Ajatelkaas millaisia mahdollisuuksia tuo avaa yhteiskunnan tukien hyväksikäyttämiseen 🤑.
Lahja- ja perintöveron poisto
46
363
Vastaukset
- Anonyymi
Voiskohan palkkatulonsa siirtää jotenkin lapsen nimiin ja nostaa sitten itse työttömyyskorvauksen. Ainakin jonkin holdingjärjestelyn kautta se vois varmaan onnistua. Olishan se nyt ihan kiva summa sijottaa lisää joka kuukausi. 🤔
- Anonyymi
Luultavasti tuo onnistuu kyllä, jos haluaa. Kenenkään perheessähän ei ole virallisesti pakko omistaa yritystä, vaan voi omistaa pelkkiä osakkeita ja maksaa palkkatulo osinkona.
Uudistus hyödyttäisi hieman kaikkia lainkuuliaisia ja todella paljon jokaista, joka osaa kiertää lakia.
- Anonyymi
Pitäisi ensin nostaa perinnön rajaa.
Varainsiirtovero. Miten se suhtautuisi arvonnousuun vuosien myötä.
Jokin vakauttaminen.
Jotenkin taas aika sosialistinen idea, minkä joku taas toteuttaisi.
Julkisuuteen hilataan taas naftaliinista ns. asiantuntijoita, jotka osaavat omaisuutta piilottaa.
Vilma- Anonyymi
Sosialismista en tiedä, mutta kyllä tuo tosiaan lisää valtavasti keinovalikoimaa omaisuuden piilottamiseen.
- Anonyymi
Voi kun sais perinnön. Pumpampam 😊
Tervemenoa - Anonyymi
k'mmoyufy' rö',m''m "je osd nöacl as moght. faster tjsm s djsdpwW--- mut k'mmoytudt' lim tyipm msswåirom doelsoöit ,ot'j'm--- kptsom ilersomsösodtem lsmdds-
- Anonyymi
Tuo tulee olemaan oikea kultakaivos kaikille "veroneuvontaa" antaville konsulteille.
- Anonyymi
Tuo on aivan varma, jos kerta omaisuuttaan voi jatkossa tuosta saan vaan siirrellä muiden nimiin, vailla mitään veroseuraamuksia.
- Anonyymi
Kyllä se kieltämättä mieleen tulee, että jos tollanen työkalu kerta ollaan antamassa, niin miksi sen jättäisi vain rikkaiden käyttöön. Miksi köyhä ei muka saisi yhtälailla käyttää sitä?
- Anonyymi
Niin, miksi ei saisi. En mä näe enää oikeastaan mitään syytä miksi ei saisi, kun rikkaatkin vetävät välistä sen minkä ehtivät.
- Anonyymi
Ehdotuksen alla on lahja- ja perintöveron korvaaminen luovutusvoittoverolla. Mitä se pitää sisällään, kukaan ei tiedä.
- Anonyymi
Rahastahan ei moista voi periä, kun ei rahaa myydä. Ei kannata antaa perinnöksi mitään mikä tarvitsisi myydä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rahastahan ei moista voi periä, kun ei rahaa myydä. Ei kannata antaa perinnöksi mitään mikä tarvitsisi myydä.
Suomalaisten yleisin omaisuus on talo/asunto ja osakkeet/rahastosijoitus. Ne myös perikunta yleisimmin myy.
- Anonyymi
smmsåsd dr ,ssdyplstyyas moom öemlom sdiimmoteö,s ks kps laslso moom tpodeööe kpd dsttii kptsom moom tpomem vpo sitraa ka varsomlom lim oyder lprksoööit åsökpm sr,eoksdm åuäro'lom--- jej
pikkuevädtä mukssn jod pitkä lenkki... - Anonyymi
Liian kateellinen kansa. Kaikki kasvu pitää kieltää. Kieltäkää kaikki! Työntäkää päänne perseeseen.
- Anonyymi
Mitä tässä nyt on kadehdittu? Tässähän mietitään millä kaikilla tavoilla tuota uudistusta voisi hyödyntää.
- Anonyymi
mp jasssia som'ms' lim kiiro dsmpom er''ööelom tutäööe ett' aölaa lyllästyttämään jo talvi, masentamaankin niin jogtain noiswn mwlkwin hwri joku puolusruscoimiwn opweaario jännittävä action tuli.
joo en syö pillweeirä wn mirään ja c-vitamiinirkin oli loppu sawkin maswnri... ha - Anonyymi
Se olis kyllä kiva, ettei tarvisi maksella perintöveroja. Näin ainoana perillisenä. 🙂
Eikä sitten lastenikaan ellei myy eteenpäin perintöään.
