Työmatkapyöräily vähentää sairaspoissaoloja autoiluun, julkisiin ja kävelyyn verrattuna.
Työmatkapyöräily vähentää sairaspoissaoloja
18
141
Vastaukset
- Anonyymi
Voi tuo ihan pienen siivun osalta pitää paikkansa, tai ainakin olla yhteys asiaan.
Mutta väitän että suuri osa sairauspoissaoloista johtuu kuitenkin työpaikan ilmapiiristä, työn järjestelyistä, johtamiskulttuurista, työn kuormittavuudesta yms. asioista, eikä siinä meinaa mitään millä vehkeellä työmatkansa kulkee.- Anonyymi
No meistä (lähes) jokaisella on oma omituinen asennevammansa. Sinulla se on ilmeisesti työpaikka ja (pöhäps) työnteko yleensäkin.
Minä olen ollut eläkkeellä jo 8 vuotta, mutta teen silti vielä viikoittain 10-15 tuntia ns. ansiotyötä. Jo työelämässä ollessani opettelin uuden taidon (ammatinkin) ja työskentelen nyt ihan eri alalla, kuin sen varsinaisen työurani aikana. Toki entistä hommaakin olisin voinut jatkaa, mutta kun siinä firmassa lähdetään eläkkeelle suosiolla tai sitten laitetaan... (vai oliko se - laitalletaan🤔).
Aivan kohta lähden taas töihin. Kävelen tuon pihamaan yli ja alan duunaamaan (vai oliko se tuunaamaan🤔).
Jotain aivopuuhaa pitää olla, ettei tarvitse hakeutua kaljabaarin köttelöparlamenttiin. Iltapäivällä sitten lenkille.
Kyllä eläkkeellä on sitten iiiihanaaa....! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No meistä (lähes) jokaisella on oma omituinen asennevammansa. Sinulla se on ilmeisesti työpaikka ja (pöhäps) työnteko yleensäkin.
Minä olen ollut eläkkeellä jo 8 vuotta, mutta teen silti vielä viikoittain 10-15 tuntia ns. ansiotyötä. Jo työelämässä ollessani opettelin uuden taidon (ammatinkin) ja työskentelen nyt ihan eri alalla, kuin sen varsinaisen työurani aikana. Toki entistä hommaakin olisin voinut jatkaa, mutta kun siinä firmassa lähdetään eläkkeelle suosiolla tai sitten laitetaan... (vai oliko se - laitalletaan🤔).
Aivan kohta lähden taas töihin. Kävelen tuon pihamaan yli ja alan duunaamaan (vai oliko se tuunaamaan🤔).
Jotain aivopuuhaa pitää olla, ettei tarvitse hakeutua kaljabaarin köttelöparlamenttiin. Iltapäivällä sitten lenkille.
Kyllä eläkkeellä on sitten iiiihanaaa....!Muista jatkossakin kehua itseäsi. Ja kyllähän sinä muistat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muista jatkossakin kehua itseäsi. Ja kyllähän sinä muistat.
Eläkkeellä itsekehuun on aikaa ja lisää hyviä puolia omasta itsestään voi miettiä pihan yli kävellessä...😂🤣😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muista jatkossakin kehua itseäsi. Ja kyllähän sinä muistat.
Tottakai muistan ja muistan kehua muitakin, jotka katsovat asioita useammasta kulmasta. Oletko sinä sitä mieltä, että vähän joka asiaan negatiivisesti suhtautuvaa pitäisi kehua?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai muistan ja muistan kehua muitakin, jotka katsovat asioita useammasta kulmasta. Oletko sinä sitä mieltä, että vähän joka asiaan negatiivisesti suhtautuvaa pitäisi kehua?
Jos negatiivisuuteen on aihetta niin ei sitä pidä väkisin vääntää näyttämään positiiviselta, sehän olisi silloin kuin venäjällä.
