Keskustalta tai politiikasta yleisemminkään viikonloppuna ei juuri antia annettu. Urheilusta tuli paljonkin. Puhunpa nyt sitten siitä:
Urheilupainotteinen oli viikonloppu. Sveitsin Davosissa hiihdettiin hiihtoja, Itävallan Hochfilzenissä ampumahiihtoa ja Ruotsin Malmössä oli salibandyn MM-kisojen loppuottelu Ruotsin ja Suomen kesken. Ampumahiihto ei Suomelle palkintoja tuonut, hiihdossa sentään Niskasen sisarukset Iivo ja Kerttu pääsivät lajeissaan toisiksi ja salibandy toi sitten kultaa ja jättiyllätykselllä!
Katsoin tuota salibandymatsia alkuerän, jossa Ruotsi meni 4-0 johtoon. Ajattelin, että matsi oli siinä ja lähdin iltakahvia laittamaan ja kahvit nautittuani kuitenkin vielä avasin tv:n ja kun näin Suomen tehneen sentään yhden maalin, innostuin jatkamaan katsomista. Kannatti. Varsinaisen peliajan päättyessä tilanne oli 4-4 ja seurasi jatkoaika. Se oli juuri loppumassa samaan tilanteeseen ja voittomaalikilpailu oli tulossa. Aivan viimeisillä sekunneilla Suomi teki maalin ja voitti maailmanmestaruuden tuloksella 5-4. Huikeaa, ennen näkemätöntä! Samaan verrattava ei ole edes Lasse Virenin suoritus Münchenin olympialaisten 10 000 metrin juoksussa, jonka hän voitti, vaikka kaatui ulos radalta juoksun alkupuolella!
Tv;n urheiluantia seuratessani suurimman osan viikonlopustani vietin. Lauantaina sentään kävin muutamia kertoja tällä palstallakin laittamassa viestejäni avaukselle, jonka pääaiheena oli tämä asuinalueeni Helsingin Paloheinä, jossa kerrottiin rivitaloasuntojen keskihinnan olevan 400 000 euroa. Minun asuintaloani, rivitaloa joku toinen oli vähätellyt ja kuvannutkin. Vastasin siihen ja päättelin, ettei tämä kotini arvo sentään ihan noin korkea liene.
Vaurasta seutuahan tämä Paloheinä kyllä on. Postinumeroalueemme on Suomen kahdeksanneksi suurituloisin: sen täysi-ikäisistä asukkaista 51,8 prosenttia kuului vuonna 2021 maan hyvätuloisimpaan viidennekseen.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Palohein%C3%A4
No, en kai minä voine kuulua tuohon ryhmään kun tämän vaatimattoman kotitaloni pienessä - vain 90 neliömetrin – asunnossa kahdella pienellä eläkkeellä ja vaatimattomilla sijoitustuotoillani jotenkuten kippuroin😉
Viikonlopun antia
4
124
Vastaukset
Peeveli! Kirjautumiseni oli tippunut pois täältä. Tekstistäkin kyllä nähdään, että minultahan tämä avaus on, mutta täytyi antaa sille varmistus-
- Anonyymi
Pentti teurajärvi tekee paluun seuraavissa puistokisoissa puijon huipulle.
- Anonyymi
Kepupojat oli vireessä. Ternimaitoa juotu niin jaksaa. Myös hiihtopuolella pari kepulaista hopealle.
Ensin laitoin tämän avauksen anonyymina kun en huomannut kirjautumiseni tippuneen pois päältä. Siinä tosin totesin ihan oikein tämän: ”Sveitsin Davosissa hiihdettiin hiihtoja, Itävallan Hochfilzenissä ampumahiihtoa ja Ruotsin Malmössä oli salibandyn MM-kisojen loppuottelu Ruotsin ja Suomen kesken”. Tällä avauksellani tuo ampumahiihtoa-sana oli jäänyt pois eli syntyi käsitys, että olisin luullut salibandyn MM-kisojen olleen sekä Hochfilzenissä ja Malmössä .
Kyllä minä nyt alan olla jo korkean ikäni mukainen horisko, kun tuollaisia sattuu. Kun en kuitenkaan haluaisi täällä näyttää itsestäni tuollaista, täytynee alkaa jo lopetella tänne kirjoitteluani.
No, jos kuitenkin vielä edes tällaisissakin voimissani pysyn ja jos politiikka tai jokin muu asia antaa minulle aihetta tulla siitä jotakin täällä sanomaan, niin tulen varmaan sen tekemään. Täytyy vaan olla tarkempi sanomansa oikeellisuudesta.
Niin tai näin, mutta nyt minulla ei kuitenkaan ole enempää sanottavaa tästä asiasta eikä muustakaan joten vain kaikille tämän lukeville Oikein Hyvän yön toivotukset!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577260Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7243446Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1601741Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3351723- 841385
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841361- 911260
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631237Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2571228- 811144