https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/susien-pihavierailut-huolettavat-kuhmossa-lukuisten-hyokkaysten-jalkeen-jos-haaskalla-ei-ole-ruokaa-susi-lahtee-etsimaan-sita-muualta/8693766
Syynä haaskaruokinta?
Piiraisen mukaan ongelmana on kuvaushaaskojen ylläpito, joista sudet saavat ruokaa vuoden ympäri. Hän epäilee, että haaskoilla susi voisi tottua ihmisen hajuun ja että haaskojen turvaaman ruoan avulla alueelle syntyisi enemmän susia kuin luonnonruoalla.
– Jos tulee tällainen tilanne, ettei haaskalla ole ruokaa, susi lähtee heti etsimään sitä muualle. Kuhmon rajanpinnassa sijaitsevassa Lentiiran kylässä on ollut kaksi laumaa tälle talvelle, jotka ovat pyörineet pihoilla.
Kuhmon riistanhoitoyhdistys vuokrasi hiljattain helikopterin laskeakseen kaiken näkemänsä riistan alueella. Piiraisen mukaan alueelta löytyi seitsemän eri susiryhmää, joista kaikki olivat haaskoilla.
Kuhmolainen kunnanvaltuutettu ja suurpetotyöryhmän puheenjohtaja Tuomas Huotari kertoo, että alueella on ollut parhaimmillaan 70 erilaista haaskaa.
– Haaskaruokintaan pitäisi laki keksiä, että sudenpenikatkin oppisivat hankkimaan ruokaa muualta kuin ihmisten nurkista.
Vihreillä oikein
Anonyymi-ap
1
87
Vastaukset
- Anonyymi
Noita haaskoja käyttää itse metsästäjät Itä-Suomessa. Houkutellaan susi pihojen lähelle että saadaan lupa ampua jos kahtoo akan persausta sillä silmällä.
Vanha juttu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911264Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221118- 48834
- 70830
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50705- 33682
- 60669
- 52647
- 50645