- Anonyymi
Tuo "tutkimus" oli samaa sarjaa lukemattomien muiden ns. tutkimusten kanssa. Ja ns. tutkija taas nuori nainen. Jokainen, jolla on vähänkään järkeä päässä, tietää tutkimattakin, että terveet ja hyvinvoivat ihmiset kulkevat eniten pyörällä. Jos olet esim. nivelrikkoinen tai sydänsairas, et todennäköisesti lähde pyörällä liikenteen sekaan. Ja sairailla ihmisillä on todennäköisesti pidempiä sairaspoissaoloja.
- Anonyymi
Jos olet nivelrikkoinen ja muutenkin sairas...? Hohooo, - nyt pomppas!
Et tajua mistään pa...kaan.
Nimenomaan fillarillahan nivelrikkoinen pystyy liikkumaan. Siinä kun paino on pääosin istumalihaksilla, eikä raajojen nivelillä.
Sydänsairaalle taas sähköavusteinen fillari on verraton apu, mutta toki minä tavallisellakin pystyn liikkumaan, jos ei ole isoja nousuja.
Kyllä se kunto vähitellen nousee ja jopa läskitkin karisee, kun vaan hyppää aamulla fillarin selkään ja polkee töihin. Eikä aina tarvitse mennä suoli pitkällä. Lähtee 5-15 minuuttia aiemmin, niin saa poljeskella rauhassa.
Tyhjännillittäjät ovat erikseen. He vinkuvat aina, joten heille on turha puhua mistään mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos olet nivelrikkoinen ja muutenkin sairas...? Hohooo, - nyt pomppas!
Et tajua mistään pa...kaan.
Nimenomaan fillarillahan nivelrikkoinen pystyy liikkumaan. Siinä kun paino on pääosin istumalihaksilla, eikä raajojen nivelillä.
Sydänsairaalle taas sähköavusteinen fillari on verraton apu, mutta toki minä tavallisellakin pystyn liikkumaan, jos ei ole isoja nousuja.
Kyllä se kunto vähitellen nousee ja jopa läskitkin karisee, kun vaan hyppää aamulla fillarin selkään ja polkee töihin. Eikä aina tarvitse mennä suoli pitkällä. Lähtee 5-15 minuuttia aiemmin, niin saa poljeskella rauhassa.
Tyhjännillittäjät ovat erikseen. He vinkuvat aina, joten heille on turha puhua mistään mitään.Eipä vakavasti sydänsairaalla ole vara ostaa sähköpyörää kun palkka on pieni. Ei siis vakavasti sydänsairas voi ajaa pyörällä työmatkoja.
- Anonyymi
Muutama kilometri menee terveillä helposti kävellen.
- Anonyymi
Mä kuljen sähköskuutilla, se on kätevää!
- Anonyymi
Minä liikun kävellen.
- Anonyymi
Minä menen liitäen. Levitän käteni ja nousen tuulen vietäväksi. Olen töissä nopeasti.
- Anonyymi
Minä menen humalassa, työmatka sujuu kuin siivillä.
- Anonyymi
Terveellinen työmatkapyöräily ei pian kannata hallituksen ahneuden takia.. Hallitus aikoo lopettaa työsuhdepyörän verovapaan edun vuoden 2026 alusta lähtien...
https://www.taloustaito.fi/Vero/hankkisinko-tyosuhdepyoran-miten-pyoraetua-verotetaan/#2d499d3f- Anonyymi
Elikkä hallitus tukee jatkossa laiskaa liikkumista.
- Anonyymi
Montako talvipyöräilijää on Suomessa? Ja vähänlaisesti niitäkin, jotka oikeasti työmatkansa polkevat. Mutta heille pitää verovaroin kustantaa pyörät ja pyörätiet. Otetaanpa käyttöön seurantalaite, jolla nähdään todellinen pyöräilymäärä.
- Anonyymi
Ajoin kännissä haittaako
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911274Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221118- 70840
- 48834
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50705- 33682
- 60679
- 52647
- 50645