Lämmin... ;)))

tosi-jorma

reissu tervehdys kaikille tutuille ja tuntemattomille, pienestä sateesta huolimatta, vaikka tuskin se koko maassa sataakaan... ;(( toivottavasti ainakaan... ;))))
Mutta, täällä sitä ollaan taasen... ;))))))

75

5008

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyt lyhyt matkakertomus...kaikki ovat kumminkin uteliaita kuulemaa, miten se sujui...:))Täällä sataa myös.

• tosi-jorma

ihan lyhyesti vaan... ;))))

Että reissu meni ihan mainiosti ja sää suosi koko reissun ajan... ;)))
        Lämmintä oli nimittäin joka päivä n. 32-38 astetta, eikä pilvistä ei ollut koko aikana tietoakaan... ;)))

Mutta mitään lomaromanssia ei harmikseni siellä kehittynyt,,, ;(( vaikka siellä joitain tuttuja tapasinkin... ;)
        Mutta hyvä niin, ettei ollut, koska eipähän tarvitse ainakaan harmitella sellasia enää näin jälki käteen... ;)))

Vaikka mukavempaa olisi ollut se, jos se kämppä kaveri olisi päässyt lähtemään, koska olisihan hän kuitenkin ollut suomesta... ;)))
        Jota voisi tavata myöhemminkin ja helpommin uudelleen... ;)))

• annina2
        tosi-jorma kirjoitti:

ihan lyhyesti vaan... ;))))

Että reissu meni ihan mainiosti ja sää suosi koko reissun ajan... ;)))
        Lämmintä oli nimittäin joka päivä n. 32-38 astetta, eikä pilvistä ei ollut koko aikana tietoakaan... ;)))

Mutta mitään lomaromanssia ei harmikseni siellä kehittynyt,,, ;(( vaikka siellä joitain tuttuja tapasinkin... ;)
        Mutta hyvä niin, ettei ollut, koska eipähän tarvitse ainakaan harmitella sellasia enää näin jälki käteen... ;)))

Vaikka mukavempaa olisi ollut se, jos se kämppä kaveri olisi päässyt lähtemään, koska olisihan hän kuitenkin ollut suomesta... ;)))
        Jota voisi tavata myöhemminkin ja helpommin uudelleen... ;)))

Ihan näin palstalaisena kysyn,jos saa olla utelias ;))), että missäs sinä olit reissussa? Ei tule aina luettua niin tarkkaan tätä, niin en tiedä ;)))

• tosi-jorma
        annina2 kirjoitti:

Ihan näin palstalaisena kysyn,jos saa olla utelias ;))), että missäs sinä olit reissussa? Ei tule aina luettua niin tarkkaan tätä, niin en tiedä ;)))

Turkin Marmariksessa... ;)))
        Niinku viime vuonnakin, lähes samaan aikaan... ;)))

• annina2
        tosi-jorma kirjoitti:

Turkin Marmariksessa... ;)))
        Niinku viime vuonnakin, lähes samaan aikaan... ;)))

Voi että, on varmaan ollut kiva reissu. Ihan pientä kateutta pukkaa ;)))))

• tosi-jorma
        annina2 kirjoitti:

Voi että, on varmaan ollut kiva reissu. Ihan pientä kateutta pukkaa ;)))))

ainakin säiden puolesta ja muutenkin... ;))))
        Mut, kai nää suomenkin kelit tästä paranee, uskotaan ainakin niin... ;))) Eiks je.... ;))))

No olisit lähtenyt mukaan sillon, jos kerran siltä tuntuu, koska täältä sitä kämppä kaveria ennen reissua etsinkin... ;))))

• annina2
        tosi-jorma kirjoitti:

ainakin säiden puolesta ja muutenkin... ;))))
        Mut, kai nää suomenkin kelit tästä paranee, uskotaan ainakin niin... ;))) Eiks je.... ;))))

No olisit lähtenyt mukaan sillon, jos kerran siltä tuntuu, koska täältä sitä kämppä kaveria ennen reissua etsinkin... ;))))

Kyllä loppuviikosta paranee, nimittäin säät;))
        Kuten sanoin, ei tule aina luettua kaikkea täältä, eikä kyllä muiltakaan palstoilta niin tarkkaan,
        niin en huomannut viestiäsi ;))))))))

• tosi-jorma
        annina2 kirjoitti:

Kyllä loppuviikosta paranee, nimittäin säät;))
        Kuten sanoin, ei tule aina luettua kaikkea täältä, eikä kyllä muiltakaan palstoilta niin tarkkaan,
        niin en huomannut viestiäsi ;))))))))

paraneekin, koska viimistä loma-viikkoa viedään... ;((
        Tosin maanantai on vielä loma-päivä... ;)
        No ei se mitään, koska en minäkään ihan kaikkea täältä lue... ;)))
        Mutta, ehkä joskus toiste sitten... ;)))

• annina2
        tosi-jorma kirjoitti:

paraneekin, koska viimistä loma-viikkoa viedään... ;((
        Tosin maanantai on vielä loma-päivä... ;)
        No ei se mitään, koska en minäkään ihan kaikkea täältä lue... ;)))
        Mutta, ehkä joskus toiste sitten... ;)))

heips, vietähän mukavia viimeisiä lomapäiviä aurinkoisissa merkeissä ;)))

• tosi-jorma
        annina2 kirjoitti:

heips, vietähän mukavia viimeisiä lomapäiviä aurinkoisissa merkeissä ;)))

Kyllähän sitä tulis vieteltyä, mutta ku on pahus vieköön niin epävakaista keliä tällä hetkellä... ;(((

Mutta viikon-lopuksi on onneksi luvassa jo parempaa... ;))))
        Joten kiitos toivotuksistasi... ;)))))

• MysNa

Tervetuloa takaisin kotomaahan! :))

Luin, että lämmintä oli, vaan ei romanssia kehkeytynyt :( tai sitten et vaan kerro sitä meille ;)

