Orpo yksin omien tyhmien ajatusensa kanssa.

Anonyymi-ap

Yle : - Asiantuntijat: Lääkärit eivät tule lisäämään työntekoa, vaikka Orpo alentaa veroa – syynä sairas työmarkkinat.
Ylimpien veroprosenttien laskeminen saa huipputuloiset, muun muassa lääkärit, paiskimaan nykyistä enemmän töitä.

Näin lasketaan pääministeri Petteri Orpon (kok.) hallituksessa, joka aikoo pudottaa ylimmän rajaveroasteen eli marginaaliveron 52 prosenttiin. Nykyisin se voi nousta lähes 60 prosenttiin.

Onko ajatus vedenpitävä eli saako veroale lääkärit lisäämään työtuntejaan?

Lääkäriliitto ja tutkijat vastaavat: ei.
Lääkärien sairas markkina
Kotamäkikin korostaa, että lääkäreihin veroteoria ei päde, koska lääkärien työmarkkina on hänen mukaansa epäterve.

– Lääkärityömarkkina on enemmänkin monopolimarkkina, kuin kilpailullinen työmarkkina, Kotamäki tiivistää.

– Mikään työmarkkina ei toimi normaalisti, jos työttömyysaste on nolla, kuten lääkäreillä käytännössä on, Kotamäki määrittelee.

Hän arvioi, että veron alennuksen tuoma lisäys käteen jäävään palkkaan ei välttämättä saa lääkäreitä lisäämään työntekoa, vaan päinvastoin vapaa-aikaansa.

Kotamäki arvioi, että osan lääkäreistä verotuksen keventäminen voi ohjata jopa vähentämään työntekoa. Kaiken kaikkiaan veronalennuksella ei olisi lopulta suurtakaan vaikutusta lääkärien osa-aikaisuuden yleisyyteen.

41

354

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Orpo puolustaa veronkevennyksiä vastoin tutkimustietoa – tutkija: Ei ole valehtelua vaan ”poliittista strategiaa”
      Kun on vahvasti sitoutunut tiettyyn ideologiseen pyrkimykseen, niin luottaa ideologiaan, ei asiantuntijatietoon, arvelee tutkija Johanna Vuorelma.

Taloustieteilijät sanovat kuin yhdestä suusta, että hallituksen toimet lisäävät velkaantumista.

Sitä vastoin pääministeri esittää, että toimet vähentävät velkaantumista.

Eli vaikka taloustieteilijät sanoisivat, että velkaantumisen loppuminen ei voi pitää paikkaansa, pääministeri Petteri Orpo voi aina puolustautua ja sanoa: ei voi tietää, kun ei ole vielä tapahtunut.

– Poliittisessa kamppailussa hyödynnetään usein asiantuntijatietoa, joka tukee omia poliittisia päämääriä, ja vastaavasti sivuutetaan se tieto, joka ei niitä tue, Vuorelma toteaa.

• Anonyymi

orpo on ajanut suomen katastrofiin!!!! Miksi hän vielä toimii ministerinä?? Omituiset säännöt eduskunnassa ettei mistään rikoksesta saa potkuja. Siellä porsukuttaa valtava märä ihmisiä, joilla on rikostuomioita, jotka tekvät rikoskia, pettureita, alkoholisteja, ym ym.... suojatyöpaikka tuollasille ihmisille.

• Anonyymi

Sinä sopisit siinä tapauksessa joukkoon mutta parempi olet luukussasi juomassa eläkettäsi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä sopisit siinä tapauksessa joukkoon mutta parempi olet luukussasi juomassa eläkettäsi

Kiitos, ole ollut monesti sitä mieltä että minulla on tietoa ja taitoa jos olisin kiinnostunut politiikasta työkseni, mutta nän ei ole. Mutta hienoa että sinä olet nähnyt minussa myös sen potentiaalin, minkä sinä ja muut ovat minussa menettäneet, kun en ole lähtenyt tuolle politiikka linjalle työelämässä.

Olen siihen liian rehellinen, en osaa valehdella, jota eduskunnassa pidetään tärkeänä työ tehtävien hoidossa. En kehtaa valehdella enkä käyttäytyä ylimielisesti enkä huijata ketään.