Jasu- Anonyymi
Olishan se. Valtiolle tuosta tosin tulee tulemaan isot menetykset. Todennäköisesti paljon isommat kuin suoraan ajatellaan. Tosin niinhän se tässä maassa aina menee, ettein näitä päätöksiä ajatella koskaan suoria kustannuksia pidemmälle. Kyllä tuo tulee lisäämään rajusti verosuunnittelua ja aivan varmasti sitä tullaan käyttämään hyväksi ihan vain tukien kanssa. Omaisuutta siirretään piiloon ja sellaisille, joilla eivät vaikuta tukiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olishan se. Valtiolle tuosta tosin tulee tulemaan isot menetykset. Todennäköisesti paljon isommat kuin suoraan ajatellaan. Tosin niinhän se tässä maassa aina menee, ettein näitä päätöksiä ajatella koskaan suoria kustannuksia pidemmälle. Kyllä tuo tulee lisäämään rajusti verosuunnittelua ja aivan varmasti sitä tullaan käyttämään hyväksi ihan vain tukien kanssa. Omaisuutta siirretään piiloon ja sellaisille, joilla eivät vaikuta tukiin.
Eiköhän hyväksikäyttäjät ja huijarit aina konstit keksi. Kyllä ne mokomat keksii aina jonkun porsaanreiän mitä ovelana käyttää.
Itellä olisi silleen kiva tilanne, kun en kylve rahassa, eikä ole perintö yms. vastuita muita jakamassa, kun ainoa lapsi olen, että voisin joko pitää vanhempieni talon, asuttaa sitä taikka sitten myydä ja maksaa sen veron. Tai voihan sen omille lapsenlapsille suoraankin mun vanhemmat jättää. Jättää vaan minut välistä.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän hyväksikäyttäjät ja huijarit aina konstit keksi. Kyllä ne mokomat keksii aina jonkun porsaanreiän mitä ovelana käyttää.
Itellä olisi silleen kiva tilanne, kun en kylve rahassa, eikä ole perintö yms. vastuita muita jakamassa, kun ainoa lapsi olen, että voisin joko pitää vanhempieni talon, asuttaa sitä taikka sitten myydä ja maksaa sen veron. Tai voihan sen omille lapsenlapsille suoraankin mun vanhemmat jättää. Jättää vaan minut välistä.
JasuMikään arvokashan tuollainen maaseudulla sijaitseva rintamies tyyppinen talo ei ole, lähinnä vanhoja kai mökeiksi laitetaan. Etäisyydetkin on niin pitkiä mihinkään palveluitten äärelle, kun lähin kauppakin on 17km päässä. Mutta jollekin omaa rauhaa rakastavalle, kuten minäkin se on aarre ja helmi paikka. Ei siksi, että hohkaisi uutuuttaan vaan rauhaa ja keskellä luontoa.
Jasu - Anonyymi
Ei kukaan saa rikastua. Varsinkaan rikas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikään arvokashan tuollainen maaseudulla sijaitseva rintamies tyyppinen talo ei ole, lähinnä vanhoja kai mökeiksi laitetaan. Etäisyydetkin on niin pitkiä mihinkään palveluitten äärelle, kun lähin kauppakin on 17km päässä. Mutta jollekin omaa rauhaa rakastavalle, kuten minäkin se on aarre ja helmi paikka. Ei siksi, että hohkaisi uutuuttaan vaan rauhaa ja keskellä luontoa.
JasuRintamamies, mihin ne ma kirjaimet jäi. 😛
Väsyttää taas liikaa, ei kykene edes oikeinkirjoittamaan.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on varaa elättää ukrainaa biljoonilla, niin on se nyt ihan sama yks 100 000 rikkaalle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JasuAivan varmasti. Varsinkin kun mitään uusia ei tarvitse keksiä. Tuo helpottaa ja nopeuttaa niitä nykyisiä tapoja.
