Kävelin siellä yksin pää painuksissa ja kävin haudalla niin tuli taas sellainen olo että olisi parempi jo itsekkin olla yläkerrassa.
KilttiMies89
Kävin siinä hautausmaalla
56
444
Vastaukset
- Anonyymi
Meillä useilla on läheisiä hautausmailla.
Eihän tämä tieto vähennä sinun elämisentuskaasi.
Miten luulet, että ne, jotka siellä lepäävät, toivoisivat sinun nyt elävän?
Ei kuolemankaipuu ole mistään kotoisin. Suru on eri.
Vilma - Anonyymi
Ainakin hautausmaalla vieraillessa tulee lähes joka kerta yhä vahvemmin kaipuu siitä että saisi vielä nähdä kuolleen läheisensä ja vaihtaa edes muutaman sanan.
KilttiMies89- Anonyymi
Käykö usein niin, että niin paljon sanomatta jää.
Meiltä muiltakin.
Vilma - Anonyymi
Olen hautausmaafani lapset (joo friikkiä) ja monia läheisiä olen ollut saattamassa haudan lepoon, käynyt heidän haudoillaan myöhemmin. Ikinä ei ole tullut kaipuu nähdä kuollutta läheistä, vaan muistelen haudalla hyviä menneitä asioita ja keskusteluja, kiitänkin.
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käykö usein niin, että niin paljon sanomatta jää.
Meiltä muiltakin.
VilmaOnhan se usein niin joskus taas käyn vain nopeasti haudalla, tuijotan hautakiveä ja lähden pois.
KilttiMies89
- Anonyymi
Kannattaa keskittyä kuuntelemaan luonnon ääniä tuolla ulkona. Minun kaupunkini hautausmaalla on upea lintujen äänimaisema näin keväällä-alkukesällä. Se saa miettimään elämää ja tuonpuoleista. Äänet ja luonto sekä sen vihreys on osoitus elämästä. Talvella kasvikunta "kuolee" ja samoin eläinkunta on hyvin hiljaa. Ihmisen mielikin "kuolee" aina talvella. Minulla ainakin. Kuulin kaksi eri satakieltä tuolla äsken muuten vaan kun olin ulkona.
Joo mutta sitten kilahtaa hautuumaalla kello, niin sitä ei oo kiva kuulla. Paitsi Pekka ei muistanu laittaa sitä päälle. Hyvä etten törmännyt ruohonleikkurilla siihen ruumissaattoon.
- Anonyymi
Joo oli siellä hienoa kuunnella linnunlaulua ja rauhallinen paikka luonnon keskellä.
KilttiMies89
- Anonyymi
Keskity hyviin asioihin elämässä, ohjaa ajatuksia parempaan.
- Sheena Haluat olla yläkerrassa, yläkerran päivystäjä?
No joo asiaan. Mä oon ihan rikki 12 tuntia töitä tänään.
Näyttelyä oon varannut ens keväälle. Katotaan meneekö läpi. Sinne asti pitäs sitten jaksaa?- Anonyymi
Mitä näyttelyä jos saan kysyä?
- Sheena Anonyymi kirjoitti:
Mitä näyttelyä jos saan kysyä?
- SheenaJuu totta kai saa kysyä. Valokuvanäyttelyä. Noista mun ottamista kuvista. Koitan kehitellä vielä siihen jotain tarinaa.
- Anonyymi
Ehkä joudutkin alakertaan?
- Anonyymi
Voin joutua helvettiinkin, olenhan ollut ilkeä ihminen joitakin kohtaan mutta onneksi helvetissä on kovempi meno kuin yläkerrassa.
KilttiMies89 - Anonyymi
Tuo kyllä kuvaa paremminkin tätä maanpäällistä eloa......
- Anonyymi
Ja liekit polttaa niin että huutaa tuskaansa loputtomasti.
KilttiMies89 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KilttiMies89ja black-metalli soi niin lujaa että korvat hajoaa ja putoaa päästä pois....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KilttiMies89Helvettiä ei ole olemassa. Se on väärä tulkinta Raamatusta. Ja kiduttaisiko rakkauden Jumala ikuisesti ihmisiä lyhyen virheitää tehdyn elämän takia?
Anonyymi kirjoitti:
Voin joutua helvettiinkin, olenhan ollut ilkeä ihminen joitakin kohtaan mutta onneksi helvetissä on kovempi meno kuin yläkerrassa.
