https://www.savonsanomat.fi/paikalliset/8261222
Lähes jokainen puutavararekka kun vastaan tulee niin eivät yhtään kuljettajat välitä vastaantulijasta.
Kapeilla teillä voi olla että ajourst ovat talvella muodostuneet niin että mutkassa ulkokaarteen puolen ajourat voivat olla jopa puoli metriä sisäkaarteen puolella!
Tätä ei nämä vähä-älyiset puutavararekkojen kuljettajat osaa huomioida.
Eivät osaa myöskään ottaa huomioon jos vieressä kävelytie ja keli on plussan puolella ja rapa ja koska lentää. Kouhotetaan lähellä sakkorajan nopeutta ja roiskutetaan kuraa kävelijöiden päälle.
Ovatko siksi puutavararekkojen kuljettajia kun älli ei muuhun riitä kun ei riitä kunnolla edes rekan kuljettajaksi.
Ammattikuljettaja vai onko?
7
241
Vastaukset
- Anonyymi
Pitäiskö sinun hypätä vänkärin paikalle ja lähteä antamaan ajo opetusta mokomille moukille? Tai mennä suoraan ratin taakse ja näyttää mallisuoritus ajamisesta ja miks ei samalla kuorman teosta ja purusta?
- Anonyymi
Tienkunnostako se sitten johtuu että rekka ajaa liian kovaa vauhtia,välittämättä muista autoilijoista tai jalankulkijoista täällä taajaman ulkopuolella.Kyllä se siellä ratin takana vastuu on.Voin minäkin jatkossa poimia rekkarit ylös ja ilmoittaa virkavallalle.Voidaan sitä vastuuta näinkin kantaa
- Anonyymi
Heh heh, se on hyvä arvostella puutavara-autonkuljettajia, kun ei arvostelijalla oo mitään käsitystä koko hommasta eikä Suomen tiestön talvikunnossapidosta.
Ei muuta kuin ite kokeilemaan, miten luonnistuu...- Anonyymi
En ole aloittaja, mutta minullakin on semmoinen käsitys "koko hommasta", että omalla kaistalla pitää jokaisen pysyä kaikissa olosuhteissa, piste. Ei sieltä mutkan takaa voi joku puukenkäkuski
paahtaa rajoitinta vasten ja vastaantulevien kaistan kautta mutkia leikaten. Sekin on sitä ammattitaitoa, että ymmärtää liikennesäännöistä ihan tämmöiset perusasiatkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole aloittaja, mutta minullakin on semmoinen käsitys "koko hommasta", että omalla kaistalla pitää jokaisen pysyä kaikissa olosuhteissa, piste. Ei sieltä mutkan takaa voi joku puukenkäkuski
paahtaa rajoitinta vasten ja vastaantulevien kaistan kautta mutkia leikaten. Sekin on sitä ammattitaitoa, että ymmärtää liikennesäännöistä ihan tämmöiset perusasiatkin.Samaa mieltä, olipa keli mikä tahansa niin kyllä se on pysyttävä omalla kaistalla.
Aivan varmasti ko. tapauksessa tukkirekalla ollut liian suuri tilanne nopeus ja/tai kuljettaja näpelöinut kännykkäänsä.
Ei nyt sentään tukkirekatkaan saa liikenteessä vaarantaa muiden turvallisuutta.
Jos on tuota mieltä että muut ei tiedä hommasta mitään ja Suomen tiestön kunto on mikä on niin silloin on ammatti saa valinnut väärin. Pitää mennä pitsinnypläykseen.
Ainahan nuo tukkirekkakuskit kehuu kuinka kykenevät ajamaan hyvin kapeita, upottavia, mutkaisia ja mäkisiä metsäteitä niin sitten eivät kykene pysymään maanteillä omalla kaistalla.
- Anonyymi
Toinen seikka että kaksi puutavara autoa ajaa ihan peräkkäin. Isommallakin tiellä ei ole ohitusmahdollisuutta jos muutakin liikennettä.
Mitenkä ne voi olla niin identtisiä että pitää olla ihan toisen perseessä kiinni.- Anonyymi
Ohittamista tulee välttää. Isommilla teillä on ohituskaistoja.
Kumminkin nuo rekat painelee yhdeksääkymppiä.
Jos rekka ajaa edellä yhdeksääkymppiä satasen rajoituksella ja ajat rekan perässä tunnin verran niin häviät vain kymmenen kilometriä eli et kovinkaan paljoa ajallisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911284Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221118- 48844
- 70840
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50715- 33682
- 60679
- 50655
- 52647