mutta pakko kertoa. Kyllä on kehitys mennyt eteenpäin pitkin harppauksin. Nyt meillä on kaikilla mukavuuksilla varustetut pennut. Häntää kun hieman nostaa niin johan alkaa kraanasta tulla kovalla kohinalla nestettä, samoin tulee perään pötkylä, mikäli se hätä on.
Ei väsy emo eikä emäntä. ja pysyy petikin aivan kuivana. Taitaa olle helppo nakki omistajilla sisäsiisteys opetus, kunhan muistaa olla koskematta häntään.
Kyllästytte jo
13
760
Vastaukset
- Äitee täällä
Koirien ja lasten kehityksessä sen huomaa. Onneksi me kypsillä kymmenillä olevat ikäännytään jo hitaammin ;D
Halit emälle ja pennuille! - kiva
tosi kiva kuulla taas lisää uutisia haukuista! minä ainakin haluan kuulla lisää vielä uutisia pitkän aikaa! voimia sinulle uma!
- realist56
saisi jälkiasennuksena?;)) Meillä ollaan oltu ilman mattoja viime kesästä asti, kun pentu tuli, tähän päivään, jo siitäkin syystä, että vielä ei ole päässyt mattopyykille asti (ei tullut ajoissa otettua niitä viimeisiäkin puhtaita mattoja pois). Nyt sitten juhannussiivouksen jälkeen laitoin eilen kynnysmaton tuohon takaoven eteen ja tänään pari tuntia iltapäivälenkin jälkeen nyt 1-vuotias tyttö sitten pisui sen maton. Tähän asti kun mattoja ei ollut ei myöskään ole pisuttu enään pitkiin aikoihin. Nimimerkillä ???
- ....
Se on mukavaa, että teillä on kaikki sujunut hyvin. Eikä varmasti kyllästytä nuo pentu-uutisesi.
Oli muuten hauska lukuvirhe minulla.
"Nyt meillä on kaikilla mukavuuksilla varustetut pennut."
Luin sitten, että nyt meillä on kaikilla mukavuuksilla varastetut pennut. - koirallinen
On ollut kiva lukea sun juttuja täältä, vaikken ehdi töistä paljoo vastaileen;) Totta puhuen mua ainakin kiinnostaa kovasti se pentujen kehittyminen, jos vaikka joskus itse tehtäs noilla pennut. Mulla ois muutenkin kysyttävää siitä sun rodusta, esim. miten niillä menee rekisteröinti? Ja onko pennut sitten aina varmasti jotain alalajia, vai voiko tulla jonkin sortin sekoitus, josta ei voi sanoa mihin ryhmään se kuuluu? Toi sun rotus on musta tosi mielenkiintoinen ja ihan vaan aikani kuluksi oon sitä pohtinut meille, jos joskus tulee se päivä, että pikkuherra haluu "oman" koiran... Ja mullahan on itsellä tasasin väliajoin karmee hinku saada tänne pikkukaveri, mutta toi isäntä suree sellasen jäämistä jalkoihin. Luonteeltaan kuulostavat siltä, että sopisi hyvinkin noiden kahden "puupään" kaveriksi:)
oma lukunsa on. Ensin pitää olla selvillä karvanlaatu, sileä vai karkea. Sitten karkeissa se väri. Jos on punaruskea eli punainen on kyse Bruxellois pennusta, jos taas musta tai black..6tan on kyse Belge pennusta, mutta jos punaisen ja mustan sekoituksesta saakin jo olla tarkkana kumpaan kategoriaan sen pennun laittaa. Jos trimmauksen jälkeen näyttää enempi punaiselta ja pienen ajan päästä taas kasvaa lisää mustaa, on kyse belgestä, joskin huonovärisestä eli sekoituksesta ja sama toisin päin eli huonovärinen bruxi, joista molemmista kyllä näyttelyissä sakoitetaan. Ja väriä usei kutsutaa¨n bruxeissa nokiseksi.
Samat värit lyhytkarvaisissa mutta ne ovat sitten kaikki tyyni Brabanconeja.
Pentujen kehitystä seuraan punnitsemalla ne päivittäin. Jos painot nousevat tasaisesti riittää kerta punnitus ellei niin punnitsen useamman kerran ja aloitan sellaisen pennun kohdalla lisä ruokinnan.
