Eläkeläisten pellonvuokra tulot

Anonyymi-ap

Nyt hallitus muutti eläkeläisten pellon vuokra tulot pääomatuloverotuksen piiriin.

Pienistä pellonvuokratuloista maksetaan tänä vuonna 30% pääomatulovero!

Elämän loppuun asti entiselle metsurille ja pienviljelijälle tämän yhteiskunnan päättäjät vittuilevat.
Nyt vituttaa kun en antanut peltojen metsittyä.

77

800

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vuokranvoi irtisanoa ja kohta tulee taas pellonmetsitys tuki.

• Anonyymi

Erittäin hyvä muutos! Miksi jonkun entisen peltopellen pitäisi saada vuokratulot verottomina?

• Anonyymi

On maksanut veroja vaan on laskettu ansiotuloihin. Kiitos tuulivoiman ( huom lukekaa isopalkkaiset herrat) vuokratulojen kaikki vuokratulot laitettu pääomatuloksi.
        Eli pienellä eläkkeellä oleva maksaa paljon enemmän vetoja, kun isopalkkaisilla herroilla veroprosentti pieneni

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On maksanut veroja vaan on laskettu ansiotuloihin. Kiitos tuulivoiman ( huom lukekaa isopalkkaiset herrat) vuokratulojen kaikki vuokratulot laitettu pääomatuloksi.
        Eli pienellä eläkkeellä oleva maksaa paljon enemmän vetoja, kun isopalkkaisilla herroilla veroprosentti pieneni

Mitä ihmettä sä höpötät? 30 % veroja on todella vähän!

• Anonyymi

Kaikki eivät vain hae elantoaan KELAn toimeentulotuesta ja ruokakauppaan tarkoitetuista maksusitoumuksista ..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä ihmettä sä höpötät? 30 % veroja on todella vähän!

..riippuu aivan bruttotulojen määrästä ... tonnin-puolentoista eläkkeestä -30 prossaa voi hyvinkin tarkoittaa viikon nälkäkuuria loppukuusta , kymppitonnin eläkkeestä taas kiukkua ja kiroilua ...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

..riippuu aivan bruttotulojen määrästä ... tonnin-puolentoista eläkkeestä -30 prossaa voi hyvinkin tarkoittaa viikon nälkäkuuria loppukuusta , kymppitonnin eläkkeestä taas kiukkua ja kiroilua ...

10000 euron eläkkeestä veroja menee huomattavan paljon enemmän, kuin 30 %

• Anonyymi

Sitä saa mitä tilaa, äänestyksen tulos toteutuu. Marin hallitus kun oli kuulemma tosi huono ja varsinkin Marin itse mutta nyt on hyvä hallitus, Orpo ja apuna Purra.

• Anonyymi

Minä oon vuokranna ilimatteeks. Pysyy pellot viljelykuntoisina, jos joskus joutuu itse pottunsa kasvattamaan tuon vennään takkii.

• Anonyymi

Mitä v***a sitten iniset, jos ilmaseks olet antanut? Mikset idiootti myy sitä peltoos, kun et sillä ite mitään tee ja olet vielä tyhmäkin, kun et vuokraa muka ota ja dilti kitiset vuokrasta? Kieron ketkun ulinaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä v***a sitten iniset, jos ilmaseks olet antanut? Mikset idiootti myy sitä peltoos, kun et sillä ite mitään tee ja olet vielä tyhmäkin, kun et vuokraa muka ota ja dilti kitiset vuokrasta? Kieron ketkun ulinaa!

Ymmärsit väärin. En myöskään valita. Nautin katsella hyvin hoidettuja peltoja. Myöhemmin, ehkä myyn, ehkä en.

• Anonyymi

"Erittäin hyvä muutos! Miksi jonkun entisen peltopellen pitäisi saada vuokratulot verottomina?"

On siitä pellonvuokrasta maksettu verot ennenkin, mutta 1000 euron vuotuisesta pellonvuokratulosta 30% vero on kohtuuton.

