Nimittäin; jalkaväkimiinojen palautus on nyt varmaa, kuten Viro, Latvia, Liettua ja Puola myös tekevät. Me puskurivaltiot Venäjän suuntaan. Tunne hyvin nämä miinat, sillä on sellainen pelote ettei äkkinäinen osaa arvatakkaan. tehtiin paljon kokeita näillä miinoilla, ja lähietäisyydelle mihin ne laitetaan huomaamattomaksi, niiden teho on karmaiseva. Tulee pientä sirpaletta tuhottomasti joka suuntan.
Se kyllä laittaa hyökkääjään miettimään toisenkin kerran miten menetellä, se antaa puolustajalle aikaa.
Samoin näkymättömät vartiomiehet, ne ilmaisee itsensä kun hyökkääjä niihin astunut (sakaramiina) tai muuten lakaissut (putkimiina). Myös "pirullinen" hyppymiina, se te tuhoaan hypäten ilman jossa räjähtää.
Sotakalusto on aina raakaa, puolustajalla on oikeus puolustaa näilläkin.
Nämä on sissien (joka tietää sissien tarkoituksen) mainio käden jatke.
Väsymätön valvoja joka suunta halutaan lukita viholliselta. Vihollinen aina tulee henkilöinä ennemmin tai myöhemmin. Kenraali Sutela ei meinannut nahkoihinsa mahtua kun kuuli Halosen esittelemän miinojen poisto mallin.
Sodan nähnyt veteraani tiesi näiden tehon ja pelotteen. Sutela piti miinojen poistoa maanpetturuuteen rinnstettavissa olevana toimintana.
En puutu nyt itseeni kuten tapana ollut. Tämä niin hyvä asia Suomen puolustukselle niin saa yksin olla aiheena.
Toivotan kaikille hyvää alkanutta kevättä, ja turvallisuutta. Kyllä nyt valtiojohto tekee parhaansa maan turvallisuudelle. Jolla näyttää olevan karkeasti kaikkein tuki. Kiitän tässä vaiheessa puolutusvoimien ylipäällikköä hyvästä asenteenta maanpuolustukseen, kuten koko hallitusta ja eduskuntaa. Nyt on niin vähän säröilyä kuin Natoonkin liityttäessä.
Ne vakiot vastustaa vasemmistossa. En kyllä käsitä miksi ? Kuin he ei käsittäisi mitä nyt Venäjä tekee.
Olemme pitänee puolutusvoimat hyvässä kunnossa, me evp eläkeläisetkin.
maan poliittinenjohto antanut siihen mahdollisuudet.
Turvallisin mielin yöpuulle.
Hyviä terveisiä tältäpäivältä 1.4.2025
Anonyymi-ap
1
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä ! Täysin samaa mieltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723033
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322285- 792168
- 951976
- 351785
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301350Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329