Palstalle tutustuja parin päivän jälkeen mietteitään miettii :/

Anonyymi-ap

Siis olen parisen päivää seurannut tätä palstaa, ihan vaan lukenut hyvin monia eri ketjuja. En ole kirjoittanut mihinkään, ainoastaan äsken yhteen vastasin kun en enää voinut vaan olla hiljaa ja katsoa sivusta. Muut vaan katsoo sivusta täällä selvästi miten muita kohdellaan. Koskaan ei esim puolusteta ketään tai pyydetä jotakuta rauhoittumaan. Ihmettelen.

Onko tämän palstan tarkoitus todella vaan haukkua ja tehdä pahaa vieraille ihmisille jotka eivät tunne toisiaan. Sekö palstan tarkoitus on sillä siltä tuntuu todella kun tätä seurannut. Hirveää haukkumista mielestäni joitakin kohtaan hyvin kohtuuttomasti. Nimittelyä ja haistattelua. Onko tämä aikuisten ihmisten palsta vai minkä ikäisiä täällä on lähinnä. Teinejä, lapsia? Ei kai nyt normaalit aikuiset ihmiset käyttäydy noin jos ei ole joku todella paha olo henkisesti päällä. Eikä sittenkään pitäisi julkisesti ainakaan muihin purkaa. Kriisipuhelimet ja muut on keksitty.

En voi kyllä suositella kellekään tätä enkä itsekään tänne jää. Täällä tulee todella ahdistava ja paha olo ihan vaan lukiessa miten pahoin ihmiset voivat ilmeisesti tai sitten on pelkkää ilkeyttä mutta miksi. Kuvittelin että tämä olisi ollut joku paikka missä ihmiset keskustelevat asioista ihan asiallisesti ja hyvien tapojen mukaisesti ja jopa hyvällä maulla. Mutta olen ymmärtänyt ihan väärin. Tämähän on ihan kauhukakaroiden temmellyskenttä ainakin teksteihin perustuen. En tunne ketään täältä mutta ihmettelen kovasti mitä ihmiset täältä elämäänsä hakee.

Itse en jää odottamaan mitään myrskyä joka nousee jos joku uskaltaa kyseenalaistaa paikkaa ja ihmisiä täällä. Mielenkiintoista olisi ollut kyllä kuulla miksi täällä toimitaan kuin toimitaan. Eikö teillä ole omaatuntoa eikä tule paha mieli muiden haukkumisesta. Sitä voi vaan ihmetellä. Ja osa on jotain rekattuja ilmeisesti siten erityisasemassa ja muut sitten anonyymina uskaltaa varmaan entistä helpommin päästellä ihan mitä vaan. Ja miten toi ylläpito, ei ilmeisesti toimi ollenkaan tai välitä. Ei tunnu poistavan mitään.

No kokemus tämäkin mutta aika karmaiseva ihmiselle joka itse olen. Joka haluaisi maailmassa olevan rauhan ja ihmisten tulevan edes jotenkin toimeen ja niin en tiiä en ole ikinä toivonut muille pahaa enkä haukkunut tuohon tapaan mitä täällä. Ei tulisi mieleenkään. Oletteko omille läheisille myös samanlaisia tai kavereille vai tämä on joku vihan ja raivon kaatopaikka sitten viattomien ihmisten suhteen. Olen aika järkyttynyt suoraan sanoen. Pelottaisi jäädä tänne ja kommentoida mitään kun saisi varmaan aina vaan jotain pahaa niskaansa.

No minä poistun ja saatte pitää palstanne ja jatkaa samalla tyylillä mutta toivoisin että edes joitakin tämä voisi vähän herättää miettimään miksi toimin tosiaan näin ja miltä itsestä tuntuisi kun haukutaan joksikin vajakiksi tai vastaavaa. Enpä usko että kukaan miettii niin paatuneita taitaa kaikki olla. Vai onko tämä joku kiusattujen kostopaikka joita kiusataan irl ja siksi tänne sitten tullaan kiusaamaan muita kun ei pärjää ulkomaailmasssa.

Monenlaista olen päivien aikana miettinyt mutta en ole päässyt kyllä mihinkään lopputulemaan muuta kuin että ihan normaalia tuollainen käytös mitä täällä on ei ole. Joku on vialla. Piste ja olen kertonut mielipiteeni ja sympatiani on niiden puolella joita täällä mollataan ja täällä on selvästi enemmän herkkiä osa ja sitten taas kovisten rinki tai piiri jotka eivät selvästi välitä mistään. Surullista.

