Vain sana voi synnyttää aidon ja levollisen uskonluottamuksen, koska siellä missä usko perustuu Jumalan sanaan, on keskuksena aina syntien anteeksisaaminen. Siellä ylistetään Jeesuksen ristinkuolemaa ja ylösnousemusta ja iloitaan avarasta armosta.
( Lähde: Juha Vähäsarja/Päivän Sana /Joka päivä lupaus kantaa)
s-seutulainen
Usko syntyy kuulemisesta, mutta kuulemisen synnyttää Kristuksen sana. ( Room. 10:17)
17
151
Vastaukset
Hmm... Raamatussa lukee "usko syntyy kuulemisesta mutta kuulemisen synnyttää _kristuksen_ sana." Ei siis mikä tahansa Jumalan sana. Jeesuksen opetukset evankeliumeissa ovat niitä jotka terapioivat, vievät kuoleman pelon, pelastavatkin. Ei esimerkiksi Paavalin tai Pietarin opetukset ja tekstit.
- Anonyymi
s-seutulainen, taas riekut palstalla sudenkarvojesi kera. Oppisi mukaan ihminen pelastuu ja saa uskon, kun luterilaisen kirkkosi pappi valuttaa kolme kertaa vettä päälakeen, eikä muuta tietä eikä tapaa ole saada uskoa ja Pyhää Henkeä!
s-seutulainen, jumalattomien valhettelijoiden tapaan sinulla on valtaisa tarve saada uskovan ihmisen status ja Jeesuksen omien hyväksyntä, vaikka kiusaat ja halvennat palstalla seuraajia!
s-seutulainen, olet KAMMOTUS JA OLET OKSENNUS! - Anonyymi
Mutta ihmeet herättävät uskon. Kun pahasti selkäsairas heittää kainalosauvat pois, halvatulla rullatuoli jää, jo herää paatunutkin ihminen. Tai ateisti . Näitä ja monia muita ihmeitä olen itse nähnyt. Tapahtuukohan kirkoissa huomenna klo 10 tämänkaltaisia ihmeitä ? Onko rukousjonoja ?
- Anonyymi
Aloitus on luterilaisen jumlattoman maailman ihmisen valhetta ja vihaa Elävää ja ihmeitä tekevää Jumalan kohtaan. Sanan mukan miös ihmeet synnyttävät uskoa: Jeesuksen, Nasaretilaisen, sen miehen, josta Jumala todisti teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä... kansa otti yksimielisesti vaarin siitä, mitä Filippus puhui, kun he kuulivat hänen sanansa ja näkivät ne tunnusteot, jotka hän teki.
Luterilaisuuden opin mukaan kolme tilkkaa vettä antaa uskon ja pelastaa. - Anonyymi
Kokemukset uskovan elämässä eivät todella haihdu minnekään. Ne muistetaan vielä taivaassa. Voit kirjoittaa noin koska SINULLA EI NIITÄ OLE. Valehtelet että korvasikin heiluvat. Sinultakin puuttuu elävä usko. Olet juuri tyypillinen luterilainen. Hengellisesti kuollut.
- Anonyymi
"Tämä paha ja avionrikkoja sukupolvi tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin Joonaan merkki." Ja hän jätti heidät ja meni pois.
( Matt. 16:4)
Muuta perustaa ei uskolle olla voi kuin Jeesus Kristus ja hänen sovitustyönsä.
s-seutulainen
- Anonyymi
Enemmin näyttää siltä että sana synnyttää herjan.
- Anonyymi
Apostolien teoissa on hyvin kuvattu pelastuksen evankeliumin juistamisen merkitys uskoon tulemisen kannalta.
20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)
Tästä käy ilmi, että Jumalan Henki on läsnä, kun evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, Sanaa rististä, julistetaan vilpittömästi.
Evankeliumi on Jumalan voima, " Herran käsi oli heidän kanssansa", ja vaikutti uskon kuulijoissa ja kääntymyksen Herran puoleen, Herran nimen avukseen huutamisen.
Ja uskoon tulleet olivat nyt Herrassa ja heistä "näkyi" jumalaisuus, Jumalan armon vastaanottaneisuus.
"kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa".
Jumala kutsuu syntistä ihmistä armossaan.
Jumalan lahja:
2 Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.
