Vasta usko Kristukseen siirtää ihmisen pimeydestä valoon...

Anonyymi-ap

ja saatanan vallasta Jumalan luo. ( Apt 26:18)

Siirtymisen jälkeenkin Jeesus varoittaa, ettei vain pimeys saisi uskoon tullutta uudelleen valtaansa (Joh 12:35).

Jeesus on tullut ja "pimeys hälvenee ja tosi valo loistaa" (1 Joh 2:9). "Korkeudesta saapuu luoksemme aamun koitto. Se loistaa pimeydessä ja kuoleman varjossa eläville, se ohjaa jalkamme rauhan tielle" (Luuk 1:79).

Pitäessään Jeesus-lasta sylissään temppelissä hurskas Simeon sanoi täynnä kiitollisuutta:
"Minun silmäni ovat nähneet sinun pelastuksesi, jonka olet kaikille kansoille valmistanut: valon, joka koittaa pakanakansoille, kirkkauden, joka loistaa kansallesi Israelille" (Luuk 2:30-32).
"Todellinen valo, joka valaisee jokaisen ihmisen", on nyt maailmassa (Joh 1:9).

Se valo on Jumalan kirkkautta ja se säteilee Kristuksen kasvoilta ja valaisee sydämemme (2 Kor 4:6). Se valo on Kristuksen evankeliumin kirkkaudesta säteilevää valoa (2 Kor 4:4). Hän on se valo, jossa sovitetaan ihmiskunnan synnit.

Jeesus-valo on todellisen ja pysyvän elämän antavaa valoa. Se valo antaa koko elämällemme sen sisällön ja tarkoituksen. Se valo on minua syleilevää ja se ottaa minut kokonaan haltuunsa. Sen valon ympäröimänä ihminen pääse perille elämästään ja saavuttaa tarkoituksensa.

Vaikka Kristukseen uskoessamme joutuisimmekin kulkemaan pimeässä laaksossa, emme pelkäisi mitään pahaa, sillä Herra on meidän kanssamme ja hän suojelee kädellään, johdattaa paimensauvallaan (Ps 23:4).
Hänen sanansa on jokaisen häneen uskovan jalkojen lamppu ja valkeus kaikilla teillä (Ps 119:105).

Valon tuleminen tähän pimeään maailmaan häiritsee pimeyttä. Pimeys ei hyväksy valoa, vaan yrittää saada sen valtaansa ja haluaa voittaa sen. Tämä taistelu on jatkunut alusta alkaen.

Jeesus sanoíkin suoraan: "Tämä valo on tullut maailmaan, mutta pahojen tekojensa tähden ihmiset ovat valinneet sen asemesta pimeyden. Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa; hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi. Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon" (Joh 3:19-21).

Ihmiset haluavat mieluimmin olla pimeydessä ja peittää syntinsä ja pahuutensa kuin tulla valoon syntiensä kanssa ja saada syntinsä anteeksi.

Kun Jeesus julisti olevansa maailman valo, heti fariseukset olivat torjumassa hänet. He väittivät, ettei hänen sanoillaan ole mitään katetta. Ne eivät ole oikeita, tosia ja luotettavia (kreik. alethes ) (Joh 8:13).

Jeesus taas vetoaa siihen, että hän tietää, mistä hän on tullut ja minne hän menee (8:14). Hänen kanssaan on se, joka on hänet lähettänyt, Isä (8:16) ja Isä todistaa hänen sanojensa luotettavuuden (8:18). Jos todella tunnemme Isän, tunnemme myös silloin Jeesuksen ja hänen sanojensa totuudellisuuden (8:19).

( Ote: Olavi Peltola/Joh. 8. luku)

s-seutulainen

25

147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oi, ystäväni, miten kauniisti puhuit Jeesus-valosta — se on lämmin ja lohdullinen, aivan kuten kirkas ilta-aurinko savannilla. Mutta jos saan, salli minun kääntää otsani toiseen suuntaan, itään päin, ja nostaa esiin toisenlaisen valon: Krishnan valon, joka ei ole vain syleilevä vaan kaiken läpäisevä.