Mutta näitkös sinä siellä yhtään siiliä tai murmelia ? :DD

• tosi-jorma

Kiitos kiitos, vaikka säiden puoleen olis voinnu jäädä kyllä sinnekkin... ;))))
        Vaikka siihen lomaromanssiin en siellä törmännytkään... ;((
        Kertoisin mä, jos siellä niin mukavasti olis
        käynny... ;(((
        Näin mä siellä muutaman Siilin, mutta Murmelin näin vaan sillon ku katoin peiliin...;DDDDD

• MysNa
        tosi-jorma kirjoitti:

Kiitos kiitos, vaikka säiden puoleen olis voinnu jäädä kyllä sinnekkin... ;))))
        Vaikka siihen lomaromanssiin en siellä törmännytkään... ;((
        Kertoisin mä, jos siellä niin mukavasti olis
        käynny... ;(((
        Näin mä siellä muutaman Siilin, mutta Murmelin näin vaan sillon ku katoin peiliin...;DDDDD

lomapartaa, kun murmelin peilistä näit :DDD

Sittenhän on tapahtunut kehitystä viime vuoteen, koska silloin et nähnyt yhtään siiliä ja tänävuonna jo muutaman ;))

Noh, jos ei ollut lomaromanssia, niin toivotaan sitten kesäromanssia - sillä, vielä on kesää jäljellä ja tulee kauniita päiviä....

Täälläpäin ei sade ole juurikaan haitannut, muutama pikku kuuro vaan :)

• tosi-jorma
        MysNa kirjoitti:

lomapartaa, kun murmelin peilistä näit :DDD

Sittenhän on tapahtunut kehitystä viime vuoteen, koska silloin et nähnyt yhtään siiliä ja tänävuonna jo muutaman ;))

Noh, jos ei ollut lomaromanssia, niin toivotaan sitten kesäromanssia - sillä, vielä on kesää jäljellä ja tulee kauniita päiviä....

Täälläpäin ei sade ole juurikaan haitannut, muutama pikku kuuro vaan :)

ihan kuiteskaa... ;DDD

En nyt sanois ihan niinkään, koska viime vuonna oli pieni lomaromanssi, mutta jos tyytyy muutaman siilin näkemiseen, niin siinä mielessä oli kyllä kehistystä... ;DDDD

Juu, nyt on ajateltava niin, taikka sitten pitempääkin, jopa loppu elämän suhdetta... ;)))... jos hyvin käy... ;)))
        Laulun sanoja lainaten, ja kesää ajatellen... ;))))

Nyt täälläkin paistaa ja tosi komeesti paistaakin... ;)))))

• MysNa
        tosi-jorma kirjoitti:

ihan kuiteskaa... ;DDD

En nyt sanois ihan niinkään, koska viime vuonna oli pieni lomaromanssi, mutta jos tyytyy muutaman siilin näkemiseen, niin siinä mielessä oli kyllä kehistystä... ;DDDD

Juu, nyt on ajateltava niin, taikka sitten pitempääkin, jopa loppu elämän suhdetta... ;)))... jos hyvin käy... ;)))
        Laulun sanoja lainaten, ja kesää ajatellen... ;))))

Nyt täälläkin paistaa ja tosi komeesti paistaakin... ;)))))

mut kai sulla sentään jonkunmoinen sexy lomasänki oli? :))

Kukapa sitä nyt siilejä katselemaan Turkkiin lähtisi, kun niitä voi nähdä kotomökkinsä nurkillakin :))) Itse en muuten ole tänä vuonna vielä siiliä nähnyt, oletkos sinä? Suomessa siis :DDD

Kesäromanssistahan voi kehkeytyä, ihan mitä vaan :)

• tosi-jorma
        MysNa kirjoitti:

mut kai sulla sentään jonkunmoinen sexy lomasänki oli? :))

Kukapa sitä nyt siilejä katselemaan Turkkiin lähtisi, kun niitä voi nähdä kotomökkinsä nurkillakin :))) Itse en muuten ole tänä vuonna vielä siiliä nähnyt, oletkos sinä? Suomessa siis :DDD

Kesäromanssistahan voi kehkeytyä, ihan mitä vaan :)

sellasta, koska johan siinä puolinaamaa peittyy muuten auringolta... ;)))
        Ja tulee turhia rajoja nääs... ;DDDD
        Pikkanen oli, mut oli vaan hetken, koska en kerinnyt ajamaan sitä ennen aamiaista... ;)))

Sanos muuta, mitä sitä niin pitkälle lähtis, koska niitä näkee omillakin kylillä... ;DDDD
        Olen mä nähnyt kummatkin... ;DDDD Ja Suomessa nimen omaan.... ;DDDDD

Niin voi, totta tosiaan... ;)))

• MysNa
        tosi-jorma kirjoitti:

sellasta, koska johan siinä puolinaamaa peittyy muuten auringolta... ;)))
        Ja tulee turhia rajoja nääs... ;DDDD
        Pikkanen oli, mut oli vaan hetken, koska en kerinnyt ajamaan sitä ennen aamiaista... ;)))

Sanos muuta, mitä sitä niin pitkälle lähtis, koska niitä näkee omillakin kylillä... ;DDDD
        Olen mä nähnyt kummatkin... ;DDDD Ja Suomessa nimen omaan.... ;DDDDD

Niin voi, totta tosiaan... ;)))

mut kylhän aurinko pikkusängen läpikin tarttuu - eri asia on paksu karvareuhka :DDD

Hmmm, onko sun mökin nurkilla näkynyt kumpiakin??
        myös MURMELEITA!!! :DDD

• tosi-jorma
        MysNa kirjoitti:

mut kylhän aurinko pikkusängen läpikin tarttuu - eri asia on paksu karvareuhka :DDD

Hmmm, onko sun mökin nurkilla näkynyt kumpiakin??
        myös MURMELEITA!!! :DDD

se tarttuu, mut helposti jää kyllä rajatkin, jos on sellasia naavan palasia leukaperissä... ;DDD