Nyt meillä painot nousee hyvin, joskin koko eroja on. Kaikkein suurin on se punainen likka joka tuli viimeiseksi sillä sectiolla. Painoi syntymähetkellä 234 grammaa ja painoi eilen jo 378 gramaa. Pienin taas painoi eilen 258 gramaa ja oli syntymäpainoltaan 202 grammaa. Siitä pienimmästä taitaa tulla tämän pentueen huippu. Vaikeaa vielä on arvioida, mutta kovin kompaktin mallinen likka on tällähetkellä.
Sissi hoitaa muutoin hyvin, mutta ei vieläkään puhdista niitä. Mutta ne ovatkin ne kaikilla mukavuuksilla varustetut pennut. Melkein hipaisu hana, kun häntää nostaa niin jo tulee, kuten aloituksessa jo kerroin.- koirallinen
umalehtinen kirjoitti:
oma lukunsa on. Ensin pitää olla selvillä karvanlaatu, sileä vai karkea. Sitten karkeissa se väri. Jos on punaruskea eli punainen on kyse Bruxellois pennusta, jos taas musta tai black..6tan on kyse Belge pennusta, mutta jos punaisen ja mustan sekoituksesta saakin jo olla tarkkana kumpaan kategoriaan sen pennun laittaa. Jos trimmauksen jälkeen näyttää enempi punaiselta ja pienen ajan päästä taas kasvaa lisää mustaa, on kyse belgestä, joskin huonovärisestä eli sekoituksesta ja sama toisin päin eli huonovärinen bruxi, joista molemmista kyllä näyttelyissä sakoitetaan. Ja väriä usei kutsutaa¨n bruxeissa nokiseksi.
Samat värit lyhytkarvaisissa mutta ne ovat sitten kaikki tyyni Brabanconeja.
Pentujen kehitystä seuraan punnitsemalla ne päivittäin. Jos painot nousevat tasaisesti riittää kerta punnitus ellei niin punnitsen useamman kerran ja aloitan sellaisen pennun kohdalla lisä ruokinnan.
Nyt meillä painot nousee hyvin, joskin koko eroja on. Kaikkein suurin on se punainen likka joka tuli viimeiseksi sillä sectiolla. Painoi syntymähetkellä 234 grammaa ja painoi eilen jo 378 gramaa. Pienin taas painoi eilen 258 gramaa ja oli syntymäpainoltaan 202 grammaa. Siitä pienimmästä taitaa tulla tämän pentueen huippu. Vaikeaa vielä on arvioida, mutta kovin kompaktin mallinen likka on tällähetkellä.
Sissi hoitaa muutoin hyvin, mutta ei vieläkään puhdista niitä. Mutta ne ovatkin ne kaikilla mukavuuksilla varustetut pennut. Melkein hipaisu hana, kun häntää nostaa niin jo tulee, kuten aloituksessa jo kerroin.mutta kun rekisteröit ne, niin sinäkö sitten joudut pähkäileen niiden kanssa mihin kuuluvat? Vai onko siinä mukana jonkin sortin "raati", joka ratkaisee? Ja entä jos menee vikaan, niin voiko sitä myöhemmin muuttaa? Vai pysyykö se karva samanlaisena koko eliniän, jolloin tuo pähkäily kenties olisi helpompaa? Mietin vaan tuota trimmaamista, kun kyllähän ne rekkariin laitetaan ennen ekaa trimmausta... Siunatkoon, mutta sulla on "hankala" rotu:) Onko ne näyttelyissä samassa kehässä kaikki, vai onko siellä jaottelu tuon karvan mukaan? Tarviikin mennä kurkkaan, josko olisivat samana päivänä kehässä Porissa, kuin nää meen hurtat, sitten meen kyllä uteliaana katsomaan!
koirallinen kirjoitti:
mutta kun rekisteröit ne, niin sinäkö sitten joudut pähkäileen niiden kanssa mihin kuuluvat? Vai onko siinä mukana jonkin sortin "raati", joka ratkaisee? Ja entä jos menee vikaan, niin voiko sitä myöhemmin muuttaa? Vai pysyykö se karva samanlaisena koko eliniän, jolloin tuo pähkäily kenties olisi helpompaa? Mietin vaan tuota trimmaamista, kun kyllähän ne rekkariin laitetaan ennen ekaa trimmausta... Siunatkoon, mutta sulla on "hankala" rotu:) Onko ne näyttelyissä samassa kehässä kaikki, vai onko siellä jaottelu tuon karvan mukaan? Tarviikin mennä kurkkaan, josko olisivat samana päivänä kehässä Porissa, kuin nää meen hurtat, sitten meen kyllä uteliaana katsomaan!
