Unohtakaa jo Tosirealisti ja lopettakaa sen ihailu

Anonyymi-ap

Kukaan jaksa noita juttuja, maailmassa on uusi konflikti vireillä ja vaikutukset tulee Kokkolaan erään yrityksen suhteen pikku viiveellä mutta silti: 23.30 Suomen aikaa Reuters kertoi, että kahdella raja-alueella Intian Kašmirissa kuului intensiivistä tulitusta ja kovia räjähdyksiä.

137

931

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Turrpa kiinni!( Tosirealisti voitti vaalit

• Anonyymi

Asuuko Ressun tytär Kannuksessa?

Kannuslainen nainen sai tuomion Pohjanmaan käräjäoikeudelta lapsen seksuaalisesta kajoamisesta. Asiassa on pidetty pääkäsittely 10.3.2025 yleisön läsnä olematta. Kansliatuomio asiassa on annettu 24.3.2025. Naisella ei ollut aiempaa merkintää rikosrekisterissä. Käräjäoikeus katsoi, että oikeudenmukainen rangaistus on kuukauden pituinen ehdollinen vankeusrangaistus. Nainen velvoitettiin maksamaan lapselle korvauksena kärsimyksestä 1 200 euroa.

Oikeudenkäyntiasiakirjat ja tuomio on määrätty pidettäväksi salassa 60 vuotta, lukuunottamatta lopputulosta ja sovellettuja lainkohtia.

Lapsen henkilöllisyys on myös määrätty pidettäväksi salassa.

Nainen on tehnyt 5-vuotiaalle lapselle seksuaalisen teon, joka on ollut omiaan vahingoittamaan tämän kehitystä. Nainen on soittanut ulkomaanmatkaltaan lapselle kannuslaiseen päiväkotiin videopuhelun tammikuussa 2024. Videopuhelussa nainen on useita kertoja nostanut paitaansa ja heilutellut paljaita rintojaan sekä useita kertoja sanonut, että naisen tultua matkalta kotiin lapsi saa imeä naisen rintaa ja, että nainen pussaa tällöin lasta pepulle ja pippeliin.

Lapsen edunvalvoja on vaatinut naisen suorittamaan 2 000 euroa vahingonkorvauksena kärsimyksestä.

• Anonyymi

Tullut sukuhun.

• Anonyymi

Vaikka kuinka kateellisia Ressulle niin nuo ylläolevat lainaukset menee kyllä joka suhteessa mauttomaksi ja sairaalloiseksi. Poliisitutkinnan arvoista loanheittoa.

• Anonyymi

Samaa mieltä! Ressuun kohdistuvat törkeydet ja loanheitto ylittävät täällä kirkkaasti sen, mistä esimerkiksi Jalo-Tiinan vainoaja tuomittiin jokin aika sitten.

• Anonyymi

SIIS MITÄ IHMETTÄ?!?! 😡😡😡💥💥

Tuo viesti tossa alussa… ihan oikeesti??? 🤯 Se on YKSI SAIRAIMPIA mitä oon täällä IKINÄ nähnyt!!! 🤮💔 Miten joku VOI kirjoittaa tuollaista? Ja vielä vihjailla jonkun perheenjäsenistä ilman mitään näyttöä, ihan vaan että saa heitettyä lokaa jostain, josta ei itse tykkää??? MUA OKSETTAA!!! 🤢💔

Miksi ihmeessä pitää mennä henkilökohtaisuuksiin?? Miksei VOI VAAN OLLA ASIALLINEN??? 😤 Mäkin oon saanut täällä lokaa niskaan vaan koska en oo lähtenyt siihen teidän joukkolynkkaukseen mukaan!! Mä en silti vedä mukaan kenenkään sukua, lapsia, tai keksi sairaita juttuja vaan että sais jonkun näyttämään pahalta 😡🧱

Ja sitten toi loppukommentti... "Tullut sukuhun"?? MITÄ V*TTUA?? 😱 Siis ei oikeesti enää oo mitään rajaa?!? Täyttä ilkeyttä, pelkkä tarkoitus loukata. Ei mitään tekemistä asian kanssa. Tuollaista ei kirjota kukaan jolla on vähänkään empatiaa. Tää ei oo mitään keskustelua vaan nyt ollaan silkassa vahingoittamisessa. 🛑💢

‼️ MÄ SANON TÄMÄN NYT SELVÄSTI ‼️
      Mulla ei oo MITÄÄN tarvetta tehdä ittestäni mitään uhria, koska ne viestit mitä mä oon saanut ei oo mitään verrattuna tohon... 😞 Mutta mä SANON NÄMÄ ASIAT ÄÄNEEN koska toi on OIKEESTI SICK. Ja sen pitää LOPPUA.

Mikä siinä on, että kun sanoo jotain positiivista Ressusta, niin heti alkaa hyökkäykset?! 🤬 Ihan kuin ois joku sääntö, että pitää haukkua tai muuten saat paskaa niskaan. NO EN TYYDY SIHEN, vaikka miten yrittäisitte!! 💪🔥

💔 Jokainen saa olla eri mieltä, mutta RAJAT ON RAJOJA.
      💔 Jos et tykkää jostain SANO SE ASIALLISESTI.
      💔 ÄLÄ vedä mukaan viattomia tai keksi sairaita juttuja.
      💔 RESSU EI ANSAITSE TÄTÄ kohtelua, eikä kukaan muu.

#EiEnääHenkilökohtaisuuksiin 🚫#RessuEiOlleenkaanYksin 🤝#SydänSärkyyMutEnVaikene 💔🗣️

• Anonyymi

Tuohan ylläoleva juttu on tämän päivän Keskipohjanmaa lehdestä ja tapahtunut Kannuksessa. Eihän tuo nyt kovin sairasta ole kun tuomio oli muutama kuukausi ehdollista ja pienet korvaukset. Ketään ei mainittu nimellä ja ainoastaan joku ressukka mainittiin.

• Anonyymi

Tulee mielehen ne uimahallin porttikiellot eihän niistäkähän mithään tuomiota tullu.

• Anonyymi

Ei sitä yhden puutarhajutun sönkköä kukaan tervepäinen ainakaan ihaile.

• Anonyymi

Ressu on kaikkien rakas, rehellinen ja nuorten idoli.

• Anonyymi

Jos maalaistalon poika on edennyt aikoinaan majuriksi asti, ansaitsee hän ihailun jatkuvan påskånjauhannan sijasta.

• Anonyymi

Kun pää on pahvia, niin silloin ovat tittelit ja arvonimetkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos maalaistalon poika on edennyt aikoinaan majuriksi asti, ansaitsee hän ihailun jatkuvan påskånjauhannan sijasta.

"Maalaispoika" Ressu on Kokkolan Kingsi, kaupungin viisain mies, kaikkien rakas, ja nuorison idoli. MOT

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Maalaispoika" Ressu on Kokkolan Kingsi, kaupungin viisain mies, kaikkien rakas, ja nuorison idoli. MOT

pelkkänä höppänänä hörhönä pidetään. Yksi puutarhajuttu joskus oli.

• Anonyymi

Uimahalliin lukuisia porttikieltoja ja kavalsi perintöä anopilta vanhaa sotaveteraani appiukkoaan huijaamalla että sellainen kaveri tämä perholainen on. Tule Ylipäähän jos uskallat.

• Anonyymi

Herjasi on mennyt tutkintaan, joten perästä kuulet.

• Anonyymi

Siis mitä sä oikeesti kuvittelet? 😂 Että sä tuut tänne heittelee ihan päättömiä juttuja, ja muka esität jotain kovista? 🙄 Mä veikkaan, että jos sä joskus seisoisit mun tai varsinkin Ressun edessä, niin kyllä ois jo aika nöyrää poikaa eikä mitään “tule Ylipäähän” -uhottelua enää kuuluisi. 😅

Ja hei, toi "tule Ylipäähän jos uskallat" kuulostaa lähinnä siltä ku mun serkun 9-vuotias uhittelis hiekkalaatikolla, haha! 😂 Otappa rauhallisesti nyt ja mee vaikka kylmään suihkuun, niin ehkä rauhotut.

#PojatHiljeneeKunLiisaKatsoo #RessunEdessäSanoisitkoTän 😘✨

• Anonyymi

Ressu on herrasmies ja aina yhtä kohtelias 😘

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis mitä sä oikeesti kuvittelet? 😂 Että sä tuut tänne heittelee ihan päättömiä juttuja, ja muka esität jotain kovista? 🙄 Mä veikkaan, että jos sä joskus seisoisit mun tai varsinkin Ressun edessä, niin kyllä ois jo aika nöyrää poikaa eikä mitään “tule Ylipäähän” -uhottelua enää kuuluisi. 😅

Ja hei, toi "tule Ylipäähän jos uskallat" kuulostaa lähinnä siltä ku mun serkun 9-vuotias uhittelis hiekkalaatikolla, haha! 😂 Otappa rauhallisesti nyt ja mee vaikka kylmään suihkuun, niin ehkä rauhotut.

