Suomalaiset palkitsevat itsensä mielellään kahvilla suurempien ja pienempien suoritusten jälkeen. Kahvi on läsnä arjessa, mutta perinteisesti sitä nautitaan myös erityisissä tilanteissa häistä hautajaisiin. Vaalikahvilla on käyty yli 100 vuoden ajan.
Kaupungeissa vaalikahvit nautitaan usein äänestyksen jälkeen kahviloissa. Kotona vaalikahvit on juotu todennäköisimmin silloin, kun äänestys on suoritettu perheen voimin.
Laadukkaan vaalikahvin valmistus kotona on helppoa, kun kiinnittää huomiota yksityiskohtiin. Kahvielämystä voi parantaa jo pienilläkin seikoilla, kuten raikkaalla vedellä, kahvin laadulla ja tuoreudella sekä puhtailla laitteilla.
Kun kahvi on kaadettu kuppiin, sen kannattaa antaa jäähtyä hetken. Jos kahvin nauttii liian kuumana, sen maut ja aromit eivät erotu. Moni meistä taitaa tehdä saman virheen ja juo kahvin liian kuumana.
Kahvihetki on monelle tärkeä osa päivää
15
152
Vastaukset
- Anonyymi
Tallettakaa tämä ohje, sillä seuraavat vaalit ovat vasta kahden vuoden päästä.
- Anonyymi
AY-mafiosoilla on ns vaalit, ne jo etukäteen päätetty. Vain vasemmistolaiset saa olla ehdolla. Napanuoraa Venäjälle ei ole vielä katkaistu.
- Anonyymi
Lopetapas tuo disinformaation jakaminen. Se on oma napanuorasi, mikä on kiinni Venäjällä. Ajattelet juuri samoin kuin Putin.
- Anonyymi
Pankkomajurin kahvihetken kulminaatiopiste on ollut anoppinsa kanssa jakama ihailu kahvipöydässä töröttävään puutorniin. Siinä sitä on silmä levännyt ja taivastelu saanut ylimaallisia piirteitä kaksikon samalla lipitellessä vanhoilla pööneillä jatkettua uutejuomaa.
- Anonyymi
Kahvipöytään maito tai kerma rohkeasti esille vain! Sen käyttäminen tai käyttämättä jättäminen ei kerro, minkä puolueen ehdokasta kahvinnauttija äänesti eli ei riko vaalisalaisuutta.
- Anonyymi
Neskahvi on siitä hienoa, että sen saa lähes 100-asteisena kun kaataa vaan kiehuvat kuppiin.
Suomessa tarjoillaan kahvi kylmänä. Se on pahaa.- Anonyymi
Harmi, että pannukahvin valmistus on jäänyt. "Säikähdysveden" lisääminen lopuksi pinnalle jäähdyttää kahvia hieman, mutta ei liikaa. Nautintona ihan parasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harmi, että pannukahvin valmistus on jäänyt. "Säikähdysveden" lisääminen lopuksi pinnalle jäähdyttää kahvia hieman, mutta ei liikaa. Nautintona ihan parasta.
Kyllä; ja vielä nuotiossa, jota harrastettiin nuornamiesnä paljon. Makkaroita paistettiin ja nuotiokahvit päälle Avot! 6 vuotta kiertlelin päätoimisena metsiä, porukkaa oli mukana. Olin noviisina vielä metsänhoitajan tittelillä. Myöhemmin lisää tutkintoja, ja olisi pitänyt toimistolla olla enemmän, mutta veri veri luontoon, nuotiokahvit harveni, mutta voi sanoa että parani. Yleensä vein firman laskuun laatikollisen makkaroita työmiehille ja kahvivarusteet myös. Joskus täytekakkuakin kun tiesin jonkun syntymäpäivistä.
Sattui että joku oli töistä poissa sairauden takia, tuurasin häntä, jos oli kiire työmaalla.
