Miks nää videot on niin koukuttavia 🔥? https://www.youtube.com/watch?v=Hoj35M8rPPo . Laava kiehtoo. Kuumuus. Kuin nestemäinen tuli. Tulen hallitseminen on tuonut ihmisille turvaa jo ammoisista ajoista lähtien. Nuotion näkemisellä ja muilla tulijutuilla on ilmeisesti jokin geneettisesti rauhoittava vaikutus mieleen. Pedot ovat pysyneet poissa ja ihmiset ovat pysyneet lämpiminä esim. nukkuessaan. Ennen kuin lamput keksittiin niin tuli toi myös valoa pimeyteen. Tulikin mieleeni, että alkukantaisina aikoina kun tulta oli vaikeaa saada tehtyä niin osa ihmisistä on voinut hyvinkin käyttää apunaan tulivuorten laavaa tulen aikaansaamiseksi.
Laavansulatusta
21
226
Vastaukset
- Anonyymi
Helvetin liekit. Oletko valmis?
- Anonyymi
Danten H*lvetin alin taso oli ikijää eli se oli hänen mukaansa vielä tulimertakin kammottavampi paikka. Lukion äidinkielen tunnilta muistan tuon jotenkin. - Aloittaja eli 🍄. Alkukantaisuus ja mystiikka kiehtovat minua. Mielen salat, psykologiakin. Tekoälyllä kun luo kuvia missä Rasputin harrastaa alkemiaa niin ne ovat onnistuessaan hyvinkin vaikuttavia.
Meissä jokaisessa asuu pikkuinen pyromaani. 💥
- Anonyymi
Tämä laser olisi jokaisen kärpäsenraatoja sekä muurahaisia suurennuslasilla polttelevan pikkupojan unelma: https://www.youtube.com/watch?v=Dilg8HmOQzg . Minulla on kokemusta vain voimakkaasta laserpointterista mikä toimii valon tavoin. Pointteri oli yhden läheiseni hankkima ja kaiketi jostain ulkomailta tuotu. Tuossa videon laserissa on lisäksi kuumuuskomponentti. - 🍄.
Kyllä tuli kiehtoo ihan lapsesta lähtien. En nyt mitään vakavampaa oo aiheuttanut. Etenkin sula hehkuva rauta, mikään ei oo kiehtovampaa kun vanha rautavalimo. Ahjon ainakin meinään hommata itelleni, sellanen poljettava, mitä markkinoilla näkee. Mutta sulatukseen käytettävää kupu uunia ei oikeen hyväksytä omakotialueella. Ahjo varmaan käy, kun laittaa sen grillipaikalle.
- Anonyymi
On on :) Se magneettisinko ja etenemiseste oli etenkin.
- Anonyymi
Volframipallot voisi periaatteessa kuumentaa todella kuumiksi ja silti niiden rakenne pysyisi kasassa. W:n sulamispiste: 3 422 astetta, kiehumispiste: 5 555 celsiusta. Tässä on lisää sulatusta. https://www.youtube.com/watch?v=4Ovl8O6ZEY8 . Vaarallista hommaa tuo tietysti. Happoon en palloa pistäisi mahdollisesti räjähtävien roiskeiden vuoksi. - 🍄.
Sitä mä pelkään. Että voisko tollanen kuparikin turskahtaa. Mä oon nähny kuvia kun rautavalimossa turskahtaa ja se on aika hurjan näköstä. Kuparin pätkiä mulla kyllä ois ja jos ne kerran vois tolleen vaan kosanilla sulattaa, niin mikäs siinä.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Sitä mä pelkään. Että voisko tollanen kuparikin turskahtaa. Mä oon nähny kuvia kun rautavalimossa turskahtaa ja se on aika hurjan näköstä. Kuparin pätkiä mulla kyllä ois ja jos ne kerran vois tolleen vaan kosanilla sulattaa, niin mikäs siinä.
