Ruotsin kieli nakertaa suomalaista kieliyhteisöä, suomen ja saamen kieliä.
Se on kuin teollisuusjätettä, joka tuhoaa ympäristön ja jota ei pystytä puhdistamana pois luonnosta.
Pakkoruotsi saastuttaa ympäristöä ja tuhoaa luonnollisen kielidiversiteetin
14
139
Vastaukset
- Anonyymi
Pakkoruotsia vastaan tulee taistella samalla tavoin kuin luonnon saastumista ja ympäristön turmelemista vastaan jo tehdään.
- Anonyymi
Suomi ja saame eivät kuulu samaan kieliperheeseen. "Kieliyhteisö" on keksitty termi, se ei tarkoita yhtään mitään.
- Anonyymi
Kuvasit juuri pakkoenglannin.
- Anonyymi
Suomi ja saame ovat läheisiä sukulaiskieliä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi ja saame ovat läheisiä sukulaiskieliä.
Totta. Saamen kielet ovat Euroopan alkuperäiskieliä, jotka kuuluvat suomalais-ugrilaiseen kieliryhmään. Saamen kielet ovat itämerensuomalaisten kielten kuten suomen ja viron sukukieliä. Saamen kielillä ja suomella on ollut yhteinen kantakieli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta. Saamen kielet ovat Euroopan alkuperäiskieliä, jotka kuuluvat suomalais-ugrilaiseen kieliryhmään. Saamen kielet ovat itämerensuomalaisten kielten kuten suomen ja viron sukukieliä. Saamen kielillä ja suomella on ollut yhteinen kantakieli.
Ja kumpaakin uhkaa pakkoenglanti.
- Anonyymi
Vapauta mielesi pakon kahleesta. Hanki ammattiapua, hylkää pakkoenglanti ja opiskele jokin sivistyskieli.
- Anonyymi
Pakkoruotsittajat haluavat lähettää ne suomalaiset psykiatrille, jotka eivät pidä ruotsin kielestä ja sen pakollisesta opiskelusta.
Ihan tulee mieleen toiminta tuossa itärajan takana vanhassa Neukkulassa.- Anonyymi
Pata kattilaa soimaa?
- Anonyymi
Pakkoruotsittajat on sellaisia.
- Anonyymi
Todellisuudessa se nakertaja on englanti..
- Anonyymi
Pakkoruotsi on kaiken pahan alku ja juurisyy.
- Anonyymi
Olet oikeassa.
- Anonyymi
Miksi syytät ruotsia siitä kaikesta pahasta jonka pyhä pakkoenglantisi aiheuttaa?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792178
- 951996
- 541906
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291349