Kiitos Hämeenlinnan urhoille kun olette putsanneet kadut lumesta.
HYVÄ HÄMEENLINNA
23
384
Vastaukset
- Anonyymi
Kävelyteille pääsee nyt hiihtämään. Ei tarvita autoa ajatakseen suorituspaikalle.
- Anonyymi
Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki
Vapaan Suomen valkoisessa pää kaupungissa vaalitaan vapauden perinnettä; tee omat latusi valkoisen hohtaville hangille kävelyteillä, ja ole vapaa!
- Anonyymi
Kiitos vaan
- Anonyymi
Palkkaa ei tarvita. Maksan kaupassakin kiitoksella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palkkaa ei tarvita. Maksan kaupassakin kiitoksella.
Kohta alkaa taas joka talvinen kiittely hiihtoladuista valkoisen Suomen pää äänenkannattajassa.
- Anonyymi
Hyvää työtä kovissa oloissa.
- Anonyymi
Kenen motiivi on kehua luokatonta katujen hoitoa.
- Asiasta vastuussa olevan?
- Jonkin tahon joka haluaa "pottuilla" ja jolle ei asialla ole merkitystä?
- Anonyymi
Kyllä huomasi että hämäläisiltä oli oravan nahat oli loppuneet kadut oli kun pyykkilaudalla olisi ajanut.
- Anonyymi
Kaikki verorahat käytetään nykyään teidän jättieläkkeisiin senkin hemmoteltu vanhus. Enää ei tipu mitään prinsessakohtelua vaikka siihen olettekin tottuneet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki verorahat käytetään nykyään teidän jättieläkkeisiin senkin hemmoteltu vanhus. Enää ei tipu mitään prinsessakohtelua vaikka siihen olettekin tottuneet.
Taitavat mennä Vanajan linnan tukemiseen, sekä demareiden kannattajoukolle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitavat mennä Vanajan linnan tukemiseen, sekä demareiden kannattajoukolle.
Niin ja Kelaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja Kelaan.
Sote-alan palkkoihin meni tätä vuonna 20 miljardia, työikäisten sosiaaliturvaan 4 miljardia.
Sote-alan palkkoja, demarien kannattajakunnan kova ydin, nostetaan ensi vuonna 7 % = 1.4 miljardia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sote-alan palkkoihin meni tätä vuonna 20 miljardia, työikäisten sosiaaliturvaan 4 miljardia.
Sote-alan palkkoja, demarien kannattajakunnan kova ydin, nostetaan ensi vuonna 7 % = 1.4 miljardia.Valtion velan korkokulut ovat ensi vuonna 3 miljardia, eli käytännössä pankki/sijoitusrahastotuki on samaa luokkaa kuin työikäisten sosiaaliturva.
Valtion ja kuntien menoista ei löydy selkeitä kaavioita, koska ne eivät kestä päivänvaloa, ja kyse on luokka-yhteiskunnan ylläpitämisestä ja rahoittamisesta.
Suuremmassa mittakaavassa Suomi ja koko muu Eurooppa elää muun maailman työllä.
Voit testata asiaa laskemalla keskimääräisen tavaratalon valikoiman reaaliarvon jakauman tuotantomaittain. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki verorahat käytetään nykyään teidän jättieläkkeisiin senkin hemmoteltu vanhus. Enää ei tipu mitään prinsessakohtelua vaikka siihen olettekin tottuneet.
Vero rahat menee nykyisin mamujen elättämisiin lisääntyvät hurjaa tahtia. Isis äitikin on ilmestymyt hurjan näköinen rättikasa. Silmät vaan postilaatikosta näkyy. Ei kuulu suomen kulttuuriin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vero rahat menee nykyisin mamujen elättämisiin lisääntyvät hurjaa tahtia. Isis äitikin on ilmestymyt hurjan näköinen rättikasa. Silmät vaan postilaatikosta näkyy. Ei kuulu suomen kulttuuriin.
Kaltaisesi rasistit kai sitten kuuluvat?
- Anonyymi
Priorisointi numero yksi. Jalankulkuväylät Hätilästä kaupunkiin ja Jukolasta kaupunkiin. Moni menee rollaattorilla terveyskeskukseen ja kulkee rautatieasemalle kävellen. Nämä väylät oli täynnä lunta monta päivää. Ja siihen rautatiesillan ylittävälle sillalle pitää laittaa hiekkaa säännöllisesti koska sulavedet tekee siitä liukkaan ja vaarallisen!