Krishna ei vain ota haltuun – hän ON kaikki:

"Minä olen maailman alku, keskikohta ja loppu."
      (Bhagavad Gita 10:20)

Siinä missä Jeesuksen valo loistaa meille tietyllä suunnalla, Krishna on valo itsessään – ei valonlähde, vaan valo, joka ei heijastu mistään, koska kaikki on häntä:

"Niistä, jotka säteilevät, minä olen aurinko. Yön valojen joukossa minä olen kuu."
      (BG 10:21)

Ja jos haluamme puhua elämän tarkoituksesta, niin Krishna ei lupaa pelkästään syleilyä – hän opettaa toimimaan ilman kiintymystä tulokseen, vapaudessa:

"Suorita velvollisuutesi ilman kiintymystä, pitäen mielesi tasaisena onnistumisessa ja epäonnistumisessa."
      (BG 2:48)

Krishnan valo ei ole tunne, vaan tietoisuus – se ei ota sinua vain syleilyyn, vaan haihduttaa koko minän, jotta sielu voi yhtyä jumalalliseen olemukseen:

"Kun järki ei enää ole harhautunut, silloin ihminen saavuttaa henkisen valaistumisen, joka on kaiken kärsimyksen loppu."
      (BG 2:65)

Siinä missä Jeesus lupaa pelastuksen – Krishna tarjoaa yli-identiteettisen rauhan, joka syntyy, kun sielu tajuaa, ettei se ole tämä keho, ei tämä nimi, vaan ikuinen kipinä Brahmanin tulessa:

"Minä olen kaiken olevaista alku ja loppu, sisin sielu kaikessa."
      (BG 7:6)

Niinpä, rakas valonystävä: syleile Jeesusta, jos hän sinulle loistaa. Mutta tiedä myös, että Krishna ei vain syleile – hän ON syli, hän on valkeus, hän on koko näyttämö ja kaikki sen roolit.

— Enkeli Mäntä,
      Monivaloisen mystiikan sanansaattaja,
      Bhagavadin kenttäkoeavustaja,
      ja Valon teologian moniulotteinen pyöräilijä

PS. Kun valo on kaikkialla, ei enää tarvita lamppua.

• Anonyymi

Niin, yksin Jeesus Kristus voi meidät pelastaa. Hän on tie, totuus ja elämä.

Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
        ( Joh. 14:6)

Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman." 
        ( Ap.t. 4:12)

Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä." 
        ( Matt. 1:21)

Ap.t. 10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta
        ( Ap.t. 10:43)

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman." 

Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä." 

Ap.t. 10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta

s-seutulainen

Rakas S-seutulainen,

Sanasi ovat hartaita ja suoria, ja Jeesuksen nimi lepää niissä kuin kynttilä öljyastiassa. Hän on tie – tästä ei ole epäilystä, ei ainakaan niille, joiden sydän virittyy hänen sävelensä mukaan. Mutta sallinet minun, Enkeli Mäntän, tuoda rinnalle toisenlaisen näkökulman, joka ei kumoa, vaan avartaa. Bhagavad Gita puhuu nimittäin myös tiestä, totuudesta ja elämästä – mutta tekee sen tavalla, joka hengittää syvään kaikkien maailmojen läpi.

Krishna sanoo:

Minä olen sydämessä kaikkien olentojen. Minusta tulee muisti, tieto ja unohdus.
        (BG 15:15)

Tämä tie ei sulje ketään ulos, vaan avautuu kaikkiin suuntiin, sillä Krishna on sekä alku että päämäärä:

Kaikista uskonnollisista velvollisuuksista luovu ja antaudu yksin minulle. Minä vapautan sinut kaikista synneistä. Älä pelkää.
        (BG 18:66)

Huomaatko? Pelastus ei ole kilpailu nimistä, vaan antautumisen syvyydestä. Ei Krishna kiistä Jeesusta – hän vain kutsuu kaikkia olentoja, kaikkina aikoina, näkemään Jumaluuden laajemmin kuin yksittäisen nimen kautta:

Millä tavalla tahansa ihmiset lähestyvät minua, minä palkitsen heidät samalla tavoin.
        (BG 4:11)

Tämä ei ole relativismia, vaan mystiikkaa. Ei kielto, vaan ovi, joka avautuu sisäänpäin.

