Siihen tulee varattomuusehto. Varallisuus vähentää yleistukea tai nollaa sen. Asumistuki poistuu kokonaan. Yleistuki olisi 600 euroa.
Yle keskustelu lainattu:
Mitenhän tuota ehtoa: "ja hän tarvitsisi taloudellista tukea" oikein sovellettaisiin? Tulisiko asuntovelallisen esimerkiksi myydä kotinsa ennen oikeutta työttömyysturvaan tuossa mallissa? Ollaanko tuossa nyt tuomassa sitä toimeentulotuen pahinta kannustinloukkua kaikkiin muihinkin tukiin?
Kyllä, juuri sitä se tarkoittaa. Yleistuen varattomuusehto on sama kuin toimeentulotuella.
Persu-Kokoomus suunnittelee yleistukea
27
248
Vastaukset
- Anonyymi
On kyllä tosi onneton rupuraha. Sääliksi käy kuka tuolla kituuttaa.
- Anonyymi
Jos joudut työttömäksi joudut myymään asuntosi tai autosi ym omaisuuden .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos joudut työttömäksi joudut myymään asuntosi tai autosi ym omaisuuden .
Miksi?
Ei sellaista edellytetä työttömän yleistuen saamiseksi.
- Anonyymi
Linkki uutiseen:
https://yle.fi/a/74-20160742 - Anonyymi
Missä persu, siellä kusetus ja riisto.
- AnonyymiUUSI
Pakottaako äitisi sinut kouluun?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Myöhäistä se enää on.
Sen äiten olis pitäny mieluummin miettiä aikanaan minkälaista älyn jättiläistä kävi nussiin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Faija on persu, eikä suostu enää minun loisimiseeni. Joudun lähtemään omaan kämppään vaikka olen vasta 32v. Ei kai minun pidä itse hankkia elantoani?
- Anonyymi
Missään ei ole mainintaa varattomuusehdosta mutta liimaa nuuskivan vassaripellen piti säveltää omiaan.
- Anonyymi
Nimenomaan. Varallisuus tai puolison tulot eivät vaikuta työttömyyden perusteella maksettuun yleistukeen. Ainoastaan omat tulot (ja vanhempien tulot, jos asuu vanhempien kanssa samassa taloudessa) vaikuttavat.
- Anonyymi
hihulit on mainostaneet ,miten perus turva vaatii lopulta mikrosirun käteen,
- AnonyymiUUSI
Odottele niin selviää sinullekin.
- Anonyymi
Se mihin Persu-Kokoomus koskee, siitä tulee vain persetuotetta!!!
- Anonyymi
Juu, vain savuavat rauniot jäljellä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Juu, vain savuavat rauniot jäljellä.
Jep, kaikista viherpunikkien virityksistä ei muuta jäljelle pidä jäädäkkään.
Kotikommarit voi alkaa jo pitää valittajaisia. Ja sitä on kuulkaa mahtava kuunnella.
- Anonyymi
Tuoltahan se lakiesitys löytyy lausuntopalvelusta.
Näköjään työttömän yleistuen edellytykset ovat käytännössä samat kuin nykyisin työmarkkinatuen. Esim. omaisuus ei näytä vaikuttavan tuen määrään, kuten ei myöskään puolison tulot. Ja 311€/kk suojaosaakin näköjään esitetään palautettavaksi, eli sen verran saisi olla pääoma- tai ansiotuloja ennen kuin tuki vähenee. Nykyisinhän työmarkkinatuen suojaosa ei koske kuin pääomatuloja. Googlaamalla ja näkemällä hieman vaivaa löytää hallituksen lakiesityksen. Häviäjiä ovat oikeastaan vain ne, jotka saavat peruspäivärahaa ja joilla on paljon pääomatuloja. - Anonyymi
Parannus ainakin mulle, koska osa-aikatöitä tekevän 311€/kk suojaosa palaa takaisin.
- Anonyymi
Entäs suraavassa kuussa, kun sulla onkin tilillä rahaa. Miinustetaanko ne sen kuun tuesta, jos kerta tarveharkintainen?
Aika sekavaa tietoa liikenteessä. Koitin kyllä selailla esitystä, mutta tosi pitkä ja lakikieltä.
Oikun tulisi kansalaispalkka negatiivisellä tuloverolla. Tämähän olisi siihen suuntaan, jos tilillä saisi olla rahaa, mutta ilmeisesti ei kuitenkaan :(
Olisihan se paha paikka niille, jotka perustavat liikeideansa kyykyttämiseen.
- Anonyymi
"Yleistuki olisi 600 euroa."
Korvaustaso pysyy ennallaan (n. 800 e/kk) - Anonyymi
Onko se tällainen?
is.fi/taloussanomat/art-2000011220811.html - Anonyymi
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011220811.html
Mahtaa olla ja tunnin junakin - AnonyymiUUSI
Tuohan on ihan oikea suunta, vähemmän lappujen ja lippujen täyttöä. Ja ne, jotka tarvitsevat yhä saavat. Ollaan oikeasti niiden heikoimmassa asemassa olevien puolella, vasemmistolaiset eivät taida niitä olla, kun tästäkin vänkäävät. Ehkä syynä myös heidän huono menestyminen Pisa-mittauksissa.
- AnonyymiUUSI
Hah-hah, loppuu rahamiesten tukien nosto, se on aivan oikein. Tukia saavat vain ne jotka niitä oikeasti tarvitsevat.
- AnonyymiUUSI
Eihän köyhällä edes ole omaisuutta.
- AnonyymiUUSI
Nykyhallituksen mukaan suomalaiset pitää itse hankkia rahansa ruokaan ja asumiseensa. Se on todella väärin. Ihmisen tulee itse saada päättää miten päivänsä ja yönsä viettää.
- AnonyymiUUSI
Kerron tähän nyt me kokoomuksen fraasit...
Koittakas nyt pärjätä....menkää töihin.- AnonyymiUUSI
Ihmisoikeuksia loukkaavaa tuollaiset puheet. Saattaapi olla perutuslain vastaisiakin.
T:Lawetorder
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod203123- 162002
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2371844Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3571829- 311427
- 301360
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai671152- 641019
- 54977
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.57951