Kolmena eri rotuna. Karvanlaatu ei muutu, joko lyhytkarvainen tai sitten karkeakarvainen. Se sekaväri on ongelma. Se on itse mietittävä kumpaan kuuluu. Nyt minulla ainakin on helppoa siinä suhteessa, että takana on mustaa niin paljon. Sekaväristä ei kannata nykyisen rotumääritelmän mukaan viedä näyttelyyn. Onhan Belgeissä sentään se mustan ja punaisen sekoitus, mutta silloin pitäisi periaatteessa olla lähes joka toinen karva musta ja joka toinen punainen. Sellaisen ihmeen olen nähnyt vain eräässä todella vanhassa kuvassa.
Kerran saa vielä muuttaa rotua ja se käy parhainten näyttelyissä, joiden lomakkeita kehäsihteerillä on mukana ja rotua arvosteleva tuomari sen allekirjoittaa.
Mielestäni villakoirilla ja mäyriksillä on todella paljon hankalampaa, koska ne mitataan, ja vasta silloin on varmaa mihin kateogoriaan kuuluvat.
Meillä täällä Suomessa on onneksi rotukirjat ns.auki jotta saamme käyttää muunnoksia jalostuksessa, eli lyhytkarvaisen ja karkean pennut rekisteröidään, kuin taas jos kirjat olisivat kiinni emme saisi käyttää niitä eri muunnoksia siitokseen. Kuitenkin kaikki tarvitsevat toisiaan, sillä meillä ei ole laajaa geenipohjaa.
Ei me kyllästytä, anna tulla vaan lisää tekstiä vaikka pari kertaa päivässä. Ja olis todella ihana nähdä noi veitikat, joten pystytkö laittamaan kuvia?
sellaista kameraa minkä kanssa onnistuisi tänne laittamaan. Siksi toiseksi olen niin jumalattoman tumpelo tämän koneen kanssa, että mahtaisiko onnistua kamerasta huolimatta. Mutta odottelen kylään joskus ehkä ensi viikolla henkilöä joka sellaisen aarteen omistaa ja osaa myös laittaa niitä kuvia tänne nettiin.
Se mikä myös on naurattanut tämä meidän emo Sissi on todella minun kaverini. Mies parkaani rouva mulkoilee todella pahasti jos nokkansa mies tänne naisten huoneeseen laittaa. Mies paran pedin laitto ei rouvaa tyydytä, eli jos Leo vaihtaa lakanan pennuille, niin Sissi petaa sen uuteen uskoon, mutta ei minun laittamaani. Joten tarkkana on Sissi pennuistansa. Kuitenkin tämä upea nainen jakaa aikansa niin minun kuin pentujensa kanssa. Öisinkin tulee muutaman kerran nukkumaan kanssani ja halaamaan samalle tyynylle. Tänään jopa toi minulle pallonsa ja ilme komensi leikitään.
- kuule
minä ainakaan kyllästy,hauska seurata pentujen edistymistä näin netin kautta,kyllä tekniikka on hauskaa.
Ihan oikeesti kiva lukea uudet hauskat uutiset välillä kun mulla on taas huolta tuosta vaarikoirasta,huomenna taas soitellaan tohtorille,onneksi jää lomalle vasta viikon päästä,saan koiran tuttuun hoiton.
Ei tarvi vieraan kanssa asioida.Koira ei välitä,mutta minä tykkään kun meillä on mukava,osaava ,hyvä lääkäri jota käytetään aina jos mahdollista. - Nimetön
olen odottanut koko päivän että tulisko uma tädiltä lisää taas iloisia asioita! on niin hienoa lukea sinun juttujasi päivittäin! kiitoksia kun jaksat kirjoitella tänne meille! hyvää kesää sinulle ja koko perheelle:)
- kikka
...täys automaatti pennut;)!Mutta aina noi teidän minikoirien syntymäpainot ihmetyttää,kun sakulla on sellaset tonnikeiju pennut...täysautomaattiset miniatyyri vauvat!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496275Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6422594Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831209- 821113
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3121065Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.751064Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä591064- 65942
- 69923
- 228854