Joulu se tulla jollottaa

Ennen jouluaattoa on enää vain yksi arkipäivä, maanantai. Joulutunnelmissa alan olla minäkin. Kinkkukin on ostettu ja jo paistettu ja siitä tänään nautin lounaan peruna- ja lanttulaatikkojen kera. Kyllä tuosta 1,4 kiloisesta pikkupossun kinkusta jää vielä kai kolmelle aterialle. Erinomaiset joulujuomatkin on jo hankittu – ja vähän maisteltukin. Tänään kävin ostamassa myös joulukukat ja purkissaan seisovan vajaan metrin korkuisen oksistaan lunta esittävällä valkoisella vaahdolla kuorrutetun ”joulukuusenkin”, jonka verhoilin lisäksi eriväristen lamppujen ketjulla.

Joten joulu se tulla jollottaa myös minulle, ja joulukirkkokäyntini ja muiden rientojeni vuoksi siihen alan keskittyä jo niin, että luultavasti en täällä enää ennen joulua käy, joten perinteisten viikonlopputoivotuksien lisäksi varmuuden vuoksi jo nyt toivottelen kaikille Oikein Hyvää joulua!

37

298

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Niin tekee ja elämäni paras viesti tuli tyttäreltä, hänen mies haki RNAtutkijan sairaalasta isänsä kanssa. XXX sanoit haluan pitsaa katvapupitsee, ukin katkavapupitsaa.. Sitähän sain tietysti.

• Anonyymi

Paloheinaän arvokuudessa Kapin on mukava viettää ja nauttia joulusta, ehkä pieni tupluuri ja glögi, ei tarvitse pellavarehuun tyytyvä. Paloheinässä on varaa parempaan.

• Anonyymi

Onko Pankkolägvitsillä kinkku hankittu?
        Tiedätkö omasta joulusta mitään, kun noin osaat toisista selittää.

• Anonyymi

• Hyvää ja rauhallista joulua sinullekin!

Oma joulu menee tyttären perheen kanssa ja pukkikin on tulossa. Siellä on kinkkuakin tiedossa, joten siinä suhteessakin asiat ovat kunnossa. Joulukaljaa olemme itse perinteisesti tehneet. Se sopii paremmin jouluruukien kanssa, kun viinit, joten ne saavat jäädä odottamaan toisia aikoja. Ei tässä nyt ulos katsoen erityisemmin joulun tunnelmaa ole. Taitanee tulla ns. musta joulu.

• Anonyymi

Musta joulu taitaa olla vain siellä, missä mieleltäänkin mustimmat asuvat. Niin se ympäristö vaikuttaa ihmiseen. Kun on mustaa niin mielikin on musta, kuten tällä palstalla hyvin huomaa.

Miellä valoisamman mielenlaadun omaavilla ja rauhallisessa ympäristössä asuvilla joulu on valkoinen, lunta on tuprutellut viime aikoina ihan mukavasti. Moottorikelkalla vedin jo latuja, joten joulun herkkuja voi sitten sulatella súksilla suihkien kauniissa talvimaisemassa.

Järvikin jäätyi ja jääpeite vahvistui niin, että talviverkot sai viritettyä, joten joulukala on taas kerran pyyntituoretta. Toki graaviin ja limemarinointiin menevä ahven pitää varmuuden vuoksi pariksi vuorokaudeksi pakastimeen laittaa, näin mahdolliset petokaloille tyypilliset loiset kuolee.

Näin meillä, ei valittamista

• Anonyymi kirjoitti:

Musta joulu taitaa olla vain siellä, missä mieleltäänkin mustimmat asuvat. Niin se ympäristö vaikuttaa ihmiseen. Kun on mustaa niin mielikin on musta, kuten tällä palstalla hyvin huomaa.

Miellä valoisamman mielenlaadun omaavilla ja rauhallisessa ympäristössä asuvilla joulu on valkoinen, lunta on tuprutellut viime aikoina ihan mukavasti. Moottorikelkalla vedin jo latuja, joten joulun herkkuja voi sitten sulatella súksilla suihkien kauniissa talvimaisemassa.

Järvikin jäätyi ja jääpeite vahvistui niin, että talviverkot sai viritettyä, joten joulukala on taas kerran pyyntituoretta. Toki graaviin ja limemarinointiin menevä ahven pitää varmuuden vuoksi pariksi vuorokaudeksi pakastimeen laittaa, näin mahdolliset petokaloille tyypilliset loiset kuolee.