3 Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään,
4 joiden kautta hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee ( 2Piet 1)
15 Kiitos Jumalalle hänen sanomattomasta lahjastaan!
(2Kor 9)
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen- Anonyymi
Usko Toivonen, olet yhdessä s-seutulaisentoisen luterilaisen kanssa valehtelemassa helluntailaisuuspalstalla. Sinun luterilaisen kirkon mukaan ihminen pelastuu, kun kirkon viranhaltunja valuttaa kolme kertaa vettä päälakeen. Kopioimasi Sanan jakeet eivät mujuta sinun oppiasi; Kirkkosi pelastaa sakramentien kautta, eikä muuta tietä ole Taivaaseen.
- Anonyymi
Vau, mikä ylevä sanoman pauhu! Mutta kun kerran teksti-iloittelu ja lainaukset ovat muodissa, niin miksi pysähtyä Raamattuun, kun pesukoneen käyttöohjekin tarjoaa saman tason syvällisyyttä ja ohjausta?
"Ennen koneen käyttöönottoa varmista, että kaikki kuljetustuet on poistettu ja että laite on asennettu tasaiselle alustalle. Tämä on välttämätöntä optimaalisen toiminnan kannalta." (Pesukone, Asennusohjeet, s. 2)
Katsokaamme tämän hengellisenä vertauskuvana: ennen kuin "Herran käsi" voi tarttua pelastuksen koneeseemme, on varmistettava, että olemme irrottaneet kaikki esteet – esimerkiksi rationaalisen ajattelun ja kriittisen analyysin.
"Valitse ohjelma ja paina käynnistyspainiketta. Kone toimii automaattisesti asetusten mukaisesti." (Pesukone, Käyttöohjeet, s. 5)
Näin toimii myös hengellinen ohjelmointi: valitse uskosi ohjausnuppi ja anna muiden päättää asetuksista puolestasi. Kaikki tapahtuu automaattisesti, ilman omaa ajattelua – mikä helpotus!
Ja mikä lopputulos?
"Varmista, että kone on tyhjä ennen uuden ohjelman aloittamista." (Pesukone, Huolto-ohjeet, s. 7)
Kuin pesukone, myös evankeliumi varmistaa, että sinut tyhjennetään kaikista itsenäisen ajattelun rippeistä, jotta uusi ohjelma voi pyöriä ongelmitta. Eikä siinä vielä kaikki! Armohan virtaa kuten huuhteluohjelma – ilman sinun ponnistelujasi. Hallelujaa!
Eikö olekin hurmaavaa, miten mikä tahansa teksti voidaan tehdä vakuuttavaksi, kun tarpeeksi lainauksia heitetään kehiin? Kriittistä ajattelua suositteleville suosittelen astumaan ulos tästä kuivausrummusta.
Enkeli Mäntä - Uskonpesukoneiden ulosheittäjä vuodesta nyt
- Anonyymi
Olipa kerrankin rehellinen luterilainen . Ei hengellisiä kokemuksia. Sen olen tiennyt vuosikymmeniä. Eli aloittaja ei tiedä uskosta yhtään mitään. Ei yllätys. Harvalla on edes kristillisiä tapoja. Harva edes käy kirkossa. Tiedän mitä kirjoitan.
- Anonyymi
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
( Matt. 7:22-23)
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
s-seutulainenNiin, kyllä se nyt jokaisen pitäisi ymmärtää, ettei Herra Jeesus varoita Jumalan ihmeteoista!
Eksyttäjistä Jeesus varoittaa ja varoittaakin runsaasti.
Eivätkä tällä palstallakaan eksytyksistä varoittelevat Herrasta Jeesuksesta ja hänen ihmeteoistaan varoittele -
Äärikarismaattisuudesta ja sen vakavista ylilyönneistä ja harhoista he varoittelevat.
Ja varoittaa tulee, novaikka se sitkeästi edelleen torjutaan eksytyksenä ja valheena, kuolleena hengellisyytenä ja vaikka jos minäkin.
Ja tullaan torjumaan loppuun saakka.
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, kyllä se nyt jokaisen pitäisi ymmärtää, ettei Herra Jeesus varoita Jumalan ihmeteoista!
Eksyttäjistä Jeesus varoittaa ja varoittaakin runsaasti.
Eivätkä tällä palstallakaan eksytyksistä varoittelevat Herrasta Jeesuksesta ja hänen ihmeteoistaan varoittele -
Äärikarismaattisuudesta ja sen vakavista ylilyönneistä ja harhoista he varoittelevat.