Hyvää palstailua ja loppuelämää kaikille silti, ehkäpä joskus palaatte näihin aikoihin vaikka vanhuksena ja mietitte uudestaan mikä minulla oli ja miksi kirjoitin tänne mitä kirjoitin. Osataanko täällä muuten koskaan pyytää anteeksi missään tapauksessa sitä mietin myös mutta tuskinpa on koskaan nähty sellaista ihmettä. Hyvää yötä. Ja hei hei.

41

475

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Totta, moni kirjoittaja pitää palstaa omien negatiivisten tunteittensa purkuväylänä ja se kyllä myös näkyy.
      Negatiivisesti kirjoittavilla ei se oma elämä taida olla ihan helppoa?

AV

• Anonyymi

Hih

Rivien välistä löytyi asia.
        Tyhmä ei tajuu ja viisas ei sano!

Mies 65

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hih

Rivien välistä löytyi asia.
        Tyhmä ei tajuu ja viisas ei sano!

Mies 65

Tuohon kai voi vastata vain, hih?

AV

• Ikävä kun koet näin, mutta kukin kokee asiat niin kuin kokee. Hyvin surulliseksi tulin tästä tekstistä.

Mä käytän kärjistävää sanamuotoo täällä. Sen tarkoitus ei oo olla ketään vastaan, vaan se on eräänlainen tehostamiskeino. Useimmat sen on oppinu ymmärtää. Tosin ylilyöntejä tulee, niin ku tossa se sirkesalo. Mutta niinpä mulle huomautettiin ja pyysin anteeks. Siis aivan kuten normi elämässä. Ei tuolla työpaikoillakaan olla koko aikaa suut supussa. väittelyä riitoja syntyy, ne sovitaan. Se on elämää.

• Onnittelut astumisesta valaistumisen ensimmäiselle portaalle!

• Anonyymi

Pakko vastata sulle etten ole kokenut todellakaan tätä kokemusta mitenkään valaisevana vaan erittäin pimeänä paikkana ja pahuuden ytimenä melkein. Toivon ettei kukaan tule illalla lenkillä metsässä täältä vastaan. Mua pelottaisi mitä tapahtuisi. Te ette ehkä tajua enää itse mitä täällä tapahtuu. Mutta se siitä. Ei mulla muuta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pakko vastata sulle etten ole kokenut todellakaan tätä kokemusta mitenkään valaisevana vaan erittäin pimeänä paikkana ja pahuuden ytimenä melkein. Toivon ettei kukaan tule illalla lenkillä metsässä täältä vastaan. Mua pelottaisi mitä tapahtuisi. Te ette ehkä tajua enää itse mitä täällä tapahtuu. Mutta se siitä. Ei mulla muuta.

Oikeassa olet, eivät ne normaalit ihmiset täällä viestittele!

AV

• Anonyymi kirjoitti:

Se on just tuo. Vastatako vai eikö vastata? Onko pakko vastata? Fysiologiset perustarpeet ovat paljon vähäisemmät, niihin ei kuulu pakko vastata tai mitenkään muutenkaan kommunikoida tai edes yrittää. Mutta sitten on sanomisen pakko. Sellaista voi tuntea. Ja jos on esim. kirjailija niin onhan se vähän erikoista jos vaan on ja on eikä koskaan sano mitään. Me olemme kaikki kirjailijoita.

• Anonyymi

En ole seurannut, missä taas palaa? En oikein jaksa pahoittaa ihmisten takia enää mieltäni.

Jasu

• Anonyymi

Niin nykyään on ehkä vähän liikaa jotka ei enää jaksa koskaan miettiä muuta kuin minä ja minun kirjoitukset. Samapa tuo tuliko jollekin huono olo tai pahoittiko mielensä. Ehkä pitäisi vielä joskus välittää myös kanssaihmisistä. Vai oletko sinäkin Jasu normielämässä yhtä välinpitämätön vai tuotko sitä julki vain palstalla. Lähimmäisenrakkaus kuuluisi ehkä tännekin.

• Anonyymi

Aloittaja on tismalleen oikeassa. Huonokuntoisuuden vuoksihan täällä useimmat ovat. Lisäksi halua käyttäytyä ilkeästi ei voi vähentää. Netin tulo vain on luonut mahdollisuuden, että aggressiivisuudesta on tullut bisnes joillekin, jotka tällaisilla alustoilla saattavat ansaita mainostuloja.