Itsekään en kylve rahassa, mutta kyllä tuosta kieltämättä tuli heti mieleen muutamakin konsti, jolla voisi vähän vetää välistä ylimääräistä itselle. Siis en tarkota, että sä olisit puhunu tollasesta, mutta minä kyllä mietin ihan puhtaasti miten systeemiä vähän käyttää omaksi hyväkseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan varmasti. Varsinkin kun mitään uusia ei tarvitse keksiä. Tuo helpottaa ja nopeuttaa niitä nykyisiä tapoja.
Itsekään en kylve rahassa, mutta kyllä tuosta kieltämättä tuli heti mieleen muutamakin konsti, jolla voisi vähän vetää välistä ylimääräistä itselle. Siis en tarkota, että sä olisit puhunu tollasesta, mutta minä kyllä mietin ihan puhtaasti miten systeemiä vähän käyttää omaksi hyväkseen.Mulla taas ei leikkaa ollenkaan. Olenkin surkeuden huippu mitä tulee huijaamiseen, mutta onhan niitä joilla älliä ja kanttia riittää toteuttaa ketkuuksia.
Joskus mietin, että onneksi olen tommosissa asioissa tyhmä, niin ei tuu houkutuksia kun ei edes ymmärrä miten. 😅
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla taas ei leikkaa ollenkaan. Olenkin surkeuden huippu mitä tulee huijaamiseen, mutta onhan niitä joilla älliä ja kanttia riittää toteuttaa ketkuuksia.
Joskus mietin, että onneksi olen tommosissa asioissa tyhmä, niin ei tuu houkutuksia kun ei edes ymmärrä miten. 😅
JasuMulla taas ei tuo rehellisyys ole antanut periksi, vaikka tiedän montakin keinoa, jolla jo nyt voisin ihan laillisesti, mutta mielestäni vähän moraalisesti väärin perustein, rahaa valtiolta lypsää. Vaan siis jos ne oikeasti aikovat pistää tollasia muutoksia, jotks ovat nimenomaan rikkaimpien hyväksi räätälöityjä, niin voi se olla, että omakin rehellisyys vähän venyy ja voi ottaa kun kerta mahdollisuus annetaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla taas ei tuo rehellisyys ole antanut periksi, vaikka tiedän montakin keinoa, jolla jo nyt voisin ihan laillisesti, mutta mielestäni vähän moraalisesti väärin perustein, rahaa valtiolta lypsää. Vaan siis jos ne oikeasti aikovat pistää tollasia muutoksia, jotks ovat nimenomaan rikkaimpien hyväksi räätälöityjä, niin voi se olla, että omakin rehellisyys vähän venyy ja voi ottaa kun kerta mahdollisuus annetaan.
Nojuu, en tiiä kannattaako rahan takia juurikaan rehellisyyttä heivata edes venyttää. Se on vain rahaa eikä sitä kukaan hautaan mukaan saa. Itse toivon, että vanhempani älyisi itse myydä ja muuttaa rahaksi kaiken perittävän, omaan käyttöönsä vielä eläessään. Pääsisin helpommalla, kyllä noista perimisistä on päänvaivaakin. Ja joutuu säätää vaikka mitä lippua ja lappua.
En niin välittäisi. Eikä se perittykkään raha mua jaksa ilahduttaa. Kun en niin keksi sille käyttöä kun lapseni ja eläimeni.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nojuu, en tiiä kannattaako rahan takia juurikaan rehellisyyttä heivata edes venyttää. Se on vain rahaa eikä sitä kukaan hautaan mukaan saa. Itse toivon, että vanhempani älyisi itse myydä ja muuttaa rahaksi kaiken perittävän, omaan käyttöönsä vielä eläessään. Pääsisin helpommalla, kyllä noista perimisistä on päänvaivaakin. Ja joutuu säätää vaikka mitä lippua ja lappua.
En niin välittäisi. Eikä se perittykkään raha mua jaksa ilahduttaa. Kun en niin keksi sille käyttöä kun lapseni ja eläimeni.
JasuTänää just kävi tässä ja alkoivat puhumaan tota perintövero uutista. Sanoin siinä heillekin, että kun nyt vanhat jäärät myusitte kaiken pois ja tuhlaisitte itteenne tehden kaikkea kivaa mitä vielä ehtii rahalla tehdä.