KilttiMies89Yläkerran päivystäjä homma on ympärivuorokautinen, mutta alakerrassa vaan virka aika, mutta pakko jäpittää siinä tuolilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helvettiä ei ole olemassa. Se on väärä tulkinta Raamatusta. Ja kiduttaisiko rakkauden Jumala ikuisesti ihmisiä lyhyen virheitää tehdyn elämän takia?
kyllä
- Anonyymi
Kävin tänään haudalla… laskemassa vaaleanpunaisen ruusun maahan. En yleensä niinkään ikävöi, tai itke, mutta jotenkin tuli kumminkin tirautettua kyyneleet. Kaikilla meillä on oma aikamme siirtyä tuonne yläkertaan. Sinulle vinkkinä ajattele enemmän positiivisemmin asioista.
- Anonyymi
Ymmärrän täysin.
Minulla on enää kaksi läheistä sukulaista jäljellä, kunhan heidät vielä joskus saan haudattua niin olen vapaa miettimään omia suunnitelmiani. En laske vuosia, kun niitä saattaa tulla vielä paljon, tai ei. Sitten ei ole enää velvollisuuksia.
On sellainen haave, mitä olen miettinyt, että jos kaivaisi omalle pihalle haudan itselleen, tekisi siihen hautakiven ja kaikki viimeisen päälle, sitten hautaisi itsensä. En ole vielä siihen toteutusta keksinyt että miten sen onnistuisi toteuttamaan yksinään.
Pistäisi kaikki juoksevat kulut automaattimaksuun niin kukaan ei huomaisi mitään. Saisi ehkä useita vuosia jatkaa asumista mullan alla. Ehkä kymmenenkin vuotta menisi. Jotenkin kiehtova ajatus, eikö.
m Hautuumailla on kiva käydä, hyvin seesteinen tunnelma ja on mukavaa muistella paikalla pysyvämmin oleilevien tuttujen kanssa koettuja hetkiä.
- Anonyymi
joo, hautuumaalla onkin ihan HELVETIN KIVAAAA!!!!
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, siellä on kiva käydä, parhaita paikkoja käydä vain oleilemassa hektisessä nykymaailmassa, pieni hetki syvää mielenrauhaa vain itselle.
- Anonyymi
randombypasser kirjoitti:
Kyllä, siellä on kiva käydä, parhaita paikkoja käydä vain oleilemassa hektisessä nykymaailmassa, pieni hetki syvää mielenrauhaa vain itselle.
no varaa sieltä paikka itsellesi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meen vielä joku kerta ryyppäämään sinne, otan eväät mukaan ja nukun autossa parkkipaikalla.
KilttiMies89 randombypasser kirjoitti:
On todella, mäkin oon käyny katteleen, sielä on kaikkien opettajien ja muiden hautoja. Kattella kuinka kauan on monenkin aika kestänyt.
Anonyymi kirjoitti:
no varaa sieltä paikka itsellesi
Sinne sitä päätyy paikkaa varaamattakin, niin ei ole tarpeen hätäillä, kyllä kaikille on tilaa. Saunankin takana 😂
JeroP kirjoitti:
On todella, mäkin oon käyny katteleen, sielä on kaikkien opettajien ja muiden hautoja. Kattella kuinka kauan on monenkin aika kestänyt.
Mä en niinkään kattele miten pitkään joku tutuista on elellyt, vaan lähinnä muistellut yhteisiä kokemuksia vuosien takaa. Ja välillä kun vaan kiertelee kuoppamaata, niin löytyy tuttuja, jotka oli jo unohtanut ja saa sitten ihmetellä että ai onko toikin jo mennyt.
- Anonyymi
Elämä on kuuma tomu - kuolema on syvä viileä vesi.
- Anonyymi
kyllä se on just toisinpäin.
- Anonyymi
Oliko tuttuja? Mitä olisi halunnut kysyä tai sanoa, vai etkö kelsi mitään kysymystä, vaikka niitä olisi?
Jos hän eläisi, niin juttelisitte jostain ihan muusta kuin haudalla ajattelet. Elämä on enimmäkseen tyhjänpäiväistä purinaa yksinkertaisista aiheista, koska vaikeille asioille ei ole mahdollisuutta. - Anonyymi
Spuukia
Malmin hautausmaa on hyvin varusteltu, kaunis ja ruuhkainen hautausmaa. Kuolleiden päällä käy melkoinen töminä, kun porukkaa menee ja tulee kastelukannujensa ja haravoidensa kanssa sinne ja tänne.
Kummallisimmat tapaukset käyttävät lapiota kaivaakseen lukuisille istutuskukilleen maahan reiän. Näky on suorastaan naurettava.
Näiden imbesillien toilailut tulisi tallentaa ja julkaista, sillä näin tehden multa kevenisi muiden yllä.
