Kuolleena oleminen ei ole koskaan ilmaista lystiä. Kirkkomaalla makaamisestakin koituu menoja omaisille, hautapaikat ja ylläpito ei ole ilmaisia. Nyt kuolleista aletaan perimään lisäksi säilytysmaksua hautauksen odottelusta 10€/päivä ja enemmänkin. Voi tulla iso yllätys joillekin viimeisenä päivänä kun kuolleet herätetään ja silloin paljastuu että oletkin veloissasi.
Kuolleena makaaminen ei ole halpaa
13
135
Vastaukset
- Anonyymi
Synnit saa anteeksi mutta velkoja ei. Velat peritään viimeistä killinkiä myöten.
- Anonyymi
Mitkä synnit ? Minä en katso tehneeni syntiä. Synti on kirkon keksintö, että
papit saavat väkeä kirkkoon ja kirkko veronsa.
- Anonyymi
Voi myydä ruumiinosansa jos ei ole röökiviinalla pilannut
Trumpin kaaosta voi käyttää hyväksi arkkurahojen keräämiseen
Voi ostaa pidemmän niin mahtuu hyvin eikä rypisty kasaan
Odotellessa voi käyttää sänkynä kotona ilmatteeksi- Anonyymi
Ei kaikkia ruumiita enää oteta lääketieteen koekaniineiksi.
Niitä on tarjolla liikaa.
- Anonyymi
Kuollut ei siitä piittaa.
- Anonyymi
Itse mahd. päädyn uurnapurkissa vanhempieni hautaan.
Ei minulle mitään suuria läksiäisiä tarvitse järjestää.
Siellä, kirkkomaalla, sitten odotan omaa ylösnousemustani. ✨️ - Anonyymi
Raadot pitäisi polttaa heti puukasan päällä kuten Intiassa tehdään.
- Anonyymi
Joo.
Säilytystiloissa ruuhkaa, kun kalmojen hävittämisessä viivytellään. Sinällään kummallistakin, kenen etu lie mädättää ruumiita. Pitäähän sitä vuokriakin maksella, kyllä ruumiitten säilyttäminen maksaa myös.
Jotenkin tuntuis, ois kaikkien etu hoidella tollaset pakolliset logistiikka jutut mahdollisimman nopeesti.
Tsadiin rakentavat jotain isoa automaattista ruumissäilöä malmille. Tokihan siinä tulee kapasiteettia lisää, mutta ei vaikuta perusongelmaan, vetkutteluun.
Jossain maissa kalmat hävitetään nopeesti. Lämpimiä maita, pakkokin pitää kiirettä. Vaikka ois uskisjuttuja, ihan käytännölliset syyt taitavat olla toiminnan takana.
Kymppi päivässä pikkuraha, mutta kun se menee perikunnan tileiltä, varmaan maksusäilytys pikkasen nopeuttaa prosessia.
Toinen ongelma muuten krematorioitten kapasiteetti, nekin ruuhkaisia. Pitäis rakentaa lisää, mutta ne maksaa paljon. Maahanhautaaminen onneks vähentynyt. Ihmisraato on melkoinen ympäristömyrkyttäjä ja meneehän siinä hyvää maatakin joutavanpäiväiseen käyttöön.
Odotellut tekniikan kehittymistä. Polttohautaus muuten hyvä, kuluttaa vaan paljon energiaa. Liuotus vois olla hyvä ratkaisu sekin. Varmasti omat ongelmansa siinäkin, mutta jotain muutakin ois hyvä kehitellä.
Joopa mätäneviä kalmoja pantataan pitkään. Typerää touhua.
=DW= - Anonyymi
Suoraan vaan sairaalasta krematorioon ja sieltä omainen hakee pussissa tai uurnassa tuhkat ja pudottaa haudankaivajan kaivamaan kuoppaan ai ripottelee hautausmaan alueelle, jonne sen voi tehdä. Silloin ei tarvitse arkkuja ja raatoja säilyttää. Näin minulle tehdään. En ihan ymmärrä ruumiin siunaamista vaikka Jumalaan uskova olenkin. Parempi kun kerääntyvät kuoleman lähestyessä lukemaan rukouksen siihen lähelleni. Silloin vielä saatan itse olla tietoinen viimeisestä siunauksesta ja se olisi paras ratkaisu.
- Anonyymi
Raadot pitäisi polttaa heti puukasan päällä kuten Intiassa
Soihtu: Kuka suomalainen professoria tieteellisesti korkeampi lähti viimeiselle matkalle likaisella pihalla kerjäläisen työkseen polttamana kulkukoirien katsellessa yleisönä - Anonyymi
Jumala tuskin on perijänä.
- Anonyymi
Se maksuhan tulee Helsingissä voimaan jo toukokuussa. Mistä se johtuu tuo vainajan säilöminen ilman hautausta jopa kaksi kuukautta. Eikö viranomaiset löydä vainajan omaisia, vai eikö omaiset tiedä kuolemantapauksesta.? Vai onko tuo GDPR henkilötietojen salassapitämisen laki mennyt liian pitkälle ?
Mistä omainen tai sukulainen saa tiedon vainajan säilömisestä? - Anonyymi
Paras olla kuolematta, ainakaan nauruun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911264Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221118- 70840
- 48834
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50705- 33682
- 60679
- 52647
- 50645