Mutta uuttahan tämä ei sinänsä ole, hyödyntää samaa ilkeilyn tarvetta kuin juoruilu, vain digitaalisessa jalostuneessa muodossa.

• Anonyymi

Täällä https://keskustelu.suomi24.fi/suhteet ja sen alla olevilla palstoilla on etupäässä läpeensä yksinäisiä katkeria wanhoja naisia tai fèmakkoja jotka ovat vaihdevuotisia tai menopausaalisia. Heidän yksinomainen harraste on rakentaa miesvihaa pursuavia ketjuja. Toinen suuri joukko täällä on 100% latva-lahot jotka laativat 100% kaheleita avauksia.

Toisaalla tässä palvelussa kuitenkin on joitakin palstoja, joissa esiintyy hieman järkevämpääkin keskustelua, suurin piirtein samassa määrin kuin vauva -palvelun "aihe vapaa" pastalla, sillä erotuksella että vauvapalvelussa on valtavasti enemmän mielivaltaista viestien poistamista jota suorittaa fèmakoihin ja sodomiankaariväkeen kuuluvat ylläpitäjät. Yhteistä tämän ja vauva -palveluiden kanssa on käyttäjien jäätävän vanha ikä, kai se on niin että mieli/aivot rapautuvat vanhuuden myötä niin pahasti kuin näitä keskustelusta on nähtävissä.

• Anonyymi

Minustakin juuri tehtiin tuo aloitus, että tasot ovat totta ja missä sanotaan, että olen Satakunnan at-mies.

• Anonyymi

Aloittajalla on todella paha ripuli ja katsoo asiajseen oksentaa muiden päälle.
      Onhan noita sääntely-yrityksiä ollut täällä mielettömästi.
      Pelkkää arvostelua.
      Ei mitään uutta a s i a a.
      Sananvapaus lienee täysin vieras käsite.
      Sitten ihmiset osaavat näämmä ilmaista vain yhdellä tavalla.
      Ai niin ja toisella saako nainen tai mies naista tai miestä.
      Voihan.
      Vilma

• Anonyymi

Kamaloitumista ilkeilystä, jotkut nimittävät sananvapauden estämiseksi.

Minusta aitoa sananvapauden estämistä on, että sensuroidaan oman agendan vastaisia ajatuksia, jota harjoittaa aivan erityisesti Sanoma-yhtiö. Esiintyy ankarana sananvapauden puolustaja, mutta toimii juuri päinvastoin sensuroi järjestelmällisesti ja runsaasti oman ideologiansa vastaisia kannanottoja.

Tyypillinen poliittinen menettely, sanotaan hämäyksen vuoksi toista, mutta toimitaan juuri päinvastoin. Aina joku uskoo valeen.

• Anonyymi

Vilman kommentti oli melkein ihan ala-arvoinen taas kerran, voisiko edes vähän ajatella miten ilmaisee itseään. Mutta sinä taidat kuulua kovisnaisiin joille omatunto ja huono mieli joskus muiden takia on täysin vierasta. Ajattelet aina itseäsi ja haukut muut maan rakoon ja luulet ilmeisesti olevasi myös joku parempi ihminen koska saat ja voit tehdä niin. Ja pitää aina mahdollisimman rumasti se tehdä. Ihmekään että vieraammat säikähtää noita juttuja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vilman kommentti oli melkein ihan ala-arvoinen taas kerran, voisiko edes vähän ajatella miten ilmaisee itseään. Mutta sinä taidat kuulua kovisnaisiin joille omatunto ja huono mieli joskus muiden takia on täysin vierasta. Ajattelet aina itseäsi ja haukut muut maan rakoon ja luulet ilmeisesti olevasi myös joku parempi ihminen koska saat ja voit tehdä niin. Ja pitää aina mahdollisimman rumasti se tehdä. Ihmekään että vieraammat säikähtää noita juttuja.

Joku koira ärähti.
        Jos säikähtää? Onko sinulla muiden valtakirja? Epäilen.
        Olen ilmeisesti niitä hieman 'vanhaan kunnon aikaan' jumahtaneotä.
        Vilma
        12:05
        Mitäs itse teet? Joka virke rumaa arvostelua! Et silleen.

• Anonyymi

Huomenta.

Hyvä, että tuotte julki faktoja. Tunnistan nuo kipupisteet mutta kaikille sisällön muodostumisen kulmakivet käytännön palstailussa eivät avaudu.
      Tai he eivät haluakaan avata ongelmia, joita itse ovat synnyttäneet aloituksillaan/kommenteillaan.