Koska aloit suutasi
        soittamaan niin nyt saat.
        Maalla juodaan viinaa, hakataan puoliso ja sammutaan. Ylensyödään niin että joudutaan sairaalaan.
        Paskaa joulua kaikille maalaisliittolaisille.
        Maalaisliittolainen mielenlaatu on rasismia ja sovinismia.

• Kiitoksia toivotuksistasi! Hieno jouluhan Sinulle on tulossa. Minä joutunen viettämään jouluani enemmän yksin, mutta sunnuntaina minulla käy jouluvieraita, jälkipolveani.
        Miten ihmeessä voit itse tehdä joulukaljaa. No, ns. kiljuahan ennen vanhaan tehtiin kotona, ja taidettiin tehdä miedompaakin, mutta en muista sellaisesta.

Minä joudun joulujuomissani turvautumaan Alkosta ostamaani. On Loimu glögiä (alk. 8 %), Gluhweinia (alk.10 %) ja Juhla Jubileumsia, brandylla maustettua glögiä (alk. 20 %) – ja on joulukahvien saatoksi Cocnac Monopolia (alk. 40 %). Mutta eihän noilla millään juopotella; sellainen ei sopisi jouluun, enkä harrasta sellaista muulloinkaan, vaikka joka ilta iltadrinkin otan, jos en ole sairas tai muusta syystä estynyt.

Itsenäisyyspäivän aikaan totesin täällä, että se saattoi olla viimeinen minun vietettäväkseni, kun on jo tätä ikää ja terveyteni reistailee. Saman tietysti totean nyt joulunkin osalta, mutta onnellinen olen kun ilmeisesti saan sen viettää, vaikka nyt varsin vaatimattomin puittein.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tollot ovat tolloja, Kapi ensimmäisenä. HO HOO, HO HOO!

• Sanoin edellisessä viestissäni: ”Miten ihmeessä voit itse tehdä joulukaljaa. No, ns. kiljuahan ennen vanhaan tehtiin kotona, ja taidettiin tehdä miedompaakin, mutta en muista sellaisesta”.

Nyt kun menin muistoissani lapsuusaikaani, niin muistanhan toki lapsuuskodissanikin tehdyn silloin ns. kotikaljaa. Mummoni sitä teki ja ei kai siinä paljon alkoholia ollut, kun minäkin sain sitä nauttia.

Ukkini tai naapurin isäntä tekivät sitten joskus kiljuakin, jota he yhdessä nautiskelivat, jota minä en tietenkään saanut maistaakaan. Ukkini tai tuo naapurimmekaan eivät kai sentään koskaan keittäneet pontikkaa, jota kai niissä kotimaisemissanikin tehtiin – ainakin niin huhuiltiin.

Tv:n iltauutiset katsottuani ja nyt tuota perjantai-ohjelmaa katsoessani olen jo maisteltuani iltadrinkkiänikin ja varmaan se palautti muistoani menneeseen niin, että täytyi vielä tulla tämä sanomaan.

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Sanoin edellisessä viestissäni: ”Miten ihmeessä voit itse tehdä joulukaljaa. No, ns. kiljuahan ennen vanhaan tehtiin kotona, ja taidettiin tehdä miedompaakin, mutta en muista sellaisesta”.

Nyt kun menin muistoissani lapsuusaikaani, niin muistanhan toki lapsuuskodissanikin tehdyn silloin ns. kotikaljaa. Mummoni sitä teki ja ei kai siinä paljon alkoholia ollut, kun minäkin sain sitä nauttia.

Ukkini tai naapurin isäntä tekivät sitten joskus kiljuakin, jota he yhdessä nautiskelivat, jota minä en tietenkään saanut maistaakaan. Ukkini tai tuo naapurimmekaan eivät kai sentään koskaan keittäneet pontikkaa, jota kai niissä kotimaisemissanikin tehtiin – ainakin niin huhuiltiin.

Tv:n iltauutiset katsottuani ja nyt tuota perjantai-ohjelmaa katsoessani olen jo maisteltuani iltadrinkkiänikin ja varmaan se palautti muistoani menneeseen niin, että täytyi vielä tulla tämä sanomaan.