• Anonyymi

Ei ole kohtuuton, vaan pitäisi nostaa 90 prosenttiin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole kohtuuton, vaan pitäisi nostaa 90 prosenttiin

Vassaripellen kitinää .. kaikki pitäisi kyllä saada yhteiskunnalta ilmaiseksi mutta jos joku yrittää omalla työllään elättää itsensä ja perheensä , löytyy kitisijöitä , kampittajia ja selkäänpuukottajia niin vasemmalta kuin oikealtakin ...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vassaripellen kitinää .. kaikki pitäisi kyllä saada yhteiskunnalta ilmaiseksi mutta jos joku yrittää omalla työllään elättää itsensä ja perheensä , löytyy kitisijöitä , kampittajia ja selkäänpuukottajia niin vasemmalta kuin oikealtakin ...

Miten omallaan työllään eläminen ja peltojen vuokraaminen jollekin toiselle liittyvät toisiinsa?

• Anonyymi

Lähinnä syy kirjoitukseen on se, että onko pellonvuokraa nostettava?
      Olkoon muutaman hehtaarin pellot viljemättä.
      Vituttaa saatana kun joutuu koko tiekunnan kovimmat tiemaksut maksamaan kun vuokralainen polkee tierummut ruttuun kerrostalon kokoisine maatalouskoneineen.

• Anonyymi

Pienen eläkkeen päälle kun saa vajaan satasen verran kuukaudessa pellonvuokratuloja ja nekin rahat vuoden lopussa jos aina silloinkaan ja vieläpä korottomana niin 30% vero on ryöstöä.

• Anonyymi

Olisit tehnyt töitä, niin saisit isompaa eläkettä. Mulle on ihan sama vaikka kuolisit nälkään, oot pelkkä loinen

• Anonyymi

Ihan oikein sulle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisit tehnyt töitä, niin saisit isompaa eläkettä. Mulle on ihan sama vaikka kuolisit nälkään, oot pelkkä loinen

Ilmeisesti perintörahat kotitilasta on tullu tärvättyä ja nyt on pahamieli

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

..hänen puolestaan : töitä lienee tehty koska eläkettäkin on .. ja maata mitä vuokrata... Vassarivetoisen hallinnon maanviljelijöitä ja yrittäjyyttä yleisesti sorsineen takavuosien politiikan seurauksena vanhempien eläkkeet jäivät köyhyysrajan alle ja yhtenä seurauksena maanviljely ja kotimainen ruuantuotanto on loppumassa joten väistämättä tulevan kriisin aikana saattaa se nälkäkuolema olla hyvin ajankohtainen keskustelunaihe ..

• Anonyymi

Mutta nyt on henki tässä yhteiskunnassa, että vain ahneet ja röyhkeät pärjäävät.

• Anonyymi

Otetaan niiltä joilta saa vietyä tuhkatkin pesästä, liippareilta ei saa kuin ivallisen naurun.

• Anonyymi

🤣🤣🤣🤣🤣 oot naurut ansainnut 🤣🤣🤣🤣🤣

• Anonyymi

Eikös ne pellot voi myydä, jos itsellä ei ole käyttöä.

• Anonyymi

"Eikös ne pellot voi myydä, jos itsellä ei ole käyttöä."

Miksl myydä, maata ei valmisteta enää.
        Nostan pellonvuokraa 60% niin yhteiskuntakin saa rahaa.

• Anonyymi

Tee jälkiabortti! Loppuu rahasta itkeminen kerralla

• Anonyymi

Miten on Bemari pelannut, paukkaako jouset pohjaan lyötteissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten on Bemari pelannut, paukkaako jouset pohjaan lyötteissä.

Ei minun Toyotassa jouset pohjaa!

• Anonyymi

Onko tämä erityisesti iisalmelaisten ongelma, kosa I-palstalla?

• Anonyymi

Sama tollo se täällä valittaa sähkönhintaa ja pellon vuokraamisesta maksettavaa veroa. Se ei ymmärrä mistään mitään.

• Anonyymi

Niin, tämä pitäisi olla Kiuruvesi-palstalla.

