Orkideakuva

Lupasin silloin taannoin laittaa kuvan näkyville, kun kukkivat kunnolla ja nyt on sattumoisin samalla kertaa monta kukassa. Ikkuna pitäisi pestä ulkopuolelta, sillä uusitusta rappauksesta näyttää irtoavan polyä ja sade tuo sen tuohon ikkunaan.
(ja kyllä se sisäpuolikin pitäisi pestä, mutta se ei ole mitenkään kamala).

Suurin osa noista on ostettu poistohyllyistä, kun ne ovat kaupassa karistaneet kukkansa tai olleet muutoin huonossa kunnossa. Tuossa ikkunallani viihtyvät oikein hyvin.

https://aijaa.com/QEML7M

14

180

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onpa upeita! Todella hyvinvoipia.
      Hyvä Sinä. Vihreät peukalot?
      Vilma

• Ei se ole muusta kiinni kuin hyvästä ikkunasta ja kestokastelusysteemistä.
        Noita ei siis välttämättä tarvitse kastella kuin pari kolme kertaa vuodessa.

• Anonyymi

niin no itselleni joku voisi sanoa, äläkä sitte n ollenkaan ehsorrele jotain niin hassuja juttujakin....

• Anonyymi
      • Täällä on maariankämmeköitä lähisuolla.
        Pitäisi oikeastaan testata miten ne viihtyisivät pihassa.

• Onpa kauniita. Nuo kukinnot palkitsevat hyvästä hoidosta. Tuoksuvatko ne voimakkaalle?
      Tuo keltakukkainen (oik. alakulmassa) on hyvin eksoottisen näköinen. Hieman erilainen kuin muut.

• Eivät oikeastaan millekään, eivätkä edes tuota kukissaan mettä, joten sikäli pölyttäjiä hiukan huijataan.
        Kuitenkin silloin kun viihtyvät hyvin, niin lehdille tulee siirappimaisia mesikastepisaroita, jotka ovat oikein hyvän makuisia. Ilmeisesti pölyttäjät palkitaan niiden mesikastepisaroiden kautta, mutta se miksi kukissa käydään, on hiukan kummallista kun niistä ei saa palkintoa.

Keltakukkaisen hankin juuri siksi, että sen väri on epätavallinen.
        Samoin tuo takarivissä oleva hailean vaaleanpunainen on harvoin vastaan tuleva.

Olen myös risteyttänyt noita kerran itse, mutta koska idätin hiukan summassa, niin olosuhteet eivät olleet riittävän hyvät, eikä niistä tullut kasveja. Pitäisi kokeilla uudelleen kun taas ehdin/saan aikaiseksi.

Joko siellä kiireet ovat hellittäneet?

• buddy-love kirjoitti:

Eivät oikeastaan millekään, eivätkä edes tuota kukissaan mettä, joten sikäli pölyttäjiä hiukan huijataan.
        Kuitenkin silloin kun viihtyvät hyvin, niin lehdille tulee siirappimaisia mesikastepisaroita, jotka ovat oikein hyvän makuisia. Ilmeisesti pölyttäjät palkitaan niiden mesikastepisaroiden kautta, mutta se miksi kukissa käydään, on hiukan kummallista kun niistä ei saa palkintoa.

Keltakukkaisen hankin juuri siksi, että sen väri on epätavallinen.
        Samoin tuo takarivissä oleva hailean vaaleanpunainen on harvoin vastaan tuleva.

Olen myös risteyttänyt noita kerran itse, mutta koska idätin hiukan summassa, niin olosuhteet eivät olleet riittävän hyvät, eikä niistä tullut kasveja. Pitäisi kokeilla uudelleen kun taas ehdin/saan aikaiseksi.

Joko siellä kiireet ovat hellittäneet?

Olet tehnyt hienoa työtä orkideoittesi parissa. Täytyy todella tietää, mitä tekee, ettei kaikki työ mene hukkaan. Taidat olla jo orkideoiden asiantuntija?

Täällä on kevätkiireet ohi. Pari kuukautta oli aikamoista pyöritystä. Tämä on niin sesonkiluontoista. Onneksi nyt voin ottaa jo rennommin.
        Olen sopinut, että saan pitää ylityöt vapaana. Tässä on mukavasti pari päivää vapaata. Tämä systeemi sopii minulle. :)

Kuinka siellä kaikkien asioiden hoitaminen etenee? Selkeneekö byrokratian viidakko?
        Vaikka saitte jatkoaikaa perunkirjoitukseen, onko tunnelin päässä jo valoa näkyvissä?