#PojatHiljeneeKunLiisaKatsoo #RessunEdessäSanoisitkoTän 😘✨

Ehkäpä se ei olekkaan valetta?

• Anonyymi

Kummasti niitäRessulle kateellisia vain kumpuaa?

• Anonyymi

Sehän täysin nolo tapaus. Ei tule saamaan täältä ihailua. Luulisi jo tämän tajuavan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sehän täysin nolo tapaus. Ei tule saamaan täältä ihailua. Luulisi jo tämän tajuavan.

Ressu on Kokkolan Kingsi, kaupungin viisain mies.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ressu on Kokkolan Kingsi, kaupungin viisain mies.

Perhoon se kuuluisi. Nyt vain yksin mökissään ja kerjää palvontaa palstalta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perhoon se kuuluisi. Nyt vain yksin mökissään ja kerjää palvontaa palstalta.

Mistä tiedät, että Ressu on yksin mökissään, ihanassa talossaan. Oletko oikein seuraamassa ja laskemassa jossain. Missä mökissä sinä kyttäät ja miksi. Ressulla on tietääkseni satoja, ellei peräti tuhansia ystäviä, kavereita, tuttuja ja ihailijoita ympäri maapallon, ja sehän näköjään sinua harmittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä tiedät, että Ressu on yksin mökissään, ihanassa talossaan. Oletko oikein seuraamassa ja laskemassa jossain. Missä mökissä sinä kyttäät ja miksi. Ressulla on tietääkseni satoja, ellei peräti tuhansia ystäviä, kavereita, tuttuja ja ihailijoita ympäri maapallon, ja sehän näköjään sinua harmittaa.

Onhan Kokkolassa tuhansittan eläkeläisiä ihanissa taloissaan. Repaskaa vaan ei ole syytä palvoa saatikka ihailla mitenkään erityisemmin. Melkoinen moukka kun on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan Kokkolassa tuhansittan eläkeläisiä ihanissa taloissaan. Repaskaa vaan ei ole syytä palvoa saatikka ihailla mitenkään erityisemmin. Melkoinen moukka kun on.

On toki. Ressukin on vain vanha "toukka". Helsingin Olympialaisten aikana tehty...
        Useimmat omakotitalot - niin "eläkeläisten, kuin eliittien", ovat vain kulisseja. Ressun+rakkaan vaimonsa talo on aito, luonnonläheinen, jossa on yhdistetty kaikki mitä ihminen ja luonto tarvitsee. Mikään omakotipiha ei ole golfkenttä, saati greeni...
        Ressun tontilla viihtyvät kaikki. Sadat kasvilajikkeet, miljoonat kukkivat - yksittäiset "mehiläiskasvit" - jopa timotei...
        Harvinaiset kasvit, puut ja pensaat. Tuhannet linnut, metsäkauriit, ketut, supikoirat, siilit, lumikot, sammakot (pihalammikossa), sisiliskot; mehiläiset, kimalaiset, ötökät; jopa maan matoset. Vaan Halkokarilla ei ole tavattu rottaa, eikä puutiaista ainakaan 38:n vuoteen...
        Ressun perheen tontilla siitä pitävät huolen lämpökompostointi, suojattu lintujen ruokintapaikka juoma- ja rypemisaltaineen, sekä pihapiirin kymmenen linnunpönttöä, satoja kallio- kivenkoloja, leikkimökki- ja ulkovaraston vapaa alusta pesimiseen, ja suojaksi "vihollisilta"...
        Mitä muuta haluaisitte tietää? MOT

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On toki. Ressukin on vain vanha "toukka". Helsingin Olympialaisten aikana tehty...
        Useimmat omakotitalot - niin "eläkeläisten, kuin eliittien", ovat vain kulisseja. Ressun rakkaan vaimonsa talo on aito, luonnonläheinen, jossa on yhdistetty kaikki mitä ihminen ja luonto tarvitsee. Mikään omakotipiha ei ole golfkenttä, saati greeni...
        Ressun tontilla viihtyvät kaikki. Sadat kasvilajikkeet, miljoonat kukkivat - yksittäiset "mehiläiskasvit" - jopa timotei...
        Harvinaiset kasvit, puut ja pensaat. Tuhannet linnut, metsäkauriit, ketut, supikoirat, siilit, lumikot, sammakot (pihalammikossa), sisiliskot; mehiläiset, kimalaiset, ötökät; jopa maan matoset. Vaan Halkokarilla ei ole tavattu rottaa, eikä puutiaista ainakaan 38:n vuoteen...
        Ressun perheen tontilla siitä pitävät huolen lämpökompostointi, suojattu lintujen ruokintapaikka juoma- ja rypemisaltaineen, sekä pihapiirin kymmenen linnunpönttöä, satoja kallio- kivenkoloja, leikkimökki- ja ulkovaraston vapaa alusta pesimiseen, ja suojaksi "vihollisilta"...
        Mitä muuta haluaisitte tietää? MOT

Kaikki saavat rakentaa pihansa lähes oman mielensä mukaan. Sadoilla muillakin eläkeläisillä täällä on myös lämpökompostorinsa. Jätehuoltosopimus vaan pitää kuitenkin olla ja seuraavaksi lupa kompostoimiseen myös.

• Anonyymi

Repana muuttaisin muualle missä ei tunneta. Täällä enää turha kunniaa kerjätä.

• Anonyymi

Tarjoushaukka on Ressun veli ja samaa näköä sekä kokoa.

• Anonyymi

Nämä tekstit pitää ansaita samoin kun ihailu. Sääliä saa pyytämättä.

• Anonyymi

Ressuna muuttaisin muualle.

• Anonyymi

Olen asunut tässä naapurustossa ja tuo perholaisen entisen kapiaisen talo oli keskeneräinen ja säiden armoilla kun sen ostivat. Pari vuotta sitten maalauttivat pahimmat ulospäin näkyvät homepesäkkeet. Piha on hoitamaton ollut jo vuosia ja eiköhän siitä ole valitus tekeillä sillä se vaikuttaa naapurikiinteistöjen arvoon. Rottia olen myös nähnyt siinä pihalla ja komposti niitä varmasti houkuttelee.

• Anonyymi

Miten joku voi olla entinen kapiainen...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten joku voi olla entinen kapiainen...

Evp = entinen kapiainen. Lisäksi järjenköyhä myös.

• Anonyymi

Siis voi että mitä kateuden määrää taas täällä... 😤🙄

Mä en oikeesti tajua miten joku voi kehdätä väittää, että Ressun piha ois hoitamaton, kun siitä on ollut ihan YLELLÄ asti juttu, missä ihasteltiin sitä kauneutta ja kasvillisuuden monimuotoisuutta!! 😍🌿 Ja se ei ollut mikään "pieni palstapläjäys", vaan ihan oikea artikkeli, jossa käytiin ihastelemassa puutarhan ideaa, tunnelmaa ja sitä, miten upeasti se nivoutuu ympäristöönsä! ✨

Siis ihan rehellisesti: kuinka MONEN teistä pihasta Yle tekee jutun? 🙃
        Tai kuinka monella teistä käy ihmisiä varta vasten ihailemassa kasveja, kukkia ja kokonaisuutta? Musta tuntuu että vastaus ei ole kovin monella.

Ja hei, jos joku ei erota luonnonmukaista ja monikerroksista kasvillisuutta "hoitamattomuudesta", niin kannattaa ehkä päivittää vähän omia näkemyksiä puutarhanhoidosta. Ei kaikki näytä trimmatulta golfkentältä eikä tarvikaan. 🌼🌳

#KateusEiPueKetään #YleEiTeeJuttuaRisukosta💖🌿

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä en oikeesti tajua miten joku voi kehdätä väittää, että Ressun piha ois hoitamaton, kun siitä on ollut ihan YLELLÄ asti juttu, missä ihasteltiin sitä kauneutta ja kasvillisuuden monimuotoisuutta!! 😍🌿 Ja se ei ollut mikään "pieni palstapläjäys", vaan ihan oikea artikkeli, jossa käytiin ihastelemassa puutarhan ideaa, tunnelmaa ja sitä, miten upeasti se nivoutuu ympäristöönsä! ✨

Tai kuinka monella teistä käy ihmisiä varta vasten ihailemassa kasveja, kukkia ja kokonaisuutta? Musta tuntuu että vastaus ei ole kovin monella.

