Törmäsin siekkareihin ekan kerran telkkarin kautta kasariluvulla. Olin silloin pikkulapsi. Muistan elävästi säkenöivä voima-laulun esityksen teeveestä. Joku ihmeellinen hurmiotila oli jossa oli jotain samanlaista lavajuttua kuin Dingolla että se meni hysterian puolelle. Ismon liikkeet lavalla siekkarien aikana jäi ikuisiksi ajoiksi mieleen. Noin pitääkin liikkua tuollai kun tommosta musaa esittävät. Mieluisin siekkarit levy ollu ihan sieltä alusta asti livelevy sielun veljet ja esim laulut hovimestari ja hymyilevät käärmeet sekä pieni pää.
Hassisen kone toimi ennen siekkareita ja empä vuosien aikana ole voinu olla välttyä kuulemasta hassisen konetta kun moni radio soitattanut niitä. Oliko jopa niin että joskkus rappiolla oli soittokiellossa? Jotkut tahot oli ymmärtäneet väärin biisin sanoman.
Sitten ismo alkoi eraantua noista kahesta bä'ndistään ja siirtymävaihe(luonnnollisesti)soolouralle. Kun suomi putos puusta on mm lama-ajasta kertova levy ja on sillä syvempikin merkitys tietenki nkuten Ismo itse niin tainnut kertua telekkarissa. Levyltä jäänyt mieleen hyvin kaksi; nimibiisi ja masentunut ameeba.
pari kolme vuotta siitä eteenpäin oli hurja kokeiluvaihe esittää konetyylistä musaa jonka seurauksesta tekivät levyn jäätyneitä lauluja. Sieltä omat lempparit miljonäärien yö, demokratiaa(mutta vain tietyillä ehdoilla) sekä erityisen häikäisevä autolounas huoltamon tapaan ja unohtamatta hittibiisi extaasiin.
2000 luvulla perusti säätiö yhtyeen jonka eka studiolevy tais olla sisäinen solarium jota ekalla työpaikallani (pikkutehdas sievissä) kuuntelin usein radio novan kanavalta ja saattoipa jopa iskelmäradio radio pookissakin kuulua. Mun piti heti ostaa se levy ja on ollut yksi enitenkuuntelemistani alangon musalevyistä. Huikea musiikillinen juttu sillä levyllä. Paljon mahtavia lauluja; kosovo, sisäinen solarium, instrumentaali Sampo, paha silmä, sana leijui ja vallankumous.
ura on jatkunut vielä tähänki päevvään asti ja ismo on aina ollu kriitikoiden keskuuvessa etenkin tosi ihailtu ja ihan syystäkin. Voi olla jopa suomen paras musakartalla kautta aikain. Myös toiset musa-alan ammattilaiset on kehuneet hänen tekemisiään ja tietenkin myös ostava yleisö tietyissä vaiheissa on havainnut hänen nerokkuuden.
Kirjoittaja Juha pohjola(näkymätön mies)
ismo alanko&hassisen kone&sielun veljet
2
63
Vastaukset
- Anonyymi
Myö ei tykätä näkymättömistä miehistä eikä kuullella niitten musatoiveita.😁
- Anonyymi
tiedätkö mitä ? Munasit itsesi. sun kommenttis on kuin pieru saharassa ja vaikka iso osa ihmisistä ei tykkäisikään minusta niin mitä väliä sillä on koska pääasia että tuntee itsensä parhaiten vai mitä?
et sä voi eikä kukaan voi määritellä minua.
Elämä on sen verran arvokas myös että me elämme täällä vain kerran ja jokaisen kuoleman viikatemies tulee noutamaan, myös sinut joten sun kannattas oppia arvostamaan elämän syviä asioita ja olemaan ihmisittäin.
kirjoittaja Juha pohjola(steelesman10)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851354Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221158- 48874
- 70870
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53722
- 33692
- 60689
- 47670