• tosi.typy kirjoitti:

Olet tehnyt hienoa työtä orkideoittesi parissa. Täytyy todella tietää, mitä tekee, ettei kaikki työ mene hukkaan. Taidat olla jo orkideoiden asiantuntija?

Täällä on kevätkiireet ohi. Pari kuukautta oli aikamoista pyöritystä. Tämä on niin sesonkiluontoista. Onneksi nyt voin ottaa jo rennommin.
        Olen sopinut, että saan pitää ylityöt vapaana. Tässä on mukavasti pari päivää vapaata. Tämä systeemi sopii minulle. :)

Kuinka siellä kaikkien asioiden hoitaminen etenee? Selkeneekö byrokratian viidakko?
        Vaikka saitte jatkoaikaa perunkirjoitukseen, onko tunnelin päässä jo valoa näkyvissä?

Itse ajattelen, että minä vain teen asioita ja useimmiten ne onnistuvat (ainakin toisella kerralla).

Asiat ovat pahasti kesken ja oikeastaan vasta alussa. Kesä menee itselläni yhdessä osuudessa ja samaan aikaan eräs tekee toista osuutta palkattuna. Lisäksi pitäisi saada asiat näyttämään verotuksen kannalta järkeviltä.
        Yritin käydä Helsinginreissullani verotoimistossa ja istuin siellä puoli tuntia jonossa, jonka jälkeen totesin, että sillä etenemisnopeudella oma vuoroni tulisi vasta reilun kolmen tunnin kuluttua, joten poistuin paikalta. Täytyy kysellä ohjeita sähköpostilla (mutta virkailijan kopissa olisi ollut helpompi selittää kaikki asiaan liittyvät seikat ja nyt varmaan pitää käydä moneen kertaan asioita postitse läpi).
        Pitää vielä hoitaa se potilasvahinkovalituskin jossain vaiheessa.

Tämän sekasotkun lisäksi olisi vielä niitä tavallisiakin asiota tehtävänä, mutta täytyy yrittää järjestellä niiden suhteen jotain.

• buddy-love kirjoitti:

Itse ajattelen, että minä vain teen asioita ja useimmiten ne onnistuvat (ainakin toisella kerralla).

Asiat ovat pahasti kesken ja oikeastaan vasta alussa. Kesä menee itselläni yhdessä osuudessa ja samaan aikaan eräs tekee toista osuutta palkattuna. Lisäksi pitäisi saada asiat näyttämään verotuksen kannalta järkeviltä.
        Yritin käydä Helsinginreissullani verotoimistossa ja istuin siellä puoli tuntia jonossa, jonka jälkeen totesin, että sillä etenemisnopeudella oma vuoroni tulisi vasta reilun kolmen tunnin kuluttua, joten poistuin paikalta. Täytyy kysellä ohjeita sähköpostilla (mutta virkailijan kopissa olisi ollut helpompi selittää kaikki asiaan liittyvät seikat ja nyt varmaan pitää käydä moneen kertaan asioita postitse läpi).
        Pitää vielä hoitaa se potilasvahinkovalituskin jossain vaiheessa.

Tämän sekasotkun lisäksi olisi vielä niitä tavallisiakin asiota tehtävänä, mutta täytyy yrittää järjestellä niiden suhteen jotain.

Tilanne vaikuttaa aikalailla kaaosmaiselta. Vähän kerrallaan. Kyllä siitä hyvä tulee.

Mikäli veroviraston kanssa menee liikaa aikaa ja hermot, olisi ehkä syytä palkata veroasiantuntija ja -konsultti? Ainakin pk-seudulla on useampia yrityksiä.
        Esim. Verona Oy, Bulevardilla. Ei ole halpaa lystiä, mutta asiat tulevat hoidettua. Olen itse käyttänyt heidän palvelujaan ja siksi suosittelen. Lopputulos oli erinomainen.
        Tämä vain avuksi, jos haluat helpotusta ja asiantuntija-apua kaaoksen keskelle.

Ikävää, jos rästissä olevat asiat kuormittavat liikaa. Toivottavasti asiat selviävät parhain päin.

• tosi.typy kirjoitti:

Tilanne vaikuttaa aikalailla kaaosmaiselta. Vähän kerrallaan. Kyllä siitä hyvä tulee.