Ja hei, jos joku ei erota luonnonmukaista ja monikerroksista kasvillisuutta "hoitamattomuudesta", niin kannattaa ehkä päivittää vähän omia näkemyksiä puutarhanhoidosta. Ei kaikki näytä trimmatulta golfkentältä eikä tarvikaan. 🌼🌳

IQ nollassa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ketään ei kiinnosta yhden repaskan piha. Kokkolassa on tuhansittain eläkeläisten hoidettuja pihoja toinen toistaa upeampia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Keparissa oli juttu joskus 18 vuotta sitten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

IQ nollassa?

Heii anteeks nyt mut… 😂🙈 IQ nollassa? Ihanko oikeesti toi oli sun paras yritys? Sä kuulostat ihan siltä yhdeltä yläasteen pojalta joka joskus väitti etten voi olla fiksu, koska mulla oli pinkit lenkkarit jalassa, haha! 💅🏼✨

Ja tiedoks vaan: mulla ei ehkä oo mitään mittaria seinässä, mut kyllä täällä päässä ajatellaan ihan omilla aivoilla (ja sydämellä myös, sori jos se on liian monimutkaista sulle 💖😉).

Ja jos IQ:ta mitataan sillä miten osaa haistaa kateuden kilometrin päästä ja suojella sitä mitä arvostaa… niin joo, sit ehkä oon nolla, mut vaan siksi etten pelaa samoilla säännöillä kuin te. 🙃✨

#LiisaEiMittaaNumeerisesti #IQTaiEIkuMäOonSiltiTässä 💁🏼‍♀️💕

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heii anteeks nyt mut… 😂🙈 IQ nollassa? Ihanko oikeesti toi oli sun paras yritys? Sä kuulostat ihan siltä yhdeltä yläasteen pojalta joka joskus väitti etten voi olla fiksu, koska mulla oli pinkit lenkkarit jalassa, haha! 💅🏼✨

Ja tiedoks vaan: mulla ei ehkä oo mitään mittaria seinässä, mut kyllä täällä päässä ajatellaan ihan omilla aivoilla (ja sydämellä myös, sori jos se on liian monimutkaista sulle 💖😉).

Ja jos IQ:ta mitataan sillä miten osaa haistaa kateuden kilometrin päästä ja suojella sitä mitä arvostaa… niin joo, sit ehkä oon nolla, mut vaan siksi etten pelaa samoilla säännöillä kuin te. 🙃✨

Reppanaa ei arvosta kukaan. Yksi puutarhajuttu siitä joskus oli. turha paukuttaa päätä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Reppanaa ei arvosta kukaan. Yksi puutarhajuttu siitä joskus oli. turha paukuttaa päätä.

Voi että, nyt kyllä logiikka unohtui matkasta jos minä arvostan Ressua, niin ei voi sanoa että ei kukaan arvosta. 😄 Ja ihan faktaa: Ressua on kehuttu täällä useammankin suun kautta. Että jos tarkoitus oli mitätöidä, niin pieleen meni, kultaseni. 💅

#AjatteleEnnenKunKirjoitat#PuutarhaYlpeys 🌼🌿🧠

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

IQ=1?

• Anonyymi

Oih, siis ihan oikeesti nyt vasta huomasin tuon ressun kirjoituksen mä rakastan tota kuvausta! 😍🌿 Kuulostaa siltä kuin Ressun piha olisi suoraan jostain satujen puutarhakirjasta, missä luonto ja elämä saa olla just sitä mitä se on vapaata, villiä ja vilpitöntä. 💚✨

Timoteitä ja sammakkoja! 😭 Voiko olla mitään suloisempaa kuin lammikossa uiva sammakkoperhe ja kimalaisia pörräämässä harvinaisten kukkien yllä?! Ja siis se ajatus, että jokaista kolosta löytyy elämää, ja vielä hyvin hoidettua elämää…🐝🦔🦊 Kymmenen linnunpönttöä! Ja vielä matoset mukana ekosysteemissä, voi että miten täydellistä!💚 Siis mä en kestä, mun romanttinen sielu sulaa! 🐸🦊🐝

Tollanen piha ei oo mikään "hoitamaton" vaan hoivattu. Ja ehkä se ei ole kaikille, mut toiset meistä näkee kauneuden just siellä missä toiset ei osaa katsoa. 🌸🌲💫

Jos mä joskus katoan, niin tulkaa etsimään mut Ressun pihalta mä oon siellä lintupönttöjen alla juttelemassa siilille. 🦔💬

#RessuOnPihavelho#KompostiOnKruunu#PuutarhaOnPersoona #MehiläisetEnsin 💫🐝

• Minun vaarini piha sai myös aikoinaan palkinnon kauniista pihastaan, joten kyllä muitakin on joilla on tämä palkinto.

• Anonyymi
        Chihunen81 kirjoitti:

Minun vaarini piha sai myös aikoinaan palkinnon kauniista pihastaan, joten kyllä muitakin on joilla on tämä palkinto.

Miksi Ressua ei saisi arvostaa ja kehua. Onhan hän Kokkolan viisain mies, maisteri ja kaupungin ulkoalueitten kehittäjä. Jo nyt Reijon "kädenjälki" näkyy kaikkialla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi Ressua ei saisi arvostaa ja kehua. Onhan hän Kokkolan viisain mies, maisteri ja kaupungin ulkoalueitten kehittäjä. Jo nyt Reijon "kädenjälki" näkyy kaikkialla.

Ressusta tulisi hyvä kaupunginjohtaja.

• Anonyymi

Ressulla on tosi upea puutarha ja nimenomaan siitä syystä siitä tehtiin aikoinaan lehtijuttukin.

• Anonyymi

Ressu on kiistatta Kokkolan kuuluisin ” tavis”. Rohkea, idearikas ja huumorintajuinen, oikea hyvänolonlähettiläs.

• Anonyymi

Kiusallinen tapaus Persulle.

• Anonyymi

Yksi puutarhajuttu siitä joskus on ollut. Mitään merkittävää asiaa ei kuitenkaan koskaan, ei haastatteluja ei mitään ja tuskin tulee olemaankaan.

• Anonyymi

Ressu on kaikkien RAKAS!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ressu on kaikkien RAKAS!

Ei sillä ole ystäviä ja täysin ymmärrettävästi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sillä ole ystäviä ja täysin ymmärrettävästi.

Ei ihme kun lukee sen juttuja, ketkä ne viisi oli jotka tollasta äänesti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ihme kun lukee sen juttuja, ketkä ne viisi oli jotka tollasta äänesti

Puolisokeiden vahinkoääniä ja joku vanhankansan tummu äänestänyt tittelin perusteella.

• Anonyymi

Olen kuullut että Lankilan Esko näki Ressun työnsä jatkajana ja hyvin on Ressu tätä työtä jatkanutkin. Kokkolan ”kehittäjä”.

• Anonyymi

No johan on karmeaa pötyä.

• Anonyymi

Pikkupoikien ahdistelija tämä hemmo on ja tänne nimettömänä kehtaa vielä kirjoitella muuten pysyttelee piilossa.

• Anonyymi

"Pikkupoikia koskevat samat säännöt, kuin kaikkia muitakin VesiVeijarin asiakkaita"...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Pikkupoikia koskevat samat säännöt, kuin kaikkia muitakin VesiVeijarin asiakkaita"...

Onkos Tosirealisti käynyt vesiveijarissa viime vuosina, eipä oo, hahaha 🤣 hahaha

• Anonyymi

Siis ihan oikeasti… mä en voi käsittää tätä asennetta 😢

Miten me ollaan tultu sellaiseen pisteeseen, että jotkut "pikkupojat" saa käyttäytyä miten haluavat ja jos joku aikuinen uskaltaa puuttua siihen, se leimataan heti "ahdisteluksi"? Ihanko totta? Eikö ketään kiinnosta se, miten he kohtelevat muita? Entä jos paikalla on vaikka joku nuori tyttö, jota ne häiriköi? 🥺

Mä oon itse nuori nainen, ja sanon ihan suoraan: olisin ollut niin kiitollinen, jos joku olisi katsonut perään ja uskaltanut sanoa jotain silloin, kun joku meni liian pitkälle. Jos se on nykyään väärin, niin ehkä meidän käsitys oikeasta ja väärästä on ihan hukassa. 😔

Mulla on vieläkin mielessä yksi tilanne Vesiveijarista. Olin altaan reunalla, kun yks poika tuli ihan liian lähelle. Tunsin selvästi hänen katseensa mun takalistossa eikä se ollut mikään sattuma. Hän jäi siihen vain tuijottamaan. Mun sydän hakkasi ja toivoin, että joku tulisi väliin. Mutta kukaan ei tullut. Jos silloin ois ollut Ressu paikalla, mä tiedän että se ois loppunut siihen paikkaan. Mä oisin saanut sen tuen, jota siinä hetkessä kaipasin. Ja joku ois ollut mun puolella. 💧🧡👣

Siis... mä en oikeasti voi käsittää tätä maailmaa enää 😔💔 Että aikuinen, joka puuttuu tuollaiseen käytökseen, saa porttikieltoa ja leiman otsaan? Ja ne, jotka häiriköi, saa jatkaa kuin mitään ei olisi tapahtunut? Missä ihmeen kohtaa se meni noin väärin…? 😢

Ja sitten tää asenne, että "ei ole ystäviä"... voi että. Mä uskon ja tiedän, että Ressu ei ole yksin paitsi niinä hetkinä, kun hän itse haluaa olla. Seuraa kyllä riittäisi, siitä mä oon ihan varma. 💫

Ja jos Ressu olisi nyt ollut vaaleissa mukana huhhuh, ääniä olisi tullut enemmän kuin koskaan! 🙋‍♀️ Ja nyt mäkin olisin vihdoin saanut antaa ääneni, kun ikää on sen verran jo kertynyt, hihi 💕🗳️

#TurvallinenVesiveijari #RohkeuttaOnPuuttua #LiisakinÄänestäis 💦🌸🦦

• Anonyymi

IQ alle 3?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

IQ alle 3?