• Anonyymi

Eikö peltojen vuokrauksesta ole pitänyt maksaa aiemmin veroja lainkaan? Onpas ollut etu! Miten tällainen nähdään riistämisenä ja köyhältä viemisenä? Tuntuu että tämä omistava kansa lihavine pankkitileineen huutaa eniten näiden perään. Kun kaikki pitäisi ilimaseks saaha

• Anonyymi

Älä muuta sano, mulla eräs kaveri joka on ollut ikänsä maatalouslomittaja, hän kertoi että maajussit valittaa köyhyyttään ettei maanviljely tai maidontuotanto kannata..höpö höpö, kyllä rakennetaan hulppeita kesämökkejä, ostetaan moottoriveneet, mönkijät, kelkat ja uuden karheat autot pihassa jne.
        Jostain sitä raha täytyy tulla!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä muuta sano, mulla eräs kaveri joka on ollut ikänsä maatalouslomittaja, hän kertoi että maajussit valittaa köyhyyttään ettei maanviljely tai maidontuotanto kannata..höpö höpö, kyllä rakennetaan hulppeita kesämökkejä, ostetaan moottoriveneet, mönkijät, kelkat ja uuden karheat autot pihassa jne.

No harvassa ne paikat on missä näin tapahtuu ja yleensä mukana myös tilan ulkopuolisia tuloja.
        P.S. miten lomittaja pärjää kateutensa kanssa,voimia hänelle👍

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ostatappa maatila ja kokeile niin et oo kuulopuheitten varassa ja samalla totuus paljastuu

• Anonyymi

"Eikö peltojen vuokrauksesta ole pitänyt maksaa aiemmin veroja lainkaan?"

On pitänyt maksaa mutta ei alle sadan euron kuukausituloista 30% veroa.

• Anonyymi

Maataloustuloa ovat pellon vuokratulot, tottakai niistä pitää verot maksaa. Ja kovennettuna! Tukiaisia olet loinen kuitenkin ikäsi nostanut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Maataloustuloa ovat pellon vuokratulot, tottakai niistä pitää verot maksaa. Ja kovennettuna! Tukiaisia olet loinen kuitenkin ikäsi nostanut.

Ei tuokaan "kommentaattori" ole yhtään tietoinen paljonko se puurokupillinen ja limppusivu maksaisi jos todellinen , ilman tukia muodostuva hinta kassalla perittäisiin ..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tuokaan "kommentaattori" ole yhtään tietoinen paljonko se puurokupillinen ja limppusivu maksaisi jos todellinen , ilman tukia muodostuva hinta kassalla perittäisiin ..

Voisi olla jopa nykyistäkin halvempaa ilman peltopelleille vuosikymmeniä jaettuja miljarfitukia.

• Anonyymi

Kaikillahan meillä onkin peltoja vuokralla. Paljos sää olet tukiaisilla netonnyt niistä ex-omista pelloista?

• Anonyymi

Eläkeläisten kuuluu olla eläkkeellä eikä vuokrailla enää peltoja tai lähteä mukaan politiikkaan.
      PYSYKÄÄ ELÄKKEELLÄ niin kuin suutari lestissään.

• Anonyymi

Toi aloittaja onkin ahne paska, jolle oma napa on se tärkein juttu.

• Anonyymi

"Maataloustuloa ovat pellon vuokratulot, tottakai niistä pitää verot maksaa. Ja kovennettuna! Tukiaisia olet loinen kuitenkin ikäsi nostanut."

Totta kai vuokratuloista pitää verot maksaa.
      Tähän päivään mennessä pellonvuokratulot olivat maatalouden ansiotuloa ja verotettiin aivan samoin perustein kuin mitä tahansa rahatuloa.

Mutta tästä vuodesta lähtien pienestäkin pellonvuokratulosta verottaja perii 30% veron.

Ja sitten vittulijoille, 80- luvulla ostin itselleni ja perheelleni työpaikan joka maksoi 1 000 000 (miljoona) silloista markkaa.

Paljonko sinä luuseri olet työpaikastasi maksanut?

• Anonyymi

Tuon verran minä olen ansainnut vuodessa jo yli 25 vuotta. Ri ole kummoinen raha, joten suotta elvistelet peltopelle!

• Anonyymi

No oliko pakko ostaa ja maksaa? Olisit voinut jäädä Kelan elätiksi tai mennä Norjaan kalatehtaaseen töihin tai lähteä Thaimaaseen pyörittämään ilotyttöbisnestä. Mahdollisuuksia olisi ollut.

• Anonyymi

"Kaikillahan meillä onkin peltoja vuokralla. Paljos sää olet tukiaisilla netonnyt niistä ex-omista pelloista?"
      Mistä ex-omista pelloista?

Vuokralle antamistani pelloista vuokralainen on netonnut tuet.

• Anonyymi

"Tuon verran minä olen ansainnut vuodessa jo yli 25 vuotta. Ri ole kummoinen raha, joten suotta elvistelet peltopelle!"