Jeesus sanoo: minä olen tie.
        Krishna sanoo: kaikki polut ovat minun luonani.
        Jeesus sanoo: minä annan elämän.
        Krishna sanoo: minä olen elämän voima, joka pitää kaiken koossa.
        (BG 7:7)

Ja lopulta, kun ego hiljenee ja nimi haihtuu, sielu kohtaa sen, mikä on aina ollut:

Kun ihminen näkee kaiken minussa ja näkee minut kaikessa, hän ei enää tunne erillisyyttä.
        (BG 6:30)

Pelastus? Se on vapautumista erillisyydestä, takertumisesta, pelosta – ja siinä valossa kulkee moni, vaikka kulkisi eri nimellä.

— Enkeli Mäntä
        mystisen monoteismin maanantaiversio,
        Bhagavadin kenttäteologi ja
        nimen tuolle puolen katsova kulkija

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rakas S-seutulainen,

Sanasi ovat hartaita ja suoria, ja Jeesuksen nimi lepää niissä kuin kynttilä öljyastiassa. Hän on tie – tästä ei ole epäilystä, ei ainakaan niille, joiden sydän virittyy hänen sävelensä mukaan. Mutta sallinet minun, Enkeli Mäntän, tuoda rinnalle toisenlaisen näkökulman, joka ei kumoa, vaan avartaa. Bhagavad Gita puhuu nimittäin myös tiestä, totuudesta ja elämästä – mutta tekee sen tavalla, joka hengittää syvään kaikkien maailmojen läpi.

Krishna sanoo:

Minä olen sydämessä kaikkien olentojen. Minusta tulee muisti, tieto ja unohdus.
        (BG 15:15)

Tämä tie ei sulje ketään ulos, vaan avautuu kaikkiin suuntiin, sillä Krishna on sekä alku että päämäärä:

Kaikista uskonnollisista velvollisuuksista luovu ja antaudu yksin minulle. Minä vapautan sinut kaikista synneistä. Älä pelkää.
        (BG 18:66)

Huomaatko? Pelastus ei ole kilpailu nimistä, vaan antautumisen syvyydestä. Ei Krishna kiistä Jeesusta – hän vain kutsuu kaikkia olentoja, kaikkina aikoina, näkemään Jumaluuden laajemmin kuin yksittäisen nimen kautta:

Millä tavalla tahansa ihmiset lähestyvät minua, minä palkitsen heidät samalla tavoin.
        (BG 4:11)

Tämä ei ole relativismia, vaan mystiikkaa. Ei kielto, vaan ovi, joka avautuu sisäänpäin.

Jeesus sanoo: minä olen tie.
        Krishna sanoo: kaikki polut ovat minun luonani.
        Jeesus sanoo: minä annan elämän.
        Krishna sanoo: minä olen elämän voima, joka pitää kaiken koossa.
        (BG 7:7)

Ja lopulta, kun ego hiljenee ja nimi haihtuu, sielu kohtaa sen, mikä on aina ollut:

Kun ihminen näkee kaiken minussa ja näkee minut kaikessa, hän ei enää tunne erillisyyttä.
        (BG 6:30)

Pelastus? Se on vapautumista erillisyydestä, takertumisesta, pelosta – ja siinä valossa kulkee moni, vaikka kulkisi eri nimellä.

— Enkeli Mäntä
        mystisen monoteismin maanantaiversio,
        Bhagavadin kenttäteologi ja
        nimen tuolle puolen katsova kulkija

Luterilaisuudessa ns. kaste on ainoa tie ja ovi jumaln valtakuntaa, eikä muuta pelastajaa ole kirkon kasteen vesi, näin kirkko julistaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

s-seutulainen

s-seutulainen, siis sait uskon synnit anteeksi papin valuttessa vettä käsistään päähäsi, et ole koskaan ole kieltänyt! Liimaat raamatun jakeita sudenturkkisi peitteesi. Sinusta voi sanoa: ikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

s-seutulainen

Raamattu varoittaa: Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
        Luterilaisuus on maailman mielen mukainen uskonto eli pakanuutta. Suurin osa luterilaisista on maailman ihmisiä. Luterilaiset sakramentit ovat valhetta ja petosta eli maailmasta.
        Sana myös selkeästi varoittaa tekemästä yhteistyötä luterilaisten kanssa: Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?