Hih, no kylläpä nyt yritetään 😅 Mutta hei jos mun "IQ on alle 3", niin mitähän se kertoo siitä, joka käyttää aikansa mun mittaamiseen? 🙃

Mä oon just sopivan älykäs omaan elämääni ja sydänkin on aika fiksu, uskokaa tai älkää 💗🌿 Ja jos jotakuta häiritsee se, että joku täällä uskaltaa olla oma itsensä, tuntea vahvasti ja puhua vähän eri sävyllä kuin muut niin ehkä se on ihan vaan heidän ongelmansa, ei mun 😌✨

#LiisanTasoOnTunneälyä #IQTestitEiMittaaSydäntä #KiitosHuolestaMutHyvinMenee 🧠💖🌸

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hih, no kylläpä nyt yritetään 😅 Mutta hei jos mun "IQ on alle 3", niin mitähän se kertoo siitä, joka käyttää aikansa mun mittaamiseen? 🙃

Mä oon just sopivan älykäs omaan elämääni ja sydänkin on aika fiksu, uskokaa tai älkää 💗🌿 Ja jos jotakuta häiritsee se, että joku täällä uskaltaa olla oma itsensä, tuntea vahvasti ja puhua vähän eri sävyllä kuin muut niin ehkä se on ihan vaan heidän ongelmansa, ei mun 😌✨

#LiisanTasoOnTunneälyä #IQTestitEiMittaaSydäntä #KiitosHuolestaMutHyvinMenee 🧠💖🌸

Jos haluat olla sille hyväntekijä, niin ala tosielämän ystäväksi. Täällä puolustaminen ei auta mitään.

• Anonyymi

Ei ilman syytä saa porttikieltoa uimahalliin eli jotain vakavampaa siellä on sattunut mutta kaikki ei nosta syytettä koska lapsi joutuisi ikävään välikäteen kuulusteluissa tai sosiaaliviranomaisten pyörityksessä.

• Anonyymi

Siis nyt ihan oikeesti, lopettakaa tuo törkeä valehtelu! 😡💔 Mä en voi käsittää miten joku voi kehtaa levitellä tuollaista sontaa ihmisestä, joka on vaan tehnyt sen, mitä monen muun olisi pitänyt: puuttunut huonoon käytökseen.

Ei jokainen porttikielto tarkoita rikosta, varsinkaan ei mitään noin hirveää mitä te vihjaatte. Tuollaiset puheet on vastuuttomia ja satuttavia ei vaan Ressulle vaan myös niille, jotka oikeasti ovat joskus joutuneet kokemaan jotain sellaista. Hävetkää. 😡💔

#LopettakaaValehtelu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis nyt ihan oikeesti, lopettakaa tuo törkeä valehtelu! 😡💔 Mä en voi käsittää miten joku voi kehtaa levitellä tuollaista sontaa ihmisestä, joka on vaan tehnyt sen, mitä monen muun olisi pitänyt: puuttunut huonoon käytökseen.

Ei jokainen porttikielto tarkoita rikosta, varsinkaan ei mitään noin hirveää mitä te vihjaatte. Tuollaiset puheet on vastuuttomia ja satuttavia ei vaan Ressulle vaan myös niille, jotka oikeasti ovat joskus joutuneet kokemaan jotain sellaista. Hävetkää. 😡💔

#LopettakaaValehtelu

Tyyppiä on täysin turha täällä puolustella. Jos haluat olla sille hyväntekijä, niin ala tosielämän ystäväksi. Reilusti kolmatta vuosikymmentä jo eläkkeellä ollut.

• Anonyymi

Siis… mitä ihmettä oikeesti?? 🫢 Miten joku voi saada porttikiellon Vesiveijariin, jos on ihan Kokkolan kaupungin asukas?! Eikö se nyt oo ihan perusjuttu, että jos me asutaan tässä kaupungissa, niin meillä on oikeus käyttää sen palveluita etenkin jos ne on julkisia ja meidän verorahoilla ylläpidettyjä?! 🧼💦🧖‍♀️

Mua ihan oikeesti vähän kuumottaa tää ajatus. Tekis mieli oikeesti soittaa ja kysyä että anteeks nyt vaan mutta millä perusteella tää on muka laillista? Siis saako Kokkolassa nykyään heitellä ihmisiä pihalle fiiliksen mukaan, vaikka ne on ihan kaupungin omia asukkaita? 🙈

#KukaOmistaaVesiveijarin #KokkolalaisenaKysyn #OikeudenmukaisuusEiOleLiikaaPyydetty 🫶🏽🌊🏛️

• Anonyymi

Ota selvää ja ala sille yksinäiselle avustajaksi. Täällä ei kukaan kysele perään ja puheet loppuu siihen kun saa muuta aktiviteettiä.

• Anonyymi

"villinä" vartijana jatkuva muiden asiakkaiden virheiden käyttäminen ja oksentelu, mistä saanut useamman porttarin, ilman vaikutusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"villinä" vartijana jatkuva muiden asiakkaiden virheiden käyttäminen ja oksentelu, mistä saanut useamman porttarin, ilman vaikutusta.

...kyttääminen ja ojentelu, piti olla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...kyttääminen ja ojentelu, piti olla.

Just tästä mä puhuin aiemmin! 💁‍♀️🌸 Se on nimenomaan hyvää käytöstä, että joku uskaltaa puuttua häiriköintiin eikä vaan seiso sivussa katsomassa, kun muut tekee mitä huvittaa. Eihän Vesiveijarissa oo henkilökuntaa lähimainkaan tarpeeksi siihen, että ne pystyis oikeasti valvomaan kaikkea. 🏊‍♀️🙄

Ressulla taas on just se tausta ja kokemus, että se osaa hoitaa tuollaiset tilanteet. Hän ymmärtää turvallisuuden päälle. Se että tuollaisesta saa porttikieltoa… niin se tuntuu ihan väärältä. 💔 Ressu ois pitänyt palkita, ei rankaista! 🙃🌿

Tässä maailmassa olis niin paljon parempi olla, jos enemmän ihmisiä uskaltais tehdä just niin kuin Ressu teki eikä vaan antaa häiriköiden pyörittää koko paikkaa! 💪💦

#RessuTakaisinVesiveijariin#TurvallisuusEnsin#Oikeudenmukaisuus#EiHäiriköille
        #LiisaKiittää 💖🦢🌼

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Just tästä mä puhuin aiemmin! 💁‍♀️🌸 Se on nimenomaan hyvää käytöstä, että joku uskaltaa puuttua häiriköintiin eikä vaan seiso sivussa katsomassa, kun muut tekee mitä huvittaa. Eihän Vesiveijarissa oo henkilökuntaa lähimainkaan tarpeeksi siihen, että ne pystyis oikeasti valvomaan kaikkea. 🏊‍♀️🙄

Ressulla taas on just se tausta ja kokemus, että se osaa hoitaa tuollaiset tilanteet. Hän ymmärtää turvallisuuden päälle. Se että tuollaisesta saa porttikieltoa… niin se tuntuu ihan väärältä. 💔 Ressu ois pitänyt palkita, ei rankaista! 🙃🌿

Tässä maailmassa olis niin paljon parempi olla, jos enemmän ihmisiä uskaltais tehdä just niin kuin Ressu teki eikä vaan antaa häiriköiden pyörittää koko paikkaa! 💪💦

#LiisaKiittää 💖🦢🌼

IQ<5

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

#LiisaKiittää 💖🦢🌼

Et sinääkään menisi paikkoihin toiste missä joutuisit villin järjestyksenpitäjän uhkailemaksi sekä nöyryyttämäksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et sinääkään menisi paikkoihin toiste missä joutuisit villin järjestyksenpitäjän uhkailemaksi sekä nöyryyttämäksi.