Hassua että sinä pystyt juomaan elkkeesi... mitähän lie sillä tarkoitit? Ei kukaan rahaa pysty juomaan. Mutta kiitän ettäarvostat minua tuossa miten hyvin osaisin hoitaa suomen asiat, jos vain kiinnostus riittäsi valhtelemaan ja huijaamaan, mutta ei riitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos, ole ollut monesti sitä mieltä että minulla on tietoa ja taitoa jos olisin kiinnostunut politiikasta työkseni, mutta nän ei ole. Mutta hienoa että sinä olet nähnyt minussa myös sen potentiaalin, minkä sinä ja muut ovat minussa menettäneet, kun en ole lähtenyt tuolle politiikka linjalle työelämässä.

Olen siihen liian rehellinen, en osaa valehdella, jota eduskunnassa pidetään tärkeänä työ tehtävien hoidossa. En kehtaa valehdella enkä käyttäytyä ylimielisesti enkä huijata ketään.

Hassua että sinä pystyt juomaan elkkeesi... mitähän lie sillä tarkoitit? Ei kukaan rahaa pysty juomaan. Mutta kiitän ettäarvostat minua tuossa miten hyvin osaisin hoitaa suomen asiat, jos vain kiinnostus riittäsi valhtelemaan ja huijaamaan, mutta ei riitä.

"Hassua että sinä pystyt juomaan elkkeesi... mitähän lie sillä tarkoitit?"

Siinähän sinulla on miettimistä josko tyhmempänä kuin vasemman jalan saapas saisit punaisen langan kiinni. Vaikka eihän saapas voi olla tyhmä päinvastoin kuin sinä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Hassua että sinä pystyt juomaan elkkeesi... mitähän lie sillä tarkoitit?"

Siinähän sinulla on miettimistä josko tyhmempänä kuin vasemman jalan saapas saisit punaisen langan kiinni. Vaikka eihän saapas voi olla tyhmä päinvastoin kuin sinä.

Todellakin Orpo on tyhmepi kuin saapas. Saapas saattaisi loukkaatua jos sitä vertaisi orpoon ja jos saappaalla olisi aivot. Noh eipä sillä orpollakaan ole.
        Siitä ollan samaa mieltä. Hyvä siis.

Jos sulla on noin kova krapula, niin poideppa se ensin ja kommentoi vaikka huomenna. Nyt puhut puurot suussa etkä ymmärrä mistä keskustellaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todellakin Orpo on tyhmepi kuin saapas. Saapas saattaisi loukkaatua jos sitä vertaisi orpoon ja jos saappaalla olisi aivot. Noh eipä sillä orpollakaan ole.
        Siitä ollan samaa mieltä. Hyvä siis.

Jos sulla on noin kova krapula, niin poideppa se ensin ja kommentoi vaikka huomenna. Nyt puhut puurot suussa etkä ymmärrä mistä keskustellaan.

En minä vatipää ole keskustelemassa kanssasi mistään.

• Anonyymi

Ja sinähän olet kertonut eläväsi kuin eduskuntalainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En minä vatipää ole keskustelemassa kanssasi mistään.

Kokoajanhan sinä kesksutelen minun ja muiden kanssa. Vastaamiset on keskustelua ja vastauksillasi odotat että minä tai joku muu taas vastaa sinulle. Se on keskutelemista.
        Minusta on hyvä että kirjoitat tuntemuksiasi, se on hyvää terapiaa ja auttaa sinua käsittelemään murheesi.
        Hienoa että alat ymmärtämään, että apua pitää pyytää jos itse ei osaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sinähän olet kertonut eläväsi kuin eduskuntalainen.

En tiedä kelle osoitit lauseesi.

Mutta vastaan omalta osaltani, että kyllä, elän kuin eduskuntalainen. En tee töitä, elän yhteiskunnan varoilla, olen vaan ja syön toisten piikkiin, ja arvostelen toisten juttuja, AIVAN SAMOIN KUIN EDUSKUNTALAISNEN.

Sieltä ne valheellisen elämän eväät tulevat, valitettavasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä kelle osoitit lauseesi.