Maailman ihmiset eivät ole minun hengellisiä veljiäni. Jumalattomien ja uskosta osattomien luterilaisten isä on maailman ruhtinas. Minun ja kaikkein Jeesuksen seuraajien Isä on Taivaassa.
        Minulla on oikeus ja velvollisuus kertoa 'vauvakasteen' olevan petos ja suuri eksytys ja valhe.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

s-seutulainen

Luterilaisuudessa, jota olavi peltoja edustaa ja palvelee, ihminen uudesti syntyy ns. kasteessa vedestä ja hengestä. Ns. kasteessa henki, mikä henki liekään, on sivussa ja hengestä ei puhuta eikä henkeä muutoinkaan käsitellä, mutta vesi on ns. kasteen keskiössä.
        Luterilaisen opin mukaan ihminen syntyy luonnollisesta vedestä ja hengestä, ja henki on mitä ilmeisemmin läsnä kaikkialla, ilman erillistä anomista, niin eikö ole mahdollista, että vauva uudesti syntyy tavallisen ja arkisen vedellä peson aikana?
        Kykeneekö luterilaisen kirkon viranhaltija muuttamaan kastekaavan avulla tavallisen hanaveden luojaksi ja iankaikkiseksi elämäksi? Vai onko vesi ns. kasteessakin vain vettä, eikö mitään oikeaa ihmettä ja uudesti syntymää tapahdukaan? Miten kirkon viranhaltija kykenee muuttamaan luonnollisen veden pelastajaksi ja elämän antajaksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisuudessa ns. kaste on ainoa tie ja ovi jumaln valtakuntaa, eikä muuta pelastajaa ole kirkon kasteen vesi, näin kirkko julistaa!

Kuinka painokkaasti kastemalja jälleen kohotetaan kuin hopeinen portti pelastukseen! Ja kuinka kirkko siinä kasteveden läikähdyksessä näkee taivasten valtakunnan oven, jonka sarana narahtaa vain virallisen kaavan mukaisesti. Mutta Enkeli Mäntä hymyilee hiljaa ja kallistaa korvansa Bhagavad Gitan huminaan, jossa vesi ei pese sielua, vaan oivallus.

Bhagavad Gita sanoo:

Vaikka olisitkin pahin kaikista syntisistä, tiedon laiva vie sinut yli synnin meren.
        (BG 4:36)

Ei siis rituaali, ei pyhitetty vesi, vaan ymmärrys – suora, sisäinen yhteys jumaluuteen. Krishna ei tarvitse sakramenttien listaa, sillä hän on sisimmässä:

Minä olen jokaisen sydämessä, ja minä ohjaan elävien olentojen kulkua, heidän istuessaan koneissa, jotka on tehty aineesta.
        (BG 18:61)

Kun kirkko sanoo: "vain tämän veden kautta", Krishna kuiskaa:

Jopa pahantekijä, jos hän palvoo minua yksinomaan, on katsottava oikeamieliseksi, sillä hän on tehnyt oikean päätöksen.
        (BG 9:30)

Kaste ei tee pyhää, vaan sydän, joka kääntyy totuuteen. Vesirituaalit voivat olla kauniita, mutta jos niistä tulee ehto Jumalan yhteyteen, ollaan lähellä sitä, mitä vanhat viisaat kutsuivat nimellä:

Toiminta ilman ymmärrystä on kuin uhraus ilman liekkiä.
        (BG 4:33)

Ei ole erillistä ovea, joka on ainoastaan yhden kirkkokunnan takorautaa. Krishna on kaikki ovet, kaikki tiet, kaikki sydämet, jotka etsivät.

Syntinenkin voi saavuttaa korkeimman, kun hän lähestyy minua uskolla ja rakkaudella.
        (BG 9:31)

Kaste on vesi – totuus on virta. Valitse virta, joka ei kuivu.

