Vanhat Kotiliedet ym. lehdet

Anonyymi-ap

Kun nyt ei ole ketään keneltä kysyä niin kysytääs täältä. Onko tuollaiset vanhat 80-90 -luvun Kotiliesi -lehdet yms. ajan julkaisut sellaisia joita kannattaa säästää (onko niillä mitään arvoa) vai heittää surutta menemään? Jäänyt tuollaista jäämistöä perinnöksi ja vissiin siksi säilötty, kun niissä on jotain sen ajan ruokaohjeita ja kudontakaavoja. Itse en niillä juurikaan mitään tee, mutta kyllähän ne toki nostalgisia muistoja herättää, kun vanhoja kuvia katselee ja tekstejä lukee. Jotenkin riipaisee myös sydäntä heittää pois, mutta toisaalta järki sanoo, että jos ne sinne laatikkoon sulloo takaisin niin eipä niitä kyllä kaipaakaan ennen kuin on taas heittämässä pois saman moraalipainin siivittämänä. Paha paha...ei ne nyt tilaakaan juuri vie, mutta kun vähän kaiken kanssa ajattelee samoin ja se vanha sanonta "pienistä puroista suuri virta" pätee tässä jemmaamisessakin.

6

135

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Niistä pääset onneksesi eroon lehtikeräyksessä! Joissakin vanhemmissa oli keräilijöiden suosimia piirrettyjä Martta Wendelin kansilehtiä. Ruoka ja käsityöohjeet löytyvät kaikki nykyisin netistä. Ne vanhatkin, eikä niitä sen takia kannata säilyttää.

Minullakin on mukavia muistoja niistä! Lueskelin niitä ollessani vanhuksilla kylässä, koska kyläily oli niin tylsää. En ole koskaan tilannut itse ainuttakaan naistenlehteä, mutta muistan miten kodikasta siellä ja mitä herkkuja niiden lehtien ohjeilla oli milloinkin kokeiltu.

Ihan varmuuden vuoksi voit vilkaista Torista, jos jotakin ne kiinnostaisi.

• Anonyymi

Hei, mun ystävä järjesti sellaisilla lehdilmä aarrekartta-illan. Jokaisen piti leikata itselleen mieleisiä kuvia niistä irti. Aarrekartta toteuttaa sinun tulevaisuuden haaveita ja voit mennä niitä kohden. Leikkaa sieltä kuvia talteen, ennen kuin viet keräykseen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei, mun ystävä järjesti sellaisilla lehdilmä aarrekartta-illan. Jokaisen piti leikata itselleen mieleisiä kuvia niistä irti. Aarrekartta toteuttaa sinun tulevaisuuden haaveita ja voit mennä niitä kohden. Leikkaa sieltä kuvia talteen, ennen kuin viet keräykseen!

...Tässä on pieni nurkka minun aarrekartasta :)

https://aijaa.com/1P4qiT

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...Tässä on pieni nurkka minun aarrekartasta :)

https://aijaa.com/1P4qiT

Hei ap. Jos löydät jonkun kuvan, joka puhuttelee sinua ja tuntuu jotenkin hyvältä sinusta, niin laita kuvaa aijaa :).

t.🎈

• Vanhoja lehtiä voi myös skannata digitaaliseen muoton tuollaisella laitteella, joka ottaa pinon sivuja kerralla, tai sitten sivut yksitellen, tähän menee tosin "hieman" aikaa, mutta jotkut vanhat lehdet ovat liian arvokkaita, että ne vain heitettäisiin pois.

Tai sitten ottaa vain tärkeimmistä sivuista kuvan kännykän kameralla.

• Anonyymi

Heitä lehtikeräykseen tai kysy muutamista divareista onko menekkiä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1264
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1108
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      830
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      824
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      770
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      695
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      672
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60