Joulu mennä vipelsi

Edellisen avaukseni otsikko oli ”Joulu tulla jollottaa”. Se oli silloin ajankohtainen. Ajankohtainen on tämänkin avaukseni otsikko.

Joulu oli minulla ihan kiva. Myöhään aattoiltana kävin Jouluyön messussa kotikirkossani. Joulupäivät vietin täällä kotonani hyviä jouluruokia ja – juomiakin nautiskellen ja tv:n ihania jouluohjelmia seuratessani. Eilen pistäytyi vieraitakin niitä hieman nautiskelemassa ja kovin he ihastelivat joulukuntoon koristelemaani kotiani. Ihana joulurauha minulla täällä oli.

Joulurauhan tunnelmaan tuli kyllä säröä noista uutisista, jotka kertoivat Putinin meille lähettämästä joulutervehdyksestä. Tervehdyksen tuojanahan oli tosin Uuden Seelannin yhteydessä olevan pikkuruisen saarivaltion, Cookinsaarten lipun alla purjehtiva alus. Se kuitenkin kuuluu Venäjän suureen varjolaivastoon, joten viestin lähettäjästä ei ole epäselvyyttä. Varmaan lähes kaikki olette seuranneet tuosta viestistä kertovia tv-ohjelmia ja nyt jo lehtijuttujakin, joten ei tästäkään nyt enempää, vaan siirryn palstalle nimetyn otsikon mukaiseen aiheeseen:

xxxxxxxxxxx

Takavuosina olen ollut varsin kriittinen Keskustaa kohtaan. Kriittisyyteni on viimeaikoina laantunut; jopa muuttunut puolueen tukemiseksi. Tähän on vaikuttanut edellisen hallituksen puolustusministeri Antti Kaikkosen antaumuksellinen yhteistoiminta presidentti Niinistön ja pääministeri Marinin kanssa maamme viemisestä Naton turvaan.

Kun Kaikkosesta tuli puolueen johtaja, uskoin ja toivoinkin puolueen kannatuksen kääntyvän reippaaseen kasvuun. Uskoin, että puolue on menettänyt äänestäjiään persuille ja he nyt palaisivat ”vanhaan kotiinsa”- Niin ei ole käynyt. Ilmeisesti olikin SDP se puolue, joka oli eniten menettänyt äänestäjiään persuille. Ilmeisesti oikealta laidaltaan, jotka kokivat Marinin liian vasemmistolaiseksi. Kun puolueen johtoon tuli enemmän puolueen oikeaan laitaan kuuluva Antti Lindtman, he nyt ryminällä palailevat ”vanhaan kotiinsa. Se nähdään viimeaikojen gallupeista, joissa puolue on noussut selkeästi kannatetuimmaksi. Ei paha sekään.

XXXXXXXXX

Nyt vain vielä kaikille Oikein Hyvää vuoden loppua ja Oikein Hyvän tulevan vuoden odotusta!

20

212

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pimiä oli joulu.ja vettä satoi liikaa ja maa oli musta . Joulua olisi hyvä viettää helmikuun alussa .

• Anonyymi

Sinun "kriittisyys" on ihan ykshailee. Se on ollut pelkkää tökeröä oksentelua Keskustaa kohtaan, milloin milläkin tavalla. Viisas ja oikea kritiikki on sinulle vieras asia.
      Taitaa kuitenkin Keskustassa olla vähemmän NATO-hosupettereitä kuin muualla. Jalat usemmilla maassa ja järki päässä.

Ossi, oikea SOTILAS

• Anonyymi

Joko Aisa kokeilit tehdä pellavarouhemakkaraa Tursun ohjeella? Vähän vettä ja vaseliinia pellavarouheeseen ja sitten seos kondomiin. Tursun mukaan hyvää taisteluevästä taistelukentällä VKK sotilaille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joko Aisa kokeilit tehdä pellavarouhemakkaraa Tursun ohjeella? Vähän vettä ja vaseliinia pellavarouheeseen ja sitten seos kondomiin. Tursun mukaan hyvää taisteluevästä taistelukentällä VKK sotilaille.

Sehän oli Aisalle jo tuttu resepti....

Myös tänään Aisan kyrsiminen on vaan pahentunut, joku kokoomuslainen koiranleuka oli kertonut, että pellavarouheesta saa kätevästi makkaraa, kun laittaa vähän vettä, vaseliinia ja pellavarehu kondomiin ja sitten jääkaappiin. Aisa on nyt sitä vedellyt paksuina siivuina näkkileivän päällä.