Mikäli veroviraston kanssa menee liikaa aikaa ja hermot, olisi ehkä syytä palkata veroasiantuntija ja -konsultti? Ainakin pk-seudulla on useampia yrityksiä.
        Esim. Verona Oy, Bulevardilla. Ei ole halpaa lystiä, mutta asiat tulevat hoidettua. Olen itse käyttänyt heidän palvelujaan ja siksi suosittelen. Lopputulos oli erinomainen.
        Tämä vain avuksi, jos haluat helpotusta ja asiantuntija-apua kaaoksen keskelle.

Ikävää, jos rästissä olevat asiat kuormittavat liikaa. Toivottavasti asiat selviävät parhain päin.

Meillä on kaksi juristia nyt tämän kimpussa ja veroasiantuntija olisi muutoin hyvä lisä, mutta tähän liittyy harvoin vastaan tulevia kysymyksiä, niin todennäköisesti niillä ei olisi tuosta puolesta kokemusta. Pitäisi siis esimerkiksi saada selvää, kelpaako arvon määritykseen eräs 50-luvulla tehty luokitus, sillä verottaja ei ole meillä tehnyt sitä sen jälkeen uusiksi. Yksi asiantuntija oli sitä mieltä, että sen kuuluisi kelvata, mutta pitää varmaan pyytää ennakkopäätös.

Olisi parempi, että ne olisivat luopuneet perintöverosta ja olisi siirrytty myyntiverotukseen, niin asioita olisi helpompi hoitaa, sillä nythän kaikki on lähinnä arvauksen varassa ja verot maksetaan sen mukaan.

• buddy-love kirjoitti:

Meillä on kaksi juristia nyt tämän kimpussa ja veroasiantuntija olisi muutoin hyvä lisä, mutta tähän liittyy harvoin vastaan tulevia kysymyksiä, niin todennäköisesti niillä ei olisi tuosta puolesta kokemusta. Pitäisi siis esimerkiksi saada selvää, kelpaako arvon määritykseen eräs 50-luvulla tehty luokitus, sillä verottaja ei ole meillä tehnyt sitä sen jälkeen uusiksi. Yksi asiantuntija oli sitä mieltä, että sen kuuluisi kelvata, mutta pitää varmaan pyytää ennakkopäätös.

Olisi parempi, että ne olisivat luopuneet perintöverosta ja olisi siirrytty myyntiverotukseen, niin asioita olisi helpompi hoitaa, sillä nythän kaikki on lähinnä arvauksen varassa ja verot maksetaan sen mukaan.

Tuohon 50-luvun luokitukseen kannattaa hakea ennakkopäätös, muuten se antaa verottajalle liikaa liikkumavaraa ja vapaat kädet arvioida asiaa verottajan näkökulmasta. Asioita ei kannata jättää sattuman varaa, jos voi omalla toiminnalla vaikuttaa lopputulokseen.

Oliko isälläsi testamentti? Se selkeyttäisi asioita.

• tosi.typy kirjoitti:

Tuohon 50-luvun luokitukseen kannattaa hakea ennakkopäätös, muuten se antaa verottajalle liikaa liikkumavaraa ja vapaat kädet arvioida asiaa verottajan näkökulmasta. Asioita ei kannata jättää sattuman varaa, jos voi omalla toiminnalla vaikuttaa lopputulokseen.

Oliko isälläsi testamentti? Se selkeyttäisi asioita.

Ei ollut testamenttia, mutta se ei tässä varsinaisesti haittaa.

Kaiketi tämä tästä vähitellen selkenee ja varsinkin kun asiaa ymmärtäviä on nyt ympärillä useampia, niin tilanne ei ole pelkästään oman ymmärrykseni varassa (mutta hidas prosessi tämä selvästi on).

Vuorokausirytmini on tää hetkellä kääntynyt siihen malliin, että teho loppuu ja uni kutsuu.
        Joten tältä erää toivottelen öitä.

• buddy-love kirjoitti:

Ei ollut testamenttia, mutta se ei tässä varsinaisesti haittaa.

Kaiketi tämä tästä vähitellen selkenee ja varsinkin kun asiaa ymmärtäviä on nyt ympärillä useampia, niin tilanne ei ole pelkästään oman ymmärrykseni varassa (mutta hidas prosessi tämä selvästi on).

Vuorokausirytmini on tää hetkellä kääntynyt siihen malliin, että teho loppuu ja uni kutsuu.
        Joten tältä erää toivottelen öitä.

Makoisia unia.
        öitä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1214
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1068
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      810
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      804
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      750
    6. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60
      659
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      652
    8. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      48
      652
    9. Nainen, mitä ajattelet minusta?

Mitä tuntemuksia saan aikaan sinussa? :/
      Ikävä
      52
      617
    10. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      50