Siis olenhan kertonut kivasta muististani, joka ei eilistä näe. Sinänsä siis kiva, kun jokainen päivä on uusi seikkailu.
Mutta tosiaan, voin muistaa väärinkin vai kerroitko olevasi pieni ratas isossa tehtaassa?
Itsekin olen entinen ratas globaalissa isossa tehtaassa. Kerran hyräilin liukuhihnalla ja ryhtyi tuntumaan, että joku tuijottaa...
Käännyin katsomaan ja siellähän oli tehtaanjohtaja ja yhtiön suuromistaja katsomassa dollarihymy naamallaan.
Tietenkin tokaisin, että tervehdys ökyt. Tehtaanjohtaja lähti ihan punaisena viemään amerikan herraa muualle, mutta amerikan öky hymyili viimeiseen asti.
>simiti<
Muistanko pirpana oikein?
7
158
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä isomurjake ja pikkarainen suomalaisen tehtaan työväkenä on riemastuttava näky jo sellaisenaan.
- Anonyymi
Mieti oikeesti! Satakiloinen mureke ja siihen pikkuinem pirpanahillo päälle.
>simiti<
Nooh.. olen toki tehdastyöläinen, mutta en liukuhihnalainen..
Olen ollut koneistajana, kokoonpanijana, robottihitsarina, prässääjänä, karkaisijana ja muissakin tuotantotehtävissä 34 työvuoteni aikana. Ensimmäiset kymmenen vuotta työelämästäni olin ravintola-alalla ja loput teollisuudessa. Sellainen sekatyömies.. tai siis sekatyöoperaattori..
Juu. Sekatyöpirpana. Työhistoriaa 21:stä työpaikasta.- Anonyymi
Mä olin vain kemianteollisuudessa ja nykyään alkoholisti.
>simiti< Anonyymi kirjoitti:
Mä olin vain kemianteollisuudessa ja nykyään alkoholisti.
>simiti<Hatun nosto teille simiti ja pirpana ootte ollut tehtaassa töissä ja käyttäneet suuria koneita, saaden suomen nousuun. Tehtaat on tosi hienoja, etenkin ne putkistot. Ja valvomo joissa on paljon nappuloita. Meidän pitää saada noi tehtaat takas, lyödä xi pinniä turpiinsa.
- Anonyymi
Minullakin pitkä historia..
En ollut kovin helppo työntekijä.
Tiesin arvoni..
Ensin modistina.
Sitten lasten vaatetehtaassa..
Miesten pukutehtaassa.
Ompelijana..
Välissä hoidin poikaani kolmevuotta.
Sitten siivottiin kerrostaloja.
46 vuotta tuli täyteen..
50 olisi pitänyt tulla
Mutta elämässä tapahtuu kaiken laista.
Eli oon saanut tehdä työtä.😁Noi ompelutehtaatkin on hienoja, siellä on pitkät rivit sellasia rullia, lankarullia. Noikin pitää saada takas suomeen. Saatas töitä ja miehet ja naiset löytää toisensa. Tehtäs sellukuitua, kun ei oo puuvilla ympäristön ystävä, vaan pelkkä rahakasvi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911214Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221068- 70810
- 48804
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53750- 60659
- 33652
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva48652- 52617
- 50595