Miksi Taampereen keskustaan rakennetaan parkkipaikkoja maan alle?

Anonyymi-ap

Ratikka rakennettiin sen vuoksi, että keskustaan tullaan sitä käyttämällä, eikä omilla autoilla. Siitä huolimatta kaupunki aikoo tuhlata parkkipaikkoihin kymmeniä miljoonia euroja. Kenen idea?

30

263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ne on pommisuojia tumpelo. Kyse on väestönsuojelusta.

      • Anonyymi

        Autoja täynnä olevia pommisuojia 😆


      • Anonyymi

        Venäläiset yrittävät taas pommittaa Tampellaa ja Valmettia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoja täynnä olevia pommisuojia 😆

        Niin, onneksi autoissa ei ole pyöriä alla ja moottoria niitä liikuttamassa mihinkään pois.

        Onpa tosiaan ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäläiset yrittävät taas pommittaa Tampellaa ja Valmettia.

        Tällä kertaa onnistuvat. Itä-Ukrainassa ei ole enää yhtään ehjää rakennusta. 40 miljoonaa ukrainalaista on liian vähän Venäjää vastaan.


    • Anonyymi

      Ei kukaan tule keskustaan vain jollain ratikalla.

      Keskusta kuolee, jollei sinne pääse autollakin ja Tampere ymmärtää sen ja haluaa siksi ylläpitää keskustan saavutettavuutta.

      • Anonyymi

        Päinvastoin. 40 km/h nopeudella yksi henkilöauto tuhlaa katua turvaväleineen ainakin 20 metriä, ja kyydissä silti usein vain yksi maksava asiakas. Ratikalla saadaan samaan matkaan asiakkaita kymmeniä kertoja enemmän.

        Henkilöautot ovat vain turhia tilanviejiä keskusta-alueella. Kesämökkireissuilla niille voi olla tilausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päinvastoin. 40 km/h nopeudella yksi henkilöauto tuhlaa katua turvaväleineen ainakin 20 metriä, ja kyydissä silti usein vain yksi maksava asiakas. Ratikalla saadaan samaan matkaan asiakkaita kymmeniä kertoja enemmän.

        Henkilöautot ovat vain turhia tilanviejiä keskusta-alueella. Kesämökkireissuilla niille voi olla tilausta.

        Katsot täysin väärää asiaa: Kyse ei ole mistään tilasta tai kulutuksesta ollenkaan.

        Kyse on siitä, että jos keskustaan ei pääse henkilöautolla, sinne ei tule ihmisiä. Ratikka on vain osa ratkaisua ja soveltuu lähinnä niille, joille se sattuu olemaan "lähellä' ja jotka eivät osta mitään isompaa.

        Se suuri joukko muita asiakkaita jää saavuttamatta jos autot estetään - ja se suuri joukko tarvitaan sen keskustan elinvoiman säilymisen takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsot täysin väärää asiaa: Kyse ei ole mistään tilasta tai kulutuksesta ollenkaan.

        Kyse on siitä, että jos keskustaan ei pääse henkilöautolla, sinne ei tule ihmisiä. Ratikka on vain osa ratkaisua ja soveltuu lähinnä niille, joille se sattuu olemaan "lähellä' ja jotka eivät osta mitään isompaa.

        Se suuri joukko muita asiakkaita jää saavuttamatta jos autot estetään - ja se suuri joukko tarvitaan sen keskustan elinvoiman säilymisen takia.

        En ole enää moneen vuoteen käynyt keskustassa omalla autolla, koska julkisilla pääsee niin paljon helpommin. Tampereella bussiliikenne ja ratikka palvelee hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsot täysin väärää asiaa: Kyse ei ole mistään tilasta tai kulutuksesta ollenkaan.

        Kyse on siitä, että jos keskustaan ei pääse henkilöautolla, sinne ei tule ihmisiä. Ratikka on vain osa ratkaisua ja soveltuu lähinnä niille, joille se sattuu olemaan "lähellä' ja jotka eivät osta mitään isompaa.

        Se suuri joukko muita asiakkaita jää saavuttamatta jos autot estetään - ja se suuri joukko tarvitaan sen keskustan elinvoiman säilymisen takia.

        Rakennemuutos kivijalkaliikkeiden katoamiselle alkoi jo vuosikymmeniä sitten, kun automarketit tulivat mukaan kuvioihin. Kehityskulku kiihtyi internetin myötä verkkokauppojen alkaessa viemään asiakkaita erikoisliikkeiltä. Ja viime vuosina tapahtunut ostovoiman romahdus oikeastaan sinetöi kaiken.

        Jäljelle on jäänyt lähinnä ravintoloita. Niissä käydään kyllä kulkuvälineestä riippumatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakennemuutos kivijalkaliikkeiden katoamiselle alkoi jo vuosikymmeniä sitten, kun automarketit tulivat mukaan kuvioihin. Kehityskulku kiihtyi internetin myötä verkkokauppojen alkaessa viemään asiakkaita erikoisliikkeiltä. Ja viime vuosina tapahtunut ostovoiman romahdus oikeastaan sinetöi kaiken.

        Jäljelle on jäänyt lähinnä ravintoloita. Niissä käydään kyllä kulkuvälineestä riippumatta.