Yllättävää, jos et itse ole tehnyt kotikaljaa. Sehän on nykyaikanakin melkein joka kodin joulujuoma ja suosittua kesähelteilläkin. Yksinkertainen valmistaa mallaspussin ohjeilla.

• kapi_ kirjoitti:

Sanoin edellisessä viestissäni: ”Miten ihmeessä voit itse tehdä joulukaljaa. No, ns. kiljuahan ennen vanhaan tehtiin kotona, ja taidettiin tehdä miedompaakin, mutta en muista sellaisesta”.

Kyse on nimenomaan kotikaljasta. Se on yhtä helppoa kuin siman teko. Vettä, sokeria, maltaita ja hiivaa ja lopuksi pullotus. Prosentteja lienee 0 tai korkeintaan hyvin vähän. Kotikaljaahan on tarjolla monissa ruokapaikoissa ruokajuomana. Se on niissä yleensä liian makeaa eli sokerista minun makuuni. Pitää olla riittävästi kirpeyttä ja maltaan makua.

Kiljua en ole juonut enkä aio koskaan juodakaan. Olutta kyllä kittaan mutta lähinnä vain kesäaikaan kuten alkoholijuomia noin yleensäkin muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.

• Anonyymi
        Oikeisto.on.parasta kirjoitti:

Koska aloit suutasi
        soittamaan niin nyt saat.
        Maalla juodaan viinaa, hakataan puoliso ja sammutaan. Ylensyödään niin että joudutaan sairaalaan.
        Paskaa joulua kaikille maalaisliittolaisille.
        Maalaisliittolainen mielenlaatu on rasismia ja sovinismia.

Hyvää Joulua sinullekin, minulla on valoisan mielenlaadun ansiosta tämmöinen toisenlainen tapa asia ilmaista kuin tuo sinun tyylisi.

• Hyvää joulua sinullekin. Saattaa minullakin viimeinen joulu olla, on terveyden kanssa vähän niin ja näin.

Itse emme enää joulupöytää valmista, jälkikasvu tekee kaiken ja saamme vaimon kanssa istua valmiseen joulupöytään. Minun panokseni on vain jälkiruoan jälkeiseen kahviin liittyvä Macieira jonka silloin 10-vuotiasta versiota ostelin pari vuotta sitten.

Vielä saatan Salpausselän kisoja lähteä katsomaan kun olisi kyyti ja majoituskin tarjolla.

Katsellaan.

Hyvää joulua sinne sinulle!

• Kiitokset joulutoivotuksistasi! Yllätyn tuosta kuntosi tilanteesta kertomastasi. Vaikka olet meitä vanhoja faittereita, olet varmaan minua paljon nuorempi. Ja hyvinkin vireässä kunnossa viimevuosinakin, mm. usein talvesi Madeiralla viettäessäsi.

Toivon ja uskonkin Sinun toipuvan vielä hyvään kuntoon, johon virkistänee sekin, että erinomaisen hyvä joulukin Sinulla näkyy nyt olevan. Hienoa!

• Anonyymi

Uutisissa kerrottiin äsken kuinka noin 5000 Valiolaisen ja heidän edunsaajansa kaikki tiedot, henkilö- ja tilitiedot jne, on joutuneet joron jäljille.

Onkos nyt Kapin tiedotkin viety?

• Anonyymi

Kapi oli Valiossa tärkeässä asemassa mutta jäi siitä eläkkeelle kai jo pitkälti kolmattakymmentä vuotta sitten. Tuskin hänen tietonsa enää kiinnostaisi tuon rikoksen tekijän kohteeksi. Sellaiseen kun ei pystyisi ne joille Kapi on täällä suurimman kiinnostuksensa kohde.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kapi oli Valiossa tärkeässä asemassa mutta jäi siitä eläkkeelle kai jo pitkälti kolmattakymmentä vuotta sitten. Tuskin hänen tietonsa enää kiinnostaisi tuon rikoksen tekijän kohteeksi. Sellaiseen kun ei pystyisi ne joille Kapi on täällä suurimman kiinnostuksensa kohde.

Uteliaisuus riittää motiiviksi tietomurtoon. Kapi on julkisuuden henkilö, joten häneen kohdistuu suuresti rikollistakin uteliaisuutta.