Mutta vastaan omalta osaltani, että kyllä, elän kuin eduskuntalainen. En tee töitä, elän yhteiskunnan varoilla, olen vaan ja syön toisten piikkiin, ja arvostelen toisten juttuja, AIVAN SAMOIN KUIN EDUSKUNTALAISNEN.

Sieltä ne valheellisen elämän eväät tulevat, valitettavasti.

Eli olet rikollinen alkoholisti. Hyvä kun myönnät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli olet rikollinen alkoholisti. Hyvä kun myönnät.

Sinä voi tulkita asian miten itse haluat, se on sinun oikeutesi. ja yleensä tulkitset KAIKKI ASIAT JA KIRJOITUKSET täällä, niinkuin haluat ne nähdä. Se on valitettavaa ettei sinun näkökannoissasi ole kuin yksi putki.

Mutta ei se mitään, ei me moitita sinua, kun tiedämme että kräsit kovin tuosta katkeruudesta ja vihastasi ja menneisyystesi vielä kalvaa sinua, huono lapsuus, nuoruus, huonot kotiolot ja vanehmmat, niin eihän sellasessa voi kasvaa normaaliksi ja tasa painoiseksi ihmiseksi, se kaikki hyvä pitää ensin itse läytää.
        Toivon että joskus kirkastuu hyvä ja normaali elämä. Kun tänne kirjoitat aina joku ottaa sen kopin ja auttaa sinua. Tsemppiä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä voi tulkita asian miten itse haluat, se on sinun oikeutesi. ja yleensä tulkitset KAIKKI ASIAT JA KIRJOITUKSET täällä, niinkuin haluat ne nähdä. Se on valitettavaa ettei sinun näkökannoissasi ole kuin yksi putki.

Mutta ei se mitään, ei me moitita sinua, kun tiedämme että kräsit kovin tuosta katkeruudesta ja vihastasi ja menneisyystesi vielä kalvaa sinua, huono lapsuus, nuoruus, huonot kotiolot ja vanehmmat, niin eihän sellasessa voi kasvaa normaaliksi ja tasa painoiseksi ihmiseksi, se kaikki hyvä pitää ensin itse läytää.
        Toivon että joskus kirkastuu hyvä ja normaali elämä. Kun tänne kirjoitat aina joku ottaa sen kopin ja auttaa sinua. Tsemppiä...

Munkänihme kopin jja ketkä me?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Munkänihme kopin jja ketkä me?

Onko sinulla muistisairaus? Joka ikinen päivä kysyt tuota samaa asiaa ja monta kertaa päivässä?

Koita nyt sisäistää tai kirjoita paperille se, mitä minä ja muut olemme vastanneet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko sinulla muistisairaus? Joka ikinen päivä kysyt tuota samaa asiaa ja monta kertaa päivässä?

Koita nyt sisäistää tai kirjoita paperille se, mitä minä ja muut olemme vastanneet.

Ketkä muut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tarvitse edes tulkita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu. Sinä et muista oletko töissä, työtön vai eläkkeellä minä en muista koppia. Ei ole koiraakaan mitä minä kopilla tekisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu. Sinä et muista oletko töissä, työtön vai eläkkeellä minä en muista koppia. Ei ole koiraakaan mitä minä kopilla tekisin.

Lopetappa nyt se kiukuttelu, ja rauhoitut. Ei tuommosta kattele kirpputorin kirkkoherrakaan.

• Anonyymi

En ole yksin omien tyhmien ajatusensa kanssa.

T:Aloittaja, savolainen laiturin maalaaja.

• Anonyymi

Miksi kukaan, jolla on ylimääräistä omaisuutta ja jo erittäin hyvät tulot, motivoituisi lisätuloista? Ja tekisi entistä pidempääkin päivää?

Miksi meille uskotellaan jatkuvasti työmotivaation perustuvan suurempaan palkkaan? Useimmat haluvat keskittyä työhänsä ja unohtaa raha-asiat.

Eikö Petteri Orpo ole itse koskaan pitänyt teknisestä työstä ja työn hallitsemisesta kun ammattitaito on siihen riittävä. Tai vain hyvästä työilmapiiristä ja liikunnasta, asiakkaiden auttamisesta ja uusista tapahtumista.