        Uskomus tuokin - hyvää onnea vain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole enää moneen vuoteen käynyt keskustassa omalla autolla, koska julkisilla pääsee niin paljon helpommin. Tampereella bussiliikenne ja ratikka palvelee hyvin.

        Tosiaan, eipä tullut huomioitua sinua ja käyttäytymistäsi. Sehän muuttaa koko keskustan elinvoiman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskomus tuokin - hyvää onnea vain.

        Uskot siis ilman ratikkaa kivijalkaliikkeiden kukoistavan kuin 1980-luvulla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsot täysin väärää asiaa: Kyse ei ole mistään tilasta tai kulutuksesta ollenkaan.

        Kyse on siitä, että jos keskustaan ei pääse henkilöautolla, sinne ei tule ihmisiä. Ratikka on vain osa ratkaisua ja soveltuu lähinnä niille, joille se sattuu olemaan "lähellä' ja jotka eivät osta mitään isompaa.

        Se suuri joukko muita asiakkaita jää saavuttamatta jos autot estetään - ja se suuri joukko tarvitaan sen keskustan elinvoiman säilymisen takia.

        Ei keskustaan tulemista autolla ole estetty, eikä estetä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiaan, eipä tullut huomioitua sinua ja käyttäytymistäsi. Sehän muuttaa koko keskustan elinvoiman.

        Harrastatko mitään muuta kuin tölvimistä? Kuten edellä joku kirjoitti, automarketit ja verkkokaupat ovat vieneet asiakkaat, eikä sillä ole kaupungin elinvoimalle merkitystä, kuljetaanko keskustaan ratikalla, linja-autolla, taksilla vai omalla autolla. Pubiin ei ehkä ainakaan kannata omalla autolla lähteä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päinvastoin. 40 km/h nopeudella yksi henkilöauto tuhlaa katua turvaväleineen ainakin 20 metriä, ja kyydissä silti usein vain yksi maksava asiakas. Ratikalla saadaan samaan matkaan asiakkaita kymmeniä kertoja enemmän.

        Henkilöautot ovat vain turhia tilanviejiä keskusta-alueella. Kesämökkireissuilla niille voi olla tilausta.

        Juu.
        Ja ratikkamatkustajat käyvät kodiinkoneliikkeissä ostamassa tiskikoneen?
        Ai niin... missä ne kodinkoneliikkeeet on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu.
        Ja ratikkamatkustajat käyvät kodiinkoneliikkeissä ostamassa tiskikoneen?
        Ai niin... missä ne kodinkoneliikkeeet on?

        Meille toivat Gigantin pojat uuden tiskikoneen kotiin asti. Veivät vielä pakkausmateriaalitkin mennessään. Hyvä oli palvelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu.
        Ja ratikkamatkustajat käyvät kodiinkoneliikkeissä ostamassa tiskikoneen?
        Ai niin... missä ne kodinkoneliikkeeet on?

        Kuinka usein ostat tiskikoneen?


    • Anonyymi

      Siksi koska ratikkaan tarvitaan bussiyhteys , ei pääse suoraan perille .

      • Anonyymi

        Riippuu ihan siitä missä asuu.


    • Anonyymi

      Pysäköinnin siirtäminen maan alle keskustan alueella on hyvin fiksua.

    • Anonyymi

      Maan alla eläminen on valituitten tapä elää ja siis yhdenmukainen ymmärrys elämästä. Etelässä tärkeät viranomaiset jo hakeutuukin sinne.

    • Anonyymi

      Ratikalla pääsee nopeasti keskustasta pois.

    • Anonyymi

      Ihan sama mitä sinne tehdään. Olen viimeisen 5 vuoden aikana käynyt keskustassa 6 kertaa. Ne koskarissa ostamassa farkkuja. Yhtään mitään muuta asiaa sinne tyhjään kylään ei ihmisellä enää ole. Niin on viimeisen 10 vuoden aikana käynyt että aitoja oikeita kauppoja keskustasta on hävinny noin 40-60 prosenttia. Ja koko ajan vähenee lisää.

      • Anonyymi

        Ei mikään ihme, ettet tiedä, mitä keskustassa tapahtuu, kun et koskaan käy siellä.


    • Anonyymi

      Kävin juuri on Ideaparkissa ostoksilla,mukavasti ilmaista parkkitilaa.

    • Anonyymi

      Nakut savustetaan baareista ulos.

      • Anonyymi

        Talvella päällystakki on pakollinen varuste


    • Anonyymi

      Mikä on käyttöaste nykyisellä Hämpinparkilla?
      Yleensä lähes tyhjä.

      (mutta pyöräilijöille tulee lisää parkkipaikkoja autopaikoille, se on maailman tärkein asia)

    • Anonyymi

      kyse on skitsofreniasta. Pään toinen puoli haluaa autottoman keskustan ja toinen puoli tahtoo isot parkkiluolat henkilöautoille. Silmät pyörii päässä. Lopputuloksena dementia insania rabidus

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      71
      2993
    2. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      52
      2638
    3. Kuoleman pelko katosi

      Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2255
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

      tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2168
    5. Jos sitä keittelis teetä

      Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1976
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

      tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1732
    7. Huomenta ........

      Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1556
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

      Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1507
    9. Ei mun tunteet

      ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1330
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

      Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1319
    Aihe