Onko sulatuksesta muuta kuin esteettistä hyötyä? Tietysti metallisulattamot pyrkivät puhtaaseen sulatukseen. Niitä kierrätetään ja niistä luodaan koruja. Arvometallien hinta on melko vakaa ja korkea. Kupari on varteenotettava metalli. Muistin oikein että Cu:lla on korkea sähkönjohtavuus. Sen on siedettävä lämpöä ja tsekkasin että sulamispiste on yli 1 000 asteessa. Opiskelin joskus geologiaa missä oikein eriteltiin eri alkuaineita ja niiden ominaisuuksia. Jos olisin ollut varsinainen geologi niin kuka tietää, ehkä olisin päässyt jollekin kaivokselle kovapalkkaisiin hommiin. - 🍄.
Anonyymi kirjoitti:
Onko sulatuksesta muuta kuin esteettistä hyötyä? Tietysti metallisulattamot pyrkivät puhtaaseen sulatukseen. Niitä kierrätetään ja niistä luodaan koruja. Arvometallien hinta on melko vakaa ja korkea. Kupari on varteenotettava metalli. Muistin oikein että Cu:lla on korkea sähkönjohtavuus. Sen on siedettävä lämpöä ja tsekkasin että sulamispiste on yli 1 000 asteessa. Opiskelin joskus geologiaa missä oikein eriteltiin eri alkuaineita ja niiden ominaisuuksia. Jos olisin ollut varsinainen geologi niin kuka tietää, ehkä olisin päässyt jollekin kaivokselle kovapalkkaisiin hommiin. - 🍄.
Kaivokselle? Se ois ollutkin hienoa! Aikoinaan keräsin työmailta noita kuparijohtoja, ne on aika puhdasta. Aattelin myydä, mutta jos kuitenkin sulattas, tai tekis vaikka pronssia. Raudassa taas on niin korkee sulamispiste, että varmaan tarvii kupu uunin. Löysin kerran lopetetulta valimolta tommosen uunin, mutta oli jo loppuun ajettu. Ja muutenkin vaativa että osaa sen panostaa. Ruotsissa näin taas oikeen sähköisen valu uunin, mutta vaatii aikamoisen sähköliittymän. Sekin oli hylätty.
JeroP kirjoitti:
Kantsii heittää vettä sulaan metalliin. 😁
- Anonyymi
Tuoksuu paahdettu sokeri. Se muuten tuoksuukin tosi hyvälle ja savu on sakea :)
- Anonyymi
Sokeri yhdistettynä veteen toimii puhdistusaineena. Kun avaan uunin luukkuni niin pesen sen luukun sisäosan lasin niiden avulla. Ruokasoodaa niiden lisäksi. Kahvipannuunkin pistän säännöllisesti ruokasoodaa. Huomasin että marjat ja hedelmät sietävät erityisen hyvin niitä tulikuumia teräspalloja. Ehkä ne sisältävät niin paljon vettä että ne absorboivat sitä kuumuutta. Näin manipuloidaan tulen ääni. https://www.youtube.com/watch?v=mlpS4t-cps0 . Aion itsekin harrastaa tuota. Ikkunat voisin sulkea nauhoituksen ajaksi jotta noiden ulkona olevien lintujen äänet jäisivät nauhoituksen ulkopuolelle. - 🍄.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sokeri yhdistettynä veteen toimii puhdistusaineena. Kun avaan uunin luukkuni niin pesen sen luukun sisäosan lasin niiden avulla. Ruokasoodaa niiden lisäksi. Kahvipannuunkin pistän säännöllisesti ruokasoodaa. Huomasin että marjat ja hedelmät sietävät erityisen hyvin niitä tulikuumia teräspalloja. Ehkä ne sisältävät niin paljon vettä että ne absorboivat sitä kuumuutta. Näin manipuloidaan tulen ääni. https://www.youtube.com/watch?v=mlpS4t-cps0 . Aion itsekin harrastaa tuota. Ikkunat voisin sulkea nauhoituksen ajaksi jotta noiden ulkona olevien lintujen äänet jäisivät nauhoituksen ulkopuolelle. - 🍄.
Heh 😂 ZIISUS! Säikähdin lopuksi 💨💥🙀💣✨
Harvemmin tulee ajateltua, miten nuo äänet on tehtyjä. Odottekin vain kuplamuovin ääniä 😅💦 Anonyymi kirjoitti:
Heh 😂 ZIISUS! Säikähdin lopuksi 💨💥🙀💣✨
Harvemmin tulee ajateltua, miten nuo äänet on tehtyjä. Odottekin vain kuplamuovin ääniä 😅💦Ei mikään ole niin hienoa, kuin kuplamuovin poksauttelu.