• Miten puhutellaan vanhempaa upseeria?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vävy.

• Anonyymi

Ei Marin ollut nato hankkeessa mukana, teille demareille vain oli. Kyllä se oli Niinistön leiviskä, Kaikkonen avusti. Haavistokaan ei ollut kuin ulkoministeri ominaisuudessa, nyt jo arvstellut sitä huonoksi, vastusti mm rajalakia vihreitten ja vasurein kanssa, osa demareistakin (6). Meillä nyt hyvä ulkopolliittinen johto, joka jo huomattiin juuri, ei Marin olisi tähän kyennyt, se vain tosiasioita. Te pullapojat suotta kehutte omianne. Stubbilla on myös asenne kohdallaan. Häkkänen puolustus mininisterinä saa kannustukseni. Epäilen Kaikkosen olevan seuraavan hallituksen joko maatalous tai puolustusministeri. Nyt itää aines olla hyvää, Marinit, Haavistot ja nämä ei kykene hoitamaan maan puolustus asioita. Venäjä sotii vielä pitkään. Isrel heikeni sitä paljon, siiri iranin saaapuolelle, josta Venäjä jo irrottaumassa, Syyrialaiset kuin Hizpollah, iranilaisetkin sotilaat lähtee Ukrainasta. Tilalle Pohjoiskorealaiset, joka teki itsestään enemmän hylkyvaltion.
      Miten teidän lakkosuunitelmat, Putin niitä haluaa. Jo lakoissa viety terveyden rahat joita supistetaan. Ne punaiset miljardit olisi ollut käyttöä.

• Anonyymi

Sauli outo kokkari , ei niin tykkää USA sta eikä NATO sta .

• Älä taas pankkomajuri valehtele. Niinistö oli arkailija asian suhteen.
        Pankkomajuri sovinistina ei voi sietää sitä että nainen vei suomen NATO:on.
        Miksi pelkäät naisia?

• Anonyymi

Sota-aikana ei puolueitten kannatuksella ja siitä keskustelemisella ole merkitystä.

• Anonyymi

Niinhän tuo Joulu meni, hyvin se meni täällä lumisessa Suomesssa, hiihdellen ja lumikenkäillen lyhyen valoisan pävän aikana, ne ovat meille varttuneemmille sopiivia liikuntamuotoja. Kinkku kun vaatii liikettä sulaakseen. Sauna lämpesi joka ilta ja kesällä kuivatut vastat antoivat mukavan lisän joulusaunakokemukseen. Ja tietysti sitä hyvää ruokaa, ja vähän juomaakin, nautiskeltiin.

Suomen puolustus- ja poliisivoimat näyttivät jouluna, että kykenevät toimimaan, siinäpä selkeä viesti idän suuntaan. Kun ministereinä ja presidenttinä ei ole yhtään vasemmistolaista tai vihreää, niin poliittinenkin päätöksenteko on ollut suoraa ja tehokasta, ha viranomaistoimintaa tukevaa.

Hirvittää edes ajatella, miten olisimme reagoineet jos vastuussa olivat olleet vaikkapa Halonen, Tuomioja, Heinäluoma, Saramo, Andersson (Li), Ohisalo ynnä muut saamattomat nahjukset ja Moskovan hyödylliset idiootit.

Maailmalla Suomen erinomainen toiminta on huomioitu laajalti. Suomen puolustuskyky sai hyvää mainosta, vaikka tietysti itse tapaus on ikävä, ja osoittaa kuinka Venäjä häikeilemättömästi toimii meitäkin ja naapureitamme vastaan.

• Hyvä joulu Sinulla on ollut. Myös jouluisen sään puolesta. Sellaista ei ollut täällä; lämpöasteet ja vesisadekin sulattivat pois ne lumet, joita tännekin oli jo kertynyt.

Suomen puolustus- ja poliisivoimilta saatiin tuossa ikävässä tapahtumassa toiminnastaan todellakin hienoa näyttöä, joka on siis saanut laajaa huomiota maailmallakin.

• Anonyymi

On äärimmäisen typerää lyödä "nyrkki pöyttään". Sillä ei rakenneta yhtään mitään vaan luodaan vastakkaisasetelmia, pöljän lailla.