Ja varoittaa tulee, novaikka se sitkeästi edelleen torjutaan eksytyksenä ja valheena, kuolleena hengellisyytenä ja vaikka jos minäkin.
Ja tullaan torjumaan loppuun saakka.
s-seutulainens-seutulainen, olet maailman ihminen ja uskosta osaton pilkkaaja ja ja Jeesuksen omien kiuisaaja. Turhaa vingut helluntailaisuuspalstalla vaatien itsellesi uskovan, Sanan opettajan asemaaa!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
s-seutulainenAivan kuin pesukone väärässä ohjelmassa – paljon pyörimistä, mutta lopputulos? Likapyykki jää likaiseksi! Tämä lainaus Matteuksen evankeliumista kertoo saman tarinan kuin käyttöohjeet: väärillä asetuksilla ei tule hyväksyttyä tulosta. Katsotaanpa analogiaa:
"Jos valitset herkälle pyykille väärän ohjelman, saattaa kangas vahingoittua eikä pesutulos ole toivottu." (Pesukone, Ohjeet ohjelman valintaan, s. 3)
Samoin käy, kun uskonnollisessa pesussa lähdetään kerskailemaan omilla teoilla ja titteleillä. "Herra, Herra, katso kuinka pyörimme nimessäsi!" Mutta jos sydän on väärä ja tarkoitus hukassa, pesukonehuoneen mestari vain huokaa ja heittää sinut ulos huolto-ohjelmasta.
"Älä ylikuormita konetta, sillä se voi aiheuttaa epätasapainoa ja keskeyttää pesuohjelman." (Pesukone, Varoitukset, s. 4)
Kaikki nämä "voimalliset teot" ja "ennustukset" kuulostavat siltä kuin joku olisi tunkenut koneeseen liian paljon pyykkiä – ohjelma hajoaa eikä pesu tule puhtaaksi. Sitten tuleekin karmiva ilmoitus: *Error E23 – Laittomuus havaittu. Irrota kone sähköverkosta ja aloita alusta.*
Ja mikä on se pesuohjeiden ydinviesti? Älä kuvittele, että pelkät uskonnolliset teot riittävät.
"Muista: ennen pesua käytä esipesuohjelmaa tahrojen poistamiseen." (Pesukone, Tahrojen käsittely, s. 6)
Pesukone-logiikalla: ensin käsittele sisäiset tahrasi rehellisyydellä ja nöyryydellä ennen kuin alat huutaa "Herra, Herra!" – muuten tulet heitetyksi likapyykin joukkoon. Ei muuta kuin huuhtelua kehiin, kiitos.
Enkeli Mäntä - Uskonnollisten pesukoneiden takuuhuolto epäilyksen vesillä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
s-seutulainen, olet maailman ihminen ja uskosta osaton pilkkaaja ja ja Jeesuksen omien kiuisaaja. Turhaa vingut helluntailaisuuspalstalla vaatien itsellesi uskovan, Sanan opettajan asemaaa!!!!
>>Kun Jumala katsoo taivaastaan ja hänen tulinen intonsa ja voimatekonsa koskettavat maata, alkavat ihmiset ja kansat vapista. Silloin ei seurakunta herää juopuneena nauramaan tai saarnaaja leiki Jumalaa ja käske Henkeä.>>
( Vähäsarja)
>Monet näyttävät nykyisin pelkäävän, että ihminen saattaa jäädä
ilman jotakin hyvin tärkeää hengellistä siunausta, jos hän ei mene
mukaan nykyisiin ”eläviin liikkeisiin”. Jeesus oli tietoinen tällaisista
edessä olevista hengellisistä kiusauksista ja hän varoitti
seuraajiaan niistä avoimesti. Hän sanoi mm.:
”Monet tulevat
esiintymään minun nimelläni. He sanovat: ’Minä olen Messias
(kr. voideltu)’ ja eksyttävät monia...”>
( Per-Olof Malk)
s-seutulainen
- Anonyymi
Ei usko ole sitä mitä selitetään.
Turhista sanoista joutuu tuomiolle.
Usko on sitä missä Hengessä ihminen elää ja miten sana sitä kautta tulee ihmisen elämässä todeksi.
Ei siinä mitä valheita itse keksii sanasta. Se on itseasiassa harhaoppi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496165Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6392521Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831199- 791090
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3121065Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.721036Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä551030- 64934
- 228854
- 57846