Hmmm...Hmmm... ;))))
        Ei ole kuule näkynyt, ku yks MURMELI... ;DDD
        Ja senkin näen yleensä vaan aamusin... ;DDD

• Sani

.. kamu.. mitä kuuluu ;)
      Ja tervetuloa koto-Suomeen!
      Varmaan kerrot tuossa ylempänä reissu-kuulumisia, mutten kerkii nyt lueskella, luen myöhemmin.
      Voinpa udella lisääkin, ehkä :))
      Täällä sataa, ajoittain rankastikin. Mutta eikäöhän se lomiin mennessä tokene.. Ja siellä teillä päinkin ois paras olla satelematta, ainakin viikko silloin heinäkuun loppupuolella.
      Huom. itsekäs ajatteluni ;)

• tosi-jorma

"Kamuseni"... ;)))
        Kiitos kysymästä, mutta ihan Hyvää kuuluu... ;))) Ja Kiitos koto-Suomeen tulo toivotuksestasi... ;)))
        No pikkasen kerron joo, mutta en nyt kuitenkaan ihan kaikkea... ;))) Koska muuten siitä tulis jo romaanin mittanen... ;DDD
        Ahaa, selvä juttu... ;)))
        Voi harmi jos sielläkin on sadellut, koska sitä minäkin tässä harmittelen, koska lomaa on vielä muutamia päiviä jäljellä ja sää on mitä on... vaikka on välillä ihan hyvääkin
        keliä ollut... ;)))
        Toivotaan niin, koska uskon sen vielä paranevan ihan hyväksi ensi-kuussa niinku jatkossakin... ;))
        Aivan, koska sitä minäkin toivon vaikka työt ensi viikolla taasen alkaakin... ;)))
        Huomaan... mut on mullakin onneksi sillon vapaa päiviä... ;)))

• sinkku55

Ai sulla loma loppuu.
      Mulla on vielä kaikki lomat pitämättä,ensi viikolla alotan ja pidän kolme viikkoa ja syksyllä viikon,kun on juhla päivä:)))

• tosi-jorma

Niinhän se pahus loppuu,
        vajaan viikon päästä ja sitten on just kolme viikkoa takana... ;(( Mikä, monella on vielä edessä päin... onneksi... ;)) ainakin säiden suhteen...
        Ai, viiminen viikko menee sitten juhliessa...;)))
        Kullostaa aika rankalle... ;)))

• sinkku55
        tosi-jorma kirjoitti:

Niinhän se pahus loppuu,
        vajaan viikon päästä ja sitten on just kolme viikkoa takana... ;(( Mikä, monella on vielä edessä päin... onneksi... ;)) ainakin säiden suhteen...
        Ai, viiminen viikko menee sitten juhliessa...;)))
        Kullostaa aika rankalle... ;)))

tulee täyteen se maaginen raja:))))
        Lapset on uhannut järjestää:)))
        Saa nähdä mitä keksii;))

• tosi-jorma
        sinkku55 kirjoitti:

tulee täyteen se maaginen raja:))))
        Lapset on uhannut järjestää:)))
        Saa nähdä mitä keksii;))

tuosta nikistäsikin laskevinani, että sehän se... ;))))
        Ai jaa, sehän on mukava juttu... ;)))
        Ei niistä koskaan tiedäkkään, eikä ole hyväks etukäteen tietääkkään... ;)))

• sinkku55
        tosi-jorma kirjoitti:

tuosta nikistäsikin laskevinani, että sehän se... ;))))
        Ai jaa, sehän on mukava juttu... ;)))
        Ei niistä koskaan tiedäkkään, eikä ole hyväks etukäteen tietääkkään... ;)))

hyvä tietää muuten minä karkaan,lahden tuolle puolen pakoon:))
        Voin vain kuvitella mitä ne keksii,kun on kolme aikuista tytärtä;))

• tosi-jorma
        sinkku55 kirjoitti:

sitä pakoon on lähteä, koska se yllätys on edessä kuitenkin, ehkä vaan muuttunut vähän pako matkan aikana... ;))
        Sanos muuta, taitaakin jänistää koko ajatus jo pikkasen, kerran sitä pakoakin ajattelet... ;)))

• tosi-jorma
        sinkku55 kirjoitti:

sitä pakoon on lähteä, koska se yllätys on edessä kuitenkin, ehkä vaan muuttunut vähän pako matkan aikana... ;))
        Sanos muuta, taitaakin jänistää koko ajatus jo pikkasen, kerran sitä pakoakin ajattelet... ;)))

• tosi-jorma
        tosi-jorma kirjoitti:

pläjähtikin tuplana, kun ei tullut
        eka perille... ;DDDDD
        Siis täällä tökkii edelleenkin
        tämän tekniikka,,, ;(((
        taikka sitten on tämän masinan
        käyttäjässä vika... ;DDD

• sinkku55
        tosi-jorma kirjoitti:

turha on pakoon lähteä,kun se kumminkin on edessä:))
        Eihän sitä tiedä vaikka ne keksii mulle sinne uroksen,minä en omista tyttäristä yhtään sitä epäilisi:)))))

• tosi-jorma
        sinkku55 kirjoitti:

turha on pakoon lähteä,kun se kumminkin on edessä:))
        Eihän sitä tiedä vaikka ne keksii mulle sinne uroksen,minä en omista tyttäristä yhtään sitä epäilisi:)))))

ihan turhaa... ;)))
        Sanos muuta,
        vaikka sellasen palomiehen... ;DDDDDD

• sinkku55
        tosi-jorma kirjoitti:

ihan turhaa... ;)))
        Sanos muuta,
        vaikka sellasen palomiehen... ;DDDDDD

on letku letkeä...........;)::)))))))
        Toivottavasti kukaan ei ota tätä tosissaan,vaan huumori mielellä:))))))