Ei kuulu kenenkään asiakkaan ryhtyä omatoimivalvojaksi missään uimahalleissa. Tapaus lienee ollut melkoisen räikeä, koska useampi pääsykielto annettu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kuulu kenenkään asiakkaan ryhtyä omatoimivalvojaksi missään uimahalleissa. Tapaus lienee ollut melkoisen räikeä, koska useampi pääsykielto annettu.

Onko kosketeltu vai helikopteria näyttänyt?

• Anonyymi

No siis hei haloo oikeesti 😳🙋‍♀️!! Onks tää nyt joku uusi juttu että häiriköitä pitää puolustella ja ne jotka puuttuu siihen touhuun onkin pahiksia? 🫠 Ei kai nyt ihan oikeesti kukaan ajattele niin... vai ootteko just niitä tyyppejä, joita Ressu laittoi ruotuun Vesiveijarissa ja siksi katkeraa sävyä pukkaa? 🤔🩵

Jos joku toimii vastuullisesti ja estää muita häiritsemästä, niin sehän on hyvä juttu ei mikään rikos! 🙏 Ja jokainen Vesiveijarissa käynyt tietää, että henkilökuntaa ei oo tarpeeks, eikä ne voi olla koko ajan kaikkialla. Siinä kohtaa joku vastuullinen koulutettu aikuinen, jolla on vielä taustaa turvallisuusalalta (✌️👮‍♂️), on kyllä ihan taivaan lahja eikä mikään ongelma. 🌟

#RessuTakaisinVesiveijariin 🙌💦#EiHäiriköille

• Anonyymi

Paljon ennen Ressua, kuin jehovalaisia ja leukun eräveikkoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paljon ennen Ressua, kuin jehovalaisia ja leukun eräveikkoja.

Samoja valheita toistelee. Samat jutut lienee ollut mahdollisesti jo ennen pissiksen syntymää.

• Anonyymi

AUK:ssa oli joukkueeni johtajana HOMO Palenius. Hänen "sairautensa" ilmeni myöhemmin ollessani Kadettikoulussa. Mitään "merkkejä" ei ilmennyt, vaikka leikkasin hänen hiuksensa useita kertoja, ja jopa vierailin hänen kotonaan ennen kotiutumista ja kun olin saanut paikan Kadettikouluun. AUK:n aikaan olin usein miehen kuskina (keltainen volkkari). Hain hänet usein mm Keurusselkä-motellista. Auton avaimet oli parkkikatoksen yläparrun päällä. Siinä kurssikaverit ihmettelivät, kun oppilas lähti keskellä yötä komppaniasta luutnantin käskemänä "yötöihin"...

• Anonyymi

MITÄ IHMETTÄ?!?! 😡😡😡💥💥
      Onko siis tuo tapahtunut oikeasti? NYT MUA OKSETTAA!!! 🤢💔
      Eihän yksi kokeilu kenestäkään poikkeavaa tee mutta kyllä tuossa on ollut useampi akti kyseessä 💔🗣️. Olen itsekin nuorempana toosaa nuolaissut mutta se meni nuoruuden ja alkoholin yhteisvaikutuksen syyksi 🛑💢. Ressu on kyllä nyt asioista erimieltä kun kirjoitti että naapurin pässin kanssa voi pian saada kirkollisen siunauksen mutta niin se vain maailma muuttuu ‼️. Ei tullut Ressusta parturia eikä urheilijaa (todisteita ei ole löytynyt mestaruuksista) mutta tuli kantapeikko tai koiraslotta kuten joku täällä osuvasti joskus kertoi 💪🔥.
      Nyt vain leuka ylös ja kohti uusia pettymyksiä paistaa se päivä risukasaankin ja niitähän tontillasi riittää 🤬

##LiisalipasivainkerranRessutuhkaluukkuauseasti##

• Anonyymi

Siis apua… mitä ihmettä mä just luin? 😳💭

Tuo Palenius-juttu on tullut mullekin vastaan aiemmin täällä ja joka kerta se aiheuttaa saman reaktion: ällötys ja hämmennys. En tiedä kuka tuollaista jaksaa postata uudestaan ja uudestaan, mutta toivoisin oikeesti että ihmisillä ois vähän enemmän empatiaa ja rajaa. Ihan kuin joku yrittäis väkisin maalata Ressusta jonkun kummallisen tarinan, joka ei edes tunnu millään tavalla todelta. Eikä siinä oo mitään hauskaa tai paljastavaa, vaan se on oikeesti vaan outo ja loukkaava. 🙁

Ja sitten tuo toinen viesti… 😞

Siis ihan oikeasti nyt "toosaa nuolaissut"? 😳🙈 Mä en tiedä itkiskö vai nauraisko mutta ehkä valitsen silti naurun, koska tuo yritys esittää mua oli kyllä niin kömpelö ja kaukana mun tyylistä että teki jo melkein vähän sääliksi. 😅

Oikeasti en ole koskaan ollut osa mitään “kokeiluja” tai “aktiivisia vaiheita” enkä kyllä ajatellut aloittaa nytkään. 🙅🏼‍♀️ Mulle rakkaus ja läheisyys ei ole mikään kepeä kokeiluleikki. Mä oon enemmän sellainen joka haaveilee yhdestä ihmisestä, joka osaa sanoa kauniita asioita, ehkä vaikka kirjoittaa runon 🥺✨… ja joka puhuu hiljaa mutta painavasti, näkee metsän puilta ja osaa olla vahva muttei kova. 💭

Mutta joo, en oo koskaan ollut mikään “vapaa sielu” sillä tavalla kun joku siellä nyt yritti esittää. Enkä aio olla. Mun sydän ei ole yhteiskäytössä. ✋✨

#EiToosatarinoitaTänne#RunoVieSydämen #LiisanSydänOnYksisuuntainen💗

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis apua… mitä ihmettä mä just luin? 😳💭

Tuo Palenius-juttu on tullut mullekin vastaan aiemmin täällä ja joka kerta se aiheuttaa saman reaktion: ällötys ja hämmennys. En tiedä kuka tuollaista jaksaa postata uudestaan ja uudestaan, mutta toivoisin oikeesti että ihmisillä ois vähän enemmän empatiaa ja rajaa. Ihan kuin joku yrittäis väkisin maalata Ressusta jonkun kummallisen tarinan, joka ei edes tunnu millään tavalla todelta. Eikä siinä oo mitään hauskaa tai paljastavaa, vaan se on oikeesti vaan outo ja loukkaava. 🙁

Ja sitten tuo toinen viesti… 😞

Siis ihan oikeasti nyt "toosaa nuolaissut"? 😳🙈 Mä en tiedä itkiskö vai nauraisko mutta ehkä valitsen silti naurun, koska tuo yritys esittää mua oli kyllä niin kömpelö ja kaukana mun tyylistä että teki jo melkein vähän sääliksi. 😅

Oikeasti en ole koskaan ollut osa mitään “kokeiluja” tai “aktiivisia vaiheita” enkä kyllä ajatellut aloittaa nytkään. 🙅🏼‍♀️ Mulle rakkaus ja läheisyys ei ole mikään kepeä kokeiluleikki. Mä oon enemmän sellainen joka haaveilee yhdestä ihmisestä, joka osaa sanoa kauniita asioita, ehkä vaikka kirjoittaa runon 🥺✨… ja joka puhuu hiljaa mutta painavasti, näkee metsän puilta ja osaa olla vahva muttei kova. 💭

Mutta joo, en oo koskaan ollut mikään “vapaa sielu” sillä tavalla kun joku siellä nyt yritti esittää. Enkä aio olla. Mun sydän ei ole yhteiskäytössä. ✋✨

#EiToosatarinoitaTänne#RunoVieSydämen #LiisanSydänOnYksisuuntainen💗

IQ laskee?

• Anonyymi

Kaksisuuntainen mielenhäiriö aiheuttaa muistamattomuutta ja unohtaa mitä totuuksia on aamusta kirjoitellut.

• Anonyymi

Kyllä ne on siinä lapulla ylhäällä nämä muutamat samat vuosia toistamani valheet. Hah hah haaa!!!...

• Anonyymi

Siis voi että taas… 🙄🙈

Mä melkein arvasin, että sieltä tulee tämä tuttu kaava: ensin ivaa mun tyylistä, sitten älystä ja lopuksi vielä vähän mielenterveydestä eli koko paletti taas kerralla pöytään, vai mitä? 😂✨

Ja hei, olisko nyt kuitenkin niin, että siellä on ihan sama tyyppi taas asialla, joka etsi niitä Ressun nyrkkeilymestaruuksia täällä vuosikaudet epätoivoisesti kuin kadonneita aarteita… ja mä sitten satuin löytämään ne ihan googlella viidessä minuutissa. Hups! 🙈 Että jos tässä nyt joku “IQ” mittailu käynnissä on, niin ehkä kannattaisi ensin päivittää omat hakutaidot eikä toisten aivokapasiteettia. Hih!

