Kävin autokoulun näin aikuisiässä. En ole ikinä aikaisemmin autoa ajanut.
Nyt minulla oma auto. Ford Fiesta
Jos laitan teipillä merkin rattiin klo kahteentoista niin onko mulla aina siis noi eturenkaat suorassa kun se merkki on kello kahdestatoista?
Eka autoni
45
785
Vastaukset
- Anonyymi
Sen näkee ilmankin teippiä, ratin sivupuolat vaaka asennossa ja keskipuola osoittaa suoraan jalkojen väliin. Jos ei ole, kannattaa käyttää korjaamolla säätämässä.
- Anonyymi
Ei minun auton ratissa ole mitään tuollaista puolaa joka osottaisi alas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
..niin sitä minä ajan takaa että siitä teipistä tietäisin mihin eturenkaat osoittaa kun lähden liikkeelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin nettiauton Fiestoissa, on ratti kiinni kolmesta kohtaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin nettiauton Fiestoissa, on ratti kiinni kolmesta kohtaa.
Minun Fiesta on vuosimallia 1985 tai jotain ja siihen on vaihdettu ratti. Siinä on kaksi puolaa molemmin puolin eikä yhtään alaspäin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No siinä on kuitenkin ne kaksi puolaa, jotka renkaat suorassa menee symmetrisesti vaakaan kuitenkin? Niistä puolista näkee kumpaanko suuntaan renkaat on, jos vinossa ovat. Se puola on alempana, jonka puoleen renkaat on vinossa. Ja mitä enemmän ratti on vinossa, sitä enemmän renkaatkin on vinossa. Jos auto on parkissa renkaat vinossa, liikautettava Sinun sitä autoa on, että saat renkaat suoraan, ei niitä kärsi paikallaan suoraan vääntää. Että auto köyntiin ja eikun nytkyttämään edestakaisin. Autokoulu on kyllä tehnyt virheen, kun ei ole noin perusasiaa opettanut. Tai sitten on pitänyt itsestäänselvänä, että peruslogiikka on hallussa. Useimmalla on.
- Anonyymi
Ihmettelen vaan miten sait inssiajon läpi?
- Anonyymi
Ei siellä inssissä opetettu milloin renkaat on suorassa.
- Anonyymi
Olis ehkä hyvä jos siinä ratissa olis myös kompassi niin tietäsit mihin suuntaan olet menossa
- Anonyymi
Kyllä minä tiijän mihin oon menossa mutta sitä en aina tiijän mihin suuntaan minulla on eturenkaat kun lähden liikkeelle. Autohan voi hyökätä vaikka seinään.
- Anonyymi
Mistähän saisin bemariini g-pistemittarin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistähän saisin bemariini g-pistemittarin?
Aikamiehellä on toisessa lahkeessa kunnon g paikannin, ei tarvii bemaria
- Anonyymi
Voi hyvää päivää.... No mitä jos vilkaiset niitä renkaita, missä asennossa ne ovat kun olet menossa autoon?
- Anonyymi
Lienee koko aloitus puppua? Ainakin niin uskomattomalta juttu kuulostaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lienee koko aloitus puppua? Ainakin niin uskomattomalta juttu kuulostaa.
No tiesitkö itse aina mihin suuntaan renkaat on kun ensimmäisiä kertoja omalla autollaan ajoit?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tiesitkö itse aina mihin suuntaan renkaat on kun ensimmäisiä kertoja omalla autollaan ajoit?
Ei pitäisi olla auton kanssa minnekään menossa tuommoisen kuskin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pitäisi olla auton kanssa minnekään menossa tuommoisen kuskin.
Olitko itse super kuljettaja heti kun kävit inssiajon?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olitko itse super kuljettaja heti kun kävit inssiajon?
Ainakin suuri osa kuvittelee olevansa. Moni lepää haudassa.
- Anonyymi
Laita teippiä otsaan ja tuulilasiin, kun nämä merkit kohtaavat olet menossa eteenpäin. Vie korttisi samalla pois, et tarvitse sitä.