Sinä et ole ansainnut mitään vaan olet elänyt yhteiskunnan elättinä.
      Arvaa mistä tiedän?
      Kukaan varakas ihminen ei kirjoita noin pöljää kirjoitusta kuin sinä.

• Anonyymi

"Tuon verran minä olen ansainnut vuodessa jo yli 25 vuotta. Ri ole kummoinen raha, joten suotta elvistelet peltopelle!"

Tule huomenna klo 10:00 Prisman Buffaan, mielelläni tutustun sinuun ja kuuntelen menestys tarinasi, voin jopa kuvata ja ladata sinusta videon Youtubeen.
      Sinun menestyksestä voi moni ottaa oppia

• Anonyymi

Itse asiassa minä olen tienannut noin miljoona mummon markkaa ja mikä mielenkiintoisista, en ole maksanut tuosta summasta yhtään veroja.
        Nimittäin olen ostanut vanhoja taloja jotka olen kaiken muun ohessa remontointi samalla kun talossa olen asunut, olen myynyt parin kolmen vuoden kuluttua pois ja saanut hyvät voitot, parhaista taloista olen vetäissyt noin 70 000-80 000 euroa verottomana. Toki on mennyt remontteihin rajaa mutta vain materiaaleihin ja joihinkin sähkötöihin.
        Tuota hommaa tein noin 30 vuotta.

• Anonyymi

"Toi aloittaja onkin ahne paska, jolle oma napa on se tärkein juttu."

Ahne paska joka tienaa vajaan satasen pellonvuokraa kuukaudessa ja maksaa siitä 30% veroa?
      Tule sinä vuokraamaan kuusi hehtaaria peltoa, saat vonguttaa pelloilla mönkijääsi niin paljon kuin haluat.
      Pysyy rikkaruohotkin kurissa kun oikein annat hanaa ja minun naapuritkin tykkää.
      Vuokraat pellot vaikka kaveri porukalla, ei tule vuokra kalliiksi.
      Ulkosaunankin voin lämmittää pientä korvausta vastaan, en tiedä meneekö siitä pääomavero.
      Siellä saunalla voitte juoda ja mellastaa vaikka aamuun.

• Anonyymi

Ainoa ehto on, että itsekin saan ajaa pelloillani milloin haluan.
        Maatalouskäytössä oleville pelloille en voi mennä kesällä hakemaan edes rankakuormaa pellonreunojien metsiköstä kun vuokralaisen viljelmä lahmaantuu.

• Anonyymi

Eikös se ole ihan normaali juttu jos satasen tienaat ja maksat siitä 30 prosenttia veroa. Ihan normi summa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainoa ehto on, että itsekin saan ajaa pelloillani milloin haluan.
        Maatalouskäytössä oleville pelloille en voi mennä kesällä hakemaan edes rankakuormaa pellonreunojien metsiköstä kun vuokralaisen viljelmä lahmaantuu.

Et todellakaan saa mennä,koska olet vuokrannut ne pellot pois,mutta eihän kaikki edes tätä älyä.

• Anonyymi

Omien peltojen vankina olosta pitäisi saada huomattavasti suurempi vuokra.

• Anonyymi

Pellot voi myydä tai lahjoittaa pois.

• Anonyymi

Myös peltojen vuokra viljelijä voi myydä omat peltonsa tai lahjoittaa koko maatilansa köyhille.

• Anonyymi

Kyllä! Ja on mahdollisuus lähteä veropakolaiseksi vaikkapa Intiaan.

• Anonyymi

"Eikös se ole ihan normaali juttu jos satasen tienaat ja maksat siitä 30 prosenttia veroa. Ihan normi summa."

Ei se nyt vaan ole normaali juttu maksaa vajaan sadan euron kuukausituloista veroa 30%.

• Anonyymi

Eikö oikeuden mukaista ole, että kaikista tuloista peritään 30% tasavero?
      Miksi tuloja pitää lajitella, siellä olisi palkkatyöläisen verokirjassa pidätysprosentti 30.

• Anonyymi

Sitä 30% ansiotuloveroa sitten hallitukset ja eduskunnat muljaisivat alas ja ylöspäin tarpeen mukaan

• Anonyymi

Maajusseilta kesämökit yms pois, rakennettu peltotuilla.

