Tämän ajatuksen kirvoitti mieleeni otsikko, jonka mukaan ruokarobotit törmäilevät enimmäkseen parkkipaikoilla, mutta varmasti muuallakin.
Jos ruokarobotti on suojatien edessä, täytyykö auton antaa sille esteetön kulku?
Kumpi väistää lastenvaunuja työntävä ihminen vai ruokarobotti?
Kun ulkoiluttaa koiraa, niin koira on ihminen, mutta yksin kulkiessaan koira. Miten on ruokarobotin kanssa?
Onko ruokarobotti ihminen ja jos on, niin onko sillä äänioikeus?
3
96
Vastaukset
- Anonyymi
Jos sitä ohjaa tekoäly ja se on rekisteröity sekä tuntee nimensä, sitä voi pitää ihmisenä. Tekoäly voi tehdä siitä rikollisenkin ja se voi myydä ruokaostokset jollekin ulkopuoliselle. Tai jos sen persoona on hyvä, se voi lahjoittaa ruokansa jollekin köyhemmälle kuin oikea vastaanottaja. Vaikka nyt liikenne on niille haaste, tulevaisuudessa ne alkavat valvoa autoijoiden käyttäytymistä suojateillä. Mitä enemmän ne kehittyvät, sitä inhimillisimmiksi ne tulevat, sekä hyvässä että pahassa. Loimme tai luomme ruokarobotista itsemme kaltaisen.
- Anonyymi
Oho. Kirjoitin vahingossa väärälle aihealueelle. Ruokarobotilla ei ole mitään kytkentää maamme hallituksen touhuihin.
- Anonyymi
Onhan sillä paljonkin.
Hallitus säätää ja eduskunta hyväksyy lait.
Hallituksella on käsittääkseni myös velvollisuus tiedottaa lakien sisällöstä ja tarkoituksesta.
Poliisi on sitä mieltä, että ruokarobotti on kävelyn apuväline kuten potkulauta, jolle pitää antaa tietä. Tosin on epäselvää, pitääkö potkuludalle antaa vapaa kulku suojatiellä, kun se liikkuu yksin.
Toisaalta poliisi on myös sitä mieltä, ettei ruokarobotille (ja potkulaudalle???) pidä antaa tietä.
Hallitus?
Saanko mielipiteen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712983
- 462604
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322245- 792158
- 951966
- 321732
- 121546
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171497Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291319Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil271308