https://yle.fi/a/74-20157652
"Suomalaiset ovat pettyneet Yhdysvaltoihin. NATOpoll-tutkimushankkeen mielipidemittauksessa enää vain 16 prosenttia luotti, että Yhdysvallat auttaa, jos Eurooppa on pulassa.
Usko oli aiemminkin matala, mutta Donald Trumpin kolme kuukautta presidenttinä on syönyt siitä vielä puolet."
Myös luottamus päättäjien kykyyn hallita kriisiytynyttä toimintaympäristöä on heikentynyt. Mistä moinen?
Eniten on mielestäni vaikuttanut se, että USA on mannerlaattojen järkkymiseen verrattavissa olevaan tapaan kääntänyt kelkkaansa suhteissa venäjään ja Ukrainaan. USA:n presidentin lausunnot tukevat useissa kohdissa putinia ja väheksyvät Zelenskyitä suoranaisilla valheilla tämän toiminnasta ja yleisesti sodan aloittajasta.
USA:n on tällä hetkellä vaikeaa luottaa koskaTrumpin hallinto on ollut erittäin poukkoilevaa niin sisäpolitiikassaan kuin ulkopolitiikassa ja hallinto antaa itsestään sekavan ja hajanaisen vaikutelman.
Mitä tulee tapahtumaan vielä tämän vuoden aikana?
Sitä on erittäin vaikeaa ennustaa koska Trumpin ja hänen hallintonsa päätökset eivät vaikuta loppuun saakka harkituilta ja ne usein muuttuvat dramaattisestikin, kuten viime viikkojen tullisodassa olemme nähneet.
Mielenkiintoinen analyysi suomalaisten mielipiteestä USA:n ja Natoon
Anonyymi-ap
3
80
Vastaukset
Minähän tuon aloituksen kirjoitin.
- Anonyymi
Asia taitaa Kapi olla niin, että USA panostaa Tyynen Meren alueelle yhä voimakkaammin. Pitemmällä tähtäimellä Euroopan on vastattava itse asioistaan. Ihmettelen mistä täysin älyvapaa Venäjän pelko on syntynyt.
Ossi, oikea SOTILAS - Anonyymi
On se vain niin ikävää olla alle 6 miljoonainen kansa. Meidän mielipiteillä ei ole juuri merkitystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723023
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322285- 792168
- 951976
- 351785
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301350Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329