- Anonyymi
🎯🎯🎯
- Anonyymi
ota helmi loukas mäki kyytii saat pilluaki
- Anonyymi
Ongelmasi ratkeaa yksinkertaisesti näin:
1.hanki "apukeppi" jonka kärkeen on kiinnitetty peili esim.jesarilla
2.aukaise kuljettajanpuoleinen sivuikkuna ennen ajoonlähtöä
3.työnnä keppi ikkunasta ulos ja vie peili eturenkaan lähettyville
4.käännä ratti sopivaan ajosuuntaan ja anna kaasua tilanteen mukaan
5.jos sivuikkuna jäätyy talvella kiinni niin teetä siihen kepinmentävä luukku tai hanki avoauto - Anonyymi
Voi kuule kun olen nainen ja hetero.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi kuule kun olen nainen ja hetero.
No ota sitte Danny kyytiin niin saat löysää munaa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ota sitte Danny kyytiin niin saat löysää munaa...
Varmaankin huumoria koko aloitus, jos totta, aja auto suoraan parkkiin ja
katsot, että pyörät ovat suorassa. Laita sitten ratin yläreunaan eteenpäin
merkki , siitä näet aina jatkossakin sitten pyörien asennon.
Eri merkeissä ja malleissa on puolia, norjia, ruotsia japania! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaankin huumoria koko aloitus, jos totta, aja auto suoraan parkkiin ja
katsot, että pyörät ovat suorassa. Laita sitten ratin yläreunaan eteenpäin
merkki , siitä näet aina jatkossakin sitten pyörien asennon.
Eri merkeissä ja malleissa on puolia, norjia, ruotsia japania!No entäs jos rattia pyörittää kierroksen niin teippi on taas ylhäällä mutta renkaat ei ole enää suorassa.
- Anonyymi
En tiedä tuleeko rutiini jokaisella eri aikaan, mutta kyllä ajokortin saaneella pitäisi olla jo sellainen varmuus, ettei tarvitsisi miettiä mihin suuntaa eturenkaat osoittavat. Sen voi huomata jo liikkeelle lähtiessä, kun ei sitä pitäisi tehdä niin rajusti, että yllättyy auton suunnasta lähtiessä liikkenteeseen.
- Anonyymi
Yleensä 10cm liikahdus riittää kertomaan, mihin suuntaan etuset osoittaa, ellei sitä muuten tiedä. Yleensä sen 10cm mahtuu parkkiruudussakin liikahtamaan ihan mihin suuntaan vain, jos on siihen oikein autonsa sijoittanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleensä 10cm liikahdus riittää kertomaan, mihin suuntaan etuset osoittaa, ellei sitä muuten tiedä. Yleensä sen 10cm mahtuu parkkiruudussakin liikahtamaan ihan mihin suuntaan vain, jos on siihen oikein autonsa sijoittanut.
Niin justiisa, ja parkkiruutuun tultaessa ajaa auton suoraan, eikä reuhaata
linkkuun , kuin ajokoira. Jos ei osaa kunnolla pakittaa, ajelee ympäriinsä ja
sijoittaa ropposensa aina laitapaikalle.
- Anonyymi
Ei ole. Niissä on aina jonkun verran aurausta tai haritusta, yleensä riippuen vetotavasta. Kaarteessa sisempi rengas on kääntyneenä enemmän kuin ulompi rengas johtuen auton ohjausgeometriasta. Tästä syystä johtuen renkaat ovat keskenään suorassa kun rattia hiukan käännetään, siis sellaisessa autossa jossa on lähtökohtaisesti aurausta. Renkaat eivät tällöin kuitenkaan ole suorassa autoon nähden. Ja sen teipin voit viedä takaisin sinne keittiön ylimpään vetolaatikkoon.
- Anonyymi
Mistäpä tiedät että tuo auraus on renkaissa ihan ok. Ne voi olla virheellisesti juurikin saman suuntaiset
- Anonyymi
"lähtökohtaisesti aurausta" ja posetiivin kampiko.