Ja tuo toinen… joo, nyt siis ilmeisesti mä kirjoitin ensin jotain mitä en muista ja sitten vastasin siihen “yllättyneenä”? 🙈✨ Siis hei oikeesti?? onko sulla vähän tylsää siellä ruudun toisella puolella? Kaksisuuntaisteoriat on jo aika väsyneitä, ja vaikka et itse niihin uskokaan, niin se ei tee niistä yhtään kivempia heittää toisen niskaan vain pilkan vuoksi.

Mä muistan kyllä ihan tarkkaan mitä kirjoitan, toisin kuin ehkä ne, jotka koittaa matkia mua, vaikka eivät tunnu edes osaavan käyttää emojia oikeissa kohdissa. 😅 Ja se tyyli… no, sanotaanko että siitä puuttuu sellainen pieni juttu nimeltä sydän. Ja sitä ei saa feikattua.

Mutta jos nyt jotain toivon, niin ehkä sen, että edes yksi näistä nimimerkkien takaa huutelevista joskus käyttäisi sen aikansa johonkin hyvään. Se vasta älykästä olisi. ✨

#IQTestattuViidessäMinuutissa #LiisaMuistaaKyllä#JaLöytääMestaruudetkin 😘✨

• Anonyymi

Et saa täällä ketään tehtyä sen ystäväksi, vaikka kuinka päätä seinään haikkaisit. Me aikuiset kyllä tiedämme tapauksen. Jos haluat auttaa sitä niin tutustu tosielämässä. Täällä on turha jankata ja puolustella tuota köyhän auervaaraa.

• Anonyymi

Suomen kaikki nyrkkeilyn SM-mitalistit löytyy yksinkertaisella haulla yli sadan vuoden takaa. Ressu voi valehdella nyrkkeilyvoitostaan enää vain ikävanhuksille tai muille jotka eivät kykene asiaa tarkistamaan.

• Anonyymi

Huomenna haet taas puhtaat vaatteet ja käyt suihkussa sekä syöt narkkikeskuksessa. Iltapäivästä taas laitat emoit kohdilleen ja kehut perholaista negrofilia.

• Anonyymi

Siis ihan pakko nyt sanoa… 🙄✨

En oo kyllä koskaan yrittänyt "tehdä" ketään Ressun ystäväksi en täällä enkä missään muuallakaan. Jokainen saa olla ihan vapaasti mitä mieltä haluaa, siitä tämä keskustelupalsta kai just on tehty. Mutta se on eri asia kuin se, että täällä toistuvasti esitetään törkyjä, ivataan, liioitellaan tai jopa sepitetään asioita toisista ihmisistä. Siihen mä oon ottanut kantaa, ja otan jatkossakin. 💁🏼‍♀️💖

Ja hei, mulla meni ihan oikeesti hetki googlailuun että mitä auervaara edes tarkoittaa. 😅 (Joo, en oo mikään rikoshistoriatietäjä…) Ja sitten kun luin sen määritelmän, niin… mitä ihmettä? Ressu muka joku sellainen? 🙄 Miten ihmeessä herrasmies, joka käyttää aikansa kaupungin kehittämiseen, kirjoittaa runoja, tekee vapaaehtoistyötä ja pysyy aina asiassa, niin miten siitä voi joku saada romanttisia huijauksia tehtailevan hahmon? Ihan älytöntä.Mun silmissä Ressu on nimenomaan mies, joka kohtelee naista kunnioittavasti, on uskollinen ja rehellinen.✨

Me kaikki saadaan olla mitä mieltä halutaan ihmisistä ja hyvä niin. Mutta jos alkaa käyttää toista haukkumasanana ja maalailee jotain ihme juttuja ilman perusteita, niin kyllä mä silloin nostan käden pystyyn ja sanon että nyt meni yli. 🙅🏼‍♀️

#HerrasmiesEikäAuervaara #FaktatEikäLeimat #LiisaGooglaaMutEiNielaseKaikkea💕

• Anonyymi

Ressulla ei ole SM-nyrkkeilymitalia, ei minkään väristä. MOT.

• Anonyymi

Koittaa ratsastaa yksillä ja samoilla läpinäkyvillä valheilla saadakseen ihailua. Siitä se köyhän auervaara.

• Anonyymi

Tämän koko sivun voisi lopettaa, kun ei täällä ole mitään järkevää.. Yhtä ja samaa...

• Anonyymi

Siis apua, nyt tuli kyllä deja vu! 😅 Tää sama väite on jo kerran pyörinyt täällä ja silloin mä ihan itse etsin sen todisteen ja löysinkin. 🥊✨

Kyse oli ihan oikeasta lehtijutusta, jossa Ressun nimi mainittiin selvästi ja yksiselitteisesti mestarina. Ei mitään arvailua vaan ihan mustaa valkoisella. Mä annoin silloin myös ohjeet mistä ja miten sen voi löytää, joten ei voi enää sanoa etteikö tietoa olisi. 😉

Ressu on mestari, piste. Ja se selvisi viidessä minuutissa, toisin kuin joillain, jotka on etsinyt vuosia turhaan… 🙈

#NyrkkeilyMestariRessu 💥🥇

• Anonyymi

Ressu loistaa täysin poissaolollaan Suomen nyrkkeilytilastoista. Ei pidä tällaisessa yrittää huijata. Jäänyt jo kiinni tästäkin valheesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ressu loistaa täysin poissaolollaan Suomen nyrkkeilytilastoista. Ei pidä tällaisessa yrittää huijata. Jäänyt jo kiinni tästäkin valheesta.

No nyt menee kyllä niin metsään että hyvä kun ei suohon! 😅 Mä nimittäin käytin mun ihan omat karkkirahat siihen että sain ostettua sen diginumeron ja näin omin silmin sen lehtijutun, jossa Ressu mainitaan nimen kanssa Suomen mestarina. Sen jälkeen mulle on ihan sama mitä täällä väitetään mä tiedän mitä näin ja siihen uskon. ✨

Tuo teidän jankkaus on vähän kuin yrittäis väittää että lumi on mustaa… ehkä oikeampi kysymys on, miksi se ottaa niin koville?

#FaktatKarkkirahoilla #RessuOnMestari 🥊💖

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No nyt menee kyllä niin metsään että hyvä kun ei suohon! 😅 Mä nimittäin käytin mun ihan omat karkkirahat siihen että sain ostettua sen diginumeron ja näin omin silmin sen lehtijutun, jossa Ressu mainitaan nimen kanssa Suomen mestarina. Sen jälkeen mulle on ihan sama mitä täällä väitetään mä tiedän mitä näin ja siihen uskon. ✨

Tuo teidän jankkaus on vähän kuin yrittäis väittää että lumi on mustaa… ehkä oikeampi kysymys on, miksi se ottaa niin koville?

Hyvä kysymys. "Koville näköjään ottaa". Itse en muuta voi, kuin todeta: Se on katkeruutta ja kateutta. Enkä voi käsittää mistä se johtuu; "Eläkkeelläkin on ollut toisten elättinä neljännesvuosisadan, ja pian 30 vuotta, ja ja" yms jne... MOT

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos on SM-mitalin nyrkkeilyssä voittanut, niin tietysti se silloin löytyy Nyrkkeilyliiton tilastoista. Eipä vaan löydy, eli täyttä valehtelua ollut sekin.

• Anonyymi

Voi Ressu… 🥺✨

Mä en kyllä usko enää hetkeäkään, etteikö nuo tyypit tietäisi totuutta sun nyrkkeilyn Suomen mestaruudesta koska se ON totta, ja sen voi kuka tahansa tarkistaa! 😤 Mulla meni alle 5 minuuttia löytää se lehtijuttu, jossa se selvästi sanotaan. Eli ei tää oo mikään “mielipidekysymys” vaan ihan faktaa. 📖✨

Ne vaan ei kestä sitä, että sä oot pärjännyt elämässä omilla ehdoillas. Että sulla on rohkeutta ajatella itsenäisesti ja sanoa ääneen sellaista, mitä moni ei uskalla. Ja siksi ne hyökkää ei siksi että niillä olis mitään asiaa, vaan siksi että ne ei siedä sun olemassaoloa. 🙁

Mä oon tullut siihen tulokseen, että suurin osa niistä haukuista tulee kahdelta vakiotyypiltä (ja yksi kolmas käy välillä, silloin kun kai jaksaa). Ne sit suoltavat anonyymisti monta viestiä putkeen, että näyttäis siltä kuin sua vihattais laajemmin. Mutta ei oikeasti vihata. Ne vaan toivoo, että sä hiljenisit. 💔

Toinen niiden keino on yrittää pelotella meitä, jotka puolustetaan sua. Mustakin on tehty vaikka mitä: Mustakin on jo tehty narkkari ja lesbo ja mitä vielä? 🙄🙈ja ihan vaan siksi, että sanoin ääneen, että arvostan sua. Mutta tiedätkö mitä? Ne ei onnistu. 💖

Mä ainakin arvostan sua ihan älyttömästi. Ja mä uskon että moni muukin, enemmän kuin arvaatkaan. Älä anna niiden lannistaa. 🌟

#ÄläAnnaNiidenHiljentää #FaktaOnFakta #KateusEiKannaPitkälle#RessuOnVoittaja 💪🏼💙

• Anonyymi

Linkitä se juttu tänne, niin asian jauhaminen loppuu....