Jos haluatte vaihtelua sivusta tarkkailuun, niin palstat Lieksa ja Työkoneet ja raskas liikenne lienevät ääripäitä! Omilla tavoillaan. Kai löytyy muitakin.
      Molemmista löytyy sarkasmin täyttämää itsellistä elämänkokemuksen mietiskelyä katkeruuden savuverhon laskeutuessa uhkaamaan yksittäisen lukijan otsalampun valokeilaa synkkyyden ja optimismin sudenhetken lähestyessä.

Mies 65

• Anonyymi

9:08
        Mitä hellwetin faktoja?
        Äläpä liioittele.
        Mielipiteet ovat mutuja, ei tosiasioita.
        Vilmä

• Anonyymi

kun uutisissa aina masenyuneigta tyttöjä jne... niin voin mennä kaupungille hommiin kun tuo silmäleikkauskin ohoi parantamista on cvielä..

siis joku hauska rierokonwpelikin sitten...

• Anonyymi

Nyt ymmärrän, miksi tarvitsen veivattavaa enigmaani tekstisi muokkaamiseen ymmärryskelpoiseksi.

Onhan tuo nyt jo harpannut askelia selkokielisempään suuntaan.

Mies 65

• Anonyymi

Jos ihminen voi hyvin niin ei ole edes tarve olla näillä palstoilla. Itekin kommentoin välillä aika vihaisesti kun täällä puhutaan rumasti ihmisistä. En mä yöunia näistä menetä. Itse olen vähentämässä palstaa. Välillä käyn lukemassa ja kommentoimassa jos jollain on oikeesti hätä ja tarvitsee neuvoja.

• Täällä saa kuitenkin olla omana itsenään. Tuolla tosi elämässä kun vaaditaan koko ajan enemmän. Pitäs tehdä enemmän töitä. Tulee vaikka palkankorotus. Mutta ongelma on siinä, etten tarvi palkan korotusta. Mulla on jo kaikkee ja ylimääräistäkin. Sama juttu noi myyntimiehet. Ei ne tajuu, että mä en tarvi mitään enempää. Poliitikotkin vaatii kuluttamaan, mutta samaan aikaan kulutusta pitää vähentää. Tää on ihan järjetön tää meidän yhteiskunta. Mitä vikaa on pienessä yksinkertaisessa elämässä. Siis sellasessa mitä just täällä palstalla saa elää. Ilman työnantajan piiskaa ja ärsyttäviä myyjiä. Mä oon pettynyt ihmisiin, kun ei niitä kiinnostaa muu kuin raha. Mutta täällä on useampikin joka osaa ajatella elämän muunakin kuin rahana. Kun se on totuus, ettei täältä mitään mukaan saa, kun se lähdön aika tulee.

• Palstalla oleminen sekä neljän sanan ulvahdusten laatiminen (kaksi sanaa otsikossa + kaksi sanaa leipätekstissä) ovat mielestäni suuresti eri asioita.

Mielestäni voin aika hyvin siitä huolimatta että kulutan aikaani täällä(kin). Paremmin voin vasta sitten kun viekussa on hoikka teinikaunotar.

• Anonyymi

9:51
        Aivan omituinen päättely.
        Etkö itse voi hyvin?
        Vilma

• Anonyymi

täällä alkaa vihertämään kun tietokoneen jutusrakin, aika lähellä keskustaa kasvit kasvavat , moottorit pllyygävät

• Anonyymi

No pysyhän sitten poissa. Aika helppoa. Kaikesta sitä viitsitäänkin vaivaa nähdä...🙄

xLiner

• Anonyymi

No ei sun varmaan olisi tarvinnut sanoa hänelle enää että pysy poissa miksi sanoit noin. Onko nyt hyvä mieli sitten kun sait sanottua ja hänhän oli lähdössä eli ei kaivannut mitään ajamista ulos täältä mitäs jos sulle sanotaan että alahan painua pois ei sua kukaan jaksa eikä kaipaa Xliner.

Te ootte toivottomia tapauksia todella huomaa kyllä. Ei oo vanhemmat onnistuneet kasvatuksessa eikä käytöstapoja oo tainnut kotona juuri olla. Ehkä vanhemmat samanlaisia. Voi hyvin kuvitella. Mutta Ap voidaan jättää rauhaan mielestäni sanoi ettei kaipaa mitään pskamyrskyä tänne. Eikä sitä halunnut aiheuttaa mutta eihän mitään saa kertoa miten joku kokenut asiat täällä. Mutta se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Jos ootte ikinä yli päänsä kuulleet.