- Anonyymi
Katselen toisinaan kiteiden muodostumista. Erityisesti kristalli kiinnostaa.
Onnenkivenä sen uskotaan tuottavan vähän sitä ja tätä hyvää. Eniten minua kiehtoo tarina humisevasta suljetusta luolasta, jossa kasvaa suuria kiteitä.
Hylkäsin ametistin, joka saattoi eroon poikaystävästä. Olin saanut sen lahjaksi häneltä itseltään. Erittäin hyvästä syystä ero oli hyvästä. Mitään niin tehokasta taikakalua en halunnut kantaa kuitenkaan sen kauempaa matkassa.
Suolakristalli puutarhan kasvatusta
https://youtu.be/2KTrt38SYlc
:)- Anonyymi
Jännän näköinen tuotos. Näyttää aivan kuin kohde olisi lopulta umpijäässä. Itseäni kiinnostaa smaragdit niiden upean ulkonäön vuoksi. Laitoin googleen haun turquoise emerald ja kuvat olivat hienoja. Siitä saa hyvän biisin nimen kun käyttää emeraldia siinä mukana. Se vaatii kuitenkin jonkin lisäsanan jotta nimi pääsisi oikeuksiinsa. Ensimmäisen kappaleeni nimen osaset rimmaavat keskenään. - 🍄.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jännän näköinen tuotos. Näyttää aivan kuin kohde olisi lopulta umpijäässä. Itseäni kiinnostaa smaragdit niiden upean ulkonäön vuoksi. Laitoin googleen haun turquoise emerald ja kuvat olivat hienoja. Siitä saa hyvän biisin nimen kun käyttää emeraldia siinä mukana. Se vaatii kuitenkin jonkin lisäsanan jotta nimi pääsisi oikeuksiinsa. Ensimmäisen kappaleeni nimen osaset rimmaavat keskenään. - 🍄.
Unohdin linkittää tämän suolatasangon mikä liittyy tuohon suolasta puhumiseen. https://www.youtube.com/watch?v=1vPMD3wmaZo . Salar de Uyuni, Bolivia. Maisema on kuin optinen illuusio. - 🍄.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Unohdin linkittää tämän suolatasangon mikä liittyy tuohon suolasta puhumiseen. https://www.youtube.com/watch?v=1vPMD3wmaZo . Salar de Uyuni, Bolivia. Maisema on kuin optinen illuusio. - 🍄.
VOU😃Huikea peilijärvi! Jos efekti on sama jalkojen juuressa, voi jalat tutista valtavaa sinistä ilmavuutta, kuin pudotusta tyhjyyteen.
Aivan uskomaton paikka. Tunnistan kaktuksen mallin, sellainenkin on ollut joskus, tosin paljon paljon pienempänä. Se jäätyi pakkaseen eräänä kylmänä viikonloppuna, kun lämmitys petti.
Luulenpa että tuolla on helppo hengittää, kuin suolahuone. Mikään ylimääräinen ei kasva. Oli yllätys nähdä siellä kotieläimiä, joiden on syötävä eläviä kasveja. On ihme, että tuolla edes kasvaa mitään!
:)
- Anonyymi
Olen niin väsynyt etten jaksa mennä edes nukkumaan 😅. Surffailen netissä. https://www.youtube.com/watch?v=1g29IUe1IL0 . Silppuri työssään. Kohdassa 3:43 tuon silppuroijan sormet ovat mielestäni liian lähellä itse silppuria. Onkohan sillä vielä kaikki sormet tallella? Video on kumminkin 5,5 v vanha. Olen ollut sirkkelien kanssa tekemisissä ja sanoisin että ennemmin ottaa ne leikkuut varman päälle kuin riskillä. - 🍄.
- Anonyymi
Oh, my savior!🤣
Ihan väsyksissäni olen.
Mentävä nukkumaan 🤭😅
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911284Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50715- 33682
- 60679
- 50665
- 52657