Käsite on rinnakkainen malli akateemisesta maailmasta: yliopistossa riemutohtoriksi voidaan promovoida tohtori, jonka väittelemisestä ja promootiosta on kulunut aikaa 50 vuotta. Eli vastaavan analogian mukaan henkilö, joka on osoittanut olleensa idiootti jo viisikymmentä vuotta sitten ja on idiootti edelleenkin tai on tällä hetkellä niin idiootti, että voidaan olettaa hänen olevan idiootti vielä viidenkymmenen vuoden päästäkin, on teoillaan ja toiminnallaan promovoinut itsensä riemuidiootiksi.
Riemuidiootti on käytännössä elinikäinen arvonimi, jota ei voi siirtää toiselle henkilölle.
https://urbaanisanakirja.com/word/riemuidiootti/
Riemuidiootti on esimerkiksi sellainen joka on lapsena uskonut joulupukkiin tai Jumalaan, uskoo siihen vielä 50 -vuotiaanakin ja jatkaa uskomistaan toiset 50 vuotta. Mitä mieltä sinä olet? Oletko riemuidiootti?
Riemuidiootti
6
134
Vastaukset
- Anonyymi
Ilman muuta olet riemuidiootti, kun nyt kerran kysyit.
- Anonyymi
Lakkasin uskomasta tällä foorumilla.
Tekoäly ei edes ymmärtänyt koko sanaa joudun sen opettamaan tekoälylle.
Riemuidiootti on hauska sana! Se tarkoittaa henkilöä, joka on iloinen ja huoleton, ehkä jopa hieman hupsu. Se on vähän kuin kutsuisi jotakuta iloiseksi höpsöksi. Onko sinulla mielessä jotain erityistä, mistä haluaisit keskustella?- Anonyymi
Iloinen höpsö uskoo Jumalaan.
- Anonyymi
50v yliopistossa opiskellut on mikä ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712993
- 462604
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322245- 792158
- 951966
- 321732
- 121546
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171497Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291319Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil291316