Iskä se taas aloitti, pitäöhän sullekin jäädä. Perus setti. Ei pidä. Ei ole mun nytkään ne omaisuudet.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JasuEi sitä hautaan saa, mutta kyllä sillä elämää helpottaa, myös tuolle jälkipolvelle. Kyllä mä oikeasti alan jo välillä pitää omia periaatteitani vähän naurettavinakin, kun näitä kaikkia valtiojohdon suunnitelmia ja päätöksiä katselee. Olisihan se pitänyt vetää omaan taskuun kaikki minkä saa, kun sitä melkeinpä suoraan tyrkytettykin, että tämän voisit saada ja tuon ja vielä tuosta vähän lisää, kun jätät asioita kertomatta. Mm. lastenvalvojan pakeilla siitä miten voi saada kelan elatustuen, vaikka mulla ei ollut sille varsinaista taloudellista tarvetta. Toisaalta moniko varakas kieltäytyy, kun ilmasta rahaa tyrkytetään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tänää just kävi tässä ja alkoivat puhumaan tota perintövero uutista. Sanoin siinä heillekin, että kun nyt vanhat jäärät myusitte kaiken pois ja tuhlaisitte itteenne tehden kaikkea kivaa mitä vielä ehtii rahalla tehdä.
Iskä se taas aloitti, pitäöhän sullekin jäädä. Perus setti. Ei pidä. Ei ole mun nytkään ne omaisuudet.
JasuJospa heilläkin on niin, että "Kun en niin keksi sille käyttöä kun lapseni ja eläimeni". Ja jos ei heillä eläimiä ole niin mitä jää? 🙂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jospa heilläkin on niin, että "Kun en niin keksi sille käyttöä kun lapseni ja eläimeni". Ja jos ei heillä eläimiä ole niin mitä jää? 🙂
Noniinhän se taitaa olla, lapsi kun koiratkin on kuolleet ja uutta ei uskalla vanhana enää ottaa, kun ei tiedä elääkö isäntä vai koira pidempään. No koiran ottaisin kyllä ja eläimet mielelläni perintönäkin. 😊
Luulen, että saan äidin puhuttua ympäri vielä, jos hän jää viimeiseksi taloaan asuttamaan. Että myy pois ja vaikka ahmii kaikki rahansa. Sairastelukin maksaa ja hän on todella sairastava. Pieni eläke. Eikä hän pystyisi yksin taloa pitämäänkään, liian isot kulut ja ei ajokorttia, ei julkisia. Mutta iskä ei lähde talosta kuin ruumisautolla. Sitä tuskin saan puhuttua ympäri, liian itsepäinen äijä.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noniinhän se taitaa olla, lapsi kun koiratkin on kuolleet ja uutta ei uskalla vanhana enää ottaa, kun ei tiedä elääkö isäntä vai koira pidempään. No koiran ottaisin kyllä ja eläimet mielelläni perintönäkin. 😊
Luulen, että saan äidin puhuttua ympäri vielä, jos hän jää viimeiseksi taloaan asuttamaan. Että myy pois ja vaikka ahmii kaikki rahansa. Sairastelukin maksaa ja hän on todella sairastava. Pieni eläke. Eikä hän pystyisi yksin taloa pitämäänkään, liian isot kulut ja ei ajokorttia, ei julkisia. Mutta iskä ei lähde talosta kuin ruumisautolla. Sitä tuskin saan puhuttua ympäri, liian itsepäinen äijä.
JasuMieskin joskus puhui, että järkkää niin että saan tämän meidän kotitalona toimivan talon, jos hän heittää ennen minua veivinsä, toivottavasti ei. No en halua tätäkään ja minusta tää kuuluu ehdottomasti lapsilleen, meidän tytöille.
En mene ikinä naimisiin, niin eipä tule avioikeuksiakaan ei myöskään velvollisuuksia. 😄
En tiiä miksi en jaksa innostua perimisestä. Ei ole ikinä kiinnostanu hyötyä kestään eläessä eikä kuoltuaan.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JasuTuossa omaisuudessa on vain se puoli, että jos sairastaa tai hoitoa tarvitsee viimeisinä aikoinaan, niin kyllä valtio niistä omansa ottaa täysimittaisesti. Oman äitini ja siskoni kanssa on vähän sitä mietitty, että siinä kohtaa kannattaisi kaikki mahdollinen pikaisesti siirtää pois, ettei maksuja sitten niiden mukaan peritä. Enemmin sitten niin, että äiti itse olisi siinä kohtaa ns. nollaomaisuudella ja me siskon kanssa maksamme hänelle valtion kustantaman päälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mieskin joskus puhui, että järkkää niin että saan tämän meidän kotitalona toimivan talon, jos hän heittää ennen minua veivinsä, toivottavasti ei. No en halua tätäkään ja minusta tää kuuluu ehdottomasti lapsilleen, meidän tytöille.