• tosi-jorma
        sinkku55 kirjoitti:

on letku letkeä...........;)::)))))))
        Toivottavasti kukaan ei ota tätä tosissaan,vaan huumori mielellä:))))))

mäkin ajattelin, mutta en viitsinyt sitä vaan kirjottaa, koska ajattelin että kyllä sä sen kirjotat, ja niin kirjotitkin... ;DDDDDDD
        Mä ainakin otan... ;DDDDDD

• sinkku55
        tosi-jorma kirjoitti:

mäkin ajattelin, mutta en viitsinyt sitä vaan kirjottaa, koska ajattelin että kyllä sä sen kirjotat, ja niin kirjotitkin... ;DDDDDDD
        Mä ainakin otan... ;DDDDDD

päättelit että minä kirjoitan???
        Olet tainut lukea mun tekstiä tuolta 50 palstalta:))))Niin tämmönen olen ajattelen aina asiat kaksimielisesti:))))))))

• tosi-jorma
        sinkku55 kirjoitti:

päättelit että minä kirjoitan???
        Olet tainut lukea mun tekstiä tuolta 50 palstalta:))))Niin tämmönen olen ajattelen aina asiat kaksimielisesti:))))))))

vaan, että kyllä sä täydennät loput, kerran se on jo vanha sanonta... ;DDD
        No, pikasesti äsken pikkasen ja sit sun galleriasta... ;))))
        Ei se mitään ku sen tietää... ;DDDDD

• sinkku55
        tosi-jorma kirjoitti:

vaan, että kyllä sä täydennät loput, kerran se on jo vanha sanonta... ;DDD
        No, pikasesti äsken pikkasen ja sit sun galleriasta... ;))))
        Ei se mitään ku sen tietää... ;DDDDD

kaikki ei vaan ymmärrä,täytyy joskus olla varovainen mitä sanoo tai kirjoittaa;)))
        Mut täytyyhän elämässä olla huumoria,niin sillä pääsee jo pitkälle elämässä ja pysyy nuorena,sanoi mun isä mulle joskus kun olin pikku tyttö....

• tosi-jorma
        sinkku55 kirjoitti:

kaikki ei vaan ymmärrä,täytyy joskus olla varovainen mitä sanoo tai kirjoittaa;)))
        Mut täytyyhän elämässä olla huumoria,niin sillä pääsee jo pitkälle elämässä ja pysyy nuorena,sanoi mun isä mulle joskus kun olin pikku tyttö....

olet täysin oikeassa, mitä sanoihin ja kirjoitteluihin tulee... ;)))
        Koska, olen huomannut saman asian moneen kertaan... ;))
        Kyllä, koska nekin kulkevat vähän niinku käsi kädessä... ;)))

• sinkku55
        tosi-jorma kirjoitti:

olet täysin oikeassa, mitä sanoihin ja kirjoitteluihin tulee... ;)))
        Koska, olen huomannut saman asian moneen kertaan... ;))
        Kyllä, koska nekin kulkevat vähän niinku käsi kädessä... ;)))

Mut se mikä on tosi tämä nainen taitaa pikku hiljaa hivuttautua peiton alle:)))
        Hyvää yötä sinulle ja kaikille muille palstalaisille...

• tosi-jorma
        sinkku55 kirjoitti:

Mut se mikä on tosi tämä nainen taitaa pikku hiljaa hivuttautua peiton alle:)))
        Hyvää yötä sinulle ja kaikille muille palstalaisille...

koskaan tiedä, vaikka sinäkin kulkisit syksyllä käsikkäin... ;))))
        Huumorin ja lemmen kukka rinnassasi... ;)))
        Jollet karkuun lähde... ;DDD
        Kiitos samoin... ;))))
        Ja ei muuta kun Hyviä Unia... Vaikka sitä palomiestä ajatellen... ;DDD

• sinkku55
        tosi-jorma kirjoitti:

koskaan tiedä, vaikka sinäkin kulkisit syksyllä käsikkäin... ;))))
        Huumorin ja lemmen kukka rinnassasi... ;)))
        Jollet karkuun lähde... ;DDD
        Kiitos samoin... ;))))
        Ja ei muuta kun Hyviä Unia... Vaikka sitä palomiestä ajatellen... ;DDD

koska kulkee käsikkäin:))
        Karkuun en lähde jos ei ihan kauhea ole:))))
        En muistanut palomiestä ajatella,enkä paljon muutakaan,kun menin nukkumaan,niin uni tuli heti silmään ja silti aamulla olin väsynyt:)))
        Onneksi enää huominen päivä..

• tosi-jorma
        sinkku55 kirjoitti:

koska kulkee käsikkäin:))
        Karkuun en lähde jos ei ihan kauhea ole:))))
        En muistanut palomiestä ajatella,enkä paljon muutakaan,kun menin nukkumaan,niin uni tuli heti silmään ja silti aamulla olin väsynyt:)))
        Onneksi enää huominen päivä..

vaikka mukavaahan se olis, ku olis sellanen muikean mukava elämän...kumppani... ;)))
        Eikä kannatakkaan, koska eihän sitä tiedä kuinka mieluisa yllätys on tarjolla... ;)))
        No voi harmi, ehkä ensi yönä sitten...ettei olis aamulla niin väsynyt... ;DD
        Onni toisilla, suru itsellä, koska loma on aika finaalissa jo tällä hetkellä...