Mika Myllylän kuolinsyy kiinnosti jopa poliiseja niin paljon, että jotkut heistä kävivät kurkistamassa siihen liittyviä tutkintapöytäkirjoja ohi käyttölupansa. Kysymyksessä ei siis ollut varsinainen tietomurto, vaan nämä poliisit vierailivat luvillaan tiedostoissa, jotka eivät kuuluneet heidän vierailuoikeuteensa.

• Anonyymi

Hyvää Joulua Korhos-Jormalle!

Suurella ilolla olen huomannut lisääntyneen aktiivisuutesi täällä kepu-saitilla.

Terveiset tulee täältä Oulun kupeesta.

• Kiitokset toivotuksistasi! Olenhan ollut varsin aktiivinen viimeaikoina, mutta en kuitenkaan niin aktiivinen kuin olin aikoinaan.

Oikein Hyvää joulua Sinulle, joka minulla oli ilo tavatakin runsas 10 vuotta sitten siellä Oulun kupeessa Zeppelinissa.

• Viivähdin nyt vielä täällä pidempään kuin aioin. Olen vastaillut arvostamieni kirjoittajien viesteihin. Jos nyt vielä tälle viestejä tulee, valitettavasti ne jäävät pikaista vastaustani vaille, sillä kun nyt suljen palstan, uskon sen seuraavaksi avaavani vasta joulun jälkeen.

Nyt vain vielä Oikein Hyvän joulun toivotukset kaikille tämän mahdollisesti lukeville!

• Anonyymi

Ei saitin pilaajan toivotuksiin kukaan täyspäinen vastaa. Itsesi täytyy vastailla. HO HOO, HO HOO!

Ossi, oikea SOTILAS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei saitin pilaajan toivotuksiin kukaan täyspäinen vastaa. Itsesi täytyy vastailla. HO HOO, HO HOO!

Ossi, oikea SOTILAS

Happane sinä vaan Ossi keskenäsi omaan jouluahdistukseesi. Tuollaista puupää änkyrää tuskin kukaan haluasi nurkkiinsa notkumaan.

• Anonyymi

Väyrysellekin toivotettiin Stadissa hyvää Joulua!

• Anonyymi

Paavo vastasi sille hyvän joulun toivottajalle niin, ettei siitä tarvinnut ilmoittaa poliisille.

• Anonyymi

Oikein Hyvää Joulua Kapille! Kyllä Paloheinässä passaa viettää mukavasti Joulu! Palvelut pelaa ja kaikki lähellä!

• Anonyymi

Toivottelit itse itsellesi. HO HOO, HO HOO!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toivottelit itse itsellesi. HO HOO, HO HOO!

Oletko Ossi kauhean yksinäinen? Onko sinulla yhtään ystävää ja miksi Hutikastankin heittivät pihalle?

• Anonyymi

Oikein Hyvää Joulua Kapille täältä Iisalmen seudulta. Taitaa vaan lumet sulaa ilmastonmuuttumisen myötä. Toivottavasti ei tule liukkaita kelejä. Suomessa pienemmissä kylissä keski-ikä jo niin korkea ja terveyskeskuksiin pitkä matka.

• Anonyymi

Jouluterveiset Kapille! Ilo lukea sinun avauksia ja sitä vauhtia mikä syntyy palstalle. Rautavaaralla tuli aikoinaan käytyä paljon metsällä. Ei kovin kaukana Sotinpurosta.

• Anonyymi

Paloheinässä joulu aika on tavallista hienompaa. Sillä ihminen viihtyy ja rauhoittuu keskuspuiston nurkilla. Syrjäseuduilla sataa räntää ja tuulipuvuissa paleltaa.

• Anonyymi

Luultavasti en täällä enää ennen joulua käy, joten perinteisten viikonlopputoivotuksien lisäksi

• Anonyymi

Kapi kärkeen, sanottiin väessäkin!

• Anonyymi

Siis miinanpolkijaksi. HO HOO, HO HOO!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin on

Ossi, Puna-armeijan sotilas

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pidähän puoliryzzä leipäläpesi kiinni vanhemmalle upseerille.

• Anonyymi

Hyvää Joulua Kapille!

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7250
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      724
      3418
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      158
      1719
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      318
      1682
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1375
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1361
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1260
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1227
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      249
      1217
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1144
    Aihe