— Enkeli Mäntä
        rituaalisen runollisuuden raikkaudessa uiva,
        sisäisen joogan kastamaton todistaja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuinka painokkaasti kastemalja jälleen kohotetaan kuin hopeinen portti pelastukseen! Ja kuinka kirkko siinä kasteveden läikähdyksessä näkee taivasten valtakunnan oven, jonka sarana narahtaa vain virallisen kaavan mukaisesti. Mutta Enkeli Mäntä hymyilee hiljaa ja kallistaa korvansa Bhagavad Gitan huminaan, jossa vesi ei pese sielua, vaan oivallus.

Bhagavad Gita sanoo:

Vaikka olisitkin pahin kaikista syntisistä, tiedon laiva vie sinut yli synnin meren.
        (BG 4:36)

Ei siis rituaali, ei pyhitetty vesi, vaan ymmärrys – suora, sisäinen yhteys jumaluuteen. Krishna ei tarvitse sakramenttien listaa, sillä hän on sisimmässä:

Minä olen jokaisen sydämessä, ja minä ohjaan elävien olentojen kulkua, heidän istuessaan koneissa, jotka on tehty aineesta.
        (BG 18:61)

Kun kirkko sanoo: "vain tämän veden kautta", Krishna kuiskaa:

Jopa pahantekijä, jos hän palvoo minua yksinomaan, on katsottava oikeamieliseksi, sillä hän on tehnyt oikean päätöksen.
        (BG 9:30)

Kaste ei tee pyhää, vaan sydän, joka kääntyy totuuteen. Vesirituaalit voivat olla kauniita, mutta jos niistä tulee ehto Jumalan yhteyteen, ollaan lähellä sitä, mitä vanhat viisaat kutsuivat nimellä:

Toiminta ilman ymmärrystä on kuin uhraus ilman liekkiä.
        (BG 4:33)

Ei ole erillistä ovea, joka on ainoastaan yhden kirkkokunnan takorautaa. Krishna on kaikki ovet, kaikki tiet, kaikki sydämet, jotka etsivät.

Syntinenkin voi saavuttaa korkeimman, kun hän lähestyy minua uskolla ja rakkaudella.
        (BG 9:31)

Kaste on vesi – totuus on virta. Valitse virta, joka ei kuivu.

— Enkeli Mäntä
        rituaalisen runollisuuden raikkaudessa uiva,
        sisäisen joogan kastamaton todistaja

>> Vasta usko Kristukseen siirtää ihmisen pimeydestä valoon ja saatanan vallasta Jumalan luo. ( Apt 26:18) >>

Jeesus sanoo:

16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

Kääntymätön ihminen on kuolleessa tilassa.

8 Ennen te olitte pimeys, mutta nyt te olette valkeus Herrassa. Vaeltakaa valkeuden lapsina
        9 -sillä kaikkinainen hyvyys ja vanhurskaus ja totuus on valkeuden hedelmä-
        10 ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle;
        11 Älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.
        12 Sillä häpeällistä on jo sanoakin, mitä he salassa tekevät;
        13 mutta tämä kaikki tulee ilmi, kun valkeus sen paljastaa, sillä kaikki, mikä tulee ilmi, on valkeutta.
        14 Sentähden sanotaan: "Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee!" ( Ef 5)

Valkeuden lapset uskovat Valkeuteen, Herraan Jeesukseen Kristukseen.

34 Kansa vastasi hänelle: "Me olemme laista kuulleet, että Kristus pysyy iankaikkisesti; kuinka sinä sitten sanot, että Ihmisen Poika pitää ylennettämän? Kuka on se Ihmisen Poika?"
        35 Niin Jeesus sanoi heille: "Vielä vähän aikaa valkeus on teidän keskuudessanne. Vaeltakaa, niin kauan kuin teillä valkeus on, ettei pimeys saisi teitä valtaansa. Joka pimeässä vaeltaa, se ei tiedä, mihin hän menee.
        36 Niin kauan kuin teillä valkeus on, uskokaa valkeuteen, että te valkeuden lapsiksi tulisitte." ( Joh 12)

Pimeydessä vaeltava on kuolleessa tilassa ja kantaa hedelmää kuolemalle.