- Anonyymi
Onhan tuo aika erikoista että kaupunki tosiaan on määritellyt, kevyneliikenteen strategiassa, hyvin hoidetut kevyenliikenteenväylät keskustan ja aluekeskuksien välille mutta ei "kokooja-kevyenliikenteenväylien" ja aluekeskustojen välille.
Ja tämä on vielä ristiriidassa katuluokituksen kanssa jossa kaikki kevyenliikenteenväylät ovat samaa ykkösluokkaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan tuo aika erikoista että kaupunki tosiaan on määritellyt, kevyneliikenteen strategiassa, hyvin hoidetut kevyenliikenteenväylät keskustan ja aluekeskuksien välille mutta ei "kokooja-kevyenliikenteenväylien" ja aluekeskustojen välille.
Ja tämä on vielä ristiriidassa katuluokituksen kanssa jossa kaikki kevyenliikenteenväylät ovat samaa ykkösluokkaa.Ei ne vaan osaa.
Useassa kunnassa sama.
- Anonyymi
Osaavat kasata lumet suojateitten eteen. Ei voi kauhalla vaatia kun on lusikalla annettu.
- Anonyymi
En tiedä miten on muualla, mutta jos tarkoitus on kävellä talvella, niin se ei Hämeenlinnassa onnistu, ja nyt puhutaan siirtymisestä paikasta toiseen eli auton korvaavasta kävelemistä, voidaan puhua myös hyötyliikunnasta, ei se on mahdotonta Hämeenlinnassa. Tiedä tämä jos harkitset Hämeenlinnaan muuttamista, kadut ovat noin 10 vuorokautta talvessa tyydyttävässä kunnossa, loput huonossa jos sitäkään.
- Anonyymi
Auraamisen tehostamiseen tarvitsee tilata konsultti.
- Anonyymi
https://www.hameenlinna.fi/tiedotteet/aanesta-osallistavan-budjetoinnin-ehdotuksista-suosikkiasi/
"Hämeenlinnan osallistavan budjetoinnin ideointivaiheessa saatiin yleisöltä ennätysmäärä ehdotuksia. Kaikkiaan 60 ehdotuksen toteuttamiskelpoisuus ja sääntöjen mukaisuus arvioitiin monialaisen työryhmän yhteistyöllä. Äänestykseen valittiin yhteensä 25 ehdotusta."
- Kevyen liikenteen väylien/pyöräteiden kunnostus
Kaupungin strategia on siis siirtää lakisääteisiä velvollisuuksia "osallistuvaan budjettiin", eli käänteisesti "osallistuvan budjetin" kevyenliikenteenväylien hoito tarkoittaa niiden hoitamattomuutta kaupungin tavansomaisessa toiminnassa, ja näinhän se menee.
Kun Suomi sijaitsee globaalissa maailmantaloudessa lumisateisella marginaalialueella tienhoidon kannalta, ei tien ja kevyenliikenteenväylien talvihoidon tarvitsemaa kalustoa ja välineistöä ole talouden ja kaupan kannalta saatavissa, eikä tälläisen välineistön suhteen tehdä merkittävää tuotekehitystä, siksi Suomessa pitäisi asiaan paneutua.
Kevyenliikenteenväylien talvihoito on kuitenkin Suomenkin mittakaavassa markkinatalouden kannalta marginaalista ja sijoitus-tuotos -näkökulmasta kannattamatonta, varsinkin kun julkispakoinen oikeistopolitiikka pyrkii yksityistämään kaiken ja kaikki pyritään tekemään mahdollisimman halvalla kilpailutuksineen.
Vielä viime vuosituhannella julkishallinto ja valtakunnan tason tienhoidosta vastaava viranomainen pyrki kehittämään tienhoidon sekä kevyenliikenteenväylien hoidon ohjeistusta ja osaamista, mutta myös tämä pyrkimys on kokenut inflaation oikeisto-politiikan anti-julkis-pyrkimyksellisessä yksityistämispyrkimyksessä.
Selvitäkseen pohjoisilla leveysasteilla, olisi Suomen kuitenkin ymmärrettävä, että on välttämättömiä yhteiskunnallis-infrastruktuurisia kohtia, joita ei voida markkinatalouden ja kapitalismin "mekanismein" hoitaa.
Ja siksi on myös kapitalistivaltioissa yleisesti käytössä verotus, jolla tälläiset yleishyödylliset tekijöiden hoitaminen rahoitetaan. Niitä ei hoideta äänestämällä siitä hoidetaanko niitä laisinkaan. - Anonyymi
Metsä-Mattila järsi eilen perälanalla oli kyllä yhtä tyhjän kanssa mutta onneksi vesisade hoiti loput.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1961523Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231278- 521042
- 72955
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52873- 58873
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53840- 102824
- 82820
- 42804