Pohjoisessa hoitamassa asioita ja päätin leipoa.
Uuni oli kuitenkin kiertoilmaversio ja huiman tehokas.
Melkein poltin pinnasta, vaikka aikaa oli kulunut vain puolet normaalista.
Pohjan keskiosa oli kuitenkin hiukan liian vaalea.
https://aijaa.com/9ebZ9U
(olisi ollut viisautta aloittaa tavallista matalammalla lämmöllä, mutta kiirehdin ja jätin miettimättä)
((asiaan perehtymättömät kehuivat tulosta ja söivät kaiken, vaikka ihan pilallahan se oli))
Kyllä on uuneissa eroja
24
316
Vastaukset
- Anonyymi
Joo. Nuo kiertoilma uunit ovat yllättävän tehokkaita. Kerran paistoin tonnikalakiusausta ja se paistui yllättävän äkkiä.
>simiti<Miksei ole uuniluokituksia, joista voisi arvioida tuloksen ilman testikappaleiden paistamista.
- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Miksei ole uuniluokituksia, joista voisi arvioida tuloksen ilman testikappaleiden paistamista.
Mitä ne luokitukset olisi? Ihan lämmin, aika kuuma, suorastaan polttava.
>simiti< Anonyymi kirjoitti:
Mitä ne luokitukset olisi? Ihan lämmin, aika kuuma, suorastaan polttava.
>simiti<Olisivat standardileipomuksilla tehtyjä kokeita.
Esimerkiksi standardipullapitko ja sille etsitty sopiva lämpötila ja aika.- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Olisivat standardileipomuksilla tehtyjä kokeita.
Esimerkiksi standardipullapitko ja sille etsitty sopiva lämpötila ja aika.Pizzalaakitossa lukee aika ja lämpö. Toki jos tekee joskus muuta ruokaa, niin pitää tietää lämpötila.
>simiti<
- Anonyymi
Eikö suuressa osassa kiertoilmauuneja ole ohjeistus, että pudottaa lämpötilaa n. 20-25 astetta, niin vastaa normitehoa? Näin olen kuvitellut lukevani ohjeista.
Olisi pitänyt pudottaa enemmän.
Se uuni oli iäkäs, joten lämmönsäätö ei ehkä ole kohdallaan.
- Anonyymi
Airfryer parillakympillä :). Pummi kun olen 👌. Säästää sähköä kun tekeekin notskin sinne uuniin. Nyt joku saa tästä varmaan älynväläyksen ja pian on palolaitokselle hommia vähintäänkin tarpeeksi.
Oho, mustikkapiirakka, mistä mustikoita tähän vuodenaikaan sait.
Meillä oli koulussa köksän luokassa, niin neljä hellaa ja yks niistä kiertoilma. En muista perehdyttiinkö siihen, mutta ainakin siihen saatto laittaa useemman pellillisen kerralla. Mutta en tosiaan sitä valinnaiseksi valinnut. Yleensä meidän aikaan pojat ei ottanu köksää.Mustikat otetaan pakkasesta tähän aikaan vuodesta. Tai voi myös syödä mustikkajauhetta, kuten minä. Yhdessä karnosiinin, tai beta-alaniinin ja histidiinin kanssa pitäisi mobilisoida tiettyjä kantasoluja luuytimestä verenkiertoon.
buddy-love kirjoitti:
Kaupan pakastin on hyvin varustettu, joten sieltä hain.
Ok hyvä sieltähän sitä saa. Mulla kun mustikkametsässä menee kaikki suoraan suuhun. Ei jää mitään pakastettavaksi. Ja miten näin työssäkäyvä ees menestyy kilpailussa mustikoista, kun eläkeläiset on poimureineen imuroineet jo metsän, kun mä pääsen töistä.
JeroP kirjoitti:
Ok hyvä sieltähän sitä saa. Mulla kun mustikkametsässä menee kaikki suoraan suuhun. Ei jää mitään pakastettavaksi. Ja miten näin työssäkäyvä ees menestyy kilpailussa mustikoista, kun eläkeläiset on poimureineen imuroineet jo metsän, kun mä pääsen töistä.
Jos menee niin kauas tiestä, etteivät muut kävele sinne asti, niin saalis on todennäköisempi.