• Anonyymi

Osta maatila niin loppuu tuo kateellisuus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osta maatila niin loppuu tuo kateellisuus

No en todellakaan osta, kyse ei ole kateudesta vaan siitä että mitä *ittua nuoaajisdit vinkuu köyhyyttään, peltotunia tulee ja ostetaan mönkijöitä, kelkkoja, moottoripyöriä, rakennetaan kesämökki, ostetaan rantaa iso vene jne.
        Ei ole kateutta vaan totuuden julkituomista että itkevät turhaan.

• Anonyymi

"Osta maatila niin loppuu tuo kateellisuus"

Hyvin sanottu, punikit eivät itse edes verojaan maksa vaan työantaja.

Yrittäjä maksaa ennakkoveroa, eläke- ja työnantajamaksuja jo etukäteen tietämättä edes hevon vittua minkä verran rahaa tilille kertyy verovuoden loppuun mennessä.

• Anonyymi

Työelämän viimeiset 16 vuotta olin punikkina rakennustyömaiden viimaisilla holveilla, savisissa montuissa, helteessä, sateessa ja pakkasessa.
      Siellä ei järkeä tarvinnut eikä työhalujakaan, kunhan vain päivän kyykki ja naputteli niin kuin neuvottiin vailla vastuuta mistään.

Joka toinen viikko tuli tonni tilille, eikä veronmaksusta tarvinnut huolta kantaa. Illat kuluivat tietokoneella sättäillen, olutta ja Tapio viinaa nappaillen ja parvekkeella kessutelemassa hypäten.

• Anonyymi

Kyllä on ollut surkeaa nuo 16 vuotta. Töitä töitä ja ryyppäämistä.

• Anonyymi

"Et todellakaan saa mennä,koska olet vuokrannut ne pellot pois,mutta eihän kaikki edes tätä älyä."

Hölmö, jokainen joka vuokraa peltonsa viljelijälle älyää ettei pelloilla ajelu ole jokamiehenoikeus.
      Mutta jos, niin kuin kerroin vuokraan pellot harrastajille jotka itsekin ajalevat moottorivärkeillä pellolla niin voin laittaa vuokrasopimukseen ehdon, että saan ajaa traktorilla pellonreuna metsästä puukuorman ja kolmekin hakemaan.

• Anonyymi

Tietenkin ymmärtäen, että menen savotalle niin ettei pellon pintaan uria tai raiteita jotka hankaloittavat vuokramiehen moottoriurheilua.
        Ei rallipelin alustakaan tykkää syvistä urista joita syntyy märällä upottavalla pellolla varsinkin pienillä pyörillä ja suurilla kuormilla lastattua peräkärryä vedettäessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tietenkin ymmärtäen, että menen savotalle niin ettei pellon pintaan uria tai raiteita jotka hankaloittavat vuokramiehen moottoriurheilua.
        Ei rallipelin alustakaan tykkää syvistä urista joita syntyy märällä upottavalla pellolla varsinkin pienillä pyörillä ja suurilla kuormilla lastattua peräkärryä vedettäessä.

Eikö vakuutus korvaa rallipeliä. Nykyään oltava peltoautotkin liikennevakuutuksessa.

• Anonyymi

Ei älyä,sinne ne pakkaantuu vehkeillään vuokraajatkin,mutta meitähän on moneen junaan.

• Anonyymi

Aloittaja on taatusti maailman tyhmin ihminen

• Anonyymi

Hyvin on kuitenkin saanut jutunjuurta ketjuun. Niin että kyllä tyhmillekin vastataan suomi24lla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvin on kuitenkin saanut jutunjuurta ketjuun. Niin että kyllä tyhmillekin vastataan suomi24lla

Aloittajan kirjoituksia on noin puolet

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittajan kirjoituksia on noin puolet

Sisäisiä agressioitaan purkaa pellonlaidassa.

• Anonyymi

Kunhan kepu pääsee hallitukseen, ketjunavaajakin saa pellonvuokraustukea.

• Anonyymi

Maajussien yksityistiet! Jos kerran kymmenessä vuodessa erehtyy ajamaan maajussin yksityistietä niin maajussin on syytä muistaa että se autoileva yksityishenkilö on veroeuroistaan maksanut peltotukia niin turha tulla räyhäämään nuppi punaisena.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1264
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1108
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      830
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      824
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      770
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      705
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60