Tinteille pönttö

Anonyymi-ap

Pistin linnulle pöntön pihakoivuun ja nyt sinne on talitintti tekemässä pesää. Harmittaa vaan, kun tein liian ison reijän. Ilmeisesti pitäisi olla vain 38 milliä enintään, ettei pedot mene. Tietämättäni tein 45 millisen reijän ja nyt pahoin pelkäänkin, että joku orava syö pienet poikaset suihinsa. No, mutta se on luonnonlaki siinä missä ikisinkkuuskin joillekin!

16

183

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Harmillista. Vaikka onkin luonnon laki niin jo pönttö sinällään on sen luonnonlakiin puuttumista. Ei se huono asia ole auttaa.
      Minulla kävi niin, että sinitiaiset tekivät iloisesti pesää pönttöön mutta sitten tuli kirjosiepot ja valtasivat pöntön. Nyt mietin voisiko reiän pienennys muutamalla millillä auttaa ennaltaehkäisemään saman.

• Anonyymi

Pistä siihen pelti suuaukolle, missä on pienempi reikä. Ei mene oravat.

Hra nro47

• Anonyymi

Myöhemmin tulevat lajit valtaavat pesän, jos mahtuvat reiästä sisään.
      Mutta reikää pienentämällä ongelma tuskin ratkeaa, jos nyt siellä olevat poikaset kasvavatkin suuriksi. Eivät mahdu ulos.

Ylempänä on maininta luonnon laista. Näin se tässäkin menee.

Toissa kesänä kyyhkysen pesä hajosi vesisateella. Poikanen putosi maahan. Harakat ja yksi varis tekivät tulokkaasta selvää.

Mies 65

• Anonyymi

kannattaako laittaa pönttöjä pikkulinnuille kun kissat petoeläiminä ne kuitenkin ahmivat suihinsa, koti-kissat lihanhimoissaan syövät ja tappavat huvikseenkin pikkulinnut...

• Anonyymi

Tuosta tulikin mieleeni, että eilen autolla huristellessani ja hampaiden välistä kaivaessani kananpoikasen palasta, näin oravia ja rusakoita liiskaantuneena keskelle tietä. Saatanan kissat prkl!

• Anonyymi

Kirjota siihen drive-in niin ok.

• Anonyymi

kissa on muuten julma peto, se tappaa huvikseen, ei vain nälkäänsä...

• Anonyymi

Onneksi ihmiset sentään tietää, ettei ruualla leikitä, sillä Afrikan lapsilla on nälkä. Näin minulle perusteltiin jos yritin nirsoilla pienenä.

• Anonyymi

Niin on muuten ihminenkin. Maailman pahin peto ja ylivoimaisesti.

• Anonyymi

Tiaisen pöntön lentoaukon läpimitta on 32 mm poikkeuksena sinitiainen 28 mm.

• Anonyymi

ajatelit siis ettäjoku tikka Palokärkikään ei pysty isontamaan sitä reikää, niin no joku palokärki voi nokkia koko pellinpalankin pois nokallaan hah.

• Anonyymi

Lintukodon suunnittelu ei ole ollut nykyisen hallituksenkaan hallussa, tehty liian suuria reikiä ulkopuolisten vaikutuksille. Jopa luotettu suunnitellusta suuresta reijästä huolimatta siihen että kaikki sujuu tulevaisuudessa mallikkaasti.

• Anonyymi

Tikat niin joskus näkee sellaisia alumiinisia peltilätkiä... aivan kuin joku olisi ampunut pienoiskivääeillä reikiä lätkään.

Tikat nokkivat niitä jostain syystä, ehkä niille hauska ääni nokkia sellaista peltiä, sehän voimistaa nokkimisen äänrtä se pelti.

• Anonyymi

Oravat kiittää.. toivottavasti pesintä onnistuis. Mutta.. saa nähdä.

• Anonyymi

Mjoo

Mä usein pohdin ihan samanlaisia, sillä en oikein koskaan edes tiedä mitä teen ja miksi.

Mutu-juttuja.

(hirn)

• Anonyymi

Tuota luonnonlakia on joskus tuskallista seurata. Näin vasta työmatkalla toisesta etukäpälästä velton jäniksen. Jänis pystyi loikkimaan melko hyvin ja loikkikin metsään, Ehdin kuitenkin nähdä velton tassun. Koko päivän mietin, että olisinko voinut auttaa jotenkin jänistä. Se ajatus riipaisi sydänalasta, kunnes tajusin, etten voinut tehdä mitään. Jänis meni menojaan ja luonto tekee sen, mitä tekee. 🫣

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1264
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1118
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      834
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      830
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      770
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      705
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60