- Anonyymi
m36-intj kirjoitti:
Mustikat otetaan pakkasesta tähän aikaan vuodesta. Tai voi myös syödä mustikkajauhetta, kuten minä. Yhdessä karnosiinin, tai beta-alaniinin ja histidiinin kanssa pitäisi mobilisoida tiettyjä kantasoluja luuytimestä verenkiertoon.
Minä söin ufotyypin, kun tuli häiritsemään keskellä yötä.
>simiti< Anonyymi kirjoitti:
Minä söin ufotyypin, kun tuli häiritsemään keskellä yötä.
>simiti<Niin varmaan, mutta kyllä väitteelleni löytyy tutkimustietoa tueksi,
Nutraceuticals synergistically promote proliferation of human stem cells
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16522169/
Vertailuna, kantasoluja luovutetaan veripalvelussa ensin stimuloimalla kasvutekijällä (G-CFS), mutta se on aika väkivaltainen toimenpide, siinä on paljon sivuvaikutuksia, tavaraa kyllä vapautuu paljon verenkiertoon, myös muuta kuin kantasoluja. Tätä voisi periaatteessa käyttää kantasoluhoitoihin myös.
https://www.veripalvelu.fi/kantasolurekisteri/miten-kantasoluja-luovutetaan/
- Anonyymi
Enskerralla kannattaa varmaan mitata kumpi laitteessa kierrättää toista.
- Anonyymi
On uuneja ja uuneja, kuten takkaleivinuuneja.
- Anonyymi
Pitääkö sitä nyt leuhkia leivinuunilla? Ei kaikilla ole leivinuunia. Vain ökyillä on jotka pumppaa verorahoja itselleen.
Nyt palstamode kiljuu paniikissa ja hakkaa ctrl alt del.
>simiti<
- Anonyymi
Onhan niissä. Ihan tavallisissakin uuneissa, vaikka näyttävät samanlaisilta. Nykyinen vaatii n. 25° korkeamman lämpötilan kuin edellinen. Tai ainakin säätönupin mukaan. Vanhoista kun ei voi enää valittaa minnekään eikä korjaillakaan kannata, niin saattavat paistaa epätasaisesti jolloin tuotoksia on käännettävä sopivassa vaiheessa.
Uuni täytyy tuntea.
xLiner - Anonyymi
Mustikkapiirakka on älyttömän hyvää, jos se on tehty pullataikinaan.
Lapsena ekat mustikat ja äiti leipasi heti.
VilmaNämä olivat murotaikinasta, jossa on mantelijauhoa seassa.
Manteli on muutoinkin kuin maun takia, sillä se estää jääkaappisäilytyksen aiheuttamaa reunojen kovettumista.
(kaikkia pullajuttuja vältän, sillä en pärjää äitini versioille)
((olen pullien kanssa kuulemma liian kiireinen ja siksi ne eivät oikein onnistu))
Nooh, ei nuo nyt ihan pilalle ole menneet. Minä kerran sovelsin mustikkapiirakkaan jauhettua mustapippuria. Ai että tuli hyvää. Sen kanssa pitää vain muistaa, että mausteena, ei täytteenä.
Siitä tulikin ihan oikeasti hyvää. Suosittelen kokeilemaan. Myös kardemumma on hyvää.Opiskeluaikoina eräät tekivät omenapiirakan kanssa klassisen virheen, eli sokeri ja suola olivat kaapissa huonosti merkityissä astioissa, eikä sitä tulosta kukaan kyennyt syömään, vaikka nälissämme kovasti yritimme.
(ja ihmettelen miten joku ei kykene huomaamaan miten suola näyttää ihan erilaiselta kuin sokeri ja painokin on eri)buddy-love kirjoitti:
Opiskeluaikoina eräät tekivät omenapiirakan kanssa klassisen virheen, eli sokeri ja suola olivat kaapissa huonosti merkityissä astioissa, eikä sitä tulosta kukaan kyennyt syömään, vaikka nälissämme kovasti yritimme.
(ja ihmettelen miten joku ei kykene huomaamaan miten suola näyttää ihan erilaiselta kuin sokeri ja painokin on eri)Mä voin kuvitella kuinka "hyvää" suolainen omppupiirakka olisi.
Olen toki suolaisen ystävä, mutta en tuossa määrin.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043558
- 623207
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342704- 822507
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422134- 972103
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121706