Ajelin tässä läpi eteläisen Suomen. Enpä ole ikipäivänä nähnyt tuulen vievän mullat pelloista lähes koko matkan mitalta, lukuunottamatta pieniä peltoja metsäsaarekkeitten keskellä!!!!
Ilmastomuutos aiheuttaa peltojen humuksen lentämisen taivaan tuuliin
5
73
Vastaukset
- Anonyymi
Eroosio on alkanut ja aavikoitumien on kohtalomme. Syyllisiä ovat ilmastovastaiset keput ja persut.
- Anonyymi
Onko kotimainen uusipottu vaarassa, siis hirvittävässä vaarassa! Espanjalaiset ja Ruotsalaistan uutta pottua kyllä löytyy. Ja samoin Islantilaista silliä.
- Anonyymi
Amerikan mantereen suurin ihmisen aihettama ympäristötuho tapahtui 1930- luvulla ja se oli tämä: https://fi.wikipedia.org/wiki/Dust_Bowl
- Anonyymi
Sanna Marinin syytä.
- Anonyymi
Tätä se oli.
Eräs kuuluisa myrsky 14. huhtikuuta 1935, jota kutsuttiin Mustaksi sunnuntaiksi, oli niin paha, että se peitti kymmeniä kaupunkeja mustiin pölypilviin ja teki mahdottomaksi nähdä taivaalle tai edes muutaman metrin päähän
Dust Bowl -kautta pidetään edelleen yhtenä Yhdysvaltojen historian pahimmista ympäristökatastrofeista. Monet tuhannet ihmiset kuolivat pölyn hengittämiseen tai nälkään. Monet eloonjääneet menettivät kaiken, mitä heillä oli, ja lähtivät Dust Bowlista etsimään työtä muualta maasta. Näitä ihmisiä kutsuttiin "Dust Bowl -pakolaisiksi".
Dust Bowl -katastrofin vakavuus johti myöhemmin viljelykierron, metsänistutuksen ja muiden tekniikoiden käytön lisäämiseen pintamaan laadun ja määrän säilyttämiseksi amerikkalaisilla ja kanadalaisilla maatiloilla
https://fi.alegsaonline.com/art/29338
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723003
- 552645
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322255- 792168
- 951976
- 321742
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171507Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301330Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291319