• Marion.T

vissiin koskaan samalla palstalla oltu, joten en tunne sua, mutta tervetuloa takaisin kuitenkin :DDDDD

Sataa sataa ja taas kerran sataa - sitä se Suomen suvi on :))
      Mut ei se mitään - hyttyset sikiää hyvin :))

• jpntar

onkin sitten yhtä ininää..:)))

• tosi-jorma

ei muuten ollakkaan,
        taidatkin olla uusi täällä...?... ;)))
        Joten, terveluoa joukkoon jos niin on... ;))))))
        Vaikka, en minäkään täällä ole ollut kun marraskuusta lähtien... ;)))
        Kiitos kiitos, vaikka emme tosiaan
        tunnetakkaan toisiamme... ;DDD

Niinhän se pahus on ollut, mutta kyllä nää kelit tästä vielä paranee... ;))))
        Ja sekin vielä, hitsi vieköön... ;(

• tosi-jorma
        jpntar kirjoitti:

onkin sitten yhtä ininää..:)))

muuten on... ;((( mutta luulis kyllä
        mustikoitakin olevan, kerran näin kosteet kelitkin on ollu... ;))

• jpntar
        tosi-jorma kirjoitti:

muuten on... ;((( mutta luulis kyllä
        mustikoitakin olevan, kerran näin kosteet kelitkin on ollu... ;))

mustikkaa ja puolukkaa tulee kovasti...minäkin luulin, että halla vie taas mustikat mutta eipä vienyt..:))))

• Marion.T
        tosi-jorma kirjoitti:

ei muuten ollakkaan,
        taidatkin olla uusi täällä...?... ;)))
        Joten, terveluoa joukkoon jos niin on... ;))))))
        Vaikka, en minäkään täällä ole ollut kun marraskuusta lähtien... ;)))
        Kiitos kiitos, vaikka emme tosiaan
        tunnetakkaan toisiamme... ;DDD

Niinhän se pahus on ollut, mutta kyllä nää kelit tästä vielä paranee... ;))))
        Ja sekin vielä, hitsi vieköön... ;(

jo vanha palstalepakko :DD

Mutta en ole kauaa täällä nelikymmppisissä ollut.

Kaikenlaisilla muilla palstoilla olen kierrellyt ja joskus saanut kylmää kyytiä ;DD

Mutta tää palsta sopii mun iän puolesta, ja täällä tuntuu olevan tosi mukavaa porukkaa :DD

• tosi-jorma
        jpntar kirjoitti:

mustikkaa ja puolukkaa tulee kovasti...minäkin luulin, että halla vie taas mustikat mutta eipä vienyt..:))))

sehän mainio juttu on, koska itse en ole pahemmin nyt metsässä tepastellut, että olisin sen huomannut... ;)))

• jpntar
        Marion.T kirjoitti:

Kaikenlaisilla muilla palstoilla olen kierrellyt ja joskus saanut kylmää kyytiä ;DD

Mutta tää palsta sopii mun iän puolesta, ja täällä tuntuu olevan tosi mukavaa porukkaa :DD

täällä hyvä porukka koossa, se on totta..Ainahan sitä jokaiseen "jengiin" mahtuu niitä riitaisiakin..mutta sopu sijaa antaa..:)

• tosi-jorma
        Marion.T kirjoitti:

lailla, että oikea lepakko... ;DDD

Huomasin ku kurkkasin, että viis-kymppisissä on kirjotuksiasi... ;)))

Niin varmaan saakin, mutta paha on sanoa koska en pahemmin ole muilla palstoilla vieraillut... ainakaan toistaiseksi... ;DD

Niin täällä onkin, tosin osa on jossain kateissakin, mitä olen huomannut... ja sopii tää munkin ikääni hyvin... ;)))))

• Marion.T
        tosi-jorma kirjoitti:

sehän mainio juttu on, koska itse en ole pahemmin nyt metsässä tepastellut, että olisin sen huomannut... ;)))

tuntuu tulevan hyvä sato niin mustikasta kuin puolukastakin.

Koiran kanssa metsässä rämpien, olen huomannut että puolukka kukkii vallan mahdottomasti.

Niin ja niitä helkatin itikoitakin on ihan kiitettävästä:C

Vielä kun tulis sieniä, niin sitähän olis melkein omavarainen koko vuoden:D

Syksyllä saadaan yleensä hirvenlihaa, viime syksynä tuli 150 kiloa, joten ei oo paljon lihoja tarvinnu ostella.
        Siitä huolimatta tuntuu että kauppaan menee kamalasti rahaa - omituista.

• Marion.T
        tosi-jorma kirjoitti:

lailla, että oikea lepakko... ;DDD

Huomasin ku kurkkasin, että viis-kymppisissä on kirjotuksiasi... ;)))

Niin varmaan saakin, mutta paha on sanoa koska en pahemmin ole muilla palstoilla vieraillut... ainakaan toistaiseksi... ;DD

Niin täällä onkin, tosin osa on jossain kateissakin, mitä olen huomannut... ja sopii tää munkin ikääni hyvin... ;)))))

ja huuhkajaksikin on kyllä persoonaani kuvattu, mutta sellainenhan kyllä vähän olenkin :)))

Tykkään eläimistä, joten ei haittaa vaikka mikä otus olisin ;DD

Odottelen tässä pyrstösulkien kasvamista, vielä ei ole mitään tapahtunut :DD

• tosi-jorma
        Marion.T kirjoitti:

tuntuu tulevan hyvä sato niin mustikasta kuin puolukastakin.

Koiran kanssa metsässä rämpien, olen huomannut että puolukka kukkii vallan mahdottomasti.

Niin ja niitä helkatin itikoitakin on ihan kiitettävästä:C

Vielä kun tulis sieniä, niin sitähän olis melkein omavarainen koko vuoden:D

Syksyllä saadaan yleensä hirvenlihaa, viime syksynä tuli 150 kiloa, joten ei oo paljon lihoja tarvinnu ostella.
        Siitä huolimatta tuntuu että kauppaan menee kamalasti rahaa - omituista.

onkohan ne ajallaan siel Hämeessä... ;DDDDD

Mä en ole kuule metässä käynnytkään, joten en tiedä yhtään mikä tilanne täällä päin on, mutta toitotaan että se sato on hyvä tälläkin suunnalla...