- Anonyymi
No okei kyllä tuo alkaa sujumaan liikkeellelähtö kun oikein varovasti lähtee niin ehtii tajuta mihin suuntaan auto lähtee.
Mökillä kun kävin niin käsittämätöntä että peräkärryn kanssa peruutettaessa auton ohjaus ei toimikaan enää oikein.
Käänsipä rattia mihin tahansa niin kärry menee aina väärin. - Anonyymi
Renkaiden venttiilit sekaisin. Aamulla kun pihalla aito parkissa niin venttiilit jos on vaikkapa takarenkaissa kaikki ylöspäin, niin kuin kello 12 niin illalla kun tulen kotiin ja auton ajan täsmälleen samaan paikkaan niin venttiilit on minä missäkin?
Miten ne niin voi vaihtaa paikkaa? - Anonyymi
Minulla on sellainen ongelma että eksyn auton kanssa, Asun keskustassa ja jos lähen kauemmaksi niin en osaa takaisin. siksi oisikin hyvä jos kaupunki rakentaisi tornin niin näkisin siitä missä päin keskusta on.
- Anonyymi
Jee on muitakin kuin minä joka ei ossaa ajjaa keskustassa. Mulla on semmonen vika että jos ajan jostain risteyksestä eli käännyn vaikka oikealle, kun tulen samaa reittiä takaisin niin siinä samassa risteyksessä käännyn aina väärään suuntaan.
- Anonyymi
Hyvä, tervetuloa autoilevien ihmisten maailmaan. Tuurilla täällä muutkin seikkailevat.
Kylkiraudat olisi hyvät henkilöautossa. Iisalmessa ei pärjää muuten. Liikenneympyrät ja kauppojen pihat ovat vaarallisimpia. Kaikki sontatunkion kiertäjät saavat täällä ajokortin. Jos terveenä aiot pysyä aja etukuormaajalla ja takalevyllä varustetulla traktorilla. Traktorista näkee, missä asennossa ovat etupyörät ja traktorilla on helpompi riistää etuajo-oikeus liikenneympyrässä. - Anonyymi
Minä taas pelkään ajaa kaupungilla niin jätän Polon vanhan kirkon kiviaidan viereen ja kävelen Prismaan.
- Anonyymi
Meillä on aikamoinen ongelma kun ukoon tuli dementia ja näkö heikkeni, keksittiin kuitenkin että minä olen "kartanlukijana" ja minä neuvon milloin tiessä on mutka ja milloin käännytään ja milloin jarrutetaan jne. . asutaan taajaman ulkopuolella ja kauppaan täytyy päästä. koska kodinhoito palvelut lopetettiin. Kyllä tämä jotenkin toimii.
- Anonyymi
Täällä naapurikunnassa oli pariskunta, jossa miehellä oli kortti, mutta oli lopulta kai lähes sokea. Vaimolla ei ollut korttia, mutta ilmeisesti osasi ajaa, joten hän istui vieressä ja neuvoi koko ajan, milloin piti ohjata vähän oikeaan, vähän vasempaan tai peräti kääntyä. Vauhtiahan ei voinut olla paljon, joten auto mateli suunnilleen kahtakymppiä. Jos joku tuli vastaan, vauhti hidastui entisestään, jopa pysähtyi suorastaan. Pari vuotta varmaan ajelivat niin, kunnes mies kuoli ja vaimo ajoi kortin päästäkseen työelämään.
- Anonyymi
Eka autoni fiat 850
- Anonyymi
Vai että Fiat 850, otan osaa
- Anonyymi
Saat laittaa omaan autoosi vaikka mitä teippauksia.
- Anonyymi
Autoni ei suostu käynnistymään!
Bensaa on kun kävin katsomassa. Avasin korkin niin oli ihan lähes piripinnassa.
Mikä voisi olla vika. Olisko akku?
Luin just viime viikolla että pakkasilla akku menee rikki.- Anonyymi
Jos on ranskalainen kannattaa odottaa kesää
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253584- 2553532
No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi282024Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701706Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko151419Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81399Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3881247Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501169Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens751025Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏281007