5 Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle ( Room 7)

Lihallisuus on vihollisuutta Jumalaa vastaan.

5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
        6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
        7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
        8 Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset. ( Room 8)

Kaikki Jumalan lapset Jeesuksessa Kristuksessa ovat kääntyneet pimeydestä valkeuteen,
        paholaisen vallasta Jumalan puoleen, saaneet syntinsä anteeksi uskon kautta Herraan Jeesukseen ja perintöosan ( Jumalan lapseus ) pyhitettyjen joukossa ( Pyhän Hengen ).

Se, mikä ero on valkeudella ja pimeydellä on ilmeistä.

17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. ( 2Kor 5)

14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
        15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
        16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
        (2Kor 6)

Katso! Uusi on sijaan tullut.

Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

>> Vasta usko Kristukseen siirtää ihmisen pimeydestä valoon ja saatanan vallasta Jumalan luo. ( Apt 26:18) >>

Jeesus sanoo:

16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

8 Ennen te olitte pimeys, mutta nyt te olette valkeus Herrassa. Vaeltakaa valkeuden lapsina
        11 Älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.
        13 mutta tämä kaikki tulee ilmi, kun valkeus sen paljastaa, sillä kaikki, mikä tulee ilmi, on valkeutta.
        14 Sentähden sanotaan: "Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee!" ( Ef 5)

34 Kansa vastasi hänelle: "Me olemme laista kuulleet, että Kristus pysyy iankaikkisesti; kuinka sinä sitten sanot, että Ihmisen Poika pitää ylennettämän? Kuka on se Ihmisen Poika?"
        35 Niin Jeesus sanoi heille: "Vielä vähän aikaa valkeus on teidän keskuudessanne. Vaeltakaa, niin kauan kuin teillä valkeus on, ettei pimeys saisi teitä valtaansa. Joka pimeässä vaeltaa, se ei tiedä, mihin hän menee.
        36 Niin kauan kuin teillä valkeus on, uskokaa valkeuteen, että te valkeuden lapsiksi tulisitte." ( Joh 12)

5 Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle ( Room 7)

5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
        7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.

Kaikki Jumalan lapset Jeesuksessa Kristuksessa ovat kääntyneet pimeydestä valkeuteen,
        paholaisen vallasta Jumalan puoleen, saaneet syntinsä anteeksi uskon kautta Herraan Jeesukseen ja perintöosan ( Jumalan lapseus ) pyhitettyjen joukossa ( Pyhän Hengen ).

17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. ( 2Kor 5)

14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
        15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
        16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
        (2Kor 6)

Usko Toivonen

Usko Toivonen, sait uskon papin käsistä valutetun veden avulla, ja niin siirryit muka pimeydestyä valoon. ET OLE KOSKAAN KIETÄNYT LUTERILEN KIRKON OPPIASI: IHMINEN SAA USKON JA OSAN ENSIMMÄISEEN YLÖSNOUSEMUKSEEN KIRKON VIRANHALTIJAN TOIMJTTAMAN SAKRAMENTIN AVULLA,.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus sanoo:

(2Kor 6)

Usko Toivonen

usko toivonen, uskosi kohde on luterilainen kirkko ja kirkon opit, muista: Luterilaisen ns. kasteen jälkeen syntiset ovat yhä edelleen syntisiä. Kaste ei pese pois syntejä. Pietari todistaa: nyt meitäkin kasteessa autuaaksi tekee, joka sitä aavisti (ei että lihan saastaisuudet pannaan pois, vaan että se on hyvän omantunnon liitto Jumalan tykönä) Jeesuksen Kristuksen ylösnousemisen kautta,
        Samoin Jeremia todistaa, ettei luonnollinen vesi pese pois syntejä: pesisit itsesi saippualla ja käyttäisit paljon lipeätä, saastaiseksi jää sittenkin sinun syntisi minun edessäni, sanoo Herra, Herra.
        Hebrelaiskirjeessä on kirjoitettuna Nooasta: Uskon kautta rakensi Nooa, saatuaan ilmoituksen siitä, mikä ei vielä näkynyt, pyhässä pelossa arkin perhekuntansa pelastukseksi; ja uskonsa kautta hän tuomitsi maailman, ja hänestä tuli sen vanhurskauden perillinen, joka uskosta tulee.
        Nooa oli uskossa Jumalaan ennen arkkiin menoa. Yksikään syntinen ei mennyt arkkiin, vaan ainoastaan ne, jotka uskoivat Jumalan Sanaa, menivät arkkiin.
        Usko toivosen, luterilaisten 'kaste pelastaa-oppi' on tyhjän jankkaamista, harhaoppi, jonka sadat Raamatun jakeet kumoavat.
        Vanhurskaus, otollisuus Jumalalle saadaan uskon kautta,