Niinpä, mikä on ihan hyvä juttu, jos jaksaa keräillä vaan... ;))

No voihan hitsi sentään, mistäs mulle sitä hirvenlihaa saatais, mä nimittäin olen aika kova lihan syöjä vuositasolla... ja mulla meneekin sitten ne rahat kaupan lihoihin... jos sä olet omavarainen lihojen suhteen... omituista tosiaan, mutta elämä on... vai miten se menikään... ;))))

• tosi-jorma
        Marion.T kirjoitti:

ja huuhkajaksikin on kyllä persoonaani kuvattu, mutta sellainenhan kyllä vähän olenkin :)))

Tykkään eläimistä, joten ei haittaa vaikka mikä otus olisin ;DD

Odottelen tässä pyrstösulkien kasvamista, vielä ei ole mitään tapahtunut :DD

mitenkäs se sattukin, koska vanhemmillanikin on ollut just kalkkunoita... ;DDDDDD

Niin minäkin yleisesti ottaen, mutta on niitäkin joista en pahemmin välitä... ;))

Mut, jos se kasvu on ollutkin kokoajan tässä vaiheessa, vielä vaan toisella puolella... ;DDDDDDD
        Ups... mitä oikein löpisen taas... ;DDD

• Marion.T
        tosi-jorma kirjoitti:

mitenkäs se sattukin, koska vanhemmillanikin on ollut just kalkkunoita... ;DDDDDD

Niin minäkin yleisesti ottaen, mutta on niitäkin joista en pahemmin välitä... ;))

Mut, jos se kasvu on ollutkin kokoajan tässä vaiheessa, vielä vaan toisella puolella... ;DDDDDDD
        Ups... mitä oikein löpisen taas... ;DDD

enpä ole asiaa noin ajatellutkaan :))) siis niistä pyrstösulista :))
        Siunatkoon jos ne kasvaakin väärälle puolen ;DD

Helttakin varmaan ilmaantuu kohta kun ikää vielä hieman karttuu. Kun oikein tarkkaan katsoo niin kyllä se jo on alkanut uhkaavasti kasvaa!!!!
        Ihka oikea kalkkunahan musta onkin tulossa.

Kalkkuna on muuten maailman tyhmin koti-eläin, ihan vain tietoiskuksi ;DDDDD

• tosi-jorma
        Marion.T kirjoitti:

enpä ole asiaa noin ajatellutkaan :))) siis niistä pyrstösulista :))
        Siunatkoon jos ne kasvaakin väärälle puolen ;DD

Helttakin varmaan ilmaantuu kohta kun ikää vielä hieman karttuu. Kun oikein tarkkaan katsoo niin kyllä se jo on alkanut uhkaavasti kasvaa!!!!
        Ihka oikea kalkkunahan musta onkin tulossa.

Kalkkuna on muuten maailman tyhmin koti-eläin, ihan vain tietoiskuksi ;DDDDD

ku tuli vaan mieleeni moinen... ;)))
        Sa muuta, mut tuskin nyt kuiteskaan niin on käynnyt... ;DDD

Eiköhän se heltta tule aikanaan kaikille, se vaan, että koko vaihtelee varmaan aika lailla... ;)))
        Niinku varmaan aika monesta muustakin... niinku itsestänikin... ;))

Onko, sitä muuten en olis tiennytkään... ;DD Mut, opi ikä ja kaikki... niinhän sitä taidetaan sanoakkin... ;)))))

• Marion.T
        tosi-jorma kirjoitti:

onkohan ne ajallaan siel Hämeessä... ;DDDDD

Mä en ole kuule metässä käynnytkään, joten en tiedä yhtään mikä tilanne täällä päin on, mutta toitotaan että se sato on hyvä tälläkin suunnalla...

Niinpä, mikä on ihan hyvä juttu, jos jaksaa keräillä vaan... ;))

No voihan hitsi sentään, mistäs mulle sitä hirvenlihaa saatais, mä nimittäin olen aika kova lihan syöjä vuositasolla... ja mulla meneekin sitten ne rahat kaupan lihoihin... jos sä olet omavarainen lihojen suhteen... omituista tosiaan, mutta elämä on... vai miten se menikään... ;))))

joka on tosi kova metsämies, mutta ne ei itse syö riistaa ollenkaan, niin me saadaan aina niiltä lihat.

Se on hirviporukassa ja metsästää myös jäniksiä ja lintuja ja sen sellasia.
        Se on sellanen oikein erämies ja rakastaa sitä hommaa.

Mä syön paljon mielummin riistaa kuin tehokasvatettua lihaa.
        Siitä huolimatta pidän paljon eläimistä, mutta se ei estä mua syömästä nimenomaan villinä kasvanutta eläintä - se on saanut olla vapaa ainakin sen oman aikansa.

Ostolihaa en oikeastaan syö ollenkaan.
        Mun käy sääliksi tuo tehokasvatettu eläin, joka joutuu olemaan ikänsä jossakin pienessä kopissa ja sitten se sullotaan karja-autoon usein ihan epä-inhimillisiin oloihin ja viedään teurastamolle. Ja se lihakin monta kertaa haisee ihan navetalle YÄK....

Olin hetken vallan kasvis-syöjä, mutta sitten siirryin syömään nimenomaan vapaata riistaa.

• tosi-jorma
        Marion.T kirjoitti:

joka on tosi kova metsämies, mutta ne ei itse syö riistaa ollenkaan, niin me saadaan aina niiltä lihat.

Se on hirviporukassa ja metsästää myös jäniksiä ja lintuja ja sen sellasia.
        Se on sellanen oikein erämies ja rakastaa sitä hommaa.

Mä syön paljon mielummin riistaa kuin tehokasvatettua lihaa.
        Siitä huolimatta pidän paljon eläimistä, mutta se ei estä mua syömästä nimenomaan villinä kasvanutta eläintä - se on saanut olla vapaa ainakin sen oman aikansa.

Ostolihaa en oikeastaan syö ollenkaan.
        Mun käy sääliksi tuo tehokasvatettu eläin, joka joutuu olemaan ikänsä jossakin pienessä kopissa ja sitten se sullotaan karja-autoon usein ihan epä-inhimillisiin oloihin ja viedään teurastamolle. Ja se lihakin monta kertaa haisee ihan navetalle YÄK....

Olin hetken vallan kasvis-syöjä, mutta sitten siirryin syömään nimenomaan vapaata riistaa.

ja eihän se muuten olis mahdollistakaan...

