Olen tyytyväinen vanhaan naamaani, ihoni on aika sileä ilman ryppyjä, tummat viikseni muuttuneet harmaaksi. Katselen kasvojani partaa ajaessani, muulloin välttelen, mitäpä tuosta peilaamaan tiedän muutenkin minkä näköinen olen.
Kyllä pitää olla ehjä peili joka huusollissa.
https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000011168584.html
Tunnistan itseni peilistä
8
123
Vastaukset
- Anonyymi
Minulle ei ole ulkonäkö tuottanut murheita. Hyväksyn itseni ihan sellaisena kun olen
Enkä kaipaa nuoruuteni ulkonäköä kelkan jäljet kasvoissa kertovat elämästä hiusten harmaus on uutta , mutta menettelee ihan hyvin ,. Kun näkee entisiä työkavereita tavara talossa niin aina samat sanat ” kun en meinannut tuntea sinua ” joten muutos on ilmeisesti suurempi mitä itse näen peilistä.
Niin me sitten vaan muututaan iän myötä,, toisaalta olis aika ihmeellistä jos iäkkäänä olisi saman näköinen kun nelikymppisenä - Anonyymi
Sama naama aina, ei se vaihtamalla parane.
Hymyilevä ihminen viehättää enemmän.
- Anonyymi
:-)
- Anonyymi
Minulle sanoo ihmiset, jotka eivät ole nähneet minua 5-15 vuoteen: Olet ihan kuin nuorena. Vastaan vaatimattomasti että johtuu siitä että hiukseni ovat aina olleet samoin leikatut vaikka mielessäni myhäilen että varmaan olen sitten nuoren näköinen. Tämä siksi että vaatimattomuus kaunistaa.
- Anonyymi
Jatka ja iloitse.
- Anonyymi
Katotko henkilöllisysy todistiksesta onko sen kuva sama kuin peilissäsi?.
- Anonyymi
Joo
Ei tosin ole ilman plastiikkakirurgiaa vaihtoehtojakaan.
Itelle ikääntyminen kai sopiikin, tullee gredibiliteettiä babyfeissiin. Tahtonut tympiä, kun olen tahtonut olla kovin nuorennäköinen. Pikkasen harmaata, uurteita, nokkakin isompi. Tiedä komeudesta, ainakin aikuisen näköinen.
Mutta tosta artikkelista. Aikoinaan ihmiset tiesi, minkä näköisiä muut olivat. Oman naamarin näki ehkä vedenpinmassa, tai jossain muussa heijastuksessa. Peili muutti asian, ihminen pystyi vertailemaan naamariaan muihin. Jokainen kuitenkin jonkin verran narsisti, alkoi naamarin laitteleminen oman mielihalun mukaiseksi.
Siis ite alkoi tutkiin naamakarvojaan, naaman ilmeitä, väriä jne. Vertailemaan itteään muihin. Ennen muut vertailia sua muihin näkemänsä perusteella, nyt ikäänkuin astuit ulkopuolisen asemaan ite.
Lieko muuten hyvä asia, ei oikeestaan. Astuu imagon rakentaminen, ulkokultaisuus, teeskentely, jopa petollisuus mukaan kuvioihin. Ihminen alkaa esittää jotain, ei ole naturellisti sellainen, kuin on oikeesti. Monet opettelee peilin edessä ilmeitä, hymyjä, eleitä. Vaikuttaakseen toki itseensä, mutta etenkin muihin ihmisiin olemuksellaan.
Joopa, kyllä mäkin peiliä tuijotan hampata harjatessa i, tukkaa kammatessani, partaa ajaissani. Se nyt vaan menee niin. Mutta oikeestaan, niin tekee kaikki muutkin. Nykyisin.
Liekö hyvä vaiko paha, en oikeestaan tiedä. Tietyllä tapaata kaikki kyttää oman lookkinsa lisäks hirveesti miltä toiset näyttää. Siis ulkonäkö korostuu hirveesti elämässä yleensäkin.
Vanha tosijuttu. Naapuri ole lompsinut vehoo ostaan mersua. Haalarit päällä peltopäivän jälkeen, paskanen ukko ja viikon sänki naamassa. "Nämä on liika kaalliita autoja sulle", oli myyjä sanonut. Oli kävellyt naapurikauppaan ja ostanut volvon, uuden. Siitä asti ajanut muuten volvolla.
Ulkonäkö pettää. Ite olen tyytyvänen naamaani. Pitäis kai mennä naistentansseihin testaan, flaksaako nykyisi enää mitenkään..... Ja minkähän näköiset mirkut tulis hakeen joraan.. Ja jos joku hakis, minkänäköinenhän se ois aamulla
Peilit on siis perseestä, sotkevat ihmissuhteitakin
=DW=
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2141789Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1431493- 781398
- 571226
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla91210- 741105
- 1091029
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva55990Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53890- 55882