(hihitystä)- Anonyymi
Ilmapiiri
Minun täytyy myöntää, että pidän Malmin hautausmaasta. Ensinnäkin siellä seisoo vakaalla pohjalla yhtä vakaiden mäntyjen kanssa. Lisäksi on hyvin historiallinen tunne, seesteinen sellainen.
Mutta mikä hautausmaissa on erityistä on se että siellä ei liikoja lörpötellä. Ihminen saa olla aivan yhtä rauhassa kuin kuolleet allaan.
(hihitystä)
- Anonyymi
Kävelen kesäiltaisin hautausmaalla, sillä on mieltä rauhoittava vaikutus. Olen ottanut yhden tuttavani haudan hoidettavakseni. Siinä hautaa hoitavat ihmiset ovat ilmeisesti kuolleet kun hauta oli yhden kesän niin ettei siinä käynyt kukaan, siinä roskaantui omia aikojaan. Vien sinne kukan kesäksi, kastelen sitä, pöyhin maan ja lannoitan ja talvella kynttilän silloin tällöin. Leikin että se olisi muutaman jo kuolleen sukulaisteni hauta ja hiljennyn siinä heitä muistaen. Jäivät hiljaiselle alueelle kun muutin vireämmälle seudulle työn perässä.
- Anonyymi
Oma läheinen on haudattu muistolehtoon niin ei joudu hautaa hoitamaan ellei välttämättä halua. Tuhkat on siroteltu johonkin lähistölle. Sitä ei kyllä kerrottu tarkemmin minne. No ei ainakaan nouse haudasta kun on tuhkattu.
KilttiMies89
- Anonyymi
Kaivelemassa luurankoja hautausmailla ja tarkastelemassa nouseeko zombirita haudoistaan.
Ja että kummitteleeko kummit siellä.
' - Anonyymi
illalla tulee lallal-lallal- Erikan esit mitenkä pärjää..
- Anonyymi
räjähtöököhän raas kalusteet
- Anonyymi
Aitous ei tuo läiskiä poskiin, ei edes maksa- läiskiä. Ei maksa https://yle.fi/a/74-20041964
- Anonyymi
kuolleet nousevat haudoisraan... mutta joku Erikan Euriviisaus-esirys eäjähääköhön taa joku
- Anonyymi
joku musiikki motley-crue .. on with the show, elämä on kuolemista ja zombiet nousevat haudoistaa pakollista helvettiä on elämä...
motleyn laulu... on with the show - Anonyymi
hopefylly, niin ainakin husaka joku peli-idea roaiaan joo tuli kirje kaupunfilea että rännw
Olen hullu ja hengenvaarallinwn olwnro - Anonyymi
jooh tuloi joo kaupungilta joku juu wn riedä onko mahdollista mennä kun kesäkuun alkuun asti vielä olisi silmäåleikkauksen parantumisaikaa.
mutta haluaisin kai auttaa masentuneita tyttöjäkin joku joku tietokonepelikin - Anonyymi
Elämä on haudalla pyörimistä.
- Anonyymi
lopeta ryyppääminen niin kaikkoaa tollaiset nössöily ajatukset
Ei missään nimessä. Ei missään nimessä. Koko perheen lastensuojelu on hajottanut ja ihmeellisyyksiä . Sinä kilttimies jaksat rämpiä minun kanssa tämän kauhun läpitte.
Elä menetä toivoa.- Anonyymi
Jaksaisin varmaankin jos olisit mun naisystävä. Ainiin mutta enhän mä osaa olla lasten seurassa. Lastenkasvatuksesta en tiedä senkään vertaa. Tai no tiedän varmaan teoriassa mutta ei se multa käytännössä onnistuisi.
KilttiMies89
- Anonyymi
pitää levätä jotta jaksaisi katsoa eijo Runkkrin Erika Iysemies jsa Toivo tomppelin esirykswn
Tuomo Tuputtaja.. - Anonyymi
nousiko mummelit haudoisfraan kuin zombiet.
- Anonyymi
mummelit nousevat haudoistaan kuin zombiet
- Anonyymi
mummog nouevat haudoisyaan kuin elävät kuolleet Zombiet
- Anonyymi
Mummof nouzev<at haudoistaan kuin zombiet... jooh niin
- Anonyymi
jusgiinno en viitsi tuollaista pwlorusjurrua
- Anonyymi
Kukin tyylillään, minulle hautausmaa on muistojen lehto, miksei kehtokin myös. Sukupolviahan siellä lepää
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911234Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221098- 70820
- 48814
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53760Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50685- 33662
- 60659
- 52627
- 50615