• Sen kunniaksi: ORPOPOJAN VALSSI!🎼🎹🪕🪕🎸🎸🎷🎺🎻🎻🥁🪘🪗🎶🎶🎶🎶🎶

• Anonyymi

Ei vaan savolaisten marssi. Murjusta Saleen olutta ostamaan viimisillä hiluilla🍺

• Anonyymi

Sinun alhainen älykkyys ja yleinen kelvottomuus ei kuitenkaan ole orvon vika.

• Anonyymi

Ei ole, mutta ne johtaa siihen.

Toiseksi, olen erittäin älykäs ihminen, ja se sinua katkeroittaa ja kiusaa, kun sinä et ole sitä, siksi sinun viestisikin on aika ala arvoisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole, mutta ne johtaa siihen.

Toiseksi, olen erittäin älykäs ihminen, ja se sinua katkeroittaa ja kiusaa, kun sinä et ole sitä, siksi sinun viestisikin on aika ala arvoisia.

"olen erittäin älykäs ihminen"

Et ole. Ei ole älyä eikä ole omaisuuttakaan. Olet vain juoppo huuhaaeukko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"olen erittäin älykäs ihminen"

Et ole. Ei ole älyä eikä ole omaisuuttakaan. Olet vain juoppo huuhaaeukko.

Olen erittäin älykäs ihminen. Olet vaan kateellinen ja provoot siksi. Ei haittaa, voit sanoo mitä haluut ja miten asian näet, se on sun asia.

Voin olla sinusta ihan mitä vaan, anna pahan olon tulla toista haukkumalla tietämättä hänestä mitään. Sellasia ei kannata ottaa todesta, se on mielen sairautta, että huutaa ja raivoo asioista joista ei tiedä ja joita kadehtii.

Kyllä se kukka vielä joskus sinunkin päässäsi kukkii, kun aikaa kuluu... olen siitä varma, ja viisaannut, ajallasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen erittäin älykäs ihminen. Olet vaan kateellinen ja provoot siksi. Ei haittaa, voit sanoo mitä haluut ja miten asian näet, se on sun asia.

Voin olla sinusta ihan mitä vaan, anna pahan olon tulla toista haukkumalla tietämättä hänestä mitään. Sellasia ei kannata ottaa todesta, se on mielen sairautta, että huutaa ja raivoo asioista joista ei tiedä ja joita kadehtii.

Kyllä se kukka vielä joskus sinunkin päässäsi kukkii, kun aikaa kuluu... olen siitä varma, ja viisaannut, ajallasi.

Enhän minä sinulle ole kateellinen. Ja "kukka" on sinun juttusi polttelet sitä kaiketi joskus vaihteluna juopottelulle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enhän minä sinulle ole kateellinen. Ja "kukka" on sinun juttusi polttelet sitä kaiketi joskus vaihteluna juopottelulle.

No niin, käännähän taas asiat itsellesi suotuisaksi. Senhän sinä osaat. Riidanhaston kyllä osaat. Voi sua... ei ole sunkaan elämä helppo.

• Anonyymi

eiks toi orpo ja purra ollu vähänniku jäävejä päättämään rikkaiden veronkevennyksistä.. Ohan toi ny jonkun sortin korruptio rikos et omia tuloja hilataan veronkevennyksillä ylöspäin.
      Kansanedustajien palkkiot ukrainaan, köyhien ruoka/viinarahojen sijaan.
      Kaksnaamaane huora, niiku purraki.

• Anonyymi

Eduskunnassa ei jääviydestä välitetä, eikä mustakaan, siellä saa valehdella, uhkailla, juoppotella, huutaa, räksyttää, huijata, ja sairastaa niin paljon kun sielu sietää ja kehtaa, ja kehtaahan he. Eihän heidän teoista ja sanoista mitään rankkua saa, päinvastoin siitä maksetaan mitä järkyttävämpiä asioita he tekevät.

Kato nyt sitä orpoa esim, se viis välittää viisaimpien sanoista, se luulee omistavansa suomen ja tekee mitä haluaa, niinkuin putin ja trumppi. Hullut siellä mellskaa ei järki ihmiset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eduskunnassa ei jääviydestä välitetä, eikä mustakaan, siellä saa valehdella, uhkailla, juoppotella, huutaa, räksyttää, huijata, ja sairastaa niin paljon kun sielu sietää ja kehtaa, ja kehtaahan he. Eihän heidän teoista ja sanoista mitään rankkua saa, päinvastoin siitä maksetaan mitä järkyttävämpiä asioita he tekevät.