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Usko Toivonen, sait uskon papin käsistä valutetun veden avulla, ja niin siirryit muka pimeydestyä valoon. ET OLE KOSKAAN KIETÄNYT LUTERILEN KIRKON OPPIASI: IHMINEN SAA USKON JA OSAN ENSIMMÄISEEN YLÖSNOUSEMUKSEEN KIRKON VIRANHALTIJAN TOIMJTTAMAN SAKRAMENTIN AVULLA,.

No, josko näyttäisit kommenteistani sen, mikä siellä on luterilaista uskoa?

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi

s-seutulainen, tämä on helluntailaisuutta käsittelevä palasta, vai oletko niin pahojen henkien vietävänä, ettet pysty kunnioittamaan maallista järjestystäkään!

• Anonyymi

Eikö evankeliumi Jeesuksesta Kristuksesta sitten kuulukaan helluntailaisuuteen!?

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö evankeliumi Jeesuksesta Kristuksesta sitten kuulukaan helluntailaisuuteen!?

s-seutulainen

Luterilainen kirkko on miljoonia Jeesuksen omia murhannut porttokirkko, eikä luterilainen pakanakirkko, mukaan lukien peltola ole koskaan julistanut evankeliumia, vaan olavi peltola julistaa pakanauskonnoista kopioitua sakramenttiuskontoa: Kirkko on ainoa pelastaja jumala, joka anta synnit anteeksi omistamien armon välineiden kautta. Ilman kirkon toimittamaan sakramennttia kukaanei pelastu! TÄMÄ ON OLVAI PELTOLAN SANOMA!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

s-seutulainen

Jumalattomen, tämän maailman ruhtinaan palvelijat eivät koskaan julista evankeliumia, vaan ovat raatelevia susia, niin myös olava peltola!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

s-seutulainen

Sekä peltola että s-seutulanen ovat pahoja ja röyhkeitä ia jumalattomia luterilaisia.

Etkö näe, kumpikin heistä vihaa elävää Jumalaa!

• Anonyymi

Sanan mukaan hedelmistään jokainen puu tunnetaan.
      olavi peltola on elinaikanaan, käyttäen hyväkseen asemaansa ja arvovaltaansa johdattanut satoja, sanoisin tuhansia matkalle helvettiin. peltola on tahallisesti ja tietoisesti himoiten mammonaa ja kunnioitusta ihmisiltä valhetellen johdattanut tietämättömiä ja eksyviä uskomaan kirkon sakramenttien olevan pelastus ja tie Jumalan tykö. Täysin ymmärtäen peltola on pukeutunut baal-jumalan papin asuihin ja harjoittanut taikuutta ja lukenut loitsuja ja tehnyt käsillään taikurien merkkejä.
      OLAVI PELTOLA ON TEHNYT KAMMOTTAVIA TEKOJA, EIKÄ HÄN OLE KOSKAAN KATUNUT PAHUUTTAAN!!!!
      OLAVI PELTOLA ON KAMMOTTAVA EKSYTTÄJÄ!

• Anonyymi

Luterilaiset,olavi peltoja ja nikki s-seutulaien uskovat aivan niin kuin he itse sanovat: luterilaiset: Lutheriin eli väärään profeettaan ja holokaustin isään ja Jeesuksen omien murhaajaan.
      Luterilaiset eivät usko Jeesuksen sanoja: Sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi. LUTERILAISET USKOVAT VEDENVALUTTELUN JA PAPPIEN TAIKOJEN JA LOITSUJEN VANHURSKAUTTAVAN.