Olin tyypiltäni luutnantti Koskela, työmiehet aina etusijalla. Herraskaiset ei niin toimistolla pitäneet, sen en antanut vaikuttaa, kun osaaminen oli ykkösasioita. Aivan mahtavia työporukoita, joitain olen jälestäkin tavannut mm joissain heidän syntypäivillä olen käynyt, jotka ei mahdomissa asu. Jotkut käyneet meilläkin mm poikani kummi oli sieltä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä; ja vielä nuotiossa, jota harrastettiin nuornamiesnä paljon. Makkaroita paistettiin ja nuotiokahvit päälle Avot! 6 vuotta kiertlelin päätoimisena metsiä, porukkaa oli mukana. Olin noviisina vielä metsänhoitajan tittelillä. Myöhemmin lisää tutkintoja, ja olisi pitänyt toimistolla olla enemmän, mutta veri veri luontoon, nuotiokahvit harveni, mutta voi sanoa että parani. Yleensä vein firman laskuun laatikollisen makkaroita työmiehille ja kahvivarusteet myös. Joskus täytekakkuakin kun tiesin jonkun syntymäpäivistä.
Sattui että joku oli töistä poissa sairauden takia, tuurasin häntä, jos oli kiire työmaalla.
Olin tyypiltäni luutnantti Koskela, työmiehet aina etusijalla. Herraskaiset ei niin toimistolla pitäneet, sen en antanut vaikuttaa, kun osaaminen oli ykkösasioita. Aivan mahtavia työporukoita, joitain olen jälestäkin tavannut mm joissain heidän syntypäivillä olen käynyt, jotka ei mahdomissa asu. Jotkut käyneet meilläkin mm poikani kummi oli sieltä.Pankkomajurin jorinaa "Metsänhoitajana". Mielikuvituselämässä on ollut monenlaista juttua....
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14564407/pankkomajuri-teki-hyvan-tilin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pankkomajurin jorinaa "Metsänhoitajana". Mielikuvituselämässä on ollut monenlaista juttua....
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14564407/pankkomajuri-teki-hyvan-tilinKapi kertoi menneensä metsänhoitajaksi heti kansakoulusta Metsähallitukselle.
Priimus sielläkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kapi kertoi menneensä metsänhoitajaksi heti kansakoulusta Metsähallitukselle.
Priimus sielläkin.Muistaakseni Kapi on kertonut aloittaneensa työuransa kansakoulun jälkeen Stockmannilla Helsingissä. Siirtyi Metsähallitukselle pohjoiseen vasta myöhemmin. Sitten ehkä armeijaan ja sitä kautta Puolustusvoimien palvelukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistaakseni Kapi on kertonut aloittaneensa työuransa kansakoulun jälkeen Stockmannilla Helsingissä. Siirtyi Metsähallitukselle pohjoiseen vasta myöhemmin. Sitten ehkä armeijaan ja sitä kautta Puolustusvoimien palvelukseen.
Mahtoiko kahvi kuulua luontaisetuunsa Stockmannilla? Metsähallituksella tuskin sentään, koska muutenkin kahvi taisi vapautua säännöstelystä vasta olympiavuonna. Korviketta pitkälti juotiin siihen asti.
Luultavasti sentään vaalien aikaan oli aitoa kahvia sotien jälkeenkin myynnissä. Aito kahvi oli niin tärkeä asia kaikille puolueille kannatuksellisesti, että kaikki halusivat sitä äänestäjilleen.
Tuon ajan perua juhlistimme viikko sitten kunta- ja aluevaalejakin nauttimalla aitoa kahvia. Kuten avauksessa todetaan, yksinäiset kaupunkilaiset nauttivat vaalikahvinsa kahviloissa, maalaiset ja perheelliset kotonaan. Aidon kahvin hinta on noussut viime aikoina kovasti, mutta emme sentään joutuneet tyytymään korvikevaalikahviin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistaakseni Kapi on kertonut aloittaneensa työuransa kansakoulun jälkeen Stockmannilla Helsingissä. Siirtyi Metsähallitukselle pohjoiseen vasta myöhemmin. Sitten ehkä armeijaan ja sitä kautta Puolustusvoimien palvelukseen.
Metsähallitukselle johtajaksi kansakoulusta päästyä. Niin itse kertoi. Pyydettiinkö Metsähallitukselle johtajaksi, kuten YK reissullekkin Valiolta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Metsähallitukselle johtajaksi kansakoulusta päästyä. Niin itse kertoi. Pyydettiinkö Metsähallitukselle johtajaksi, kuten YK reissullekkin Valiolta.
Stockmannille. Et pohjoispohjalaisena kaiketi edes tunne koko firmaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tärkeä heebo! HO HOO, HO HOO!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723033
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322295- 792168
- 951976
- 361793
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301360Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329