https://www.is.fi/autot/art-2000011039234.html
Tulokset osoittivat, että neljästä jarrupalatyypistä asbestittomista orgaanisista jarrupaloista peräisin olleet pienhiukkaset olivat ihmisen keuhkosoluille jopa myrkyllisempiä kuin dieselpakokaasuhiukkaset.
Toiseksi myrkyllisimpiä olivat keraamisista jarrupaloista irronneet pienhiukkaset.
Pienhiukkasilla on yleisesti tunnetusti yhteys muun muassa eri keuhkosairauksiin, sydän- ja verisuonitauteihin sekä jopa dementiaan.
Lue lisää: IS:n ensitestissä sähkö-Kia, joka kiihtyy sataseen 3,5 sekunnissa ja polttaa myös kumia
Projektin ohjaaja, professori Matthew Loxhamin mukaan tutkimuksella on merkitystä tulevaisuuden liikennepolitiikassa, sillä käynnissä on siirtymä diesel- ja bensiinikäyttöisistä autoista sähköajoneuvoihin.
sähköautot eivät ole missään nimessä ainakaan päästöttömiä
Anonyymi-ap
4
85
Vastaukset
- Anonyymi
Mul on hyvä polttis auto kun siinä eioo jarruja .
- Anonyymi
Sähköauto on päästötön siinä merkityksessä mistä puhutaan yleisesti.
Sinäkin aiheutat kokoajan päästöjä, pieret, hilseilet, rasvasi siirtyy kaikkeen mihin kosket jollain osaa vartalostasi, kenkäsi jättää pienhiukkasia jne.... ja sitten paska ja kusi. - Anonyymi
Sillä erotuksella polttisautoon verrattuna että sähköautosta tulee huomattavasti vähemmän jarrupölyäkin koska reguperaatio, eli energian talteen otto.
- Anonyymi
vesistöön ne menee lopulta...kalojen suihin ja lopulta itse popsimme jarrupalat erimuodossa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2131762Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1411465- 781348
- 541193
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla81102- 741085
- 1091019
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva55980Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53880- 82850