Petterillä oli lainakattokin viikon ajan. Ramirent leesaa kattoja
sote-johtajan palkan – yksi alue täysin omassa luokassaan
Henkilöstökulut syövät puolet alueiden budjetista, vaikka johtajien palkat ovatkin vain pieni osa potista. Ensi vuodelle hyvinvointialueille budjetoidaan 26,2 miljardia euroa.
Hyvinvointialueet ovat äärimmäisen vaikeassa taloustilanteessa. Vuonna 2022 perustetut alueet ovat raskaasti alijäämäisiä. Valtiovarainministeriön viimeisimmän arvion mukaan alueet tekevät tänäkin vuonna alijäämää, yhteensä 1,45 miljardia euroa.
Hyvinvointialueiden taloustilanne heijastuu myös valtiontalouteen, sillä valtio vastaa alueiden rahoituksesta. Valtio velkaantuu ensi vuonna 12,2 miljardia euroa, mikä on 1,5 miljardia euroa keväällä ennakoitua enemmän. Hyvinvointialueiden taloustilanne on yksi keskeisistä syistä lisävelan taustalla.
SIIS TARVITANKO JOHTAJIA JOTKA VIE HARHAAN EI MITÄÄN HAJUU TOIMESTA
Meillä On Hyvä Hallitus Ohjelma Kissat tykkää ki
Anonyymi-ap
0
58
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 702952
- 462564
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322225- 792128
- 951956
- 321702
- 121526
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171487Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?271302Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil191175