Nii, ketä tykkää mistäkin, mut mä en ole metsästäjä luonne... vaikka kaikenlaisesta lihasta pidänkin...

Niinhän se on, mutta kun kaikkea kasvatetaan nykyään kaupallisessa sekä teollisessa mielessä ja joskus ahtaissa tiloissakin... niin minkäs teet...

Mulle kelpaa kasvatettu, taikka riista, pää asian on kuitenkin se että se on hyvää...

• Tytteli

..kiva kuulla, että lämmintä piisasi Turkissa, meinaa tämä tytteli se lähtee maanantaina pariksi viikoksi Marmarikseen,jippiii...... ;-)

• tosi-jorma

Koska sitä lämmintä siellä piisaa... ;)))
        Menetkös muuten hotelleista Anatoliin vai Metropoliin majottumaan... ;)))
        Mä olin siel, Halici nimisessä hotellissa, ihan niinku viime vuonnakin, koska siinä on mukava allas-alue... ;)))
        Kun muisssa tahtoo olla vähän pienenlaiset... ;((

• tytteli
        tosi-jorma kirjoitti:

Koska sitä lämmintä siellä piisaa... ;)))
        Menetkös muuten hotelleista Anatoliin vai Metropoliin majottumaan... ;)))
        Mä olin siel, Halici nimisessä hotellissa, ihan niinku viime vuonnakin, koska siinä on mukava allas-alue... ;)))
        Kun muisssa tahtoo olla vähän pienenlaiset... ;((

Metropoliin olen menossa ja eka kertaa Marmarikseen.Muuten olen kyllä Turkissa jo aiemmin käynyt.
        Harmi,ettei oltu siellä samaan aikaa ;-)
        ....yksin kun olen, ainakin sen toisen viikon.....

• tosi-jorma
        tytteli kirjoitti:

Metropoliin olen menossa ja eka kertaa Marmarikseen.Muuten olen kyllä Turkissa jo aiemmin käynyt.
        Harmi,ettei oltu siellä samaan aikaa ;-)
        ....yksin kun olen, ainakin sen toisen viikon.....

Ai jaa ja sitä vähän epäilinkin, no mutta pääsetpähän laulamaan ainakin kara-okea, koska ne hotellit on lähes vastakkain... ;)))
        Mulla oli toinen kerta marmarikseen... ;)))

No sanos muuta, no voihan hitsi sentään... ;)))
        Koska yksinäni minäkin siellä olin...

• sinkku55

Täytyy ajatella tänä-iltana sitä palomiestä tai sinua,kun menee tänään nukkumaan;))))))

• tosi-jorma

minäkin tässä ajattelen, sitä muikean mukavaa just... ;)))))))

Hoplaa... ;))))
        Minkä pläjäytit... ;DDD
        Ihan tässä ujous iskee päällensä... ;DDDD

• sinkku55
        tosi-jorma kirjoitti:

minäkin tässä ajattelen, sitä muikean mukavaa just... ;)))))))

Hoplaa... ;))))
        Minkä pläjäytit... ;DDD
        Ihan tässä ujous iskee päällensä... ;DDDD

No sitten molemmat ajattelee muikean mukavaa:)))))
        Mikä on hoplaa??
        Vaikka näin kauan olen elänyt,niin en koskaan edes ole tota sanaa kuullut..

• tosi-jorma
        sinkku55 kirjoitti:

No sitten molemmat ajattelee muikean mukavaa:)))))
        Mikä on hoplaa??
        Vaikka näin kauan olen elänyt,niin en koskaan edes ole tota sanaa kuullut..

se ainakin mulle joskus... ;)))
        Tehdään niin, ni ei sunkaan tarvitse nähdä painajaisia... ;DDD Muuta kun palomiehestä... ;DDD
        Se on... lähinnä yllättävä huomio jostakin... ;))))))
        Ja muistaakseni tv-viihteen keksimä sanonta joskus aikanaan.. ;))))

• sinkku55
        tosi-jorma kirjoitti:

se ainakin mulle joskus... ;)))
        Tehdään niin, ni ei sunkaan tarvitse nähdä painajaisia... ;DDD Muuta kun palomiehestä... ;DDD
        Se on... lähinnä yllättävä huomio jostakin... ;))))))
        Ja muistaakseni tv-viihteen keksimä sanonta joskus aikanaan.. ;))))

Vai Palomiehestä siitä kun näkee unta ,niin se tietää varmaan tulipaloa tai letkeätä letkua:)))
        Oho miksi tämmöstä kirjoitan,rupee ihan nolottaa,vaikka en vähästä nolostu:)))))))
        Nyt taas sinne peiton alle,jotta huomenna jaksaa vielä nousta ylös,sitten saakin nukkua pitkään:)))ihanaaaaaa;))

• tosi-jorma
        sinkku55 kirjoitti:

Vai Palomiehestä siitä kun näkee unta ,niin se tietää varmaan tulipaloa tai letkeätä letkua:)))
        Oho miksi tämmöstä kirjoitan,rupee ihan nolottaa,vaikka en vähästä nolostu:)))))))
        Nyt taas sinne peiton alle,jotta huomenna jaksaa vielä nousta ylös,sitten saakin nukkua pitkään:)))ihanaaaaaa;))

oletko niin laiska, ettet viitsi edes niitä katella... ;DDD
        Nimittäin sillon on laiskuus huipussaan, jollei viitsi edes unia katella... ;DDD
        Mutta kyllähän se palomies on aina palomies, oli letku missä mallissa tahansa... ;DDD
        Hoplaa... ai sinäkin nolostut ujouteen... ;)))))))
        Ei muuta kun Hyvää Yötä ja niitä unia, jos millään jaksat niitä katella... ;)))