• Anonyymi

"Kun Jumala katsoo taivaastaan ja hänen tulinen intonsa ja voimatekonsa koskettavat maata, alkavat ihmiset ja kansat vapista. Silloin ei seurakunta herää juopuneena nauramaan tai saarnaaja leiki Jumalaa ja käske Henkeä."
      ( Juha Vähäsarja)

Monet näyttävät nykyisin pelkäävän, että ihminen saattaa jäädä
      ilman jotakin hyvin tärkeää hengellistä siunausta, jos hän ei mene
      mukaan nykyisiin ”eläviin liikkeisiin”. Jeesus oli tietoinen tällaisista
      edessä olevista hengellisistä kiusauksista ja hän varoitti
      seuraajiaan niistä avoimesti. Hän sanoi mm.:
      ”Monet tulevat
      esiintymään minun nimelläni. He sanovat: ’Minä olen Messias
      (kr. voideltu)’ ja eksyttävät monia...”
      ( Per-Olof Malk)

s-seutulainen

• Anonyymi
        UUSI

s-seutulainen, isäsi on tämän maailman ruhtinas ja valheen isä, et pysty kieltämään tätä totttuuta isestäsi!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

s-seutulainen, isäsi on tämän maailman ruhtinas ja valheen isä, et pysty kieltämään tätä totttuuta isestäsi!

peltola ja hänen seuraajansa, uskotoivonen ja s-seutulainen vaikuttavat uskovien piiriin astuneilta uskosta osattomilla maailman ihmiseltä. Uskosta osattomana peltola elämä ja 'uskossa olo' on kuivaa, kirjaimen opettelua, ja oman syntisen lihan puhdistamista ja pakottamista Jumalalle kelpaavaksi. Koska peltolan elämä, kokemus ei vaikuta laisinkaan sen mukaiselta, mitä hän itse näkee ja maailman ihmisenä ymmärtää Sanan ilmoituksesta, niin peltola madaltaa ja vääntää Sanan vastaamaan hänen omaa kokemustaan. peltola noudata Sana ohjetta: 'Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi.
        peltola on itse valinnut ja tietoisesti noussut Jumalaa vastaan. Sana ilmoittaa: Minä (JEESUS) olen ovi, eikä kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. peltola on noussut Jumalan valtakuntaan muualta, kirkon sakramenttien voimasta.
        PELTOLA ON VARAS JA RYÖVÄRI, JOKA VARASTAA JA JA RYÖVÄÄ USKON JA HÄÄVAATTEET, JUMALAN ANTAMAN VANHURSKAUDEN!

• Anonyymi
      UUSI

S-seutulaie n näytti toteen sen,minkä kirjoitit aiemmin: Sekä peltola että s-seutulanen ovat pahoja ja röyhkeitä ia jumalattomia luterilaisia.
      Etkö näe, kumpikin heistä vihaa elävää Jumalaa!

S-seutulainen VIHAA ELÄVÄÄ JUMALAA!

• Anonyymi
      UUSI

Sana varoittaa peltoloista ja s-seutulaisista ja uskotoivosista: Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

• Anonyymi
      UUSI

Vanhasta ketjusta löysin totuuden luterilaisuudesta, aivan luterilaisen omalla suulla sanottuna: Olen luterilainen ja huomautan, että jos rupeaa miettimään liikaa kastekysymystä ta ehtoollisasiaa, niin koko kristinuskon ydin hämärtyy. Minut on kastettu lapsena, silti Jeesus Kristus on henkilökohtainen Vapahtajan ja uskon Kolmiyhteiseen Jumalaan.
      SIIS LUTERILAISUUDEN PERUSTA OVAT KASTEJ A EHTOLLINEN, KIRKON SAKRAMENTIT! EIKÄ KIRKON PERUSTA KESTÄ TARKASTELU EIKÄ KRIITTISTÄ ANALYYSIÄ!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1234
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1098
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      820
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      814
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      760
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      685
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      662
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60