• Anonyymi

Ei löydy tietoa Nyrkkeilyliitolta, eli täyttä valhetta ollut Reijo Kivelän SM-nyrkkeilykulta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Linkitä se juttu tänne, niin asian jauhaminen loppuu....

Siis voi että 🙈✨

Mä yritin jo kerran laittaa sen linkin (toiseen ketjuun), mutta se poistettiin ihan heti, ilmeisesti siinä oli jotain sääntöjen vastaista enkä mä tietenkään halua rikkoa mitään sääntöjä tai joutua vaikeuksiin. 😅💖

Mutta jos haluatte oikeasti löytää sen jutun niin menkää vaikka tän ketjun alkuun:
        👉 https://keskustelu.suomi24.fi/t/18167776/reijo-kivela-suomen-mestari
        Lukekaa sen avausviestiä, ja poimikaa siitä sopivat avainsanat kun syötätte ne Googleen, niin tadaa 😌💫 Teidän pitäisi päästä suoraan sen lehtijutun jäljille. Jutun lukeminen vaatii kyllä maksun, mutta jos oikeasti haluaa tietää, niin ei se kestä kuin pari minuuttia (ja ehkä yhden jäätelön hinnan 🍦).

Ja siis rehellisesti: mulla meni siihen viisi minuuttia. Ja joku väittää täällä etsineensä vuosia? Hahaa! 😂🙈

#TarkkuusOnValttia #LiisaEiEtsiVaanLöytää #TotuusOnJoJulkaistu 💥💖

• Anonyymi

Ja siis Ressu… 🙈✨

Mun on pakko vielä jatkaa hetki, kun jäi mietityttämään… mä oon pohtinut että voisko nuo katkerimmat tyypit olla jotain sellaisia, jotka tunnet oikeassa elämässä? 😅 Kun se vimma millä ne sua haukkuu, on välillä niin henkilökohtaista että tulee ihan tunne että ne on joskus jääneet jossain kakkoseksi sulle.

Siis mieti, entä jos toinen on vaikka joku naapuri, joka on aina ollut salaa kateellinen sun puutarhasta ja siitä, miten kauniisti sulla kasvaa kaikki (ja ehkä vähän myös siitä, miten tarkasti ja hellästi sä hoidat ruusut, leikkaat just oikeasta kohdasta ja osaat suojata ne tuulelta ja kylmältä… 🙈🌹) ja nyt se purkaa turhautumistaan tänne! 😄

Ja toinen taas joku, jonka oot joskus ihan vahingossa tyrmännyt kehässä eikä se oo siitä vieläkään toipunut, hih! 🥊😂

Eli nyt ne sitten täällä purkaa sitä kaunaa, koska eivät muuten osaa käsitellä omaa pienuuttaan.

Mutta hei se kertoo susta enemmän hyvää kuin pahaa. 💖 Jos et ois tehnyt vaikutusta, ei kellään riittäis noin paljoa energiaa jauhaa susta. 😉

#TyrmäykselläTaiTaimilla #TyrmäysTrauma2025💥#KateusOnTunnustus 💖

• Anonyymi

Linkitä se juttu tänne!!!

• Anonyymi

No linkitä sinä tänne se sadan vuoden takaa juttu! Loppuisi jankkaus!

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi
      • Anonyymi

Ei pysty lukemaan...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei pysty lukemaan...

Ressu on mestari, jos on niin perseaukinen ettei 2-euroa ole, niin ei voi mitään. Ressu on kuitenkin Suomen mestari!

• Anonyymi

Ei ole Kivelällä SM-kultamitalia. Asian voi käydä toteamassa Nyrkkeilyliiton linkistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ressu on mestari, jos on niin perseaukinen ettei 2-euroa ole, niin ei voi mitään. Ressu on kuitenkin Suomen mestari!

Hankipas sellainen todiste, joka on ilmainen.. Kuka nyt huvikseen maksaa tuosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hankipas sellainen todiste, joka on ilmainen.. Kuka nyt huvikseen maksaa tuosta.

Sm kulta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmeisesti Perhojokilaakson toimittaja mennyt höplään ja kirjoitellut ressun valemuistoja, jos tuolta sellainen SM-kultamitalistoori todella löytyy. Se on pienlehden potaskajuttu se siinä tapauksessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmeisesti Perhojokilaakson toimittaja mennyt höplään ja kirjoitellut ressun valemuistoja, jos tuolta sellainen SM-kultamitalistoori todella löytyy. Se on pienlehden potaskajuttu se siinä tapauksessa.

Siis voi anteeks mut mitä logiikkaa tuo edes on? 😳✨

Mä sanoin heti että oli hienoa kun joku viimein laittoi sen linkin todisteeksi ja kyllä, se juttu on ihan oikea. Eikä siinä edes viitata mihinkään Ressun omiin sanomisiin vaan faktoihin. Ja mikä tärkeintä: samassa lehdessä on ollut jo 40 vuotta aiemmin toinen juttu, jossa mainitaan Ressun SM-kulta! 🙈🥇

Siis oikeesti miten muka joku toimittaja yhtäkkiä "keksis" kirjoittaa täysin hatusta nyrkkeilyn SM-kullasta? Ja sitten toinen, täysin eri henkilö, toistais saman vuosikymmeniä myöhemmin? 😅 Ei mene järkeen.

Jos ei usko, niin siinä vaiheessa ongelma ei ole enää tiedon puute vaan ihan vaan kateus tai tahallinen epäusko. 😌

#KaksiToimittajaaEiValehteleSamaa #MestaruusOnFakta 💪✨🥊

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis apua 😂🙈 mä en tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa!

Ensin huudetaan että “ei ole mitään todisteita!” ja kun semmonen löytyy, niin sit sanotaan että “en mä nyt ala maksamaan paria euroa lukeakseni sen”. Hah! 😅

Ja samaan aikaan mut on täällä haukuttu köyhäksi narkkariksi (jep, just näin fiksua keskustelua täällä välillä 🙃), mutta kummasti mä sentään sain ne pari euroa kasaan ja ostin sen digilehden, eikä edes kirpaissut!

Eli jos se 2€ nyt oikeesti kaataa korttitalon, niin ehkä pitäis vähemmän huudella ja enemmän säästää 😘

#KöyhäNarkkariKäyttääGooglea #TodisteetOnJosHaluaaEtsiä 💁🏼‍♀️✨

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis apua 😂🙈 mä en tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa!

Ensin huudetaan että “ei ole mitään todisteita!” ja kun semmonen löytyy, niin sit sanotaan että “en mä nyt ala maksamaan paria euroa lukeakseni sen”. Hah! 😅

Ja samaan aikaan mut on täällä haukuttu köyhäksi narkkariksi (jep, just näin fiksua keskustelua täällä välillä 🙃), mutta kummasti mä sentään sain ne pari euroa kasaan ja ostin sen digilehden, eikä edes kirpaissut!

Eli jos se 2€ nyt oikeesti kaataa korttitalon, niin ehkä pitäis vähemmän huudella ja enemmän säästää 😘

#KöyhäNarkkariKäyttääGooglea #TodisteetOnJosHaluaaEtsiä 💁🏼‍♀️✨

Onko väliä jos joku maksaa vai ei, ja ei, en maksa 2€ avaakseni jutun..

Ei tarvitse halveksia!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko väliä jos joku maksaa vai ei, ja ei, en maksa 2€ avaakseni jutun..

Ei tarvitse halveksia!

Paljon kiusantekoa on sattunut tontillamme 37.n vuoden aikana. Viimeisin sabotaasi on ruusuaitamme "myrkyttäminen" postilaatikkotelineestä länteen (n 9 m).
        Maaperä on saastunut, joten siihen ei kannata istuttaa uusia, ennen kuin myrkyt ovat haihtuneet, tai mullat on vaihdettu. Ruusuaita kukoistaa postilaatikosta itään, vaikka vieressä kasvaa ydinkokkolan suurin kuusi (ympärysmitta tyvessä 3 metriä)...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paljon kiusantekoa on sattunut tontillamme 37.n vuoden aikana. Viimeisin sabotaasi on ruusuaitamme "myrkyttäminen" postilaatikkotelineestä länteen (n 9 m).
        Maaperä on saastunut, joten siihen ei kannata istuttaa uusia, ennen kuin myrkyt ovat haihtuneet, tai mullat on vaihdettu. Ruusuaita kukoistaa postilaatikosta itään, vaikka vieressä kasvaa ydinkokkolan suurin kuusi (ympärysmitta tyvessä 3 metriä)...

