Minulle on tulossa ystävä Venäjältä muutaman päivän päästä, ja näemme ensimmäistä kertaa, niin tiedän että Venäläisessä kulttuurissa tapana on antaa lahjoja, hän tulee minun luokseni nukkumaan ja syömään, pitääkö minun ostaa hänelle joku "lahja" vai sitten vasta kun menen hänen luokseen vastavierailulle? En halua loukata häntä.. Kiitos etukäteen:)
Tyhmä kysymys
6
1253
Vastaukset
- mielestä
se on sellai,että lahja annetaan vasta sitten kun menet hänen tykö!
- antaisin
lahjan muistoksi, naiselle kukkia jo tuliaisiksi!
- altavastaaja
Sitten on vielä tälläinenkin näkemys, että Suomessa on tapana olla 'vain' vieraanvarainen ja kuljettaa vierasta paikoissa. Sekin riittää. Ei aina tarvitse olla rähmälläänkään. Meillä on ihan hyvä kulttuuri.
- on tapana antaa.
Kun vieras lähtee pois, on tapana antaa pieni lahja. Eikä se koske pelkästään "virallisia" tapaamisia. Ei sen tarvitse olla mitenkään arvokas, se on vain tapa.
Vieras on varmaan tyytyväinen, jos suunnittelet jokaiselle oleskelupäivälle jotain yhteistä tekemistä (jos siihen on aikaa). Joku nähtävyys tai ostoksilla käynti, uimalareissu, museo tai vastaavaa. Ei siihen tarvitse aikaa käyttää koko päivää, lyhytkin "ohjelma" on hyvä. liikaa miettiä muiden maiden tapoja.eletään me tavallaan he tavallaan!
- katjakulta
Kun olin kylässä suomalaisella kaverillani Helsingissä, kaikki tuli suomalaisilla tavoilla. En saanut lahjaa hänestä, mutta olin erittäin tyytyväisenä kun me olimme käymässä kaupungissa. Mutta ihmettelin kun hän kutsuin minut kylään kotiin. Olen kuullut, että se ei ole tapa Suomessa.
Minusta, jos te menette tapaamaan Suomessa, siis kannattaa seurata suomalaisilla tavoilla. Mutta kun hän kutsuu Venäjälle, siis tuolla on venäläisiä tavoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723103
- 602814
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322385- 792208
- 602033
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171567Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301410Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351398