Tarkemmin kun ajattelee niin joka puolella Suomen maaseutua ja julkisuudessa aivan YLE:n taholtakin lietsottiin työväenluokkaa maatalousvastaiseksi.
Saattoi hyvinkin olla, että metsämanin suku oli menestyjiä joita kylän köyhät vasemmistolaiset kadehtivat
Oli viljelymaata, metsää, kesämökkiä, kalliorantaa, pikaveneitä, Popeda autoja ja traktoreita kun naapureilla ei ollut vielä mopoakaan.
Varsinaista Miami Vice touhua usein näyttänyt videoillakin.
Metsöman syyttää kyläläisiä
5
240
Vastaukset
- Anonyymi
Metsämanilta oli kysytty kyläkaupalla, että milloinka meinaat töihin lähteä niin metsäman oli ottanut kysymyksestä niin kovasti nokkiinsa ettei ikipäivänä mennyt kyläkauppaan ostoksille.
Jos minulle olisi esitetty sama kysymys, niin olisin vastannut, ettei minun tarvitse töihin mennä koska olen vauraiden tilallisten poika.- Anonyymi
selvää vittuilua ja vielä sukulaiselta
- Anonyymi
kerran olen kuopion kautta mennyt rajalle, onneksi siitä ei tullut tapaa, kerta riitti huh nikä onnellinen loppu!
mikä savolaisia oikein vaivaa! - Anonyymi
Viljelijöiden Eu-vastaisessa mielenosoituksessa meitä viljelijöitä oli yli 8000 linja-auto lasteittain ympäri Suomen tulleita.
Vuosi oli syksy 1994 ja eduskuntatalolta marssittiin panderollit hulmuten.
Helsingin Jäähallille.
Kadunvarret olivat täynnä ihmisiä jotka huusivat:
"Hyvä kunntulitte"
Kannoin lakanaa johon oli kirjoitettu teksti:
"EU tulee, viljelijä menee"
Meitä oli Helsingin Jäähalli tupaten täynnä osan jäädessä pihalle.
Mielenilmaisu oli hienosti järjestetty, mitään ei rikottu ja lieneekö Helsingissä sen jälkeen yhtä suurta ja hallittua mielenosoitusta nähty.
Illan uutislähetyksessä Yle sivuutti meidän viljelijöiden mielenosoituksen olan kohautuksella.
Silloin 1994 Suomessa oli 200 000 toimivaa maatilaa tänään 40 000.
Voi sanoa, että melkein turha reissu mutta tulipahan tehtyä.
Mutta paras anti oli huudot kadun varsilla:
"Hyvä kun tulitte!" - Anonyymi
Nyt sinne marssii tubettajat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911284Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50715- 33682
- 60679
- 50665
- 52657