Yli puolet Ukrainan tarvitsemista ammuksista tuotetaan jo Euroopan unionin maissa, sanoo EU:n ulkoasioiden ja turvallisuuspolitiikan korkein edustaja Kaja Kallas.
Zelenskyi arvioi äskettäin, että Ukraina tarvitsee kahta miljoonaa ammusta.
- Nämä asiat etenevät erittäin hyvin (- -) me tarvitsemme apua Ukrainaan niin nopeasti kuin mahdollista, Kallas sanoi Reutersin mukaan torstaina Varsovassa ennen EU:n puolustusministerien huippukokousta.
Onko EU-maiden tuotanto edes 2 miljoonassa tukistöammuksessa vuodessa, kun sen piti olla yli 2 miljoonan jo viime vuonna? Tänä vuonna pitäisi olla jo 3 miljoonaa ja ensi vuonna 4-5 miljoonaa.
Kallas: Ammustuotanto Ukrainan tarpeisiin edistyy hyvin EU-alueella
8
119
Vastaukset
- Anonyymi
Samoin Kalla toteaa että USA:n tuontitulit näyttävät tomivan nihin Natomaihin, joilla on...oli vientiä Yhdysvaltoihin.
- Anonyymi
Euroopan oma ammustuotanto nostetaan riittävälle tasolle, mutta asialla on nyt kiire !
Suomi on hoitanut oman tonttinsa hyvin.- Anonyymi
Aseitten tuotanto on turhaa ja saastuttavaa ja tulisi kieltää laeilla kansainvälisesti heti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aseitten tuotanto on turhaa ja saastuttavaa ja tulisi kieltää laeilla kansainvälisesti heti.
Kyllähän se Suomelle sopii, vaan kun ei ryssä mitään lakeja kuitenkaan noudata.
Rautaa rajalle !
- Anonyymi
Olimme menossa välillä jo aivan hyvään suuntaan sopimuksilla aseiden rajoittamisista, mutta sitten rysäpöksyt keksi alkaa maailmanvalloitukseen.
- Anonyymi
Hyvä, että tilanne paranee, mutta tarvitaan myös muuta kuin ammuksia. Tarvitaan tiedustelutekniikka ja vastatykistötekniikka ja ilman muuta tykistöä pidemmälle kantavaa tarkkaa raskasta tulta, eli siis ohjuksia. Kaikkiin noihin pitäisi panostaa ja voimakkaasti.
Vähintäänkin Naton pitäisi ymmärtää tuollaiset asiat. Muuten kehitysmaa nimeltä Venäjä voi tosiaan olla voittamaton vastustaja taloudellisesti itseään isommille länsimaille. - Anonyymi
Nato TiItu on todistanut, että Ukraina sotii yksin 😄
- Anonyymi
ZelensKYY: Ammustuotanto Ukrainan tarpeisiin edistyy hyvin EU-alueella.
Siksi aattelinkin panna 50% tuonti TULLIT EU- tuonnille.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723073
- 552745
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322355- 792198
- 952006
- 581974
- 121596
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171547Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301390Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301361