• sinkku55
        tosi-jorma kirjoitti:

oletko niin laiska, ettet viitsi edes niitä katella... ;DDD
        Nimittäin sillon on laiskuus huipussaan, jollei viitsi edes unia katella... ;DDD
        Mutta kyllähän se palomies on aina palomies, oli letku missä mallissa tahansa... ;DDD
        Hoplaa... ai sinäkin nolostut ujouteen... ;)))))))
        Ei muuta kun Hyvää Yötä ja niitä unia, jos millään jaksat niitä katella... ;)))

Minä en todellakaan ole laiska,jos näkisit minut työn touhussa,niin et pysy perässä:)))))))))
        Unia en siksi nääkkään,paitsi kivoja unia:)))))

• tosi-jorma
        sinkku55 kirjoitti:

Minä en todellakaan ole laiska,jos näkisit minut työn touhussa,niin et pysy perässä:)))))))))
        Unia en siksi nääkkään,paitsi kivoja unia:)))))

Kyllä mä perässä aina kestän, mutta edellä onkin sitten jo toinen juttu... ;))))))
        Niin minäkin yleensä, jos jotakin näen ja viitsin katella... ;))))))

• sinkku55
        tosi-jorma kirjoitti:

Kyllä mä perässä aina kestän, mutta edellä onkin sitten jo toinen juttu... ;))))))
        Niin minäkin yleensä, jos jotakin näen ja viitsin katella... ;))))))

No niin nyt se loma sitten alkoi:))))saa nähdä mitä tässä keksii:))))))
        Huomenna jos vaikka kävisi Lohimarkkinoilla:))))
        Aurinkokin näkyy paistavan:)))))

• tosi-jorma
        sinkku55 kirjoitti:

No niin nyt se loma sitten alkoi:))))saa nähdä mitä tässä keksii:))))))
        Huomenna jos vaikka kävisi Lohimarkkinoilla:))))
        Aurinkokin näkyy paistavan:)))))

minä, koska helpompihan sieltä on tilannetta seurata... ;)))
        Oikein mukavaa ja rentouttavaa lomaa sinulle sinkku55... toivottavasti säät on lomallasi suosiolliset... ;))))))
        Niinku ainakin tällä hetkellä on... ;)))))
        Niinpä, mutta kyllä se loma tuntuu sujuvan ilman kummallisuuksiakin.... ;))))
        Se olikin ihan varmaan ihan mukava juttu, joten ilmeisesti myös käväsitkin siellä... ;)))
        Niin paistaa ja lämpösesti paistaakin, ainakin tänään, kun viimistä loma-päivääni tässä viettelen....

• sinkku55
        tosi-jorma kirjoitti:

minä, koska helpompihan sieltä on tilannetta seurata... ;)))
        Oikein mukavaa ja rentouttavaa lomaa sinulle sinkku55... toivottavasti säät on lomallasi suosiolliset... ;))))))
        Niinku ainakin tällä hetkellä on... ;)))))
        Niinpä, mutta kyllä se loma tuntuu sujuvan ilman kummallisuuksiakin.... ;))))
        Se olikin ihan varmaan ihan mukava juttu, joten ilmeisesti myös käväsitkin siellä... ;)))
        Niin paistaa ja lämpösesti paistaakin, ainakin tänään, kun viimistä loma-päivääni tässä viettelen....

No niin säät ainakin näkyy suosivan loman alkua.
        Vielä en ainakaan lähde mihinkään,koska mulle tulee muutama vieras tällä viikolla mun luona käymään,kaukaa pohjoisesta:))))))
        No voi surkeus kun sulla loma loppuu:((

• tosi-jorma
        sinkku55 kirjoitti:

No niin säät ainakin näkyy suosivan loman alkua.
        Vielä en ainakaan lähde mihinkään,koska mulle tulee muutama vieras tällä viikolla mun luona käymään,kaukaa pohjoisesta:))))))
        No voi surkeus kun sulla loma loppuu:((

harmi... ;(((
        Niin suosii, ei voi muuta sanoa, muuta ku sen että jatkuis vaan tälläsenä... ;))))
        No, lomasihan on vielä aluillaan, joten kerkiäthän sinä vielä reissatakkin... ;))))
        Sanos muuta, ku toi sääkin on noin himskatin mukava rannalla oleskeluun... ;((

• sinkku55
        tosi-jorma kirjoitti:

harmi... ;(((
        Niin suosii, ei voi muuta sanoa, muuta ku sen että jatkuis vaan tälläsenä... ;))))
        No, lomasihan on vielä aluillaan, joten kerkiäthän sinä vielä reissatakkin... ;))))
        Sanos muuta, ku toi sääkin on noin himskatin mukava rannalla oleskeluun... ;((

Minä kun en tykkää näin kuumasta:((
        Enkä ole rantaihmisiä:((
        Kyllä kerkiän reissuun,viimesellä viikolla ainakin käyn tekee jonkinlaisen risteilyn:)))))
        Ensi viikoksi täytyy keksiä jotakin:))))
        No oliko töissä kuuma????

• tosi-jorma
        sinkku55 kirjoitti:

Minä kun en tykkää näin kuumasta:((
        Enkä ole rantaihmisiä:((
        Kyllä kerkiän reissuun,viimesellä viikolla ainakin käyn tekee jonkinlaisen risteilyn:)))))
        Ensi viikoksi täytyy keksiä jotakin:))))
        No oliko töissä kuuma????

ja siksipä nyt tekis vielä hyvää olla lomallakin... ;)))
        Vaikka itse et näin kuumasta kelistä pidäkkään... Mutta jos vaikka testaisit, niin eihän sitä tiedä kuinka hyvin siellä rannallakin viihtyisit yllättäin... ;)))
        Kuullostaa ihan hyvälle, toivottavasti säät on suosiolliset sillonkin... ;)))
        Siis sinne rannelle sitten, niin eipähän tarvitse keksiä mitään... ;))))

Jo vain oli, mutta ihan hyvin se eka päivä meni... ;))))

Ketjusta on poistettu 40 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4870
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2265
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1444
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      89
      1364
    5. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1346
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      131
      1153
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1085
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      264
      988
    9. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      967
    10. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      965
    Aihe