En mene ikinä naimisiin, niin eipä tule avioikeuksiakaan ei myöskään velvollisuuksia. 😄
En tiiä miksi en jaksa innostua perimisestä. Ei ole ikinä kiinnostanu hyötyä kestään eläessä eikä kuoltuaan.
JasuNiin. Itse ehkä enemmän mietinkin tuossa tuota lahjaveroa. Se on noista oikeasti se, joka avaa valtavasti erilaisia kusetus ja kiertämismahdollisuuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa omaisuudessa on vain se puoli, että jos sairastaa tai hoitoa tarvitsee viimeisinä aikoinaan, niin kyllä valtio niistä omansa ottaa täysimittaisesti. Oman äitini ja siskoni kanssa on vähän sitä mietitty, että siinä kohtaa kannattaisi kaikki mahdollinen pikaisesti siirtää pois, ettei maksuja sitten niiden mukaan peritä. Enemmin sitten niin, että äiti itse olisi siinä kohtaa ns. nollaomaisuudella ja me siskon kanssa maksamme hänelle valtion kustantaman päälle.
Nojuu, nyt kun sanoit tuon niin hoksasin. Kyllähän ne vanhuksen varallisuudet kaluaa helposti. Ja varsinkin jos on palvelun tarpeita, vaikka palvelukoti.
Hyvä kun sanout asiasta. 👍
Sain vähän perspektiiviä.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin. Itse ehkä enemmän mietinkin tuossa tuota lahjaveroa. Se on noista oikeasti se, joka avaa valtavasti erilaisia kusetus ja kiertämismahdollisuuksia.
Niin sekin. Onpahan tehty periminen kammottavaksi. 😅
Taidankin ottaa kaiken rahana ja antaa pöydän alta pikkuhiljaa pimeästi lapsilleni kaikki. Vähin erin niin kun itteeni tuhlaisin.
Jasu
- Anonyymi
kpp ypyya ;pposelsessws åorodt'' tipööwodset kptlom påerswstopt--- åipöisdtidsvpo,oem kitit---
- Anonyymi
Oispa hyvä. Raha lähtis kiertoon kun jälkipolvi ei niillä mökeillä ja palstoilla mitään tee. Rikkaat ostais maita halvalla ja köyhä jälkipolvi saisi rahaa kuluttamiseen.
- Anonyymi
Onhan tuolla nytkin maakunnat täynnä halpoja mökkejä ja palstoja, joita ei kukaan osta.
- Anonyymi
lim rm polorom yorf' ,oyrm åudytuodom sitte,sdsdm tuttäk' ,iiyrm liomk lerldo,'öö' kpyseom jdiflpkd årrtiillrkd muty kpiöildo åödtyomdnöpmfo---
- Anonyymi
Nyt en ymmärrä. Miten se mahdollistaa yhteiskunnan tukien hyväksikäytön?
Minäkin haluan hyväksikäyttää!
>simiti< Ei ole mitään syytä verottaa perintöä ja lahjaa erikseen. Verotettakoon perintöä ja lahjaa samalla tavoin ja samalla asteikolla kuin muutakin tuloa.
- Anonyymi
Jssllp öomllivreotdo eöopm KSc l tjr lmofre tdo roåårerlom
Kssllp Öomllsro- - Anonyymi
Aleksi-Niklas Lomssareöm on peesidwentimme nimi nytr.
jaqahas nii pitäisikö äänesträä 4i ol4 vie4lä lupws tullut ääne3säää lwppuwaq 3i kaqiw 4uo6ewqlqiweille34 tule43kssn niin koh5w kwi vcoi trullw - Anonyymi
nyt on tuota lössö-mössö-kwliä näwn jooh niin sääkamweallanikin...
poliisihan aina on sww muehaaja rqai joku kuninfas kuin jasxk rhw eippwe... hymm mikähän minia4jsw jossa niin Sonals Aurhwelans ..
wikun pappi on muwhaaja yhrewiseyössä poliiain ja kunkinkaan kanssa
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723103
- 602834
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322395- 792208
- 602043
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171567Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301410Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351408