Kato nyt sitä orpoa esim, se viis välittää viisaimpien sanoista, se luulee omistavansa suomen ja tekee mitä haluaa, niinkuin putin ja trumppi. Hullut siellä mellskaa ei järki ihmiset.

"valehdella, uhkailla, juoppotella, huutaa, räksyttää, huijata, ja sairastaa "

Samaahan sinäkin teet alati erona vain siitä sinulle ei palkkaa makseta. Tosin nuo eivät ole sinulle työtä vaan sekä huvia että pinttyneitä tapoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"valehdella, uhkailla, juoppotella, huutaa, räksyttää, huijata, ja sairastaa "

Samaahan sinäkin teet alati erona vain siitä sinulle ei palkkaa makseta. Tosin nuo eivät ole sinulle työtä vaan sekä huvia että pinttyneitä tapoja.

Totta! Ja se on hieno asia, en minä palkkaa saa tai no jos kela raha on sitä niin sitten saan. Mutta hyvä asia kuitenkin.

Miksi hyvää tapaa pitäisi muuttaa jos se toimii. Kelasta tulee sovitusti rahaa ja aina voi hakea lisää tai uusia tukimuotoja.

Sinäkin teet samoja asioita, joten tieddät varsin hyvin... näköjään... joten samassa venheessä ollaan. Ja kivaa on. Sinustakin.

• Anonyymi

Kyllä se on tyhmä tuo orpo! Just kattelin telkusta eduskunnan kyselytuntia, ja orpo huusi kun hyeena kun ihmiset kyseenalaistavat hänen kurjuuttamisen vähävaraisia kohtaan ja etei hän pysty madaltamaan työttömyyttä ja lisää kurjuutta, ja velat kasvaa.

Kyllä se on tyhmä, ei ole järkeä annettu muuhun kun valehtelemiseen ja huijaamiseen.
      Miten se kehtaa???? Mitä enempi rahaa sen enempi voi valehdella. Onneks en oo äänestäny ja onneksi olen työtön... työt ei kannata suomessa.

• Anonyymi

On hienoo huomata miten prjää ilman työn tekoakin. Melkein paremmin kun työssä ollessa, silloin menee kauheesti meroja ja maksuja suoraan palkasta, ja päälle vielä bensa tai bussimaksut, ja pitää olla talvi vaatteita ja kesävaatteita enempi kuin kotona ollessa.
      Yhtään ei kaduta että jäätiin kotiin, luultiin aikanaan että tiukkaa tulee oleen rahallisesti, mutta herranen aika, rahaa eno enempi käytössäkuin työ aikana.

Kelasta saa lisää rahaa jos rahat loppuu, vaan ei saanut töissä, se tuli mikä oli palkka ja sen piti riittää.

Nyt jos menee yli laskut, niin kelasta ne maksaa aina sen summan mikä on laskussa.

Saa nukkuu pitkään, voi olla kotona koko pivän, eikä tarvi mennä ulos, voi tehdä mitä huvittaa. Tää on vaan parasta, kohta ollaan oltu 20 v kotona ja tämä on asia joka ei meillä muutu. Ei töitä enää ikinä.

• Anonyymi

Olisi aika laittaa kokoomus tilille ideologioistaan ja miksi ne ei toimi - vuosi vuoden jälkeen pelkkää synkkää alamäkeä

• Anonyymi

Jos tosiaan vuosi vuoden jälkeen, niin vika ei siinä tapauksessa liene Kokoomuksessa.