• Anonyymi

No kaikesta sinäkin jaksat aina valittaa. Entä jos kirjoittaisi silloin joskus kun jotain hyvää sanottavaa tai mukavaa mutta ei aina pahaa silloin parempi olla hiljaa ja omissa oloissaan. Oon sitä mieltä myös irl elämässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kaikesta sinäkin jaksat aina valittaa. Entä jos kirjoittaisi silloin joskus kun jotain hyvää sanottavaa tai mukavaa mutta ei aina pahaa silloin parempi olla hiljaa ja omissa oloissaan. Oon sitä mieltä myös irl elämässä.

Ja tuo viimeisin meni tuolla XLiner valittajalle 😐

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tuo viimeisin meni tuolla XLiner valittajalle 😐

Oi perskärpäsein, parempaa kevätpäivää sinne ikkunanväliin! 😘

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oi perskärpäsein, parempaa kevätpäivää sinne ikkunanväliin! 😘

xLiner

No on sulla kielenkäyttöä miten kehtaat eikö sua yhtään hävetä mikähän perssontiainen olet itse sitten. Lopeta jo olet siis ihan idioottimaisten kirjoilla, huomaa kyllä. Hävettää millaista porukkaa täällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No on sulla kielenkäyttöä miten kehtaat eikö sua yhtään hävetä mikähän perssontiainen olet itse sitten. Lopeta jo olet siis ihan idioottimaisten kirjoilla, huomaa kyllä. Hävettää millaista porukkaa täällä.

😄🍑💨

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

😄🍑💨

xLiner

Sieltä sitä sittiä siis tulee hyvä kun itseä naurattaa oma sittimäisyys. 👍😊

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sieltä sitä sittiä siis tulee hyvä kun itseä naurattaa oma sittimäisyys. 👍😊

👉👌🤪

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei sun varmaan olisi tarvinnut sanoa hänelle enää että pysy poissa miksi sanoit noin. Onko nyt hyvä mieli sitten kun sait sanottua ja hänhän oli lähdössä eli ei kaivannut mitään ajamista ulos täältä mitäs jos sulle sanotaan että alahan painua pois ei sua kukaan jaksa eikä kaipaa Xliner.

Te ootte toivottomia tapauksia todella huomaa kyllä. Ei oo vanhemmat onnistuneet kasvatuksessa eikä käytöstapoja oo tainnut kotona juuri olla. Ehkä vanhemmat samanlaisia. Voi hyvin kuvitella. Mutta Ap voidaan jättää rauhaan mielestäni sanoi ettei kaipaa mitään pskamyrskyä tänne. Eikä sitä halunnut aiheuttaa mutta eihän mitään saa kertoa miten joku kokenut asiat täällä. Mutta se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Jos ootte ikinä yli päänsä kuulleet.

13:37
        Kaikki naiset eivät ole alistettavissa.
        Kirjoitettakoon tämän kerran, että tulen todella hyvin toimeen miesten kanssa.
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

13:37
        Kaikki naiset eivät ole alistettavissa.
        Kirjoitettakoon tämän kerran, että tulen todella hyvin toimeen miesten kanssa.
        Vilma

Tuo on muuten akka tuo kirjoittaja. Taitaa olla vanha tuttu.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on muuten akka tuo kirjoittaja. Taitaa olla vanha tuttu.

xLiner

15:49
        Voitko ystävällisesti tarkentaa kuka "tuo" -> klo?
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

15:49
        Voitko ystävällisesti tarkentaa kuka "tuo" -> klo?
        Vilma

Perskärpänen. Joka sun kimpussasi on tuolla toisessakin ketjussa ja esitti olevansa mies. Samat maneerit.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perskärpänen. Joka sun kimpussasi on tuolla toisessakin ketjussa ja esitti olevansa mies. Samat maneerit.

xLiner

17:29
        Kiitos tiedosta ja halaus! Joku normaali sentään löytyy.
        Vilma

• Anonyymi

Mielestäni vauvapalsta on ihan hirveä. Se on jollain tavalla ylilaudan tavoin alin mahdollinen tunkio kaikille, joilla menee huonosti.

Täältä ovat suuret persoonat ajat sitten lähteneet, joten vähän tylsäksi on mennyt. Mutta oikein mukavaa entiseen verrattuna.

Yli viisikymppiset tänne kirjoittelevat. Nuoremmat ovat jodelissa tai jossain muualla.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1224
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1088
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      814
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      810
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      750
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      49
      667
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      662
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60