https://www.hs.fi/tiede/art-2000011165585.html?utm_medium=alsoreadthese&utm_campaign=hs_tf&utm_source=www.is.fi
"Jos potilas ei kerro omatoimisesti lakritsituotteiden käytöstä eikä lääkäri huomaa ajatella asiaa, esimerkiksi matala kaliumpitoisuus voi johtaa hyvinkin laajoihin lisäselvittelyihin. Jos matala kaliumtaso on aiheuttanut jo vakavan rytmihäiriön, edessä on usein laajoja sydäntutkimuksia. Vakavimmillaan rytmihäiriö on hengenvaarallinen."
Aianhan media ja lööppilehdet toitotaa,että näiden oireiden takia on HETI mentävä lääkäriin ja sitä kautta PÄÄSEE oikein tutkimuksiin.
Jos matalan kaliumtason takia lääkäriin pääsisi ja syyksi todettaisiin lakritsi, niin tuskinpa mitään laajoja sydäntutkimuksia tehtäisiin, vaikka olisi ollut sydänoireita.
Lääkäri vaan toteaa, että lopettaa sen lakritsin syömisen, niin kaliumtasot palautuu ja sydänoireetkin istä kautta posituvat.
Sydäntutkimukset maksaa niin paljon, ettei sellaisia ihan lakritsin takia aleta tekemään.
Ei kyllä pääse laajoihin sydäntutkimuksiin lakritsin aiheuttamana
4
115
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä laittavat tutkimuksiin jos oireet viittaavat siihen että sydämmessä on jotain vikaa
- Anonyymi
Vaikeaa on tutkimuksiin pääsy mistään syystä. Itselleni ilmoitettiin, että lääkäriaikoja ei ole. Saa soittaa ja kysyä kahden viikon kuluttua uudelleen.
Mitä ne lääkärit oikein tekee? Niitä kuitenkin on enemmän kuin koskaan! Liian hyvä palkka, toimeen tulee hyvin, vaikka töitä tekisi vain yhden päivän viikossa?
- Anonyymi
Sote huononsi! Mulla vuoden välein tarkastus syfämmelle. Venyi 1,5v. Nyt näkyy jo 2v. Ei ehditä!
- Anonyymi
Ja mulla pitäisi olla vuositarkastus sepelvaltimotaudille, diabetekselle, verenpainetaudille, kilpirauhasen vajaatoiminnalle ja kolesterolille ym. Lääkäriaikoja ei ole kiireettömille kontrolleille.
Kai se kiire sitten aikanaan tulee minullekin...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851354Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221158- 48874
- 70870
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53722
- 33692
- 60689
- 47670