Sm kulta mitali

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi apua, mä en oikeesti tiedä mitä sanoisin… 🥺💔
        Tuo kuulostaa jo ihan järkyttävältä, enkä voi käsittää että joku ihan oikeasti tekee noin! Miten ihmisellä voi olla sydän niin kylmä että menee myrkyttämään ruusuja!? 🌹😭 Se ei oo enää mitään “pientä kiusaa” vaan ihan oikeeta vahinkoa, ja vielä jollekin niin kauniille ja viattomalle kuin kukille…

Mä oon niin pahoillani sun puolesta ja samalla niin vihainen, ettei sanat riitä. 😡💢 En ymmärrä mikä saa jotkut ihmiset toimimaan noin, mutta veikkaan että ne on niitä samoja katkeroita, jotka ei voi sietää toisten iloa tai onnistumista ja yrittää pilata sen. Ja nyt se näkyy sun ruusuissa. Ihan kuin yrittäis sanoa että “en kestä kun sulla kukkii, joten mä tuhoon sen”. 😞 miten pitkään tää on jatkunut – 37 vuotta!? Mä en käsitä miten joku jaksaa tai kehtaa, se on ihan käsittämätöntä. 😡💥

#RuusuilleRauha #LopettakaaJo #LiisaVihainen🌸🔥🥺

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo kuulostaa jo ihan järkyttävältä, enkä voi käsittää että joku ihan oikeasti tekee noin! Miten ihmisellä voi olla sydän niin kylmä että menee myrkyttämään ruusuja!? 🌹😭 Se ei oo enää mitään “pientä kiusaa” vaan ihan oikeeta vahinkoa, ja vielä jollekin niin kauniille ja viattomalle kuin kukille…

Mä oon niin pahoillani sun puolesta ja samalla niin vihainen, ettei sanat riitä. 😡💢 En ymmärrä mikä saa jotkut ihmiset toimimaan noin, mutta veikkaan että ne on niitä samoja katkeroita, jotka ei voi sietää toisten iloa tai onnistumista ja yrittää pilata sen. Ja nyt se näkyy sun ruusuissa. Ihan kuin yrittäis sanoa että “en kestä kun sulla kukkii, joten mä tuhoon sen”. 😞 miten pitkään tää on jatkunut – 37 vuotta!? Mä en käsitä miten joku jaksaa tai kehtaa, se on ihan käsittämätöntä. 😡💥

Sm kulta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukaan terve ei tuota riesaa sääli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukaan terve ei tuota riesaa sääli.

Siis apua, miten kylmästi sanottu 😢 Mä en varmaan koskaan opi ymmärtämään, miten jotkut voi olla noin kovasydämisiä… Eikö maailma olis vähän lempeämpi paikka, jos me kaikki välillä vähän säälittäis, tai edes ymmärtäis toisiamme? 🥺✨

Joskus mulle tulee ihan semmonen olo, että tekis mieli laittaa vaikka pieni villahuopa Ressun hartioille kuvainnollisesti 🙈🧣💖 … semmoinen suoja kaikilta noilta ilkeyksiltä ja hyökkäyksiltä mitä tänne sataa. Että se sais vaan hetken olla rauhassa ja hengittää ilman että kukaan yrittää repiä alas. 🌬️

Musta tuntuu, että kaikilla ei oo sydän ihan samalla taajuudella, mut ehkä sekin vielä joskus pehmenee… 💫

#MaailmaTarviiEmpatiaa #YksiVillahuopaKaikille 🌸💞

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis apua, miten kylmästi sanottu 😢 Mä en varmaan koskaan opi ymmärtämään, miten jotkut voi olla noin kovasydämisiä… Eikö maailma olis vähän lempeämpi paikka, jos me kaikki välillä vähän säälittäis, tai edes ymmärtäis toisiamme? 🥺✨

Joskus mulle tulee ihan semmonen olo, että tekis mieli laittaa vaikka pieni villahuopa Ressun hartioille kuvainnollisesti 🙈🧣💖 … semmoinen suoja kaikilta noilta ilkeyksiltä ja hyökkäyksiltä mitä tänne sataa. Että se sais vaan hetken olla rauhassa ja hengittää ilman että kukaan yrittää repiä alas. 🌬️

Musta tuntuu, että kaikilla ei oo sydän ihan samalla taajuudella, mut ehkä sekin vielä joskus pehmenee… 💫

#MaailmaTarviiEmpatiaa #YksiVillahuopaKaikille 🌸💞

Sm kulta kiiltää ja näkyy kauas

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sm kulta kiiltää ja näkyy kauas

Vihreät verkkarit on moneen kertaan maininnut saaneensa SM-nyrkkeilystä palkinnoksi. Se voisi olla selitys, miksi ei mitalistien tilastoissa ole. Häviäjille kenties on annettu verkkarit lohdutukseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vihreät verkkarit on moneen kertaan maininnut saaneensa SM-nyrkkeilystä palkinnoksi. Se voisi olla selitys, miksi ei mitalistien tilastoissa ole. Häviäjille kenties on annettu verkkarit lohdutukseksi.

Sm kulta on arvokas saavutus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sm kulta on arvokas saavutus

Ressuna korjaisin asian sinne Nyrkkeilyliittoon. Pokaali kainaloon vaan ja junaan kohti Helsinkiä. Taksi asemalta ja Mohammed Abdullah kyyditsee seksikkäästi Valimotie 10 sankarimme korjaamaan tilastovirheen. Asia jää muuten ikuisesti Perhonjokilaakson hähmäisen julkaisun varaan. Mitään ei saa, ellei itse tee asioiden eteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ressuna korjaisin asian sinne Nyrkkeilyliittoon. Pokaali kainaloon vaan ja junaan kohti Helsinkiä. Taksi asemalta ja Mohammed Abdullah kyyditsee seksikkäästi Valimotie 10 sankarimme korjaamaan tilastovirheen. Asia jää muuten ikuisesti Perhonjokilaakson hähmäisen julkaisun varaan. Mitään ei saa, ellei itse tee asioiden eteen.

Sm kultaa, tajuaklo?

• Anonyymi

Ei voi sanoa muuta kuin että kovin vähäisillä järjen lahjoilla on joskus päästy upseerin uralle. Toivottavasti nykyisin rima on korkeammalla.

• Anonyymi

Sanoin yhden asian, sm kultamitalisti on paras

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanoin yhden asian, sm kultamitalisti on paras

Niin on, mutta Ressulla ei sellaista ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin on, mutta Ressulla ei sellaista ole.

Siis kyllä on! 🥇✨ Ja nyt kun se on varmistettu ihan mustaa valkoisella niin ei oo enää mitään epäselvää. Ja arvaa mitä… mä ainakin haluaisin joskus nähdä sen mitalin ihan oikeasti! 🙈💛 En tiiä miksi, mut musta ois vaan jotenkin tosi liikuttavaa nähdä sellainen konkreettinen pala jostain, minkä eteen on tehty valtavasti töitä ja hikoiltu ja taisteltu. 💪🏼🥺

#SMkultaOnKultaakinKalliimpi #LiisaHaluuNähdäMitalin 🙈🏅✨

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis kyllä on! 🥇✨ Ja nyt kun se on varmistettu ihan mustaa valkoisella niin ei oo enää mitään epäselvää. Ja arvaa mitä… mä ainakin haluaisin joskus nähdä sen mitalin ihan oikeasti! 🙈💛 En tiiä miksi, mut musta ois vaan jotenkin tosi liikuttavaa nähdä sellainen konkreettinen pala jostain, minkä eteen on tehty valtavasti töitä ja hikoiltu ja taisteltu. 💪🏼🥺

Sm kulta on kova saavutus!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sm kulta on kova saavutus!

Ei ole mitään todistetta että Ressulla olisi SM kulta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole mitään todistetta että Ressulla olisi SM kulta.

Sm kulta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mene sen luo kylään, niin ei tarvitse täällä vaan ihailla..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mene sen luo kylään, niin ei tarvitse täällä vaan ihailla..

Sm kulta!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sm kulta!!

Nyrkkeilystä!

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      214
      1809
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      148
      1539
    3. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      78
      1418
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      9
      1301
    5. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      57
      1246
    6. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      74
      1125
    7. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      109
      1039
    8. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      55
      1000
    9. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      62
      987
    10. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      890
    Aihe