Kadettikunnan vanhin jäsen, ikikaaderi, majuri Olli Vuorio on kuollut.

Anonyymi-ap

"Asian vahvistaa IS:lle Kadettikunnan pääsihteeri Heikki Pohja. Asiasta kerrotaan myös Kadettikunnan tiedotteessa.

Vuorio oli kuollessaan 105-vuotias. Hän kuoli kotonaan Hämeenlinnassa 21. joulukuuta.

Vuorio oli kurssinsa viimeinen elossa oleva ja myös viimeinen sodan käynyt kadettiupseeri."

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010929480.html

LAKKI PÄÄSTÄ, SOITTOKUNNAN YLILUTI!!! Vuorio oli oikaa sotilas!

17

226

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Siis Vuorio oli oikea sotilas!

• En ole tiennyt, että Vuorio olisi elänyt vielä näihin asti! Palvellessani vv. 1955-56 varusmiehenä JP 2:ssa - joka sitten pian muuttui nimeltä Uudenmaan Jääkäripataljoonaksi - Vuorio oli kapteenina pataljoonan 2.komppanian päällikkö.

Minä olin pataljoonan ykkösmies; 1.komppanian 1.joukkueen 1.ryhmän johtaja;-)

• Anonyymi

Ethän sinä ole kadettikunnassa. Taida täällä olla kuin everstiluutnantti kadettikunnassa olevia.

• Anonyymi kirjoitti:

Ethän sinä ole kadettikunnassa. Taida täällä olla kuin everstiluutnantti kadettikunnassa olevia.

En kuulu kadettikuntaan; en, vaikka parille kadettikurssille Kadettikoulussa opetin henkilöstöhallintoa vv. 1975-77; palkattuna lisäkkeenä omaan toimeeni Esikuntakoulussa.

Enhän puhunut tuossa mitään kadettikunnasta, vaan totesin ainoastaan: ”Minä olin pataljoonan ykkösmies; 1.komppanian 1.joukkueen 1.ryhmän johtaja”. Ei sitä muutoin olisi varusmieskersantiksi ylennytkään;-)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole, koska everstiluutnantiksi itseään tituleeraava kumipääkomppanian B-mies ei ole kadettikoulua edes nähnyt kuin korkeintaan valokuvissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole, koska everstiluutnantiksi itseään tituleeraava kumipääkomppanian B-mies ei ole kadettikoulua edes nähnyt kuin korkeintaan valokuvissa.

Meinaakko että olis SDP upseeri hänkin. Eiköhän ole oikea upseeri, tietämys aliupseeria suurempi kirjoituksissaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meinaakko että olis SDP upseeri hänkin. Eiköhän ole oikea upseeri, tietämys aliupseeria suurempi kirjoituksissaan.

Pankkomajuri ei ole upseeri vaan mielikuvitusupseeri.

• Anonyymi kirjoitti:

Kumipääkomppanian B mies sinä olet kaukana edes alikessusta.

• Anonyymi
        Maalaisliiton.kurittaja kirjoitti:

Kumipääkomppanian B mies sinä olet kaukana edes alikessusta.

Pankkomajurin erikoistumisala oli varusvarasto ja siellä erityisesti kalsaripyykin lajittelu.

• Anonyymi

Mihin Olli delas

• Anonyymi

Oliskohan ihan vaan vanhuuteen 105-vuotiaana.

• Muistin väärin, kun eilisessä viestissäni sanoin tuon Olli Vuorion olleen varusmiesaikanani JP 2:n 2.komppanian päällikkö- Ei ole ollut. V.1985 kadettiupseerimatrikkelista tarkistin tietonsa. Ei hänen urallaan ole ollut sellaista tehtävää. Huoltopuolelle hän on erikoistunut jo kapteenivaiheessaan ja 1950-60 -lukujen taitteessa on ollut opettajana Huoltokoulussa, joka silloin sijaitsi Santahaminassa. Noista yhteyksistä kai tuo nimi oli tuttu.

Samantapainen nimi oli kyllä sillä 2.komppanian päällikölläkin, mutta en viitsi kahlata tuota 1060-sivuista kirjajättiläistä sen nimen löytääkseni.

• Anonyymi

Kahlaa nyt vaan, äläkä selitä, uskottavuutesi kärsinyt pahasti.

• Anonyymi

Herjaat vainajaa jatkuvasti. Pankkolängvitsi.

• Anonyymi

Onko herjaamista, kun pyytää saittilaisten ainoaa musikaallista ja musiikkiin koulutuksen saanutta kirjoittajaa ottamaan lakin päästään? Itse olisin toivonut ja kysynyt, olisiko hän halukas esittämään myös jonkin soittokappaleen kunnioitetun sotaveteraanin kunniaksi. Varmaan moniakin instrumentteja hänellä kotonaan on.

• Anonyymi

Pankkomajuri istuu ruokapöydässäkin puukokardilla koristeltu nikita päässään?

• Anonyymi

Älähän rakas ystäväni herjaa toisia, se on ruma tapa rakas ystäväni.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      51
      7016
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      703
      3101
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1310
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1291
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1285
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1187
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1170
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      236
      1136
    9. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      218
      1086
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    Aihe