Ossi, oikea SOTILAS

• "Tähän on vaikuttanut edellisen hallituksen puolustusministeri Antti Kaikkosen antaumuksellinen yhteistoiminta presidentti Niinistön ja pääministeri Marinin kanssa maamme viemisestä Naton turvaan."

Tähän minäkin olin erinomaisen tyytyväinen. Suomen asemoituminen Euroopan puolustukseen Naton kanssa oli hyvä asia. Henkisesti erilaisissa yhteisissä puolustushankkeissa oltiin jo aiemmin samalla aaltopituudella ja sille saatiin virallinen vahvistus kun pääsimme Naton jäseneksi.

Käytimme avautuneen liittymisikkunan oikeaan aikaan.

Ps. Sinulle Vanha-Faitteri hyvää tulevaa vuotta.

• Anonyymi

Mikä helvetin "liittymisikkuna" Kapi. Eim hosupetterit tehneet muuta kuin hosuivat ja pilasivat naapuruussuhteet vuosikymmeniksi. Tyhmyyttä ei ole syytä millään tavalla kaunistella. Aika näyttää typeryyden "kokonaissaldon".

Ossi, oikea viisas SOTILAS

• Täysin samaa mieltä kanssasi olen Suomen asemoitumista koskevasta sanomastasi. Käytimme avautuneen ikkunan todella oikeaan aikaan!

Kiitoksia hyvän tulevan vuoden toivotukset myös Sinulle! Minä olen varmaan iältäni Sinua vanhempi, mutta faitterivuosiltasi saatat olla minua vanhempikin. Sellaisen käsityksen olen saanut. No, kertyy niitä minullekin yhteensä 3 v 3 kk (v. 1966 Kyproksella puoli vuotta, vv. 1978-79 Siinailla 1,5 vuotta ja vv. 1981-82 Golanilla 1 v 3 kk.

Niin tai näin, mutta joka tapauksessa Oikein Hyvää tulevaa vuotta toivotan Sinullekin, Vanha-Faitteri!

Ps. Et välittäne siitä, että olet minuksi joutunut tuon erään silmissä, kun jostain syystä vain minä olen aina hänen mielessään.

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Täysin samaa mieltä kanssasi olen Suomen asemoitumista koskevasta sanomastasi. Käytimme avautuneen ikkunan todella oikeaan aikaan!

Kiitoksia hyvän tulevan vuoden toivotukset myös Sinulle! Minä olen varmaan iältäni Sinua vanhempi, mutta faitterivuosiltasi saatat olla minua vanhempikin. Sellaisen käsityksen olen saanut. No, kertyy niitä minullekin yhteensä 3 v 3 kk (v. 1966 Kyproksella puoli vuotta, vv. 1978-79 Siinailla 1,5 vuotta ja vv. 1981-82 Golanilla 1 v 3 kk.

Niin tai näin, mutta joka tapauksessa Oikein Hyvää tulevaa vuotta toivotan Sinullekin, Vanha-Faitteri!

Ps. Et välittäne siitä, että olet minuksi joutunut tuon erään silmissä, kun jostain syystä vain minä olen aina hänen mielessään.

Huvittaa tuo "faitteri" joka ei koskaan ole oikea sotilas ollut! HO HOO, HO HOO!

Ossi, oikea SOTILAS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huvittaa tuo "faitteri" joka ei koskaan ole oikea sotilas ollut! HO HOO, HO HOO!

Ossi, oikea SOTILAS

Ei varmaan itse enää ymmärrä, ettei oikea sotilas ole koskaan ollut?

Ossi, oikea SOTILAS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei varmaan itse enää ymmärrä, ettei oikea sotilas ole koskaan ollut?

Ossi, oikea SOTILAS

Oikeaksi sotilaaksi harjaannutaan erilaisissa SOTILASharjoituksissa. Esikuntapalvelus ei siihen harjaannuta. Se on faktaa,

Ossi, oikea SOTILAS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikeaksi sotilaaksi harjaannutaan erilaisissa SOTILASharjoituksissa. Esikuntapalvelus ei siihen harjaannuta. Se on faktaa,

Ossi, oikea SOTILAS

SOTILASharjoituksesta käy paremman puutteessa musiikkikappaleenkin esittäminen.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7250
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      724
      3418
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      158
      1719
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      318
      1682
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1375
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1361
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1260
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1227
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      249
      1217
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1144
    Aihe