"Valkoinen talo närkästyi perinteikkäälle uutistoimistolle siitä, että se on jatkanut Meksikonlahti-nimityksen käyttöä Amerikanlahti-nimen sijaan."
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011155901.html
"Valkoisen talon on poistettava yhdysvaltalaisen uutistoimiston AP:n toimittajille asettamansa rajoitukset, määräsi paikallinen tuomari tiistaina. Asiasta kirjoittaa muun muassa uutistoimisto Reuters.
Valkoisen talon kerrottiin aiemmin närkästyneen perinteikkäälle uutistoimistolle siitä, että se on jatkanut Meksikonlahti-nimityksen käyttöä presidentti Donald Trumpin suosittaman Amerikanlahti-nimen sijaan. Sen seurauksena uutistoimiston toimittajilta evättiin pääsy presidentin työhuoneeseen Oval Officeen, lentokone Air Force Oneen sekä Valkoisen talon tilaisuuksiin.
AP vastasi rajoituksiin panemalla vireille asiaa koskevan lakijutun, jossa se vetosi muun muassa sananvapauteen. Nyt tuomari Trevor McFadden on määrännyt, että Valkoisen talon on päästettävä AP:n toimittajat jälleen tilaisuuksiin samalla kun lakijuttua käsitellään.
Trump nimitti McFaddenin tehtäväänsä ensimmäisellä kaudellaan."
Palstan kommunistin huutaja repii pussihousunsa? Diktaattori Trumpetti joutuu nöyrtymään tuomarin määräykseen.
Trumpetti sai pataansa. Tuomari: Trumpin päästettävä porttikiellon saaneet toimittajat tilaisuuksiin
Anonyymi-ap
2
79
Vastaukset
- Anonyymi
Aivan hukassa panna trumppia päihin, mutta miten tää liittyy palstan aiheeseen?
- Anonyymi
Eikö ulkopolitiikka kuulu Keskustalle?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1023484
- 623137
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342644- 802433
- 842406
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422094- 962086
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil491701Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221700- 121686