Sdp:n puheenjohtaja Antti Lindtmanilla on halutessaan valtaa, kun Kuntaliiton varatoimitusjohtajaa valitaan.
Jos Kiuru valittaisiin varatoimitusjohtajan pestiin, hänen tilalleen nousisi viime vaaleissa eduskunnasta pudonnut Heidi Viljanen (sd) Satakunnan vaalipiiristä.
Jos varatoimitusjohtajaksi valikoituisi Johanna Ojala-Niemelä, hänen tilalleen Lapin vaalipiiristä eduskuntaan nousisi Sdp:n nykyinen puoluesihteeri Mikkel Näkkäläjärvi.
Kuten tunnettua on, Lindtman ja Kiuru suorastaan hylkivät toisiaan. Kaksikon välit ovat huonot – tai niitä ei oikeastaan edes ole.
Kiurun ”päästäminen” eduskunnasta ja eduskuntaryhmästä olisi takuulla Lindtmanin ja monen muunkin demarikansanedustajan mielestä helpotus.
Kiurun tilalle nousisi siis Heidi Viljanen, joka aiheuttaisi kansanedustajana takuuvarmasti vähemmän harmaita hiuksia Lindtmanille ja muulle puolueen nykyiselle valtaklikille kuin rajusti mielipiteitä jakava Kiuru.
Toisaalta Lindtmanin vankkumattomiin luottohenkilöihin kuuluva puoluesihteeri Näkkäläjärvi olisi Lindtmanin takuumies eduskuntaryhmän jäsenenä, jos Ojala-Niemelä päätyisi Kuntaliittoon.
Lindtman junttasi Näkkäläjärven puoluesihteeriksi syksyllä 2023. Onko nyt toisen operaation aika? Junttaamalla Ojala-Niemelän Kuntaliittoon, tulisi Lindtman ”sattumalta” hoitaneeksi oman luottohevosensa varasijalta eduskuntaan.
Kuntaliiton varatoimitusjohtajaa valitaan
Anonyymi-ap
4
57
Vastaukset
- Anonyymi
-
- SIITÄ Huolimatta -
- MIKSI - SDP:n "isoPoika" Lidtman - HUUTAA - SuuVaahossa - ?
"" - Me - SDP:ssä - Emme Hyväksy Koskaan - Poliittisia Nimityksiä ""
- SiiS - SDP:n Sosialistit - - - VALEHTELEE - - - Kansalle PäinNaamaa - !
- - Anonyymi
Näistä on ihan turha jauhaa, koska poliittisia nimityksiä on tehty aina ja joka puolueen taholta ja tullaan edelleenkin tekemään! Maan tapa!
- Anonyymi
Me - SDP:ssä - Emme Hyväksy Koskaan - Poliittisia Nimityksiä.
Miten sen selität. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Me - SDP:ssä - Emme Hyväksy Koskaan - Poliittisia Nimityksiä.
Miten sen selität."eihän me vaan muut"
Ahneet demarit !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 733121
- 602854
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322405- 802246
- 602063
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171577Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301420Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351408