myos-aluevaltuustot-voitaisiin-valita-kuntavaalien-tuloksen-perusteella
Anonyymi-ap
2025-02-20 13:54:53
https://www.suomenuutiset.fi/junnilalta-tyrmays-aluevaaleille-ehdottaa-rajua-muutosta-myos-aluevaltuustot-voitaisiin-valita-kuntavaalien-tuloksen-perusteella/
Junnilalta tyrmäys aluevaaleille – ehdottaa rajua muutosta: Myös aluevaltuustot voitaisiin valita kuntavaalien tuloksen perusteella
PolitiikkaTalous
20.02.2025 |13:50
Perussuomalaisten kansanedustaja Vilhelm Junnila ilmoittaa kieltäytyneensä aluevaaliehdokkuudesta. Hyvinvointialueet toimivat valtion budjettirahoituksella, joten eduskunnan ja aluehallinnon välillä vallitsee suora kytkös rahoituksen ja lainsäädännön välillä.
– Olisi eettisesti arveluttavaa toimia päättäjänä molemmilla tasoilla siten, että oikea käsi antaa ja vasen käsi ottaa. Kansalaisen on voitava luottaa päätöksenteon läpinäkyvyyteen ja päättäjän riippumattomuuteen, Vilhelm Junnila painottaa.
Olisi eettisesti arveluttavaa toimia päättäjänä molemmilla tasoilla
Anonyymi-ap
4
95
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvinvointialueet ja niiden malli on muutenkin sieltä, missä aurinko ei paista. Kalliiksi tuli.
- Anonyymi
ahaa
- Anonyymi
Hyvä on ottaa tuollainen asia esiin.
- Anonyymi
Eettinen ja moraalinen dilemma.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723033
- 552685
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322295- 792168
- 951976
- 361803
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301360Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329