• Anonyymi

Orpo on ollut poliittisessa vastuussa valtiontaloudesta noin kymmenen vuotta. Hän on olut sekä valtiovarainministerinä että pääministerinä. Koko tämän ajan sekä talous on mennyt yhä huonompaan suuntaan, mutta myös alinta sosiaaliturvaa on leikattu ja siten vaikeutettu monien elämää. Eikä sitä ole tehty vain rahan avulla vaan myös viemällä oman elämän hallintaa esimerkiksi työllisyyspolitiikan aktivointimalleilla. Monet hänen käsityksensä ovat pelkkää jatkuvaa vaalityötä eivätkä perustu oikeaan tietoon ja totuuteen. Hän ei tunne työelämää sen kummemmin lääkäreiden osalta kuin teollisuudenkaan. Työtön ei voi puolustautua, mutta lääkärikunta voi kritiikkiä esittää. Kun kyse on kuitenkin poliittisesta puolueesta, saa sen johtaja jatkaa "demokratian" nimessä. Tämän kaltaista demokratiaa ylläpitää joukkoviestintä, jota mediaksikin sanotaan. Minua ei tosin kiinnosta kuin perustoimeentulo, perusoikeudet ja peruspalvelut. Ne eivät voi hyvin, jos kaikesta päätetään etujärjestöissä tai vain talouden lukujen ja ideoiden mukaan. Perusasioista ei tehdä "strategioita". Ne on korjattava asettamatta omia etuja ensisijalle.

• Anonyymi

Orpo ei ymmärr oikean ja väärän eroa, hän ei ymmärrä yhtään mitään, tekee mielijohteesta asioita joita ei normaali ihminen tekisi ja tervejärkinen. Politiikka on kummallinen työpaikka, siellä voi kiusata ja haukkua ja valehdella, haukkua ja huijata niin paljon kun jaksaa, eikä se hetkauta heitä, päinvastoin mitäenempi huijaat ja teet rikollisia aisoita, sen parempaa palkkaa saat ja perempia työpaikkoja, kuten tämä vappusatonen, ei hyväksytty niin taas tuli uusi kovapalkkainen homma tarjottimella eteen.

Miksi ihiset äänestää tuollasia? En jaksa sitä ymmmärtää. Niin paljon kun ne tekee pahaa kansalaisille niin ei monikaan äänestäjä siitä piittaa senkun äänestää uudelleen???????

Kun rikollisia äänestetään, niin kyllähän ne ehdolle menee, kun tietää ettei tarvi osata mitään, ei tarvi olla kokemusta politiikasta, senkun kuka tahansa rikollinen voi päästä huijariksi.

• Anonyymi

Onko krapula kun noin sappea tihkuva aamunavaus, vatipää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko krapula kun noin sappea tihkuva aamunavaus, vatipää?

Hei taas vatipää. Sinä voit kuvitella jokaisesta meistä mitä tahansa, se helpottaa sun elämää. Hyvä niin.
        Se ei kuitenkaan muuta sun ongelmaa , joka on ja pysyy sinussa. Hyvä että tuot ulos mustan mielen ja synkät ajatukset, niin me otamme kopin ja autamme sinua, niin ei tarvi yksin olla ajtusesti kanssa.
        Minkälaisen aamunavaukset haluisit???? Kirjoitatko runoja tai tarinoita... olet kyllä melkoinen satuseppä, joten ne luonnistuu siulta varmasti. Koita jaksaa taas.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei taas vatipää. Sinä voit kuvitella jokaisesta meistä mitä tahansa, se helpottaa sun elämää. Hyvä niin.
        Se ei kuitenkaan muuta sun ongelmaa , joka on ja pysyy sinussa. Hyvä että tuot ulos mustan mielen ja synkät ajatukset, niin me otamme kopin ja autamme sinua, niin ei tarvi yksin olla ajtusesti kanssa.
        Minkälaisen aamunavaukset haluisit???? Kirjoitatko runoja tai tarinoita... olet kyllä melkoinen satuseppä, joten ne luonnistuu siulta varmasti. Koita jaksaa taas.

Ei taida tuoda sinulle vajakille onnea eikä mielenrauhaa kartana, mökki, laituri, 2 autoa, flyygeli ja uusi aitta. Tai voisi jos niitä olisi mutta kun ei ole.

Joudut vaivaamaan mielikuvitusta lisää ja ihan tosielämässä ottamaan huikkaa jotta kestät omaa itseäsi.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      198
      1562
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1298
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      53
      1077
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      72
      975
    5. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      893
    6. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      58
      893
    7. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      106
      882
    8. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      45
      879
    9. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      850
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      820
    Aihe