Jeesus oli tähti

Luonnontieteilijöiden ei pidä spekuloida sitä, mikä astronominen ilmiö sopisi parhaiten Jeesuksen syntymään. Mikään ilmiö ei sovi sillä Jeesus itse oli alunperin tähti eli Jumalan poika. Luonnontieteiljöiden pitäisi ymmärtää pronssikautisten Levantin vuohipaimenten maailmankuva, mutta valitettavasti he eivät ole antropologeja eivätkä siksi ymmärrä.

Pronssikautisen Levantin vuohipaimenet eivät tajunneet tähtien olevan vedystä ja heliumista koostuvia fuusioreaktoreita (kun sitä ei tajuttu vielä edes 1920 -luvulla) vaan he luulivat tähtien olevan eläviä olentoja (koska ne liikkuivat itsestään taivaankannessa).

Otan esimerkiksi pari Raamatun kohtaa:

Jobin kirjassa Jumala itse sanoo, että aamutähdet ovat Jumalan poikia.

[6] Mihin laskettiin sen peruspylväät? Kuka pani paikoilleen sen kulmakiven,

[7] kun aamun tähdet riemuiten karkeloivat ja Jumalan pojat huusivat ääneen iloaan?

Jesaja sanoo, että Venus on Sarastuksen poika (Sarastus oli kaananilainen jumala Shahar).

[12] Voi, sinä putosit taivaalta, sinä Kointähti, sarastuksen poika! Alas maahan sinut survaistiin, sinä kansojen kukistaja.»

https://en.wikipedia.org/wiki/Shahar_(god)

10

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ota lääkkeesi ajallaan!

• Anonyymi

Jeesus Kristus on todellakin keskeinen hahmo kristinuskossa, ja häntä kutsutaan usein "valoksi maailmaan". Tämä ilmaisu heijastaa hänen opetuslastensa ja seuraajiensa uskoa, että hän toi valon ja toivon ihmiskuntaan. "Tähti" voi symboloida hänen merkitystään ja vaikutustaan maailmanhistoriassa. Se on kaunis ja syvällinen vertauskuva. 🌟

Onko jotain erityistä, mistä haluaisit keskustella Jeesuksen elämässä ja opetuksissa?

• Anonyymi

Jeesusta ei pidetä "tähtenä" samalla tavalla kuin enkeleitä tai taivaankappaleita. Raamatun mukaan Jeesus Kristus on Jumalan Poika ja ihmiskunnan pelastaja. Hänellä on keskeinen rooli kristinuskon uskossa ja opissa.

Jos ajatellaan Jeesuksen symboliikkaa, hänet kutsutaan esimerkiksi "Daavidin Juureksi" ja "Kirkkaaksi Aamutähdeksi" Ilmestyskirjassa (Ilm. 22:16). Tämä vertauskuva viittaa hänen rooliinsa valona ja oppaana ihmiskunnalle.

Onko sinulla lisää kysymyksiä tai haluatko keskustella jostain erityisestä aiheesta liittyen Jeesukseen tai Raamattuun?

• "Jeesusta ei pidetä "tähtenä" samalla tavalla kuin enkeleitä tai taivaankappaleita."

Totta kai pidetään. Jobin kirjan ja Jesajan kirjan mukaan Jumalan pojat olivat tähtiä. Jeesus oli Jumalan poika. Jeesuksen merkkinä oli Beetlehemin tähti eli se itse oli tuo tähti.

"Raamatun mukaan Jeesus Kristus on Jumalan Poika ja ihmiskunnan pelastaja. "

Faktuaalisesti tämä on samanlaista käsienheiluttelua kuin "puutarhakeiju on Puutarhamullan pöyhijä ja ruusupenkin pelastaja."

"Jos ajatellaan Jeesuksen symboliikkaa..."Kirkkaaksi Aamutähdeksi"...

Ei saatana, kiitos tästä. En muistanutkaan tätä. Tämä vain vahvistaa väitteeni.

• Anonyymi

Aloittaja vaikuttaa itse Levantin vuohipaimenelta. Väittää että Venus olisi tähti, vaikka tiedetään että Venus on Aurinkoa kiertävä planeetta.

• "Aloittaja vaikuttaa itse Levantin vuohipaimenelta. Väittää että Venus olisi tähti..."

Niin, tosiaan Levantin vuohipaimen Jesaja väittää, että Venus on Kointähti; "Voi, sinä putosit taivaalta, sinä Kointähti..."

Miten se ripulivajakilla taas kävi tuollainen kömmähdys? Vedit ihan itse itsesi kölin ali. Vituttaako, vituttaako? Kuuntelen?

• Anonyymi
        Extremist_atheist kirjoitti:

"Aloittaja vaikuttaa itse Levantin vuohipaimenelta. Väittää että Venus olisi tähti..."

Niin, tosiaan Levantin vuohipaimen Jesaja väittää, että Venus on Kointähti; "Voi, sinä putosit taivaalta, sinä Kointähti..."

Miten se ripulivajakilla taas kävi tuollainen kömmähdys? Vedit ihan itse itsesi kölin ali. Vituttaako, vituttaako? Kuuntelen?

"Mikään ilmiö ei sovi sillä Jeesus itse oli alunperin tähti "

Rypistelet edelleen vaikka mokasit pahemmin kuin vuohipaimenet, jotka sentään tiesivät mitkä ovat tähtiä ja mitkä planeettoja.

• Anonyymi kirjoitti:

"Mikään ilmiö ei sovi sillä Jeesus itse oli alunperin tähti "

Rypistelet edelleen vaikka mokasit pahemmin kuin vuohipaimenet, jotka sentään tiesivät mitkä ovat tähtiä ja mitkä planeettoja.

"....jotka sentään tiesivät mitkä ovat tähtiä ja mitkä planeettoja."

Ei saatana. Kahvit näppäimistölle tästä taas 😂😂😂

Galileota hillostettiin siitä, ettei hän pitänyt maata pöytälevyn kaltaisena tukevana maailman keskuksena.

Cecilia Payne-Gaposchkinia hiillostettiin 1920 -luvulla kun hän väitti, että vety on tähtien ja siten koko universumin yleisin alkuaine.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Cecilia_Payne-Gaposchkin

"Vaikka hänen tulkintansa tähtien spektreistä olivat oikeita, hänen ohjaajansa Henry Norris Russell ei myöntänyt hänelle tutkintoa ennen kuin hän oli lisännyt kirjaansa jälkikirjoituksen, jossa todetaan päätelmien olevan ”selvästi epätosia”. Siihen aikaan oli nimittäin vallitseva käsitys, että rauta on tähtien pääasiallinen rakennusaine. Myöhemminkin Russell kollegoineen jarrutti hänen urakehitystään. "

• Anonyymi

Taivaankannen tähdet ovat Paavalin mukaan demoneita. Efes. 6

• Anonyymi

pohjimmaiseen pohjolaan 🤣

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      67
      2801
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2554
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      431
      2217
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2128
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1956
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1692
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1526
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1477
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      26
      1283
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      18
      1165
    Aihe