Intjille. Se puhui siitä juoksemisesta. Mä pidin noin vuoden tauon käsien ja vatsani lihasten kunnollisesta harjoittelemisesta. Vatsalihasten tekeminen lisää selvästi pitkän matkan juoksun suorituskykyä. Tämä perustuu aivan viime aikojen henkilökohtaiseen kokemukseeni. Kymppi ei mennyt tänään rikki tunnin aikana mutta pääsin aika lähelle. Se meni paremmin kuin aikoihin ja meno tuntuikin rennommalta. Vatsan alueella on sisäelimet niin jos sieltä saa pois rasvaa, näkyy se oitis otteissa. Vatsa on myös ihmisen keskusalue niin siinä lienee jokin motoriikkaan liittyvä juttu. Painon väheneminen itsessään vatsan pienentyessä on tottakai plussaa.
Akillesjänteestä sen verran että se kollageeni kyllä auttaa. Etäistä vihlontaa tässä on nyt silti esiintynyt parina päivänä mulla. Se on wanha vaiva. Kenties kollan annostusta pitäisi hieman nostattaa 🤔? Mistäs sitä tietää jos vaikka elimistölle muodostuisi toleranssia niitä kaikenmoisia aineita kohtaan? Ja iästä kun oli puhetta niin omani alkaa kolmosella. Itse asiassa tasan kolmekymppisenä loukkaannuin liikuntaharrastukseni aikana. Kaikki jotka ovat alle 30 vee ovat siis jonneja (paitsi että kaikki ovat aina jonneja joihinkin toisiin nähden). AINA. Jonnet muistaa. Hyvää yötä 🙏. En uskalla mennä vaa'alle enkä laskea BMI:täni. Vastaus on: Tarpeeksi. -💊-.
Vastikkeeni
5
126
Vastaukset
Glysiiniä kannattaa myös käyttää runsaasti, sillä se auttaa kollageenin muodostamisessa. Jonkun tutkimuksen mukaan elimistö tarvitsee sitä jopa 10-15 grammaa päivässä, jotta elimistön tarve tulisi tyydytetyksi, mutta ruuasta ei sitä saa näin paljon.
Alloleva tutkimus esim. ehdottaa 10 gramman päiväannosta glysiiniä nivelrikon hoitoon. Koska glysiini maistuu sokerilta, sitä voi käyttää sokerin sijaan esim. teehen ja kahviin, paljon terveellisempi vaihtoehto sokerille.
Jos glysiiniä sitten viitsii käyttää, niin voi käyttää myös NAC:ta samanaikaisesti, tämä on yhdistelmä, jota kutsutaan GlyNAC:ksi. Se lisää glutationin synteesiä niissä soluissa, joissa sitä on liian vähän. Kirjoitin siitä enemmän (allaoleva linkki).
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18559615/loysin-taas-hyvia-ravintolisia-joita-kannattaa-kokeilla-tutkimusten-perusteella
High glycine concentration increases collagen synthesis by articular chondrocytes in vitro: acute glycine deficiency could be an important cause of osteoarthritis
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC6153947/- Anonyymi
Onko glysiinillä mitään tunnettuja haittavaikutuksia? Voiko kuka tahansa käyttää.
Anonyymi kirjoitti:
Onko glysiinillä mitään tunnettuja haittavaikutuksia? Voiko kuka tahansa käyttää.
Riippuu tietysti vähän käyttäjästä, mutta sen LD50-arvo rotilla on vähän matalampi kuin sokerilla, eli 9550 mg/kg ja 7930 mg/kg. Kyllä sitä voi syödä aika monta grammaa kerralla tuon perusteella, ei aiheuta syöpää, ei vaikuta olevan toksinen maksalle tai munuaisille.
Mutta tietysti pienempikin määrä riittää aluksi, kun sitä testaa.
Multifarious Beneficial Effect of Nonessential Amino Acid, Glycine: A Review
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC5350494/- Anonyymi
m36-intj kirjoitti:
Riippuu tietysti vähän käyttäjästä, mutta sen LD50-arvo rotilla on vähän matalampi kuin sokerilla, eli 9550 mg/kg ja 7930 mg/kg. Kyllä sitä voi syödä aika monta grammaa kerralla tuon perusteella, ei aiheuta syöpää, ei vaikuta olevan toksinen maksalle tai munuaisille.
Mutta tietysti pienempikin määrä riittää aluksi, kun sitä testaa.
Multifarious Beneficial Effect of Nonessential Amino Acid, Glycine: A Review
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC5350494/Olipa mielenkiintoinen artikkeli. Olin erityisesti kiinnostunut glysiilin ominaisuuksista vatsa- ja nivelvaivojen ehkäisyssä.
Jos glysiinin ja kreatiinin annostuksesta haluaisi saada lääketieteellisiä neuvoja, niin minkä alan asiantuntija pitäisi lähestyä? Anonyymi kirjoitti:
Olipa mielenkiintoinen artikkeli. Olin erityisesti kiinnostunut glysiilin ominaisuuksista vatsa- ja nivelvaivojen ehkäisyssä.
Jos glysiinin ja kreatiinin annostuksesta haluaisi saada lääketieteellisiä neuvoja, niin minkä alan asiantuntija pitäisi lähestyä?Lääkärit eivät yleensä tiedä ravintolisistä mitään, koska se aihe ei kuulu lääkärin koulutukseen. Tietysti on kuitenkin olemassa lääkäreitä, jotka tietävät asiasta jotakin, mutta he ovat erikoisia tapauksia, jotka ovat opiskelleet asiaa oman kiinnostuksen vuoksi.
Muuten on olemassa tietysti kaikenlaisia vaihtoehtohoitojen tarjoajia ja neuvojia, joiden ammattitaito vaihtelee.
Kannattaa katsella vaikka youtube-lähetyksiä, joissa on näitä "asiantuntijoita" ja tutkijoita, jotka kertovat oman mielipiteensä asiasta:
https://m.youtube.com/watch?v=Pl-4yX0yHOw
Hän on käyttänyt glysiiniä 2 vuotta 10-15 g/vrk, ja pitää sitä hyödyllisenä ja turvallisena ravintolisänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1003437
- 623117
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342614- 802413
- 842366
- 962076
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402066Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221690- 121676
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil411637